De resultaten 1 tot 17 van 17 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard HDMI ARC werkt niet Marantz SR6015 met Sony Bravia

    Ik ben al een hele tijd bezig om de HDMI ARC in te stellen, maar lukt mij niet. Bij smart tv hoor ik het geluid van de tv op de achtergrond en niet het geluid van de smart tv, dus bij bv netflix hoor ik wel geluid van de tv zenders maar niet van netflix. Wat mij opvalt is dat mijn tv de Sony bravia de receiver niet heeft verbonden via bravia sync, zie hem wel staan, maar niet als verbonden zoals mijn overige apparaten..

    Iemand een idee?

  2. #2

    Standaard

    Misschien in je TV instellingen aangeven dat het geluid van de TV niet via de speakers moet gaan maar via de externe uitgang? Zo moet het in ieder geval op mijn Sony TV.

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Misschien in je TV instellingen aangeven dat het geluid van de TV niet via de speakers moet gaan maar via de externe uitgang? Zo moet het in ieder geval op mijn Sony TV.
    Je bedoeld instellen op audio systeem ipv tv speakers?
    Dat heb ik wel al gedaan.

    Inmiddels in de instellingen bij hdmi instelling tv ingesteld bij bronnen en nu lijkt het goed te werken. Nu nog even proberen met casten.
    Laatst aangepast door Wim S. : 19-12-2020 om 13:32

  4. #4

    Standaard

    Ik had hetzelfde met mijn Philips OLED en Denon versterker. Dagen geklooid. Uiteindelijk bleek het toch de HDMI kabel te zijn, die ondersteunen niet allemaal ARC, maar aan de kabel kun je vaak niet zien welke versie het is. Dus probeer even een andere kabel waarvan je zeker weet dat deze ARC ondersteunt.

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    Ik had hetzelfde met mijn Philips OLED en Denon versterker. Dagen geklooid. Uiteindelijk bleek het toch de HDMI kabel te zijn, die ondersteunen niet allemaal ARC, maar aan de kabel kun je vaak niet zien welke versie het is. Dus probeer even een andere kabel waarvan je zeker weet dat deze ARC ondersteunt.
    Nee dat was niet het geval, moest het instellen bij receiver. Is een nieuwe receiver dus even wennen en ontdekken. Bij HDMI setup en dan bron doorgeven, deze ingesteld op tv. Dan werkt het dus wel, had zelf gedacht dat als ik ARC op aan zet in receiver dat dat voldoende zou moeten zijn. Ben nu best tevreden, wel vind ik bv dat de tv, het casten, netflix, 4k uhd nogal in volume verschillen, dus bij bv netflix en 4K UHD moet ik de volume veel hoger zetten. Geen probleem op zich, maar had dat liever beetje gelijkmatiger.

    Ook wil ik mijn platenspeler met Bluetooth verbinden naar de versterker zodat het geluid over de speakers gaat. Helaas lukt het niet om receiver en platenspeler te pairen....

  6. #6

    Standaard

    Welke Sony TV heb je precies en heb je de laatste update er al op?
    Je kan bij de geluidsinstellingen (Volumeniveau) van de TV instellen dat het geluid van de verschillende kanalen gelijk is.

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hereistom Bekijk bericht
    Welke Sony TV heb je precies en heb je de laatste update er al op?
    Je kan bij de geluidsinstellingen (Volumeniveau) van de TV instellen dat het geluid van de verschillende kanalen gelijk is.
    De Sony Bravia 55XF8599 en heeft idd wel de nieuwste updates.

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hereistom Bekijk bericht
    Welke Sony TV heb je precies en heb je de laatste update er al op?
    Je kan bij de geluidsinstellingen (Volumeniveau) van de TV instellen dat het geluid van de verschillende kanalen gelijk is.
    In mijn geval is dat wel mogelijk maar alleen met tv speaker ingesteld. Inmiddels de marantz terug gezet naar fabrieks instellingen en opnieuw geïnstalleerd en lijkt goed te gaan voor alsnog.

  9. #9

    Standaard

    Hallo allemaal.

    Heb ook een probleem gerelateerd aan ARC en dacht dat het misschien wat onnodig was om een apart topic te maken, dus plaats ik mijn vraag hier.
    Ik heb mijn LG C9 via HDMI aangesloten op mijn Pioneer VSX-323 en ARC werkt gewoon via de (audio?)out poort.
    Op diezelfde VSX-323 heb ik ook mijn UHD- en Blu-rayspelers aangesloten, maar als ik de HDMI-kabel in de out-poort laat zitten en ARC in de VSX-323 uitzet en in de C9 dan valt tijdens het kijken van UHDs/Blu-rays het geluid elke 10-12 minuten een tel weg. Valt niet altijd op als het toevallig rustig is, maar bij scenes met veel surround-geluid is dit behoorlijk irritant. Nou laat ik momenteel de kabel uit de out-poort, maar als ik ARC wil gebruiken voor Apple TV, moet ik steeds de kabel inpluggen en wil dit eigenlijk niet onnodig vaak doen. Hoop dat mijn verhaal een beetje duidelijk is en iemand weet wat het probleem kan zijn.
    Alvast bedankt voor alle beetjes hulp.

  10. #10

    Standaard

    Lastig idd, je hebt een HDMI kabel die ARC ondersteunt en jij hebt deze aangesloten op HDMI ARC ingang van jouw TV en Receiver. Dan zou het gewoon goed moeten werken, mischien ook nog even kijken naar de instellingen van je tv, receiver, Blu-ray speler en kijken of deze ook de goede instellingen hebben voor HDMI ARC.

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Wim S. Bekijk bericht
    Lastig idd, je hebt een HDMI kabel die ARC ondersteunt en jij hebt deze aangesloten op HDMI ARC ingang van jouw TV en Receiver. Dan zou het gewoon goed moeten werken, mischien ook nog even kijken naar de instellingen van je tv, receiver, Blu-ray speler en kijken of deze ook de goede instellingen hebben voor HDMI ARC.
    Klopt helemaal. Alles wat ik via ARC luister werkt gewoon naar behoren, maar zodra ik een Blu-ray/UHD kijk valt af en toe het geluid een tel weg. Geen ramp uiteraard, maar soms gebeurt het net tijdens dialoog die je dan mist. Lang leve de rewind-knop. Heb het wel voor elkaar dat de LG-afstandsbediening nu ook de receiver en Blu-ray-speler kan bedienen, dus ben daar wel blij mee. Zal nog even in de opties van de apparatuur kijken. Bedankt voor de tip.

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Koroshiya Ichi Bekijk bericht
    Klopt helemaal. Alles wat ik via ARC luister werkt gewoon naar behoren, maar zodra ik een Blu-ray/UHD kijk valt af en toe het geluid een tel weg. Geen ramp uiteraard, maar soms gebeurt het net tijdens dialoog die je dan mist. Lang leve de rewind-knop. Heb het wel voor elkaar dat de LG-afstandsbediening nu ook de receiver en Blu-ray-speler kan bedienen, dus ben daar wel blij mee. Zal nog even in de opties van de apparatuur kijken. Bedankt voor de tip.
    Mischien iets in de geluidsinstellingen van je Blu-ray of receiver, ook omdat het voor de rest wel allemaal lijkt te werken. Ik weet het niet maar soms heb je een sync functie zoals bij de Sony Bravia, mischien dat ook instellen?

  13. #13

    Standaard

    Vraag: waarom heb je ARC überhaupt nodig? Op mijn AV-receiver heb ik mijn Blu-ray/UHD-speler aangesloten. Vervolgens heb ik vanaf mijn AV-receiver een HDMI-kabel lopen naar de HDMI-ingang op mijn TV. Daar gaat zowel beeld als geluid overheen. Als ik een film op Blu-ray, DVD etc. kijk, dan laat ik het geluid over de speakers van mijn 5.1-installatie lopen en zet ik het geluid van de TV uit. Kijk ik een televisieprogramma, dan heb ik geen 5.1-geluid nodig, dus dan blijft de receiver uit en zet ik het geluid van de TV aan. Dat is meer dan voldoende. Voor welke situatie heb je dan nog ARC nodig om het geluid van de TV naar je AV-receiver te sturen?
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Wim S. Bekijk bericht
    Mischien iets in de geluidsinstellingen van je Blu-ray of receiver, ook omdat het voor de rest wel allemaal lijkt te werken. Ik weet het niet maar soms heb je een sync functie zoals bij de Sony Bravia, mischien dat ook instellen?
    Zal er straks even naar kijken. Heb een sync-functie in de TV. Gekke is dat een tijdje geleden de sync van Blu-rays niet goed liep, totdat ik de ARC-functie in de receiver uitschakelde. Daarna was het goed. Nu met de ARC-functie aan in de receiver heb ik geen sync problemen. Geen idee waarom het nu wel werkt. Kabels etc zijn niet veranderd.

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Vraag: waarom heb je ARC überhaupt nodig? Op mijn AV-receiver heb ik mijn Blu-ray/UHD-speler aangesloten. Vervolgens heb ik vanaf mijn AV-receiver een HDMI-kabel lopen naar de HDMI-ingang op mijn TV. Daar gaat zowel beeld als geluid overheen. Als ik een film op Blu-ray, DVD etc. kijk, dan laat ik het geluid over de speakers van mijn 5.1-installatie lopen en zet ik het geluid van de TV uit. Kijk ik een televisieprogramma, dan heb ik geen 5.1-geluid nodig, dus dan blijft de receiver uit en zet ik het geluid van de TV aan. Dat is meer dan voldoende. Voor welke situatie heb je dan nog ARC nodig om het geluid van de TV naar je AV-receiver te sturen?
    Ik gebruik ARC voor Disney+ en binnenkort Amazon Prime. Dan kan ik de films met 5.1 geluid kijken. Ik kijk verder geen TV, want heb geen zenderpakket oid. Youtube kijk ik af en toe via de OLED en dan gebruik ik gewoon de TV-speakers.

  16. #16

    Standaard

    Ik gebruik ARC idd ook voor Netflix, dat kijk ik via android tv, vind ik wel zo makkelijk en heb dan ook DD 5.1, daarnaast ook met casten vind ik het wel gemakkelijk. Zonder ARC heb ik geen geluid bij het casten van bv youtube. Ik heb een Sony Bravia met ingebouwde chromecast en die gebruik ik meestal.

  17. #17

    Standaard

    OK. Duidelijk verhaal. Ik kijk niet naar Netflix of andere VOD-aanbieders op mijn TV, en YouTube ook niet. YouTube kijken we op de tablet, mobiele telefoon of de desktop computer. Wij kijken TV alleen via de kabel en alleen de zenders uit het basispakket van de kabelexploitant. Voor ons is dat meer dan voldoende. Vandaar dat ik dus geen ARC gebruik of nodig heb.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •