De resultaten 1 tot 5 van 5 worden weergegeven.

Discussie: 300 (uhd)

  1. #1

    Standaard 300 (uhd)

    300 krijgt een solide upgrade op 4K UHD

    Lees dit artikel

  2. #2

    Standaard

    "De film is eigenlijk een aaneenschakeling van indrukwekkende vechtscènes. Na een half uur durende inleiding over de Spartanen, hun levensovertuiging en het waarom van deze strijd, barst letterlijk het geweld los. Als we zeggen geweld, bedoelen we ook geweld, want 300 is een erg gewelddadige en bloederige film. Het rondvliegende bloed spat haast letterlijk van je scherm af, waarbij de nodige onthoofdingen te zien zijn en ook andere ledematen door de lucht vliegen."

    Dit lijkt me dus echt een verschrikkelijke film. Geen haar op mijn hoofd die er ook maar een seconde aan denkt om dit gedrocht te gaan bekijken, hoe visueel knap ook gemaakt. Bewonderenswaardig dat je deze film hebt durven bekijken! Het lot van een filmrecensent, zal ik maar zeggen.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  3. #3

    Standaard

    Het is een fraaie film die trouw aan de bron (de graphic novel) is gebleven. Visueel spat het van het scherm af. De tweede film heeft ook een erg mooie 3D versie voor de liefhebbers. Als je Sin City kan waarderen, dan lukt deze film ook wel, denk ik.

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Het is een fraaie film die trouw aan de bron (de graphic novel) is gebleven. Visueel spat het van het scherm af. De tweede film heeft ook een erg mooie 3D versie voor de liefhebbers. Als je Sin City kan waarderen, dan lukt deze film ook wel, denk ik.
    Sin City vond ik net te pruimen, maar 300 - hoe 'visueel' sterk ook - spreekt me totaal niet aan. "Visueel spat het van het scherm af", alle bloedspetters bedoel je waarschijnlijk
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  5. #5

    Standaard

    300 is een hilarische film wat mij betreft. Veel pompeuzer en kitscheriger kom je ze niet snel tegen. Als de film in de jaren '80 was gemaakt, dan had Arnold Schwarzenegger de hoofdrol gespeeld à la Conan the Barbarian. Bij Frank Miller (op wiens graphic novel de film gebaseerd is) lijkt alles altijd op 11/hyper te functioneren op een schaal van 1 tot 10, en de film heeft dat duidelijk overgenomen. Wat dat betreft had de film net zo goed door Michael Bay geregisseerd kunnen zijn. Kan nooit helemaal mijn vinger erop leggen of de film (en ook Miller) de film serieus bedoelen (voor jonge jongens wiens hormonen overuren draaien) of met een knipoog bedoelen. Vermoed het eerste en daarmee is de film voor mij extra grappig, met van de hilarisch gespierde kerels die o zo vreselijk macho en hetero over moeten komen, maar ondertussen is het allemaal zo gay als maar kan. Top Gun heeft dit bijvoorbeeld ook. Visueel is de film erg bijzonder en doet de graphic novel(s?) eer aan. Geweldadig, ja enigszins, hoewel zo heftig als de recensie beschrijft kan ik niet inkomen. Kijk de film als iets serieus en je wordt waarschijnlijk teleurgesteld, maar kijk hem als een comedy en je hebt 2 uur vermaak.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •