De resultaten 1 tot 18 van 18 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Friends (seizoen 1-10) (Streaming)

    Friends (seizoen 1-10) (Streaming)

    Alle seizoenen van de hitserie Friends kan je nu bekijken op Netflix.

    Lees dit artikel
    Laatst aangepast door Rogier Burghout : 23-11-2020 om 21:25

  2. #2

    Standaard

    Mwah, dat kun je al even, hoor. Staat er al zolang op, gaat er haast bijna weer vanaf.

    Overigens snap ik de bovenste foto niet zo, een still uit een interview met Conan O'Brien (Rechts op de foto), die niet eens uit de reguliere reeks komt.

  3. #3

    Standaard



    Nooit een ruk aan Friends gevonden...
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  4. #4

    Standaard

    "De serie had wel wat meer diversiteit mogen doen"

    zucht, beginnen we hier nou ook met dat gezeik? Zaten al een lesbisch stel in toch. Af en toe ook gekleurde vriendinnen / vrienden etc

    Moet dan overal verplicht een homo tussen een vriendengroep zitten of transsexueel? Is namelijk geen afspiegeling van de maatschappij. Niet zoveel als mensen willen doen voorkomen zijn dat. Betekent niet dat niemand het accepteert. Alleen dat geforceerde toevoegen van alles heb ik een hekel aan.
    Forrest Gump: Life is like a box of chocolate, you never know what you are gonna get...

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door pretorian22 Bekijk bericht
    "De serie had wel wat meer diversiteit mogen doen"

    zucht, beginnen we hier nou ook met dat gezeik? Zaten al een lesbisch stel in toch. Af en toe ook gekleurde vriendinnen / vrienden etc

    Moet dan overal verplicht een homo tussen een vriendengroep zitten of transsexueel? Is namelijk geen afspiegeling van de maatschappij. Niet zoveel als mensen willen doen voorkomen zijn dat. Betekent niet dat niemand het accepteert. Alleen dat geforceerde toevoegen van alles heb ik een hekel aan.
    Als je me quote, dan moet je het wel goed doen natuurlijk (doen=hebben)
    Enfin, om objectief te blijven heb ik het als volgt gesteld:

    De serie had wel wat meer diversiteit mogen hebben volgens critici en dit blijft aan discussie onderhevig.


    Wat je mening ook is, feit blijft dat die discussie wel gevoerd wordt. De kritiek die wordt gegeven is dat iedereen zich vertegenwoordigd wil zien in zo'n serie, vooral als die zo succesvol is. Tja, wat je er dan ook van vindt, ik ben in elk geval blij dat Friends in die tijd is gemaakt. Minder gedoe met voor- EN tegenstanders. Social media kan van meerwaarde zijn, maar soms vind ik het ook echt een vloek.


  6. #6

    Standaard

    wat ik eigenlijk wilde typen was aan diversiteit moeten doen haha

    Maar is ook zo. Ik heb het idee dat sinds de opkomst van social media, steeds meer mensen een platform om over letterlijk alles te zeuren hebben. Als je het er niet mee eens bent word je racist genoemd. Ik ben zelf opgegroeid in een buurt met mensen uit alle plekken van de wereld en genoeg vrienden dus ook. Maar word een beetje moe dat alles maar racisme of discriminatie is tegenwoordig.

    Net als op tv. Je moet een vrouw, liefst lesbische of omgebouwde donkere vrouw in de hoofdrol hebben wil het geaccepteerd worden. Alsof iedereen die je tegenkomt dat is.....

    Mooiste voorbeeld, een goede vriendin van mij maakte op fb ook een opmerking dat ze het zat was en werd door diversen voor racist uitgemaakt. Ze heeft 2 kinderen met een Marokkaanse man en is ermee verloofd......

    wat ik wil zeggen, mensen roepen maar wat op social media....roepen is makkelijk, onderbouwen niet....
    Forrest Gump: Life is like a box of chocolate, you never know what you are gonna get...

  7. #7

    Standaard

    Goede recensie Rogier, alleen zit er 1 klein foutje in: In het stuk van ''Commentaar'' staat in de 3 regel van onder ''karkaters''. Volgens mij bedoelde je karakters?

  8. #8

    Standaard

    Nee Friends vond ik ook niks aan. Voelde geen enkele relatie met wat ze meemaakten. Wellicht wel door het gebrek aan diversiteit En ze wonen nog wel in The Village...

    https://screenrant.com/friends-cring...ic-homophobic/

    Het gebrek aan mensen van kleur in Manhattan in de 90s is met name bijzonder onrealistisch.
    Maar heel veel mensen vonden het leuk. Ieder zijn ding. Amerikaanse sitcoms heb ik nooit leuk gevonden, doorgaans een opeenstapeling van clichés, plattitudes en flauwe humor.
    Laatst aangepast door Oakey : 01-02-2021 om 21:49

  9. #9

    Standaard

    Dat je Friends niks aan vond snap ik wel. Maar door gebrek aan diversiteit? Kwamen zat mensen van andere afkomsten in voor. Joey was zelfs overigens een Italiaan. Diverse liefdesrelaties met mensen van andere afkomsten enz ook gedurende de seizoenen.

    Anders kan je om die rede ook Family matters en Fresh prince niet kijken. Ook weinig diversiteit......Heb ik overigens allebei ook met plezier altijd naar gekeken.
    Forrest Gump: Life is like a box of chocolate, you never know what you are gonna get...

  10. #10

    Standaard

    Joey is Italiaans zoals Amerikanen dat zeggen. I’m Irish, I’m Italian. Alleen zijn ze er nooit geweest en hebben ze die nationaliteit niet maar overgrootopa is eind 19e eeuw geemigreerd als klein jongetje. Heel de VS behalve de first nations komt daar niet vandaan natuurlijk.

    Het gebrek aan diversiteit wordt de serie wel verweten nu. Maar adverteerders waren als de dood dat er teveel mensen van kleur of gays ik voor kwamen (laat staan zoenende gays, dat zie je echt in geen enkele Amerikaanse serie voor Netflix) want dat zou maar afschrikken. Dat mensen van kleur en lgbti+ ook wasmiddelen kopen kwam blijkbaar niet in ze op.

    En “tal van relaties van andere afkomst” is volgens diverse sites 2 dames van kleur. Maar goed ik heb de serie nooit gevolgd.

    Het was een andere tijd zullen we maar zeggen. Ik vind het in ieder geval wel plezierig dat series van nu diverser zijn qua cast.
    Laatst aangepast door Oakey : 02-02-2021 om 14:11

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    Dat mensen van kleur en lgbti+ ook wasmiddelen kopen kwam blijkbaar niet in ze op.
    Een opmerking terzijde is dat het toch uitermate zielig is dat de inhoud van televisieprogramma's bepaald wordt door adverteerders. Eertijds was dit voor mij een groot argument voor het pleiten vóór een openbare omroep, maar tegenwoordig is de VRT ook al de plat commerciële tour op gegaan.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht
    Een opmerking terzijde is dat het toch uitermate zielig is dat de inhoud van televisieprogramma's bepaald wordt door adverteerders. Eertijds was dit voor mij een groot argument voor het pleiten vóór een openbare omroep, maar tegenwoordig is de VRT ook al de plat commerciële tour op gegaan.
    Tja, wie betaalt bepaalt....zeker bij dit soort grote producties met grote budgetten waar veel om te doen is. Dat geeft de grote geldschieters veel macht en dan is het voor de producenten soms moeilijk om creatief onafhankelijk te blijven. En niemand vanuit de artistieke hoek was in die tijd een grote naam, dus dat is het lastig om de strijd aan te gaan als het om het budget gaat.

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    Joey is Italiaans zoals Amerikanen dat zeggen. I’m Irish, I’m Italian. Alleen zijn ze er nooit geweest en hebben ze die nationaliteit niet maar overgrootopa is eind 19e eeuw geemigreerd als klein jongetje. Heel de VS behalve de first nations komt daar niet vandaan natuurlijk.

    Het gebrek aan diversiteit wordt de serie wel verweten nu. Maar adverteerders waren als de dood dat er teveel mensen van kleur of gays ik voor kwamen (laat staan zoenende gays, dat zie je echt in geen enkele Amerikaanse serie voor Netflix) want dat zou maar afschrikken. Dat mensen van kleur en lgbti+ ook wasmiddelen kopen kwam blijkbaar niet in ze op.

    En “tal van relaties van andere afkomst” is volgens diverse sites 2 dames van kleur. Maar goed ik heb de serie nooit gevolgd.

    Het was een andere tijd zullen we maar zeggen. Ik vind het in ieder geval wel plezierig dat series van nu diverser zijn qua cast.
    Mmm, dat klopt niet....

  14. #14

    Standaard

    Inderdaad een lijstje van 10x dat het in een serie gebeurde tussen 1980 en 2000 en meteen allerlei protesten ook.

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    Joey is Italiaans zoals Amerikanen dat zeggen. I’m Irish, I’m Italian. Alleen zijn ze er nooit geweest en hebben ze die nationaliteit niet maar overgrootopa is eind 19e eeuw geemigreerd als klein jongetje. Heel de VS behalve de first nations komt daar niet vandaan natuurlijk.

    Het gebrek aan diversiteit wordt de serie wel verweten nu. Maar adverteerders waren als de dood dat er teveel mensen van kleur of gays ik voor kwamen (laat staan zoenende gays, dat zie je echt in geen enkele Amerikaanse serie voor Netflix) want dat zou maar afschrikken. Dat mensen van kleur en lgbti+ ook wasmiddelen kopen kwam blijkbaar niet in ze op.

    En “tal van relaties van andere afkomst” is volgens diverse sites 2 dames van kleur. Maar goed ik heb de serie nooit gevolgd.

    Het was een andere tijd zullen we maar zeggen. Ik vind het in ieder geval wel plezierig dat series van nu diverser zijn qua cast.


    zoenende gays zag ik gisteren nog in de serie Sabrina, zelfs een meid die een jongen wil zijn, Lucifer maakt er ook geen geheim van dat hij bi is in zijn serie en deelt het bed ermee. en dat zijn 2 van de spaarzame series die ik zelf dan gezien heb

    genoeg voorbeelden.


    word een beetje moe van dat verplicht dit, dat, zus of zo maar moeten stoppen in series. Dan kijk je maar niet toch als je dat niks vind...

    Zie ook totaal geen reactie op het feit dat bijvoorbeeld Fresh Prince en Family matters ook maar 1 kleur hebben. Maar dat zie ik wel vaker. Als het "andersom is dan is het niet een issue" net als dat white chicks geen issue is enz...

    Maar goed, moet al oppassen wat ik zeg want anders ben ik ineens racistisch ondanks dat ik daar zelf niet op let zowel kwa vrienden als intiem.
    Forrest Gump: Life is like a box of chocolate, you never know what you are gonna get...

  16. #16

    Standaard

    Fresh Prince and Family matters vind ik ook niks aan en inderdaad ook niet divers naar de huidige standaard.

    En het gaat niet om series van nu, maar om oudere series. Lucifer, True Blood, etc hebben dit gelukkig wel ‘aangedurfd’.

    Nu is diversiteit gelukkig een groot goed. Maar jij ‘stoort’ je er blijkbaar aan en ‘ziet dat wel vaker’. Tja... dat kan

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door pretorian22 Bekijk bericht
    zoenende gays zag ik gisteren nog in de serie Sabrina, zelfs een meid die een jongen wil zijn, Lucifer maakt er ook geen geheim van dat hij bi is in zijn serie en deelt het bed ermee. en dat zijn 2 van de spaarzame series die ik zelf dan gezien heb

    genoeg voorbeelden.


    word een beetje moe van dat verplicht dit, dat, zus of zo maar moeten stoppen in series. Dan kijk je maar niet toch als je dat niks vind...

    Zie ook totaal geen reactie op het feit dat bijvoorbeeld Fresh Prince en Family matters ook maar 1 kleur hebben. Maar dat zie ik wel vaker. Als het "andersom is dan is het niet een issue" net als dat white chicks geen issue is enz...

    Maar goed, moet al oppassen wat ik zeg want anders ben ik ineens racistisch ondanks dat ik daar zelf niet op let zowel kwa vrienden als intiem.
    Die zijn ook een reactie op het feit dat zwarte acteurs altijd als stereotype gecast werden. Net als de blaxploitation films om dezelfde reden gemaakt werden. En vreemd genoeg sloegen de 'zwarte' komische series wel aan bij het blanke publiek. Hier nog een artikel als leesvoer.

  18. #18

    Standaard

    Laatst deze serie opnieuw gebinged, zo leuk om weer te zien, en tijdens lockdown een prima tijdverdrijf!

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •