De resultaten 1 tot 2 van 2 worden weergegeven.

Discussie: Cinemember

  1. #1

    Lightbulb Cinemember

    Ik zag dat deze streamingdienst nog geen eigen topic had, behalve een aankondiging van Ludo (https://allesoverfilm.nl/forum/showt...ght=Cinemember)

    Ik werd op Cinemember gewezen door een vriend van mij die ook van arthousefilms houdt. Naast Netflix, Disney+ en Amazon Prime zat ik niet echt op nog een abonnement te wachten maar heb toch even de gratis periode uitgeprobeerd. Je kunt sowieso 2 weken gratis kijken en met gratis nieuwsbrief van de VPRO zelfs 4 weken.

    Heb het nu een week, en mijn ervaringen zijn erg positief. Vandaar dat ik die hier, als er tenminste nog andere filmhuisliefhebbers zijn.

    - ik stream met de Cinemember app op mijn iPhone naar mijn Philips OLED via chromecast. Blijkbaar ondersteunen nieuwere TV-modellen ook de Cinemember TV app in de tv zelf (ook van Philips) , maar mijn oudje van 2019 niet in ieder geval
    - beeld is erg goed, bluraykwaliteit. Niet alles is blijkbaar in HD maar ik ben nog geen titels tegengekomen die SD waren
    - geluid is ook goed, maar wel alleen stereo (of eigenlijk Dolby Surround, althans, mijn versterker zet het om naar surround op een prima manier, er komen geen dialogen via de achtersprekers in ieder geval). Vind ik geen ramp want filmhuisfilms moeten het doorgaans niet hebben van de bombastische surround-soundtrack
    - ondertitels zijn optioneel Nederlands of Frans (het is volgens mij een Vlaams bedrijf, ook gezien het taalgebruik in deondertitels soms, niet storend overigens, maar termen die we in Nederland nooit zouden gebruiken). Met ook een goede grootte.
    - beeld is vloeiend en app loopt niet vast, heb ook weinig artefacten gezien. Wel heb je maar 1 account, je kunt dus niet meer meer mensen tegelijk kijken.

    Aanbod vind ik behoorlijk uitgebreid. Heb deze week al enkele mooie films gezien die ik ook niet kende, oa Elser, Das schweigende Klassenzimmer, Der Staat gegen Fritz Bauer, en diverse LGBT-titels (oa Beginners, Das Mitte der Welt) en documentaires (Strike a Pose).

    Er zit wat overlap in titels die ook op Amazon Prime worden aangeboden, maar dan zitten die vaak in de themakanalen waar je bij amazon extra voor moet betalen (OutTV bijv). Sommige films hebben ook (ooit) op Netflix gestaan, maar niet veel. Cinemember heeft alleen films, geen series.

    Kortom, best een aanrader als je van filmhuistitels houdt. Kost een tientje per maand, vind ik best veel, maar wel de moeite om uit te proberen. Wellicht dat ik zo af en toe eens een kort abonnement neem. Het aanbod op Disney+ en Netflix bestaat naast de series toch vooral blockbusters of Netflix Originals waar meestal niks aan in (zijn uitzonderingen natuurlijk). Amazon heeft ook wel een goed filmaanbod.

  2. #2

    Standaard

    Is er een groot verschil met Sooner qua aanbod?

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •