De resultaten 1 tot 10 van 10 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Little Women 2019 met witte stippen!!!!

    Je mag aannemen als je naar een recente film kijkt zoals Little Women uit 2019 dat er geen oneffenheden te zien zijn zoals witte stipjes. White Speckles, maar ik heb met verbazing zitten kijken naar de kleine witte stippen in deze gloednieuwe film. Wat is hier inderdaad mis gegaan in de post-productie in deze film. Ook in Blu ray com wordt hierover gesproken.

    Little Women Blu-ray Release Date April 7, 2020 (Blu-ray + DVD + Digital HD) (blu-ray.com)

    Nu dacht ik altijd in het tijdperk van de blu ray zo rond 2007 dat dit verleden tijd was. Maar lang niet alle films worden klaarblijkelijk digitaal opgenomen zo zag ik nog in The Lighthouse onlangs, maar dat we nog te maken hadden met deze stippen had ik niet verwacht op een blu ray.

    Vroeg me af of jullie ook BD versies kennen met dit probleem.
    Laatst aangepast door pjblack : 16-12-2020 om 13:32
    Move to Movie
    UE55JS8000L 55 Samsung TV


    PANASONIC 4K PLAYER

  2. #2

    Standaard

    Gek niemand die reageert hier.......
    Move to Movie
    UE55JS8000L 55 Samsung TV


    PANASONIC 4K PLAYER

  3. #3

    Standaard

    "The odd speckle appears here and there, with a few, albeit very brief, occurrences of near heavy density. A couple of out of focus backgrounds look more clumpy than they do organically smooth and soft, but all told these flaws are small and should not detract from what is an otherwise beautiful Blu-ray presentation from Sony."

    Kennelijk vindt de reviewer dat niet zo'n groot probleem... Ik heb de film nog niet bekeken, dus ik kan je waarneming niet bevestigen. Je staat soms verbaasd hoe bij moderne films inderdaad niet het beste uit het beeld gehaald wordt, met alle moderne hulpmiddelen die er zijn. Soms worden deze artefacten er bewust ingebracht om een bepaalde sfeer of tijdsgeest te creëren. Je wilt niet weten hoeveel films op die manier om zeep geholpen zijn door een overijverige art director. In de muziek vind je dat ook. Daar worden aan muzieknummers soms ruis en tikken toegevoegd om het nummer als een oude langspeelplaat te laten klinken.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  4. #4

    Standaard

    Nou ik was zeer verbaast toen ik deze gloednieuwe film zag. Natuurlijk worden lang niet alle films digitaal opgenomen en deze klaarblijkelijk ook niet. We zien ergens eind van de film een donker moment met een witte stip in het midden. Heel bijzonder. Voor de rest is het beeld prima in orde, maar ben zelf wel wars van stippen en ruis. Teveel lenzen die gebruikt worden of het moet de film echt ten goede komen. Zo is Selma echt heel slecht gefilterd tot ver in het sepia gedeelte. Haalt toch een stuk kijkbeleving weg bij mij.
    Move to Movie
    UE55JS8000L 55 Samsung TV


    PANASONIC 4K PLAYER

  5. #5

    Standaard

    Welke scène is dat, waar je de witte stip ziet? Ik zal een checken of ik 'm tegenkom in de DVD die ik hier nog heb liggen.
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  6. #6

    Standaard

    1.43.11 bovenin kasteelraam

    Dvd heeft natuurlijk wel een andere snelheid.
    Move to Movie
    UE55JS8000L 55 Samsung TV


    PANASONIC 4K PLAYER

  7. #7

    Standaard

    Bedoel je deze scène? Door DVD is het inderdaad een andere timing. Maar ik heb (nog) geen witte stippen gezien.
    PDVD_016.jpg
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  8. #8

    Standaard

    Witte stippen in beeld kan ook komen door een slechte HDMI-kabel.

  9. #9

    Standaard

    Ik heb gisteren de Blu-ray bekeken (NL-uitgave) en niets bijzonders gezien. Sterker nog: ik vond de beeldkwaliteit verbluffend mooi! Scherpte, kleuren, contrast zijn fenomenaal. Ik heb er echt van genoten!
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pastichio Rocker Bekijk bericht
    Witte stippen in beeld kan ook komen door een slechte HDMI-kabel.
    Ik heb het wel eens gehad met een HDMI-switch die niet helemaal goed werkte. Ik ken deze release niet maar als blu-ray.com een 4,5/5 geeft aan de beeldkwaliteit dat zal het niet van dat niveau zijn lijkt me.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •