De resultaten 1 tot 22 van 22 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Gevraagd: Tips voor receiver en speaker upgrade

    Hoi allemaal,

    Ik heb even een vraagje.
    Ik ben aan het kijken of ik voor een nieuwe receiver ga sparen, maar ik vraag mij af of dat zin heeft met mijn speakers om een nieuwe er op aan te sluiten.
    Ik heb in die tijd deze home cinemaset gekocht:

    https://tweakers.net/pricewatch/5517...specificaties/

    Specs receiver (onkyo htr695): http://www.onkyo.com/manual/htr695/adv/en/001.html

    Of draaien deze speakers met deze receiver al op zijn max en krijg ik er geen beter geluid uit dan nu?
    Indien ik een nieuwe reciever wil wil ik richting een prijsklassen van 1000 a 1500 euro met een aansluiting voor 5.1.4.
    En welke receiver zouden jullie aanraden? Indien ervaring hoor ik die met veel plezier er bij.

    Hebben jullie daarnaast ook nog tips voor hoogte speakers voor atmos? Ik wil ze bij het plafond plaatsen.

    Al vast dank,

    Stefan

  2. #2
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Je gaat pas echt een verbetering merken als je een flink betere versterker koopt, waardoor je speakers soms beter gaan klinken, maar zeker niet altijd. Speakers en subwoofers bepalen voornamelijk de kwaliteit. De zwakste schakel bepaalt namelijk de ketting. Eigenlijk zijn alle versterkers/receivers min of meer gelijk op details na. Denon en Marantz (zelfde merk) zijn erg populair en met een prima prijs/kwaliteitverhouding. Onkyo kan wat storingsgevoelig zijn, gebaseerd op resultaten uit het verleden, maar toch. Het dus vooral ook persoonlijk. De ene is gek van Sony, de ander van Yamaha etc.. Tegenwoordig gaat het meer om kwantiteit (elk jaar weer een nieuw model introduceren) dan om kwaliteit, dus het maakt niet heel veel uit. In hoofdlijnen gebruik je dezelfde speakers, dan zal je waarschijnlijk niet heel veel verschil merken.

    Toch, als je een film- en filmgeluidliefhebber bent ga je wel veel verschil merken bij Dolby Atmos of DTS: X. Ik heb zelf al enige tijd speakers aan mijn plafond en toentertijd was het best lastig, omdat er niet zoveel was. Tegenwoordig is er veel meer keus. Ik had toen twee redelijk platte (goedkopere' speakers gekocht en die aan mijn plafond gehangen en het effect is erg mooi, zelfs bij niet Dolby Atmos- of DTS: X-bronnen. De upmixers doen het al erg goed. Ik zou niet anders meer willen.

    Laat je in ieder geval niet verleiden om de allernieuwste modellen receivers te kopen die zogenaamd 8K en HDMI 2.1 ondersteunen, want dat doen ze niet. De chip die daar inzit kan bijvoorbeeld niet overweg met de nieuwste consoles en pc-videokaarten die 4K of 8K 120fps en variabele video rates kunnen weergeven. Omdat men elk jaar weer een nieuw model uitbrengt zijn de verschillen marginaal. Een ouder hoger model doet het vaak beter dan een nieuwer budgetmodel. Kost een stuk minder en klinkt dus beter, in theorie.

    Succes!
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  3. #3

    Standaard

    Bedankt voor je antwoord Claudio!
    Dus kort samen gevat: alleen receiver upgrade zal met deze speakers niet veel verschil maken. Als ik wil upgrade moet eigenlijk gewoon alles.

    Height speakers werken toch beter en mooier dan de up fire speakers.

    Een ouder model receiver met een 2.0 hdmi is gewoon prima, want de nieuwe kunnen niet wat ze beloven.

    Groet,

    Stefan

  4. #4
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Het is niet zo zwart-wit, want een goede receiver kan de soms wat moeilijkere speaker beter laten klinken, maar dat is meestal met de wat duurdere speakers. Verschil is er bij een goede upgrade altijd, maar is het verschil dan wel de moeite waard?

    Upfiring speakers zou ik ver weg bij blijven, net als de Dolby Atmos soundbars. Ik heb zelfs Atmos op me telefoon??? Leuk, maar niet te vergelijken met een échte Atmos-opstelling. En ja, een betere receiver van een paar jaar oud, klinkt beter dan een nieuwe. Een recente heeft - als zo'n receiver heel oud is - wel meer gadgets... Vroeger had je nog echte vlaggenschepen van referentiekwaliteit, die pas na jaren vervangen werden. Dat is nu wel anders. Kwantiteit voor kwaliteit. Sterke kreten en mooie termen maken de verleiding, maar ook de teleurstelling best groot. Koop je een oudere receiver die wel al Dolby Atmos en DTS: X ondersteund, dan kun je voor het zelfde geld een hogere klasse kopen, waardoor je uiteindelijk ook veel meer uit je bestaande speakers haalt, toch de zwakste schakel blijft de overhand voeren.

    Kanttekening is wel dat dit verslavend kan werken; voor je het weet ga je meer upgraden...
    Laatst aangepast door Claudio Santulli : 20-11-2020 om 18:40
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  5. #5

    Standaard

    Ah duidelijk Claudio.
    Ik heb nu dus een onkyi HTS 8705 dat een is atmos set van 1000 euro (ooit de advies prijs zelf voor 680 euro gekocht) waar een receiver bij zit, twee grote front speakers met upfire atmos en grote center speaker, redelijke subwoofer en twee back sleakers van boekeplank formaat.

    Mijn idee op dit moment is om eerst de receiver te vervangen door 1 van 1200 a 1500 euro met een 5.1.4 aansluiting. Dan 4 height speakers eerst te kopen en vervolgens speakers voor de 5.1 subwoofer is nog niet zo belangrijk, want ik heb niet zo een grote kamer dat die vele body nodig heeft.

    Qua receiver kom ik er redelijk uit. Ik wil graag een receiver met thx, 5.1.4 mogelijkheid en deezer en spotify er op met mogelijkheid tot flac geluid. Dat is nog te doen voor die prijs die ik aan gaf.

    Echter speakers word ik nou niet echt wijs uit qua welke eisen en wat uit eindelijk beter klinkt dan de mijne.
    Maar dat is denk ik gewoon als ik een nieuwe receiver heb daarmee naar een geluidsshop gaan en vragen of ik speakers mag luisteren met mijn receiver.

  6. #6
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Lijkt me een prima insteek.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  7. #7

    Standaard

    Mooi! Dank je voor de tips en de uitleg!

  8. #8
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Graag gedaan.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  9. #9

    Standaard

    Ik heb sinds 2 weken deze gekocht een Denon AVC-X3700H en moet zeggen er komt een fantastisch geluid uit
    Ik heb hem nu aangesloten met mijn 9 bose speakers en ook 2 Atmos speakers er aan en man wat een sound bij een film.
    Ik ben zeer tevreden over deze receiver hij koste mij 995 euro er zitten zoveel mogelijkheden op.
    Maar de sound is toch wel het belangrijkst vind ik.
    Er zit ook HEOS op zodat je allerlei audio streaming diensten kan bedienen, maar dat heb ik niet.
    Ben er nog niet achter wat er allemaal kan met deze HEOS.
    Ook kan je een bedienings app downloaden voor je telefoon of tablet.

    Ik heb hem bij Doublepoint gekocht.





  10. #10

    Standaard

    Mooi hoor, geniet er van
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  11. #11

    Standaard

    Ziet er goed uit driekus!
    Had je hiervoor een andere (minder goede) receiver?
    En hoor je dan nu groter geluids verschil?

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Driekus Bekijk bericht
    Ik heb sinds 2 weken deze gekocht een Denon AVC-X3700H en moet zeggen er komt een fantastisch geluid uit
    Ik heb hem nu aangesloten met mijn 9 bose speakers en ook 2 Atmos speakers er aan en man wat een sound bij een film.
    Ik ben zeer tevreden over deze receiver hij koste mij 995 euro er zitten zoveel mogelijkheden op.
    Maar de sound is toch wel het belangrijkst vind ik.
    Er zit ook HEOS op zodat je allerlei audio streaming diensten kan bedienen, maar dat heb ik niet.
    Ben er nog niet achter wat er allemaal kan met deze HEOS.
    Ook kan je een bedienings app downloaden voor je telefoon of tablet.
    Vraag: Receivers van Denon (en ook Marantz) zijn berucht om het feit dat ze ontzettend heet kunnen worden. Wat zijn jouw ervaringen tot nu toe?
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  13. #13

    Standaard

    Hier niet echt slechte ervaringen met het heet worden van Denon receiver(AVC-X3300), zorg er wel altijd voor dat er niets bovenop receiver wordt geplaatst, dus overige apparatuur altijd onder de receiver plaatsen. Dat geld natuurlijk voor alle merken.

    Als ik op dit moment zou moeten kiezen voor een receiver wordt het waarschijnlijk de X4500 van Denon, scheelt toch weer ruim 400 Euro ten opzicht van zijn opvolger X4700.
    Die 400 Euro zou ik dan liever in speakers steken.
    Vind het altijd wel jammer dat mensen een receiver kopen van bijvoorbeeld 1500 Euro en er vervolgens een setje satelliet speakers aan hangen van 500 Euro.
    Nu is er aan speakers en sub-woofer niets spannends ten opzichte van een receiver met al zijn functies, aansluitingen, en "lampjes en knopjes."

    Van mijn budget zit er nog geen 25% in de receiver, ongeveer 50% in de speakers en de rest in de Sub-woofer.
    Mijn Sub (wat met zijn ingebouwde versterker en voeding eigenlijk ook een receiver is) heeft zelfs meer gekost dan de receiver zelf.

    Kabels zijn daar nog buiten beschouwing gelaten.
    UHD Blu-ray's: 244Blu-ray's: 1129DVD's: 226

  14. #14
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Driekus Bekijk bericht
    Er zit ook HEOS op zodat je allerlei audio streaming diensten kan bedienen, maar dat heb ik niet.
    Ben er nog niet achter wat er allemaal kan met deze HEOS.
    Ook kan je een bedienings app downloaden voor je telefoon of tablet.
    HEOS is Denon's multispeaker- multikamersysteem dat je op afstand kunt bedienen, Je kunt er talloze BT-speakers of bedraaide systemen (zoals je versterker) mee regelen door het hele huis. Het is ook wel heel handig als je meerdere zones in huis hebt en alles via je smartphone wilt bedienen of wilt activeren (bij mij bijv. kamer, keuken, tuin ). Vooral handig als je muziek op je telefoon, pc of receiver (USB) hebt staan, maar het werkt ook met diensten zoals Spotify, Deezer, Tidal enz. Het is gratis en de app werkt redelijk (na de laatste update). gecombineerd met de AVR remote app kun je alles instellen of afspelen via je mobiel.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Murthag Bekijk bericht
    Ziet er goed uit driekus!
    Had je hiervoor een andere (minder goede) receiver?
    En hoor je dan nu groter geluids verschil?
    Ik had een sony die vond ik teveel bass geven... en die werd erg heet ook
    Ik vind het geluid van deze erg mooi en vol... niet overdreven een bas die je hoor maar alleen als het nodig is bijvoorbeeld bij een ontploffing.

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    HEOS is Denon's multispeaker- multikamersysteem dat je op afstand kunt bedienen, Je kunt er talloze BT-speakers of bedraaide systemen (zoals je versterker) mee regelen door het hele huis. Het is ook wel heel handig als je meerdere zones in huis hebt en alles via je smartphone wilt bedienen of wilt activeren (bij mij bijv. kamer, keuken, tuin ). Vooral handig als je muziek op je telefoon, pc of receiver (USB) hebt staan, maar het werkt ook met diensten zoals Spotify, Deezer, Tidal enz. Het is gratis en de app werkt redelijk (na de laatste update). gecombineerd met de AVR remote app kun je alles instellen of afspelen via je mobiel.

    Ben er dus nog niet uit hoe het werkt..
    maar ik heb ook geen muziek abonnementen op spotify of andere.
    heb wel veel muziek op mijn telefoon staan dus ga eens kijken of ik dat aan de praat krijg.

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Vraag: Receivers van Denon (en ook Marantz) zijn berucht om het feit dat ze ontzettend heet kunnen worden. Wat zijn jouw ervaringen tot nu toe?
    Dere word niet zo heet als de sony die ik had.

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Driekus Bekijk bericht
    Ben er dus nog niet uit hoe het werkt..
    maar ik heb ook geen muziek abonnementen op spotify of andere.
    heb wel veel muziek op mijn telefoon staan dus ga eens kijken of ik dat aan de praat krijg.
    Tip neem een deezer Hifi abbonement hierbij speel je muziek in flac kwaliteit af (en niet mp3 zoals op spotify of via mobiel)
    Ik ben echt weg van het flac kwaliteit. Gevoel dat mijn speakers echt tot zijn recht komen voor wat ik betaald heb.

  19. #19
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Ik rip mijn bestaande cd's ook steeds vaker in flac. Ik luister echter meer op mijn telefoon en auto dan thuis en dan is schijfruimte soms een issue. Maar als dát al belangrijk voor je is, dan zul je straks toch echt ook je speakers willen veranderen. En vergis je niet over het belang van een 'goede' subwoofer. Het is namelijk niet dat het harder klinkt, maar vooral mooier, zeker ook voor het luisteren naar muziek.

    PS: bij Tidal vind je zelfs muziek in Dolby Atmos. Helaas niet mijn smaak
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  20. #20

    Standaard

    Claudio wist niet dat je ook in flac kunt rippen!
    Klopt over de speakers. Denk dat ik toch eerst die ga upgrade en dan mijn receiver.
    Ik ga dit jaar nog twee front height speakers halen. De Dali alteco c1.

    En daarna wil ik in delen mijn speakers gaan vervangen naar deze dali 5.1.
    https://www.hifiklubben.nl/inspirati...-5-5-1-system/

    Maar de subwoofer twijfel ik nog, want die ga ik met de twee staanders warschijnlijk niet kwijt kunnen in huis, plus mijn woonkamer is niet zo groot en die staande speakers schijnen ook aardig te werken zonder sub.
    Laatst aangepast door Murthag : 23-11-2020 om 08:48

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    (...) En vergis je niet over het belang van een 'goede' subwoofer. Het is namelijk niet dat het harder klinkt, maar vooral mooier, zeker ook voor het luisteren naar muziek.
    Als het puur om muziekweergave gaat krijg je het beste resultaat nog altijd uit twee luidsprekers, niet uit een 5,1 set met subwoofer, hoe goed die dan ook mogen zijn. Het lukte mij maar niet om een mooi stereogeluid uit mijn 5.1 opstelling te krijgen bij het afspelen van CD's en LP's. Ik gebruik mijn 5.1 set van KEF daarom alleen voor het kijken naar films. Muziek luister ik in de woonkamer via mijn Dali Ikons.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  22. #22
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Ja, doe ik met mediaplayer van Windows. Kun je instellen en start direct met rippen als je er een cd in stopt.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •