De resultaten 1 tot 9 van 9 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Tips gevraagd voor aanschaf soundbar

    Beste forummers,

    Ik overweeg om een soundbar samen met subwoofer en 2 achterspeakers aan te schaffen. Meer ruimte in mijn woonkamer (appartement) is er niet. De soundbar wordt gebruikt i.c.m. LG TVSJ850V en Oppo 203 4k-speler en verder ook voor Netflix, Amazon, Ziggo, Disney (videoland heeft geen Dolby-streams volgens mij).
    Budget max 1.000. Ik heb geen receiver/versterker. Ik heb de Sony ZF9 laatst bij MM even geluisterd (via de demo-opstelling daar). Klonk niet slecht maar luisteren zal ik uiteraard nog meer doen. Graag zie ik tips langskomen qua produkten maar uiteraard ook tips om over naar te denken c.q. bij op te letten. Ik heb al wat gegoogeld maar hang nog in het bos. Er zijn volgens mij ook niet echt veel winkels meer waar je iets kan horen. Ik woon onder de rook van Utrecht.

  2. #2
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Ik heb zelf helaas geen ervaring met soundbars, maar er staat hier wel een recensie (wel al twee jaar oud). Het blijft denk ik toch een kwestie van beluisteren in je eigen ruimte, zeker bij een soundbar is dat erg afhankelijk. Nu lees je veel dat ze ook met Dolby Atmos en DTS: X overweg kunnen, maar dat lijkt me niet ideaal, maar je mag ervan uit gaan dat er ook meer op de geluidskwaliteit wordt gelet. En zeker een hoop recensies lezen, een keuze maken en vragen of je die mag uitproberen of omruilen als hij niet bevalt.

    Ga je hem via (e)ARC aansluiten, dan is de ene combi soms beter als de andere. Zeker als je er meerdere apparaten op aan wilt sluiten (gebruiksgemak wil ook wat). Dus dingen om op te letten bij het lezen van de recensies.

    En tja, sorry omdat ik het toch vermeld; de stap van soundbar, plus subwoofer en surroundspeakers, maakt de verschil in setup en uitgave niet veel ingewikkelder als met een versterker en losse speakers, het kwaliteitsverschil echter aanzienlijk. Zeker als je dat in stappen doet, maar helaas, dan ga je de duizend euro niet ineens redden, maar klinkt de tv dan straks zoveel slechter dan de soundbar? Dan ga je vast ook niet uitkomen op de goedkoopste versie, maar dit gehele laatste deel mag je ook als niet getikt beschouwen...
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  3. #3

    Standaard

    Hier nog een recensie van een soundbar en deze ZF9 heb ik nu ruim 2 jaar staan. Ik vind het een ideale soundbar, MAAR voor een surroundgeluid zijn de achterspeakers echt wel nodig. Persoonlijk vind ik het draadloze aspect echt een pluspunt. Ik zou zelf best wel weer naar een receiver willen stappen, maar dat gedoe met speakerkabels houdt me echt tegen. Ik heb nu ook een soundbar gekocht voor de slaapkamer (budget en geen HD geluid, wel inc achterspeakers) en het draadloze aspect is echt een koopargument voor mij.

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Ga je hem via (e)ARC aansluiten, dan is de ene combi soms beter als de andere. Zeker als je er meerdere apparaten op aan wilt sluiten (gebruiksgemak wil ook wat). Dus dingen om op te letten bij het lezen van de recensies.
    De TV heeft een HDMI-ARC-aansluiting. In principe wil ik de Oppo, TV, Next en eventueel de Apple TV voor Dolby gebruiken. Begrijp ik dan goed uit https://fwd.nl/2012/07/wat-is-hdmi-a...emamagazine.nl dat je dan de Oppo dat je dan de apparaten aan de soundbar aansluit en die aan de TV op die poort en zodoende dan alles via die ene poort op de TV kan bekijken?

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door martwout Bekijk bericht
    De TV heeft een HDMI-ARC-aansluiting. In principe wil ik de Oppo, TV, Next en eventueel de Apple TV voor Dolby gebruiken. Begrijp ik dan goed uit https://fwd.nl/2012/07/wat-is-hdmi-a...emamagazine.nl dat je dan de Oppo dat je dan de apparaten aan de soundbar aansluit en die aan de TV op die poort en zodoende dan alles via die ene poort op de TV kan bekijken?
    Klopt, ik heb mn Apple TV en mn Panasonic UHD speler op de twee HDMI-poorten van de soundbar aangesloten, en de HDMI-out gaat van de soundbar naar de HDMI-ARC van mn 4K-TV. De Next heb ik overigens direct op mn 4K TV aangesloten (via een non-ARC HDMI poort) maar omdat die van Sony is gaat dat geluid ook via de Soundbar.

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Klopt, ik heb mn Apple TV en mn Panasonic UHD speler op de twee HDMI-poorten van de soundbar aangesloten, en de HDMI-out gaat van de soundbar naar de HDMI-ARC van mn 4K-TV. De Next heb ik overigens direct op mn 4K TV aangesloten (via een non-ARC HDMI poort) maar omdat die van Sony is gaat dat geluid ook via de Soundbar.
    Bedankt voor de uitleg.

  7. #7

    Standaard

    Even een andere vraag. Ik zie naast de hier genoemde Sony en zelf gevonden van LG van Samsung ook een goede (HW-Q950T) maar bij Samsung lees ik hier en daar over bugs (rears koppelen los). Is dat ook bij deze het geval? Komende zaterdag ga ik eens in Rotterdam verder neuzen (MM daar is beter qua luistermogelijkheden en uiteraard heb je ook Correct).

  8. #8

    Standaard

    En ook deze maar even een schopje geven, heeft er iemand ervaring met de Sony HT-X8500 soundbar?
    Ingebouwde subwoofer en behoorlijk wat goede reviews.
    Ja ik weet dat het nooit gaat halen wat mijn 5.1 kon halen maar die is helaas in rook opgegaan (letterlijk) en omdat we eigenlijk alleen nog maar films streamen en een HT te veel gaat kosten was ik even benieuwd.
    Mocht iemand anders nog een aanrader hebben hou ik mij aanbevolen, maar het wordt een soundbar, eventueel met Sub.

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Klopt, ik heb mn Apple TV en mn Panasonic UHD speler op de twee HDMI-poorten van de soundbar aangesloten, en de HDMI-out gaat van de soundbar naar de HDMI-ARC van mn 4K-TV. De Next heb ik overigens direct op mn 4K TV aangesloten (via een non-ARC HDMI poort) maar omdat die van Sony is gaat dat geluid ook via de Soundbar.
    Nog even een nadere vraag. Ik had soundbar al eind december gekocht (na 2x horen waarvan 2e keer uitgebreid) maar heb sinds maandag eindelijk een verhoging voor de TV dus de soundbar staat eindelijk op zijn plek. Nu is het binnenkort nog aansluiten. Als ik het goed begrijp moet ik dus nu doen:

    - Oppo 4K en Apple TV HDMI-kabels uit de TV en in de soundbar pluggen.
    - HDMI-kabel van soundbar in ARC-poort tv.
    - Next laat ik aan de TV. Er is weinig goede dolby begrijp ik van forum.

    Krijg ik dan surround Apple TV, Oppo en via app LG (Netflix, Disney en Amazon) dan op soundbar (instelling tv geluidsuitgang ook aanpassen uiteraard)? Ik heb de LG 55SJ850V als tv. En moet de soundbar altijd aanstaan als ik b.v. een app van Apple TV kijk maar geen surround gebruik?

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •