De resultaten 1 tot 20 van 20 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Platenspeler met Bluetooth maakt geen verbinding met receiver?

    Ik heb een Ion Premier LP platenspeler met Bluetooth en ik krijg het maar niet voor mekaar om deze te verbinden met mijn receiver de Denon x3700h. Mijn vorige receiver kon de platenspeler wel vinden, maar met de Denon x3700h lukt het maar niet om dit te pairen of om het apparaat te vinden, terwijl beide wel in de Bluetooth koppelmode staan.

    In 1e instantie waren er andere apparaten met Bluetooth die dit verhinderden. Die heb ik allemaal uitgezet, ook op de mobiele apparaten Bluetooth uitgezet. De platenspeler naast de receiver gezet, niks werkt. Geen idee wat ik nog meer kan doen, misschien is het gewoon niet compatible?

    Mijn mobiel en tablet maken probleemloos contact met de receiver. Ik weet ook wel dat Bluetooth niet de beste verbinding is qua audiokwaliteit met een receiver maar zou voor nu wel even een mooie optie zijn. Het beste is gewoon met kabel qua kwaliteit en dat komt ook nog wel in de toekomst.

    Zijn er nog tips?

  2. #2

    Standaard

    Ik heb de zelfde reciever en mijn platen speler staat aangesloten met draad.
    maar als ik platen draai dan hoor ik een lichte brom... en krijg die niet weg.

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Driekus Bekijk bericht
    Ik heb de zelfde reciever en mijn platen speler staat aangesloten met draad.
    maar als ik platen draai dan hoor ik een lichte brom... en krijg die niet weg.
    Heb je de platenspeler op de phono uitgang aangesloten? Anders eens proberen op een andere bron zoals cd.
    Kan je platenspeler ook switchen van line naar phono, dan dat ook eens proberen en hem op line zetten.

    Heb je bv een platenspeler met voorversterker dan eens aansluiten op cd.
    Mag ik je vragen wat voor platenspeler je hebt?

  4. #4

    Exclamation

    Het topic wordt een beetje gekaapt nu. Terug naar het probleem van TS: dat de versterker bluetooth ondersteunt wil niet zeggen dat je daarmee ook alle apparaten met bluetooth kunt aansluiten. Heb zelf ook een nieuwe Denonversterker met bluetooth, maar mijn Sony bluetooth koptelefoon kan ik daar bijvoorbeeld niet mee verbinden. Zoals ik het begrijp is bluetooth alleen voor een koppeling met smartphone, zodat je met de Denon of Heos app muziek kan afspelen. Ik kan met mijn iPhone bijv via die Heos app muziek die op mijn iphone staat afspelen of inloggen op mijn spotify account, maar niet direct vanuit iTunes op die versterker afspelen.

    Denk dus niet dat je die platenspeler via bluetooth kunt linken aan de versterker.

    De tweede vraag over de brom: is vaak een aardeprobleem. Een pickupnaald is een acoustisch ding, haalt letterlijk de trillingen uit de groef en pikt daarom ook allerlei storingen op. Als er een aardedraad bij zit, dan die aansluiten op aardepunt van de versterker of op verwarming oid (iets dat geaard is). De platenspeler in een ander stopcontact doen dan de rest van de audiospullen wil ook nog wel eens helpen. Soms zijn het ook de contactpuntjes op het element die storen (had ik bij mijn Project II, even aangeduwd en brom weg).

    Overigens is investeren in een goede platenspeler best de moeite (zeker met die versterker). Anders dan de naam doet vermoeden is die Premier geen premiumproduct. Alles van plastic en alles wat zelf speakers heeft beter laten staan. Als je ze toch koopt dan op de koop toenemen dat het nergens naar klinkt. Een tweedehandsje uit de kringloop van een bekend merk (uit de jaren 70 of 80) met daarna voor een paar tientjes een nieuwe naald en snaar zal in de meeste gevallen al superieur klinken.

    Die nieuwe (goedkope) platenspelers hoeven ook niet op een phono ingang, zit al versterker in. En als je dat verkeerd aansluit hoor je wel meer dan een brom (overstuurd als je hem op een phono aansluit en veel te zacht als je hem op aux aansluit).
    Laatst aangepast door Oakey : 06-02-2021 om 12:10

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Wim S. Bekijk bericht
    Heb je de platenspeler op de phono uitgang aangesloten? Anders eens proberen op een andere bron zoals cd.
    Kan je platenspeler ook switchen van line naar phono, dan dat ook eens proberen en hem op line zetten.

    Heb je bv een platenspeler met voorversterker dan eens aansluiten op cd.
    Mag ik je vragen wat voor platenspeler je hebt?

    Ik heb een Sony PS-LX300USB
    Op de cd aansluiting doet ie helemaal niks geen geluid.

    https://www.sony.nl/electronics/audi...en/ps-lx300usb
    Laatst aangepast door Driekus : 06-02-2021 om 12:17

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Driekus Bekijk bericht
    Die heeft geen aardedraad inderdaad, maar je kunt wel kiezen voor phono of line (game of cd bij de Denon). Heb je op beiden geprobeerd (phono en aux op de versterker)?
    Laatst aangepast door Oakey : 06-02-2021 om 12:09

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    Het topic wordt een beetje gekaapt nu. Terug naar het probleem van TS: dat de versterker bluetooth ondersteunt wil niet zeggen dat je daarmee ook alle apparaten met bluetooth kunt aansluiten. Heb zelf ook een nieuwe Denonversterker met bluetooth, maar mijn Sony bluetooth koptelefoon kan ik daar bijvoorbeeld niet mee verbinden. Zoals ik het begrijp is bluetooth alleen voor een koppeling met smartphone, zodat je met de Denon of Heos app muziek kan afspelen. Ik kan met mijn iPhone bijv via die Heos app muziek die op mijn iphone staat afspelen of inloggen op mijn spotify account, maar niet direct vanuit iTunes op die versterker afspelen.

    Denk dus niet dat je die platenspeler via bluetooth kunt linken aan de versterker.

    De tweede vraag over de brom: is vaak een aardeprobleem. Een pickupnaald is een acoustisch ding, haalt letterlijk de trillingen uit de groef en pikt daarom ook allerlei storingen op. Als er een aardedraad bij zit, dan die aansluiten op aardepunt van de versterker of op verwarming oid (iets dat geaard is). De platenspeler in een ander stopcontact doen dan de rest van de audiospullen wil ook nog wel eens helpen. Soms zijn het ook de contactpuntjes op het element die storen (had ik bij mijn Project II, even aangeduwd en brom weg).

    Overigens is investeren in een goede platenspeler best de moeite (zeker met die versterker). Anders dan de naam doet vermoeden is die Premier geen premiumproduct. Alles van plastic en alles wat zelf speakers heeft beter laten staan. Als je ze toch koopt dan op de koop toenemen dat het nergens naar klinkt. Een tweedehandsje uit de kringloop van een bekend merk (uit de jaren 70 of 80) met daarna voor een paar tientjes een nieuwe naald en snaar zal in de meeste gevallen al superieur klinken.

    Die nieuwe (goedkope) platenspelers hoeven ook niet op een phono ingang, zit al versterker in. En als je dat verkeerd aansluit hoor je wel meer dan een brom (overstuurd als je hem op een phono aansluit en veel te zacht als je hem op aux aansluit).
    Er zit op deze geen aardedraad alleen een rode en witte tulp stekker.
    Hij staat al op een eigen stop contact.

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    Die heeft geen aardedraad inderdaad, maar je kunt wel kiezen voor phono of line (game of cd bij de Denon). Heb je op beiden geprobeerd (phono en aux op de versterker)?
    Phono kjrijg ik een brom/kraak geluid
    Cd aansluiting hoor ik niks meer.
    Ga nu de game aansluiting proberen

    Game aansluiting lukt niet staat mijn ps4 op
    Laatst aangepast door Driekus : 06-02-2021 om 12:27

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Driekus Bekijk bericht
    Phono kjrijg ik een brom/kraak geluid
    Cd aansluiting hoor ik niks meer.
    Ga nu de game aansluiting proberen

    Game aansluiting lukt niet staat mijn ps4 op
    Heb je ook optie op je platenspeler om deze om te switchen naar line of phono?
    Zit meestal op achterzijde..zou ik hem eens op line zetten mits mogelijk.

  10. #10

    Standaard

    Bedankt Oakey voor je duidelijke uitleg, ik heb even een Bluetooth speaker geleend en getest met de platenspeler en dat werkt prima. Het zal idd wel zo zijn dat de Bluetooth van receiver alleen werkt met tablet of mobiel, want dat gaat probleemloos.

    Zou een Bluetooth ontvanger die je kan aansluiten op je receiver een optie zijn of zit je dan met hetzelfde probleem?

  11. #11

    Standaard

    Mijn hoofdtelefoon van Beats doet het wel erg goed met bluetooth..
    Pairen gaat erg snel.

    Over mijn turntable
    Heb de line schakelaar overgehaald en schrok erg het geluid was gelijk overbelast direct weer terug gezet.

  12. #12

    Standaard

    Mijn platenspeler had hetzelfde probleem als die van jou maar nu is het goed.
    Ik heb hem aangesloten op de uitgangspoort van de tuner met tulpkabel, werkt perfect.
    Laatst aangepast door Wim S. : 06-02-2021 om 13:08

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Wim S. Bekijk bericht
    Mijn platenspeler had hetzelfde probleem als die van jou maar nu is het goed.
    Ik heb hem aangesloten op de uitgangspoort van de tuner met tulpkabel, werkt perfect.

    ow ok ga ik ook eens proberen... thx

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Driekus Bekijk bericht
    Mijn hoofdtelefoon van Beats doet het wel erg goed met bluetooth..
    Pairen gaat erg snel.
    Ook met de Denonversterker?

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Driekus Bekijk bericht
    ow ok ga ik ook eens proberen... thx
    Ik geniet er nu van met war on drugs op lp via de receiver, werkt perfect. Geen gebrom of dergelijke..

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Driekus Bekijk bericht
    ow ok ga ik ook eens proberen... thx
    Is dat gelukt bij jou?

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    Ook met de Denonversterker?
    ja ik heb ook de Denon 3700 en de hoofdtelefoon met bluetooth doet het gewoon

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Wim S. Bekijk bericht
    Is dat gelukt bij jou?
    Nee ik krijg alleen geluid uit de phono aansluiting.

  19. #19

    Standaard

    Audio ingangen heb ik geen uitgangen...

  20. #20

    Standaard

    Alle rood/witte links van zone 2 zijn goed voor line, behalve phono (tenzij je de platenspeler op phono hebt staan)
    In het menu van de Denon kun je vervolgens de uitgangen toewijzen (dus niet erg als je al een apparaat met dezelfde naam op hdmi hebt zitten)
    Laatst aangepast door Oakey : 07-02-2021 om 16:56

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •