Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
De resultaten 26 tot 39 van 39 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rvvnr1 Bekijk bericht
    VLC kan standaard geen Blu-Rays afspelen (zat info over te vinden online), als jij het wel kan dan heb je al een aangepaste versie.
    Tja, ik heb 'm zo van het net geplukt en er niets aan veranderd (zou niet weten hoe), en toch werkt het.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  2. #27

    Standaard

    En je hebt ook PowerDVD geïnstalleerd staan?
    Mogelijk dat ie daar wat bibliotheken van leent/pikt dan...

  3. #28

    Standaard

    Kan zijn...
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  4. #29

    Standaard

    Werner,

    In je eerste bericht schrijf je: "Ik heb tegenwoordig een vrij omvangrijke collectie dvd's en Blu-rays zonder Nederlandse ondertiteling (...)". Om hoeveel en wat voor soort DVD's en Blu-rays gaat het en over ondertiteling in welke talen hebben we het dan? Ik mag toch aannemen dat een Engelse ondertiteling voor jou amper problemen oplevert, en voor jou als Vlaming, een Franse ondertiteling ook niet. Duits is misschien voor jou iets lastiger (voor mij totaal niet), maar niet onoverkomelijk.

    Aan welke ondertitelsporen anders dan in deze talen moet ik dan denken? Ik heb in mijn collectie ook redelijk wat titels met alleen Engelstalige en Duitstalige ondertitels, maar ik heb dat nooit als een probleem ondervonden, tenminste als je het principe hanteert dat je niet elk woord hoeft te begrijpen om de film te kunnen volgen. Dat lukt zelf 'native speakers' niet. Regelmatig zet ik, mits aanwezig, bij Nederlandstalige speelfilms ook de ondertiteling aan omdat er vaak zo slecht gesproken/gearticuleerd wordt.

    Het softwarematig toevoegen van een ondertitelspoor, als die al in het Nederlands beschikbaar is, lijkt me zo'n omslachtig proces als je de berichten hier allemaal leest, dat ik er zelf niet eens aan zou beginnen. Bovendien: lelijke zwarte blokken met witte tekst (want zo zien die softwarematige ondertitels er vaak uit) moet je toch niet willen? Nog afgezien van de waarschijnlijk slecht gemaakte vertalingen (want een goede vertaling maken is een vak en kun je niet aan goedwilliende amateurs overlaten).
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  5. #30

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Werner,

    In je eerste bericht schrijf je: "Ik heb tegenwoordig een vrij omvangrijke collectie dvd's en Blu-rays zonder Nederlandse ondertiteling (...)". Om hoeveel en wat voor soort DVD's en Blu-rays gaat het en over ondertiteling in welke talen hebben we het dan? Ik mag toch aannemen dat een Engelse ondertiteling voor jou amper problemen oplevert, en voor jou als Vlaming, een Franse ondertiteling ook niet. Duits is misschien voor jou iets lastiger (voor mij totaal niet), maar niet onoverkomelijk.
    Voor de tweehonderdste keer: niet al mijn huisgenoten beheersen de Engelse taal. Zelf spreek ik perfect Engels, redelijk goed Duits en geen woord Frans.

    De vraag over de wenselijkheid van dergelijke ondertiteling is al -tig keren gevoerd, ik stel voor dat we dat hier buiten beschouwing laten, want dat verzandt toch in een welles-nietesdiscussie.
    Laatst aangepast door Werner : 08-04-2021 om 10:56
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  6. #31

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht
    Voor de tweehonderdste keer: niet al mijn huisgenoten beheersen de Engelse taal. Zelf spreek ik perfect Engels, redelijk goed Duits en geen woord Frans.

    De vraag over de wenselijkheid van dergelijke ondertiteling is al -tig keren gevoerd, ik stel voor dat we dat hier buiten beschouwing laten, want dat verzandt toch in een welles-nietesdiscussie.
    Hoi Werner,

    Ik voel volledig met je mee, ik zit in een vergelijkbare situate, maar blijkbaar is het hier voor de meesten moeilijk buiten hun eigen referentie kader te denken.
    Ik heb het dus niet alleen over mensen die de Engelse taal niet goed beheersen, maar ook de ca. 1,5 miljoen met een e.e.a. beperking.
    Blijkbaars is het lastig om daar begrip voor op te brengen. Ik zou deze vraag dan op een ander forum stellen.

    Om toch fysiek content te bekijken met NL subs kun je inderdaad een Oppo gebruiken, maar Panasonnic en Pioneer hebben een vergelijkbare functie met bepaalde firmware. Daarnaast zijn er nog een aantal Oppo en Pioneer klonen op de markt die ook als media speler zijn in te zetten en voorzien hunnen worden van een hard disc.

    Wat overigens onderschat word bij deze functies is dat je bij bepaalde spelers ook de ondertitels kan manipuleren in groot, font, kleur en locatie.

    Het 2e wat onderschat word is dat custom ondertitels slechter zijn dan de zg professionele. Dit wat misschien vroeger zo, maar dat is inmiddels achterhaald.
    De zg hobbyisten kijken vaak beter naar de context en trappen niet daarbij in de 1 op 1 vertalingen van Engels naar Nederlands fout. Want vooral de Amerikanen spreken geen Engels, maar meer een soort "referentie spraak".
    Daarnaast zie ik steeds meet vertalingen van Engels naar Engels (Onward: een sweat shirt is dan opeens een hoodie om maar 1 voorbeeld te geven).
    Laatst aangepast door Hombre : 09-04-2021 om 14:04
    "A man's got to know his limitations", ...

  7. #32

    Standaard

    Vertel eens wat meer over de Pioneers die het zouden kunnen.
    Nog niet eerder van gehoord...

    En inderdaad "professionele" ondertitels zijn het vaak verre van.
    Doordat er soms wel heel vrijelijk vertaald wordt en er stukken worden overgeslagen wordt t voor degene die niet ook naar t Engels luistert wel erg lastig om bepaalde films te kunnen volgen.

  8. #33

    Standaard

    Er zijn spelers die op Pioneer soft / firmware draaien als REAVON andere op Oppo https://cineultra.eu/V203-Player enz.

    Pannasonic External SRT subtitle support from USB flash drive for Blu-ray disc playback
    https://www.regionfreedom.com/index....-ef-eg-gn-p-pc

    panna.jpg


    Oppo 203:
    Can external subtitles be added to disc playback? Yes:

    Create a folder on a USB stick or drive called 'sub'.
    Name your SRT formatted subtitle file 'sub.srt' and copy it into the 'sub' folder.
    Play the disc and press the Subtitle button while the movie is playing.
    The last entry in the subtitle popup list will be your custom subtitle from the USB stick.
    Another advantage doing this is that when you playback HDR movies to HDR displays the subtitles
    are already too bright in HDR mode and they will become even brighter when future displays
    have higher peak output levels. With the external subtitle technique you can change the color
    of the subtitles to a dimmed version from a list of colors, and also change their size,
    move them up/down etc.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rvvnr1 Bekijk bericht
    Vertel eens wat meer over de Pioneers die het zouden kunnen.
    Nog niet eerder van gehoord...

    En inderdaad "professionele" ondertitels zijn het vaak verre van.
    Doordat er soms wel heel vrijelijk vertaald wordt en er stukken worden overgeslagen wordt t voor degene die niet ook naar t Engels luistert wel erg lastig om bepaalde films te kunnen volgen.
    "A man's got to know his limitations", ...

  9. #34

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hombre Bekijk bericht
    Er zijn spelers die op Pioneer soft / firmware draaien als REAVON andere op Oppo https://cineultra.eu/V203-Player enz.
    Maar wat als je nu een "echte" Pioneer hebt?
    Heb hier de BDP-LX58, voorloper van de UHD speler LX500.
    Ga t vanavond maar eens testen...

  10. #35

    Standaard

    Even een kleine opvolging.

    Ik heb al verschillende offertes binnen, maar vooral deze zegt me wel wat:
    Kast: SilverStone SST-ML03B Milo
    Processor: INTEL CORE I5-11400 / 2.60 GHZ
    Moederbord: ASRock B560M-ITX/ac
    Koelpasta: THERMAL GRIZZLY KRYONAUT KOELPASTA
    CPU-koeler: NOCTUA NH-L9I
    Geheugen: CORSAIR VENGEANCE LPX BLACK 8GB DDR4-2666
    CMK8GX4M1A2666C16
    SSD: WESTERN DIGITAL BLUE SN550 250GB (NVME PCIE 3.0 X4)
    Blu-raydriveLG BH16NS55 (OEM)
    Voeding: CORSAIR CX450M 450W
    Besturingssysteem: MICROSOFT WINDOWS 10 HOME 64-BIT (NEDERLANDS)
    Harddisk: SEAGATE EXOS X16 16TB (kon ik kiezen tussen 1Tb en 16Tb, wat meteen ook de grootste prijsgevoelige variabele is).

    Ik heb speciaal denk ik een boontje voor deze behuizing omdat de Silverstone geen rechtopstaande toren is maar een "horizontaal" systeem dat er nog best uitziet als een grote video. hier Afmetingen zijn 44x10,5x34 cm. Er is speciaal aandacht besteed aan een stil loopwerk en dito CPU-koeler (de Noctua).

    Voor zover er experts meelezen: jullie mening a.u.b.?
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  11. #36
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Kleine behuizing zorgt ook vaak voor minder koeling, een koele fan die toch veelvuldig moet aanslaan is ook niet ideaal, zeker als je hem in een kast zet. Een fan in HT is eigenlijk helemaal niet wenselijk. Toch is het fijn dat de behuizing daar zoveel mogelijk rekening meehoudt.

    Schijfruimte kun je later altijd nog toevoegen en veelal goedkoper. Prijzen bij pc-onderdelen is vandaag kopen en morgen niet meer naar kijken.

    Wees bewust van het gemak van je huidige speler en wat er straks allemaal gedaan moet worden om snel een filmje op te starten. Hoe handig ben je met software en pc-instellingen? Je zal niet de eerste "waarom werkt het niet" zijn. Toch, als je het goed instelt is heel veel mogelijk. Gebruik je de pc puur voor afspelen, dan laat je bijvoorbeeld de afspeelsoftware automatisch opstarten. Gemakzucht dient de mens.
    Laatst aangepast door Claudio Santulli : 12-04-2021 om 00:21
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  12. #37

    Standaard

    Heel eerlijk?


    Htpc laten zitten, ooit mee geëxperimenteerd, maar er mee gestopt.
    Was klaar met het dingen niet werken of samenwerken.
    Constant nieuwe software, drivers, firmware en updates van zowel hardware componenten als software.
    Of dat juist zaken niet meer ondersteund worden.
    Veel resets en vastlopers handshake problemen enz.


    Htpc is leuk als je wil pielen met videowalls en allerlei exotische zaken, maar qua bediening is het ook een uitdaging.
    Een HTPC is dus absoluut geen plug & play


    Let ook op dat een HTPC niet zo goed werkt met HDCP, DMC en andere beveiligingen van fysieke schijfjes.


    Ik ben geen gamer, maar ik mee begrepen te hebben dat de PS5 ook veel mogelijkheden heeft...

    Veel succes en geduld gewenst.
    "A man's got to know his limitations", ...

  13. #38

    Standaard

    ik zou niet voor enorme erg TB in HDD gaan, die schijven zijn inderdaad goedkoper dan SSD maar maken ook meer herrie en nemen meer ruimte in.
    Tenzij je alje films daarop gaat rippen wat geloof ik niet de bedoeling was, heb zoveel schijfruimte niet nodig om alleen externe subtitles te laden. Subtitlebestanden nemen niet zo veel ruimte in beslag dat jet 16TB voor nodig hebt.
    Je kunt beter kiezen voor een stevige SSD die geluidloos werkt en ook veel sneller is.

  14. #39

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •