Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
De resultaten 26 tot 27 van 27 worden weergegeven.

Discussie: Speed 4K

  1. #26

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Interessant filmpje DVDWatcher. Ik vind de 2021 BD soms wel erg overbelicht en fel overkomen, en de UHD wel een betere kleurbalans hebben maar soms ook wel grijs en grauw. Wat ik me altijd herinner van de film en ook in de 2006 BD herken is die warme gloed van de transfer om dat warme weer en broerigere over te laten komen. Dat draagt IMO erg aan bij de sfeer van de film, en dat herken ik jammer genoeg niet in de nieuwe BD/UHD transfers.
    Ik heb m binnen en ben het wel met je eens. De 4k versie is wat rauwer grijzer en veel minder warm. De toon is bijna de hele film hetzelfde dus ik had niet echt een wow gevoel bij deze 4K transfer. Ook het geluid is niet veranderd en heeft geen Dolby Atmos. Maar mijn tv is wel ruim 6.5 uit dus het dynamisch contrast is niet meer top anno 2021. Mijn tv mist veel nits om het licht goed door te geven.
    Move to Movie
    UE55JS8000L 55 Samsung TV


    PANASONIC 4K PLAYER

  2. #27

    Standaard

    Heb gisteren speed 4K gekeken. Mooie beelden, heel fraaie filmische transfer die mooi scherp is met mooie kleuren en veel zwart detail. Het blijft een wat oudere film maar de wijze waarop de stof van kleren in beeld komt is prachtig. Explosies hebben meer intensiteit. De grain layer in deze film is nog redelijk subtiel. Audio van de UK uitgave is in 5.1 DTS HD. Bekeken met de Neural X upmixer. De track is super actief en de Neural X upmixer zorgde voor een overtuigend geluidsbeeld in de hoogte. Plaatsing van effecten vond ik erg goed. Ver buiten mijn ruimte soms gevoelsmatig, groots geluidsbeeld.
    Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterking: Denon AVC-X8500H - Nord Acoustics triple mono NC500 - ABNB 3x NC252 | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •