De resultaten 1 tot 14 van 14 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Ultra HD Blu-ray's met regiocodering

    Het is even schrikken maar er blijken (in weerwil van alles wat er gezegd is over UHD Blu Ray) toch releases te zijn met regiocodering!

    In de VS en in Scandinavië zijn er de afgelopen weken een klein aantal voorbeelden opgedoken van UHD Blu-ray's met een vorm van regiocodering. De indruk bestaat dat er daarbij gebruik wordt gemaakt van een truuk in het authoren van een release om gebruik te maken van de regiocodering van gewone blu-ray. Zie o.a. het topic Region locked UHDs op blu-ray.com en onderstaande video op Youtube:



    Ik vind dit wel een tikkeltje teleurstellend. Ik heb er tot nu toe geen rekening mee gehouden met het importeren maar blijkbaar is dat wel nodig.

    Releases waarvan tot nu toe is vastgesteld dat er sprake van region locking:

    - Death Wish : sommige Scandinavische releases zijn regio b gelockt
    - Greenland : sommige Scandinavische releases zijn regio b gelockt
    - Weathering with You : de Amerikaanse release is regio a gelockt
    Laatst aangepast door Richard B. : 27-01-2021 om 14:59

  2. #2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard B. Bekijk bericht
    - Weathering with You : de Amerikaanse release is regio a gelockt
    Volgens blu-ray.com is de UHD-uitvoering gewoon regiovrij, maar de bijgevoegde Blu-ray mogelijk niet.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Volgens blu-ray.com is de UHD-uitvoering gewoon regiovrij, maar de bijgevoegde Blu-ray mogelijk niet.
    De UHD is region locked. Op Blu-ray.com kan je de regio van UHDs op dit moment niet wijzigen.

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Volgens blu-ray.com is de UHD-uitvoering gewoon regiovrij, maar de bijgevoegde Blu-ray mogelijk niet.
    Het lijkt erop dat die informatie onjuist is. In het topic over deze titel op blu-ray.com zie ik mensen ook de oproep doen om het te wijzigen. Maar de indruk wordt in dat topic ook gewekt dat de aanduiding "Region free" voor 4k blu-ray mogelijk hardcoded in de website zit omdat niemand er rekening mee hield dat UHD's toch region locked zouden kunnen zijn.

    edit: Scavenger is me net voor. Ik lees trouwens dat de UK-versie wel gewoon regiovrij is.

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Scavenger Bekijk bericht
    De UHD is region locked. Op Blu-ray.com kan je de regio van UHDs op dit moment niet wijzigen.
    Dan is dat vast nog zo'n smerige streek van die Trump geweest met zijn protectionisme...
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Dan is dat vast nog zo'n smerige streek van die Trump geweest met zijn protectionisme...
    In het geval van Weathering with You is het juist andersom: de Britse versie is (blijkbaar) regiovrij en is dus makkelijk te importeren door Amerikanen terwijl de Amerikaanse release regio locked is en niet geëxporteerd kan worden. Ik denk niet dat Trump er zo blij mee zou zijn dat exportmogelijkheden worden afgesneden en import wordt aangemoedigd.

  7. #7

    Standaard

    Waarom zouden Amerikanen de Britse versie willen importeren? Zij hebben toch geen last van die regiocodering? Plus: Trump gaf geen drol om Europa, laat staan de rest van de wereld.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Waarom zouden Amerikanen de Britse versie willen importeren? Zij hebben toch geen last van die regiocodering? Plus: Trump gaf geen drol om Europa, laat staan de rest van de wereld.
    Verpakking van de Britse versie is anders en naar mijn mening ook beter dan de Amerikaanse versie.

    Ben nieuwsgierig naar hoe de region lock in elkaar zit. Als ik de Amerikaanse UHD had, dan had ik die kunnen rippen en de data door iemand laten checken, maar ik heb al de Japanse UHD+BD, Italiaanse BD (beste beeldkwaliteit) en Nederlandse BD (slechtste release). Misschien haal ik de Amerikaanse UHD wel als die naar rond de €40 - €45 zakt.
    Laatst aangepast door Scavenger : 27-01-2021 om 22:13

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Waarom zouden Amerikanen de Britse versie willen importeren? Zij hebben toch geen last van die regiocodering? Plus: Trump gaf geen drol om Europa, laat staan de rest van de wereld.
    Dat eerste klopt, maar het is dus niet bevorderlijk voor de handelspositie van de VS.

  10. #10
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Voelt een beetje als mosterd na de maaltijd in een toekomst waar fysieke media langzaam uitgefaseerd wordt ten faveure van streaming. Why even bother..?
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Voelt een beetje als mosterd na de maaltijd in een toekomst waar fysieke media langzaam uitgefaseerd wordt ten faveure van streaming. Why even bother..?
    Het zal wel, maar je kunt ook nog steeds LP's kopen die ooit ook voor dood verklaard werden... Ik heb tot nu toe nog geen seconde gebruik gemaakt van streamingdiensten (VOD) en dat gaat de komende jaren ook niet gebeuren. Hun aanbod is erg eenzijdig en alleen op speelfilms en series gericht, terwijl er zoveel meer te beleven valt in de wereld. Bovendien: alles wat ik aanschaf als fysieke media is en blijft mijn eigendom. Ik kan dat delen met anderen zonder dat dat mij of hen geld kost. Ik koop wel eens nummers in iTunes omdat ik vaak hele albums niet het geld waard vind. Ik heb daarnaast een (gratis) abonnement op Apple Music van een half jaar. Alleen: alles wat ik onder dat abonnement download kan ik straks niet meer afspelen als ik met dat abonnement zou stoppen omdat de gedownloade muziek niet mijn eigendom wordt. Dat is mijn grote bezwaar tegen dit soort diensten. Maar die discussie hoort eigenlijk in een ander topic plaats.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  12. #12

    Standaard

    Ik ben het volledig met Marcel eens.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  13. #13
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Ik ook en met ons een paar honderd verzamelaars, maar de rest van de wereld niet en dan is het simpelweg vraag en aanbod. LP is nu niché, maar probeer eens een VHS-band, Betamax of een HD DVD enz. te kopen. Zelfs DVD, BD of UHD vind je niet meer in de winkel. Ik koop nog steeds bijzondere dingen, maar kijk steeds meer streaming. Ik doe zelfs dingen weg wegens ruimtegebrek. Er komt een dag dat een fysiek medium niet meer kan dragen wat streaming straks gaat bieden. Er komt namelijk geen opvolger voor UHD BD... Dan vind ik het raar dat ze nu nog met regiocoderingen gaan klooien.
    Laatst aangepast door Claudio Santulli : 28-01-2021 om 11:27
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  14. #14

    Standaard

    Het zijn er een paar en dan nog die je ergens anders kan kopen. Niet druk om maken.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •