Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
De resultaten 51 tot 69 van 69 worden weergegeven.
  1. #51

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frenkel Bekijk bericht
    Bij Bookspot €24,99 (€22,49 voor VIP members)
    Alleen komen daar nog verzendkosten à 2,95 bovenop.

  2. #52

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door tmvde Bekijk bericht
    Neem aan dat je derde en vierde Avengers bedoelt. De tweede, Age of Ultron, was ook van Whedon. Maar de MCU films van de Russo's vind ik lastig te vergelijken met de eerste Avengers, omdat toen het MCU al veel meer zijn vorm had gevonden. Als Whedon iets kan dan is het een overtuigende wereld schapen.
    Ja, dat klopt inderdaad, ik bedoel de 3e en 4e. Age of Ultron vond ik ook al niet heel veel. Geen overtuigende bad-guy en verder een beetje een voortkabbelend geheel. Ik denk juist dat de Russo's het veel moeilijker hadden, juist omdat ze veel meer karakters en ontwikkelingen samen moesten brengen in hun films. En ik vind Whedon juist niet iemand die een overtuigende wereld kan schapen, juist verre van dat. Maar goed, let's just agree to disagree haha

    Ben best een fan van Snyder, maar de man is vaak veel te ambitieus (en het is wel vaak stijl over inhoud). Dat zie je ook in het feit dat er vaak een veel langere director's cut van hem verschijnt. Justice League kwam voor het DCEU ook veel te vroeg, was nog niet verdiend en veel van de karakters waren nog te weinig uitgewerkt. DCEU had veel rustiger opgebouwd moeten worden en daar was Man of Steel een prima blauwdruk voor geweest. Veel overzichtelijkere scope.
    Klopt hoor, ik ben ook zeker geen overtuigende fan van hem. 300 vind ik goed, maar de rest ook niet je-van-het. Watchmen vind ik helemaal overdreven, pompeus en veel te langdradig. MoS vind ik een aardig begin, maar ook niet zaligmakend. BvS DoJ vind ik weer een stuk beter en een duidelijkere opzet naar de DCEU. JL vind ik het meest overtuigend, juist ook door onderdelen als de Knightmare Sequence e.d.

  3. #53

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    En ik vind Whedon juist niet iemand die een overtuigende wereld kan schapen, juist verre van dat. Maar goed, let's just agree to disagree haha
    Zeker, meningen verschillen. Maar toch een voorbeeld waarom ik dat vind. Firefly was iets meer dan een half seizoen en een film (Serenity), maar die wereld is zo rijk en de karakters zijn zo gelaagd. Dat vind ik echt wel knap.

    Voor de Snyder discussie , een ranking van z'n films.

    https://collider.com/zack-snyder-movies/

  4. #54
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Lees hier nu ook onze recensie van Rogier.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  5. #55

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door tmvde Bekijk bericht
    Alleen komen daar nog verzendkosten à 2,95 bovenop.
    Niet voor VIP-leden bij Bookspot. Die krijgen standaard 10% korting én betalen geen verzendkosten...
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  6. #56

    Standaard

    Ik ben ook niet blij met 1.33:1. Ik heb juist geïnvesteerd in een mooi 2.35:1 scherm. Krijg je zo’n postzegel formaat voor de kiezen. Dat is ongeveer 80” gok ik op mijn scherm met hoogte 120 cm. Die kan bijna 2 keer weergeven naast elkaar. Terwijl die 2.35:1 films echt smullen zijn. Bij projectie wil je echt niet meer terug naar 16:9 als je eenmaal een breed scherm hebt gehad.
    Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterking: Denon AVC-X8500H - Nord Acoustics triple mono NC500 - ABNB 3x NC252 | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

  7. #57
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Binnenkort komt er ook een zwart-wit-versie op HBO Max met enkele andere eindscenes. Kunnen wij niet zien, maar we kunnen wel de kleur uitzetten op onze tv. Heeft dat dan wel nut of wil iemand graag de film ook in zwart-wit zien? 4:3, zwart-wit. Wat volgt in VHS-kwaliteit?
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  8. #58

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Wat volgt in VHS-kwaliteit?
    Super-8 film in beverig zwart-wit met ronde hoeken in het beeld...
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  9. #59

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Super-8 film in beverig zwart-wit met ronde hoeken in het beeld...
    Stomme film met een orkest band. Bij sommige films/acteurs is dat zelfs een verbetering
    Formerleewarmer (Five StarTrader) en (SafeTrader)

    LG OLED77G36LA, Marantz SR7015, OPPO 203 UHD, speakers: Xanadu, Apple TV 4K

  10. #60

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mark van L. Bekijk bericht
    Stomme film met een orkest band. Bij sommige films/acteurs is dat zelfs een verbetering
    Grottekeningen

  11. #61

    Standaard

    De vergelijking met VHS slaat natuurlijk nergens op.
    Zwart-wit en 4:3 zijn normale formaten, net als kleur en 16:9 en 2.35:1. Terwijl VHS een inferieure kwaliteit is t.o.v DVD, blu-ray en UHD. Laten we niet doen alsof zwart-wit en 4:3 ook inferieur zijn, het is allemaal een kwestie van smaak .

  12. #62
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Nee, natuurlijk niet. Zwart-wit en 4:3 zijn normale formaten, maar wel van vorige eeuw. Het sarcasme heeft bij mij een forse ondertoon.

    Maar het gaat me om de nostalgische rit terug in de tijd, omdat de regisseur iets nieuws en verfrissend wil. Nou, nieuw is het allerminst. De film (IMAX of niet) is gewoon een Open Matte en door middel van de veilige zone kun je hem gewoon in 16:9-zoom kijken, zonder dat je belangrijke informatie mist (kan ik bevestigen), alleen zal je nu niet per ongeluk een microfoon zien bungelen in het deel wat je eigenlijk niet behoort te zien. Bekijk Back to the Future maar eens; full screen op oude CRT's en Widescreen in de bioscoop en nu op DVD, BD en UHD. Gewoon een Open Matte zoals al jaren door legio filmmakers wordt gebruikt, naast anamorfische lenzen. Daarnaast heeft het (tot mijn persoonlijke frustratie) decennia 's geduurd voor alles eindelijk in 16:9 wordt aangeboden, dan vind ik dit bij deze film een flinke stap terug en hoop ook zeker dat dit een nieuwe standaard wordt, zeker in deze tijd. Ik ben dus absoluut geen fan van 4:3 als 16:9-adept van het allereerste (Nordmende) uur. Laten we wel wezen, dit is nu gewoon een tv-productie geworden.

    Ik snap best dat er films zijn die je - al je het zou willen - prima in 4:3 kunt kijken, maar dat vind ik dus niet bij dit project. Zwart-wit kan ik nog begrijpen, maar voor mij persoonlijk heeft dat geen toegevoegde waarde. Nee, VHS is geen vergelijking en toch lever je nu resolutie in, want je gebruik 1/3 van je scherm niet en het aangeboden beeld moet het dus doen met minder pixels, dus minder definitie. Wellicht geen VHS, maar zeker geen boost in kwaliteit. Echter lijkt het nu of ik er meer van maak dan het is, maar het weerspiegelt wellicht meer de reacties op internet, dan die van mij. En als je iets moet uitleggen, ontstijgt dat het doel.
    Laatst aangepast door Claudio Santulli : 27-03-2021 om 14:16
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  13. #63

    Standaard

    Is t nu niet juist een Open Matte?

  14. #64
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Klopt inderdaad?
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  15. #65

    Standaard

    Het is echt bizar om te lezen hoe WB geen plan had met het opzetten van het DCEU in dit stuk op Vanity Fair met JL schrijver Chris Terrio. Het enige wat er lag waren de releasevolgorde en - data van de films verder niets. Hij schreef JL zonder het script van Wonder Woman te kunnen lezen, terwijl die film eerst uitkwam.

  16. #66

    Standaard

    inmiddels ook te huur op I Tunes, maar heb de film toch maar gekocht, veels te leuk om hem eenmalig te kijken.
    wordt weekend movie weekend, tezamen met WW1984

  17. #67

    Standaard

    Vandaag de blu-ray gekeken en ik vond ‘em zeer de moeite waard en zeker in lijn met MoS en BvS: DoJ UC.
    Vraag me wel af hoe dit als bioscoopfilm had kunnen werken.

  18. #68

    Standaard

    Gisteren op UHD gezien. Veel beter dan Batman vs Superman. Hopelijk dat WB groen licht geeft voor vervolg.

  19. #69

    Standaard

    Volgens Filmtotaal komt de film volgende week pas digitaal te koop. Vreemd, want ik had m al op itunes maanden voor de fysieke release (die ik voor 10 euro bij bol gekocht heb)
    Formerleewarmer (Five StarTrader) en (SafeTrader)

    LG OLED77G36LA, Marantz SR7015, OPPO 203 UHD, speakers: Xanadu, Apple TV 4K

Pagina 3 van 3 EersteEerste 123

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •