Hallo iedereen,
momenteel heb ik een dvd/bluray recorder waarmee ik programma’s opneem naar een externe hdd en indien nodig naar dvd brand, de reden is simpel omdat het programma’s zijn die geen dvd release krijgen wat frustrerend is voor verzamelaars.
ik neem momenteel op van een oudere telenet digicorder (ben van belgie) dit lukt nu nog door de scart verbinding. Simpel 1:1 opnemen van mijn opnames en dat lukt prima.
nu ga ik binnekort verhuizen en had geinformeerd om te veranderen naar proximus, blijkt dat de nieuwe decorders geen scart openingen meer krijgen, ook telenet niet om dit soort opnemen tegen te gaan.
hoe kan je tegenwoordig nog opnemen naar een eigen hdd die je op pc kan aansluiten als de digicorders gaan tegenwerken. Nu zie ik toestellen die kunnen opnemen maar ik veronderstel dat je die niet op de pc kan aansluiten.
ik ga verhuizen en proberen mijn huidige digicorder mee te nemen als telenet wil meewerken maar eens ik die digicorder kwijt ben door defect ofzo, hoe zou ik gemakkelijk mijn programmas kunnen opnemen vaak voor op dvd te branden voor eigen prive gebruik