Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
De resultaten 26 tot 37 van 37 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lorre Bekijk bericht
    Vind het soms een beetje raar hoe bepaalde mensen reageren op een forum dat voor filmliefhebbers bestemd is. Waar is de tijd dat men samen liet weten aan Warner dat die transfer van Fellowship of the Ring niet meer door de beugel kon waardoor ze een remaster deden en het jaar nadien uitbrachten? Nu zegt men doodleuk 'Ahja, het is wat het is. De regisseur wil het zo...'. Waar is de tijd dat men liet weten dat Gladiator er slecht uitzag en dit zodanig veel ophef gaf dat ze aan de slag gingen en de film een nieuwe remaster gaven? Tegenwoordig lijkt iedereen maar gewoon alles te slikken wat ze aanbieden. Als er iemand een petitie start dat ze ergens willen voorleggen teken ik meteen mee om jullie een handje te helpen.
    Tja, tijden geleden waren DVD en Bluray gemeengoed en was het de enige manier om van films te genieten. Ook waren de verschillen in beeld- en geluidskwaliteit veel groter dan nu met 4K. Daarnaast is de groep van die hard liefhebbers van fysiek veel kleiner geworden. En die groep is ook ouder geworden, heeft andere prioriteiten in het leven en kan alles soms wat meer relativeren. Plus die is al gewend geraakt aan import en Engelse ondertiteling, dus dan is het gebrek aan NL subs niet een reden om op de barikades te gaan staan. Dus als jij of Quadran wel die petitie willen gaan starten, doe dat zeker. Ik wens je er zogezegd heel veel succes mee

  2. #27

    Red face

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    @Gerco: hoezo een “slordig” product? Omdat het niet aan je wensen voldoet? Beetje makkelijk, kort door de bocht en ook een beetje kinderachtig Gerco. Jij weet in al die jaren wel beter, toch? Kijk, alle releases zijn gevolg van vraag en aanbod. In Nederland is er nu eenmaal weinig vraag naar fysieke titels, dus vandaar dat het aantal releases hier omlaag gaat. En dat wordt alleen maar minder, want ik verwacht ook minder releases van Warner en Universal. Waarom ze Fannie het buitenland er wel NL subs op zetten? Geen idee! Je zou het ze kunnen vragen, maar ik denk dat je geen antwoord krijgt. Maar om dan maar te denken dat je ergens “recht” op hebt is natuurlijk te ridicuul voor woorden. Ik denk dat je door die opstelling aan te nemen naar de distributeurs alleen maar nog meer genegeerd gaat worden. Maar goed, ik zou zeggen: veel succes met je queeste Quadran, en ik hoop oprecht dat het je iets oplevert. Maar ik denk dat je helaas ontgoocheld eruit komt, hoe jammer ook.
    Het lijkt er op dat vraag en aanbod niet meer op elkaar afgestemd zijn. Er is weinig aanbod dat aan de vraag kan voldoen en er is weinig vraag omdat de meeste mensen vinden of denken dat het aanbod niet aan de vraag kan voldoen. Dit zou ik meer omschrijven als een verstoorde wisselwerking dan een vraag en aanbod die op elkaar afgestemd zijn. Dit zorgt er volgens mij voor dat er nu 4 groepen (streamers, DVD kopers, BD kopers en 4K BD kopers) zijn i.p.v. 2(blijvers en zoekers). Vraag en aanbod is daardoor nog moeilijker op elkaar af te stemmen en dat zorgt er voor dat nog meer mensen ontgoocheld zijn.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lorre Bekijk bericht
    Waar is de tijd dat men samen liet weten aan Warner dat die transfer van Fellowship of the Ring niet meer door de beugel kon waardoor ze een remaster deden en het jaar nadien uitbrachten? Nu zegt men doodleuk 'Ahja, het is wat het is. De regisseur wil het zo...'. Waar is de tijd dat men liet weten dat Gladiator er slecht uitzag en dit zodanig veel ophef gaf dat ze aan de slag gingen en de film een nieuwe remaster gaven? Tegenwoordig lijkt iedereen maar gewoon alles te slikken wat ze aanbieden. Als er iemand een petitie start dat ze ergens willen voorleggen teken ik meteen mee om jullie een handje te helpen.
    Over het algemeen zijn de transfers beter dan vroeger en daardoor is de kans op slecht beeld en geluid nu veel kleiner.

    Ik weet zelf niet meer wat ik van de huidige fysieke schijven moet vinden. Moet ik ze kopen om er voor te zorgen dat ze nog uitgebracht blijven worden of laten staan of liggen zodat ze aan mij wat minder kunnen verdienen?

    Vroeger was het idd een stuk makkelijker, omdat er veel meer keus was en de filmmaatschappijen (samen) nog wat met kritiek deden. Volgens mij doen ze nu allemaal waar ze zelf zin in hebben en kijken ze naar de dikke vingers, omdat deze denken te weten hoe een film of serie het beste bekeken kan worden. Dankzij de dikke vingers en het onbeperkt kunnen kijken van streams kan ik het me voorstellen dat veel mensen streams als een primaire levensbehoefte zien. Ook die zijn nog steeds luxe producten en daarom vind ik het vreemd dat die ondanks de lagere prijs, wel aan bepaalde verwachtingen of eisen voldoen m.b.t. de talen van het geluid en de ondertitels.

    Voor de petitie: +1
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 05-08-2022 om 00:41
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  3. #28

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Over het algemeen zijn de transfers beter dan vroeger en daardoor is de kans op slecht beeld en geluid nu veel kleiner.
    Klopt, maar dan kijk je naar iets als de nieuwe "remasters" van de 6 Middle-Earth films en dit ging 10 jaar geleden niet geaccepteerd worden. Toen de bioscoopversie op Blu-ray werd uitgegeven was het hek van de dam. Warner is toen voor de Extended een remaster gaan doen van die. Jammer dat ze niet meteen toen al The Two Towers en The Return of the King gedaan hebben. Fellowship ziet er ook het best uit op 4K. Nu neuten mensen er een beetje op forums of FB groepen van, maar laten ze de studios met rust. Ook heb je dan weer veel jongeren die de grain op films die met film gefilmd zijn haten en vinden dat alles weggeschrobt moet worden i.p.v. ze zoals op de originele bron weer te geven. Ik word dan gewoon maar oud met dit soort gedachten denk ik dan.

    En over de ondertiteling blijf ik er dan ook bij dat dit gewoon een waardeloos beleid is. Een 20-tal talen lukt, maar NL dan niet? Onzin.
    Blu-ray collection : http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Daunty
    Leuke FB-pagina:
    https://www.facebook.com/groups/1274261196044607/

  4. #29

    Standaard

    Is het niet mogelijk om bij de grote uitgevers personen te identificeren die hier ook daadwerkelijk beslissingsbevoegdheid over hebben en wat sympathie bij hen te kweken voor Nederlandse ondertitels op internationale releases? Denk dat je daar nog het meeste effect mee bereikt ipv er met gestrekt been in te gaan.

  5. #30

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Zebedo Bekijk bericht
    Is het niet mogelijk om bij de grote uitgevers personen te identificeren die hier ook daadwerkelijk beslissingsbevoegdheid over hebben en wat sympathie bij hen te kweken voor Nederlandse ondertitels op internationale releases? Denk dat je daar nog het meeste effect mee bereikt ipv er met gestrekt been in te gaan.
    Lol, al zou je die mensen bereiken ... Ze gaan niet reageren als je aan komt zetten met 100 handtekeningen (at best...) Feit is dat de markt voor fysieke bluray in NL veel te klein is. Al zouden de releases verbeterd worden, dan gaan ze niet opeens zodanig meer verkopen dat er heil in gezien wordt. Ik begrijp heel goed dat het jammer is. Heb jarenlang bij FRS gewerkt, dus niemand vind het vervelender dan is dat dt soort winkels en aanbod verdwijnen, maar het is en blijft een kwestie van vraag en aanbod. De groep Nederlanders die nog fysieke bluray verzameld is erg klein en dat zal nooit veranderen.

    Oplossing: importeren uit landen waar nog wel groot aanbod is en leren leven met Engelse subs. Gros van mijn schiven komen uit UK/US, kan me niet eens herinneren wat de laatste NL disc is die ik gekocht heb.
    LG OLED 55C8
    LG UBK90 4K bluray speler
    Denon AVR-X1400H receiver
    Playstation 4 Pro

  6. #31

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Het lijkt er op dat vraag en aanbod niet meer op elkaar afgestemd zijn. Er is weinig aanbod dat aan de vraag kan voldoen en er is weinig vraag omdat de meeste mensen vinden of denken dat het aanbod niet aan de vraag kan voldoen. Dit zou ik meer omschrijven als een verstoorde wisselwerking dan een vraag en aanbod die op elkaar afgestemd zijn. Dit zorgt er volgens mij voor dat er nu 4 groepen (streamers, DVD kopers, BD kopers en 4K BD kopers) zijn i.p.v. 2(blijvers en zoekers). Vraag en aanbod is daardoor nog moeilijker op elkaar af te stemmen en dat zorgt er voor dat nog meer mensen ontgoocheld zijn.
    Bekijk de situatie eens door een andere bril Gerco, en je zal zien dat vraag en aanbod elkaar gewoon volgen. Liefhebbers van fysieke media zijn in NL gewoon in de minderheid, en dat gaat niet veranderen. En daarop is het aanbod gewoon afgestemd, en daarom loopt het aantal releases terug in NL. Dit is echt geen hogere wiskunde, maar puur logisch nadenken.

  7. #32

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Bekijk de situatie eens door een andere bril Gerco, en je zal zien dat vraag en aanbod elkaar gewoon volgen. Liefhebbers van fysieke media zijn in NL gewoon in de minderheid, en dat gaat niet veranderen. En daarop is het aanbod gewoon afgestemd, en daarom loopt het aantal releases terug in NL. Dit is echt geen hogere wiskunde, maar puur logisch nadenken.
    Ik ben het hier geheel mee eens.

  8. #33

    Standaard

    Digitaal stelt zich hetzelfde probleem, het heeft dus niet enkel te maken met afnemende interesse voor fysieke dragers.

  9. #34

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Bekijk de situatie eens door een andere bril Gerco, en je zal zien dat vraag en aanbod elkaar gewoon volgen. Liefhebbers van fysieke media zijn in NL gewoon in de minderheid, en dat gaat niet veranderen. En daarop is het aanbod gewoon afgestemd, en daarom loopt het aantal releases terug in NL. Dit is echt geen hogere wiskunde, maar puur logisch nadenken.
    Dat kunnen dan 2 brillen zijn, die van de muziek-industrie en die niet meer de interesse hebben voor films op fysieke dragers. Als je kijkt naar de muziek-industrie, dan zie je dat er weer veel langspeelplaten verkocht worden, terwijl die duurder zijn dan een MP3 en zelfs een CD. Zelf ben ik nu aan het overstappen naar FLAC, omdat dit medium heel dicht in de buurt komt van de CD, dus kwa muziek neemt mijn fysieke behoeften idd af.

    Voor de dalende afname van fysieke films is het verhaal veel ingewikkelder, omdat het komt door het op elkaar stapelen van ergernissen, zoals het aantal luidsprekers wat nodig is voor een goede beleving, inrichting van de kamers en de altijd veranderende specificaties. Ik kan me voorstellen dat mensen daarom vaker kiezen voor (waardeloze) streams dan voor fysieke dragers.

    Fabrikanten van consumenten-electronica en grote winkels helpen ook niet mee door een bepaald soort apparaten te produceren en te verkopen die niet kunnen doen wat ze beloven, weinig mogelijkheden hebben en vaak in een verkeerde ruimte geplaatst worden en ook dat zorgt er voor dat de meerwaarde van fysiek films daalt. Zelfs het kijken via een laptop of tablet en het luisteren via een hoofdtelefoon of de luidsprekers van de TV is vaak nog beter, omdat je dan minder last hebt van rare reflecties of een vervormd geluidsbeeld. Je hoeft als filmmaatschappij dan niet lang op een dalende verkoop te wachten.

    Bedrijven als Sony (HT-A9) en Sennheiser (Ambeo) proberen daar een oplossing voor te vinden, maar die oplossingen blijven ver weg van het grote publiek en dat is volgens mijn nog een reden waarom de interesse afneemt.

    Als jij nog steeds vindt dat de vraag en aanbod op elkaar afgestemd zijn en dat er logisch nagedacht wordt, dan zeg ik:
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 07-08-2022 om 14:49
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  10. #35

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Dat kunnen dan 2 brillen zijn, die van de muziek-industrie en die niet meer de interesse hebben voor films op fysieke dragers. Als je kijkt naar de muziek-industrie, dan zie je dat er weer veel langspeelplaten verkocht worden, terwijl die duurder zijn dan een MP3 en zelfs een CD. Zelf ben ik nu aan het overstappen naar FLAC, omdat dit medium heel dicht in de buurt komt van de CD, dus kwa muziek neemt mijn fysieke behoeften idd af.
    Nee Gerco, ik bedoel de bril waar jij door kijkt en die van de rest van Nederland

    Voor de dalende afname van fysieke films is het verhaal veel ingewikkelder, omdat het komt door het op elkaar stapelen van ergernissen, zoals het aantal luidsprekers wat nodig is voor een goede beleving, inrichting van de kamers en de altijd veranderende specificaties. Ik kan me voorstellen dat mensen daarom vaker kiezen voor (waardeloze) streams dan voor fysieke dragers.
    Nee hoor Gerco, dit heeft niks te maken met ergernissen rondom luidsprekers. Dat is het misschien voor jou, en dat bedoel ik met jouw bril en een ander. Jij persoonlijk ziet dit als reden, terwijl een overgroot deel van Nederland vindt dat streams wel handig zijn gezien het gebruiksgemak en de prijs/kwaliteit-verhouding. En daarom is men minder films op fysieke drager gaan kopen. Echt Gerco, het is echt niet zo ingewikkeld.

    Fabrikanten van consumenten-electronica en grote winkels helpen ook niet mee door een bepaald soort apparaten te produceren en te verkopen die niet kunnen doen wat ze beloven, weinig mogelijkheden hebben en vaak in een verkeerde ruimte geplaatst worden en ook dat zorgt er voor dat de meerwaarde van fysiek films daalt. Zelfs het kijken via een laptop of tablet en het luisteren via een hoofdtelefoon of de luidsprekers van de TV is vaak nog beter, omdat je dan minder last hebt van rare reflecties of een vervormd geluidsbeeld. Je hoeft als filmmaatschappij dan niet lang op een dalende verkoop te wachten.

    Bedrijven als Sony (HT-A9) en Sennheiser (Ambeo) proberen daar een oplossing voor te vinden, maar die oplossingen blijven ver weg van het grote publiek en dat is volgens mijn nog een reden waarom de interesse afneemt.
    Nogmaals, dit geldt voor jou Gerco, net persé voor de rest van het publiek. De rest zal het namelijk niet veel boeien wat het geluid precies inhoudt, als het maar goed is. En ik geef je op een briefje dat wat jij "rare reflecties en een vervormd geluidsbeeld" noemt het overgrote deel van Nederland gewoon prima vindt klinken. En dat is wat ik bedoel met een ander bril Gerco. Je gaat alleen maar af op je eigen mening en belevingswereld. Je moet echt eens even uit die bubbel komen en naar anderen luisteren dan alleen jezelf.
    Als jij nog steeds vindt dat de vraag en aanbod op elkaar afgestemd zijn en dat er logisch nagedacht wordt, dan zeg ik:
    Tja Gerco, dat denk ik toch echt. Ik denk dat hij teveel blijft hangen aan je eigen ervaringen, je eigen belevingswereld en teveel blijft hangen in de tijden dat fysieke kwalitatief hoogstaande apparatuur en fysieke media nog hoogtij vierden, ook onder de algemene consument (niet alleen de HT liefhebber). Die tijd is echt voorbij.
    Laatst aangepast door Rogier Burghout : 08-08-2022 om 15:41

  11. #36

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Nee hoor Gerco, dit heeft niks te maken met ergernissen rondom luidsprekers. Dat is het misschien voor jou, en dat bedoel ik met jouw bril en een ander. Jij persoonlijk ziet dit als reden, terwijl een overgroot deel van Nederland vindt dat streams wel handig zijn gezien het gebruiksgemak en de prijs/kwaliteit-verhouding. En daarom is men minder films op fysieke drager gaan kopen. Echt Gerco, het is echt niet zo ingewikkeld.
    Lezen Rogier! Ik heb het niet beschreven als de ergernis, maar een ergernis.

    Ik weet ook wel dat de meeste mensen streams handiger, goedkoper vinden en dat ze een goede prijs/kwaliteits-verhouding hebben. Om jou lekker in jouw bubbel te laten zal ik die bril even niet opzetten.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Nogmaals, dit geldt voor jou Gerco, net persé voor de rest van het publiek. De rest zal het namelijk niet veel boeien wat het geluid precies inhoudt, als het maar goed is. En ik geef je op een briefje dat wat jij "rare reflecties en een vervormd geluidsbeeld" noemt het overgrote deel van Nederland gewoon prima vindt klinken. En dat is wat ik bedoel met een ander bril Gerco. Je gaat alleen maar af op je eigen mening en belevingswereld. Je moet echt eens even uit die bubbel komen en naar anderen luisteren dan alleen jezelf.
    Normaal gesproken zou ik de bubbel klein willen houden, maar ik weet dat andere mensen ook een bubbel hebben om te ontspannen en dat hoeft niet eens met films of HT te maken te hebben. Je hoeft dus niet bang te zijn dat ik een bad probeer te maken.

    Aan de andere kant is mijn leven één grote bubbel waar ik niet vrolijk van wordt en ben ik daarom blij als ik er even uit kan ontsnappen door te kijken naar die van iemand anders.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Tja Gerco, dat denk ik toch echt. Ik denk dat hij teveel blijft hangen aan je eigen ervaringen, je eigen belevingswereld en teveel blijft hangen in de tijden dat fysieke kwalitatief hoogstaande apparatuur en fysieke media nog hoogtij vierden, ook onder de algemene consument (niet alleen de HT liefhebber). Die tijd is echt voorbij.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 09-08-2022 om 21:58
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  12. #37

    Standaard

    Ik zie nu dat er op Disney+ ook Amerikaanse serie (Mr. Mercedes) staat waar enkel franse en engelse ondertitels beschikbaar zijn.

    Bij Amazon Prime gebeuren soms ook vreemde dingen. Blijkbaar kennen ze soms het verschil niet tussen scandinavische talen en het Nederlands.

    Ik had ook de overstap gemaakt naar Belgische Prime. Maar steeds meer series lijken enkel het Franse gedubde geluidsspoor te hebben. Geen optie voor de originele taal (Librarian serie, Maria Wern,...). En van ondertitels al helemaal geen sprake.

    Zowel fysiek als digitaal zijn we steeds de pineut. Why they hate us? ????

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •