De resultaten 1 tot 7 van 7 worden weergegeven.

Discussie: Tenet (UHD)

  1. #1

    Standaard Tenet (UHD)

    Tenet krijgt een erg nette uitgave op 4K, echter is de productie niet zonder discussie.

    Lees dit artikel

  2. #2
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Pfff...

    Vandeweek eindelijk de film bekeken, ik wou er even de tijd voor nemen, want ik verwachtte een ingewikkelde film, waar je even scherp voor moest blijven of minimaal in de juiste mood moest zijn. Ik kan me heel erg vinden in deze recensie. Beeldkwaliteit was prima en ik hou wel van die wisseling in beeldformaat, maar de film zelf vond ik erg tegenvallen en weinig verrassend. Sterker nog ik had het idee dat ik naar The Dark Knight zat te kijken, maar dan zonder Batman. Althans de sfeer was identiek. Ik denk dat dit ook komt door de audiotrack, waarvan de geluidseffecten gewoon precies hetzelfde deden. Maar wellicht is dat Nolan's trademark, maar voor mij werkte het storend en leidde me eerder af.

    Wat dat betreft had ik toch al moeite met de film. Dat inversie verhaal raakte bij mij kant nog wal. Ik vond dat totaal niet te volgen, haal je dat weg, blijft het verhaal min of meer hetzelfde. Ik vind ook dat het verhaal gewoon bewust erg onlogisch en moeizaam te volgen was. Halverwege de film vond ik het dusdanig saai worden dat ik af en toe mijn telefoon greep. Nolan is vrij stoïcijns als het gaat om audio. Dt hij stug vasthoudt aan een 5.1-track is prima. Desondanks opende de track helemaal bij gebruik van de Neural X-upmixer. Hij deed daarmee niet onder aan een heuse DTS: X- of Dolby Atmos-track, maar daar hield het indrukwekkende op. Dit is echt de slechtst gemixte audiotrack die ik ooit heb beluisterd. Echt totaal niet in verhouding. Het lijkt wel of een kneus aan de mixer zat. Dialogen zijn tergend zacht (ik kijk meestal zonder subs), maar de rest was zo extreem en overdreven hard. De subwoofer moest echt flink teruggeschroefd worden en dan nog... Ik werd al bang als iemand de deur te hard dichtsloeg, want dat leek wel een vulkaanuitbarsting. Dan was er een rustig stuk met dialogen en dan ging de volumeknop weer omhoog en als je hem dan vergat bij een actiescene, trilde de ramen in hun sponningen. Dat is gewoon niet goed, ook al zegt Nolan dat dit zo bedoeld was. Een reden waarom ik vaak een hekel heb aan termen als 'zoals de regisseur het bedoeld heeft'. Dat is nooit meer dan een artistieke visie waar je het niet eens mee hoeft te zijn en in dit geval gewoon mislukt is.

    Misschien door de hype, maar ik vond deze film een deceptie, het voelde als hetzelfde recept met een ietwat ander sausje. Zijn originaliteit begint wat uit te putten, want voor mij persoonlijk voelt het als een herhaling van zetten en dat is jammer, want Nolans vorige films deden dat een stuk beter. Ik had hetzelfde als de recensent; zeker geen film die mij bijblijft of zelfs de behoefte heb om nog een keer te kijken om hem beter te begrijpen. De vergezochte ingewikkeldheid is het probleem niet, dat was de film zelf.

    De film is voor mij niet meer dan een 6, Beeld met de IMAX-scènes toch wel een 8, maar de geluidstrack krijgt van echt niet meer dan een 4. Niet om aan te horen zo fout en totaal uit balans. Het grootste probleem is echter dat ik op voorhand al niet erg enthousiast was en meestal zorgt dat ervoor dat de film dan achteraf meevalt, maar helaas, no cigar...
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  3. #3

    Standaard

    Ik heb de film in de bios gezien, en ik vond het een draak. Ik heb deze week de film nog een gehuurd op prime video in HDR voor 1,99.
    Om het nog maar eens te proberen. Ik ben niet tot het eind gekomen......het was weer worstelen.
    Verhaal is niet boeiend, en inderdaad geluid is irritant en uit balans.

    Zeker geen buy voor mij.
    Formerleewarmer (Five StarTrader) en (SafeTrader)

    LG OLED77G36LA, Marantz SR7015, OPPO 203 UHD, speakers: Xanadu, Apple TV 4K

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    (...) Een reden waarom ik vaak een hekel heb aan termen als 'zoals de regisseur het bedoeld heeft'. Dat is nooit meer dan een artistieke visie waar je het niet eens mee hoeft te zijn en in dit geval gewoon mislukt is.
    Helemaal mee eens. Ook ik heb een gruwelijke hekel aan regisseurs (of art directors) die een film visueel (of auditief) compleet kunnen verpesten doordat ze zo nodig hun stempel op het beeld (of geluid) moeten zetten. Films die ontdaan zijn van enige kleur of juist een zware kleurzweem hebben, om maar niet te spreken van totaal overzadigde kleuren waar dat geen enkele functie of nut heeft. Of beeldeffecten tot treurens toe toevoegen (J.J. Abrams) die alleen maar enorm irriteren en functioneel geen enkele rol hebben.

    Ik zal "Tenet" binnenkort ook eens gaan bekijken, maar jullie reviews zijn niet echt bemoedigend. Ben benieuwd
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  5. #5

    Standaard

    Uiteindelijk van het weekend de film gekeken. Wat een tegenvaller. Sommige momenten prima verfilmd en mooi gedaan, maar film in het geheel.... tegenvallend.
    De film is naar mening veel te veel gehyped.

  6. #6

    Standaard

    Ik heb me nu toch ook maar eens aan deze film gewaagd (aan de 4K-versie), en ik moet zeggen: het viel me niet mee. Af en toe vroeg ik me af: waar zit ik in hemelsnaam naar te kijken? Waar gaat dit over? Sommigen zeggen dat je de film meerdere keren moet gaan zien om deze te kunnen waarderen/begrijpen. Alleen: een filmduur van maar liefst 2,5 uur nodigt niet echt gauw uit voor een herkijksessie. Cinematografisch zag het er bij vlagen indrukwekkend uit, maar met zo'n warrig verhaal...

    Ook over het UHD-beeld ben ik niet superenthousiast, in tegenstelling tot sommige recensenten. Ja, de IMAX-beelden zien er fantastisch uit, maar nogal wat scènes spelen zich in het halfdonker af en daar komt bij mij niet echt een UHD-gevoel op. Wat ook niet helpt: in veel scènes (niet alleen in close-ups) wordt met een zeer geringe scherptediepte gewerkt, waardoor het hoofdonderwerp/persoon wel aardig scherp is, maar alles eromheen dus niet. Ik heb recentelijk UHD-films gezien die bij mij toch meer het UHD-gevoel opriepen dan deze. Hetzelfde had ik trouwens in het verleden met "Blade Runner 2049", waarvan ik van de 4K-uitgave ook niet echt onder de indruk was.

    Nog een kleine opmerking betreffende de recensie van Rogier. In je conclusie schrijf je o.a.: "Tegelijkertijd probeert hij ook Kat (Laura Debecki) te redden uit de klauwen van haar jaloerse echtgenoot (Kenneth Branagh) omdat zij de sleutel is tot het oplossen van het raadsel omtrent inversie". Dat moet natuurlijk Elizabeth Debicki zijn...

    Film: 6,5
    Beeld: 8,0
    Geluid: 7,0
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  7. #7

    Standaard

    Aangepast Marcel, dank je wel

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •