Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 36 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Blu-ray.com uit de lucht?

    De ook door onze forumleden vaak geraadpleegde website Blu-ray.com is al sinds vrijdagmiddag 16 april 2021 niet meer bereikbaar. Bezoekers krijgen de melding: 502 Bad Gateway.

    Een woordvoerder van het Blu-ray.com team zegt hierover het volgende:

    Unexpected downtime

    Hello everyone! We have a faulty OS hard drive which didn't want to be replaced in an easy way, which has caused the unexpected downtime. The site and your data is on other hard drives and we also have mirrored backups in several geographical locations so you don't need to worry about data loss.

    The server ran CentOS which was abruptly discontinued recently, therefore we are evaluating our options on whether to try to go back to the OS we have now, or install a new OS.

    Because of Covid and that it's Friday night, things will take longer than usual to fix, unfortunately it will probably take several days. We will be working non-stop to get the site back online.

    We deeply apologize about this,
    Blu-ray.com is not run by a large corporation therefore our mirrored backup sites aren't powerful enough to simply switch over the complete site immediately.

    Bron:
    https://www.isitdownrightnow.com/blu-ray.com.html

    Het lijkt dus nog wel een aantal dagen te gaan duren. Wel vreemd dat zij hun website niet bij een bekende web host provider hebben draaien, maar dat zal wel een kostenkwestie zijn.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  2. #2

    Standaard

    Ook vreemd dat de blu-ray.com link nu verwijst naar een of andere vage community site. Ze lijken wel te zijn gehacked.

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pastichio Rocker Bekijk bericht
    Ook vreemd dat de blu-ray.com link nu verwijst naar een of andere vage community site. Ze lijken wel te zijn gehacked.
    Via Chrome krijg ik ook de melding dat de verbinding "niet privé" is en dus onveilig.
    UHD Blu-ray's: 244Blu-ray's: 1129DVD's: 226

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frenkel Bekijk bericht
    Via Chrome krijg ik ook de melding dat de verbinding "niet privé" is en dus onveilig.
    Volgens mij zijn ze gehacked en is die hard drive failure gewoon een smoes.

  5. #5

    Standaard

    Update 2021-04-18:
    Since we are offline anyway we are going to take the opportunity to upgrade to a new supported OS which is the better long-term decision. However, it will mean some more days offline since many things needs to be re-installed/configured manually.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  6. #6

    Standaard

    Update 2021-04-21:
    Server back online, but not site yet. Server is being configured.
    De communicatie houdt niet over. Het is me nog steeds niet duidelijk wat de verwijzingen naar die shady community site te betekenen hebben.

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard B. Bekijk bericht
    De communicatie houdt niet over. Het is me nog steeds niet duidelijk wat de verwijzingen naar die shady community site te betekenen hebben.
    Die verwijzingen staan niet meer op de site dus een update daar omtrent is dan ook niet nodig lijkt me. Plus er staat een update op over hoe het ermee staat dus communicatie genoeg. Nu gewoon even geduld hebben en afwachten.

  8. #8

    Standaard

    Het is wanneer je een titel van een film in Google ingeeft (bijv. Tenet) en daar dan blu-ray.com bij, dat je op die f*cking spamsite van communities terechtkomt.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Die verwijzingen staan niet meer op de site dus een update daar omtrent is dan ook niet nodig lijkt me.
    Het huidige certificaat van de site verwijst er nog steeds naar en zowel Chrome als Firefox geven nog steeds een waarschuwing. Misschien dat er een verhaal aan hangt maar dat horen we in ieder geval nog niet.

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard B. Bekijk bericht
    Het huidige certificaat van de site verwijst er nog steeds naar en zowel Chrome als Firefox geven nog steeds een waarschuwing. Misschien dat er een verhaal aan hangt maar dat horen we in ieder geval nog niet.
    Even je browser afsluiten en je cookies verwijderen, want de huidige site doet dat niet meer.

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht
    Het is wanneer je een titel van een film in Google ingeeft (bijv. Tenet) en daar dan blu-ray.com bij, dat je op die f*cking spamsite van communities terechtkomt.
    Dat inderdaad wel, maar als ik bluray.com intype of mijn huidige bookmark aanklik krijg ik deze website (plaatje 1). Wel een waarschuwing dat deze niet beveiligd is (in de adresbalk), maar niet de site met waarschuwing die ik krijg als ik een link aanklik van een titel via Google (plaatje 2)
    Plaatje 1.jpg

    Plaatje 2.jpg

  12. #12

    Standaard

    vreemd, kan zijn dat ze gehacked zijn. zal vast wel vanzelf op worden gelost!

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Even je browser afsluiten en je cookies verwijderen, want de huidige site doet dat niet meer.
    Dit zowel met Chrome als Firefox geprobeerd maar in geen van beide gevallen maakte dat iets uit. Maakt verder niet uit: ik wacht wel tot de site weer in de lucht is.

  14. #14
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht
    Het is wanneer je een titel van een film in Google ingeeft (bijv. Tenet) en daar dan blu-ray.com bij, dat je op die f*cking spamsite van communities terechtkomt.
    Wel bijzonder gratuit om die communitiets site een spam site te noemen. Wat is je bron voor die bewering?

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pastichio Rocker Bekijk bericht
    Volgens mij zijn ze gehacked en is die hard drive failure gewoon een smoes.
    Straffe uitspraak en vraag me af hoe je daar achter bent gekomen ... of wacht je bent gewoon aan het roeptoeteren.
    Laatst aangepast door StefaanD : 22-04-2021 om 23:28
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


  15. #15
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    Anyways laatste updates met wat ze bezig zijn. Ze nemen er hun tijd voor, en dat maar goed ook.

    Update 2021-04-22:
    Most things configured. Figuring out what to do with old vBulletin and compability.
    Update 2021-04-21:
    Server back online, but not site yet. Server is being configured.


    Lijkt er dus op dat het forum er wel eens helemaal anders kan gaan uitzien en ze wellicht afstappen van vBulletin, maar even; afwachten maar.
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door StefaanD Bekijk bericht
    Straffe uitspraak en vraag me af hoe je daar achter bent gekomen ... of wacht je bent gewoon aan het roeptoeteren.
    Inside information. Daarom zijn ze ook zo summier met info geven. Het lijkt een georganiseerde hack te zijn geweest van enkele, permanent verbannen ex-leden. De beveiliging van de website was - net zoals op Allekabels.nl - zo lek als een mandje.

    Maar meneer is zo te lezen een blu-ray.com fanboy, dat je gelijk in de verdediging schiet?

    Je komt overigens op die Communities.com website terecht als je https:// gebruikt ipv http:// in je adres.

  17. #17
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    Even eerst iets recht zetten, ik ben helemaal geen fanboy van blu-ray.com dat is ook terug een veronderstelling die je onterecht maakt, lijkt erop dat je daar wel vaker aan schuldig maakt meneer Pasticio

    Je claimt dus insider information te hebben, dat kan maar dan is het wel vreemd dat daar verder volgens de bekende zoekmachines niets maar dan ook niets over te vinden is.

    Nu hun verhaal dat hun schijf gecrashed is, is ook niet echt geloofwaardig te noemen, omdat het huidig certificaat er lijkt op te duiden dat ze op een shared server zitten ipv een eigen server, vandaar dat aanvragen naar HTTPS worden omgeleid naar het eerst gevonden resultaat, zijnde die communities.com website, omdat www.blu-ray.com op HTTPS niet kan worden gevonden.
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


  18. #18

    Standaard

    Een nieuwe update van Blu-ray.com:

    Update 2021-04-24:
    Apologies for the redirect to Communities.com (that many got) due to an incorrect SSL certificate (we've been too busy to fix this properly until now). Basically everything has needed upgrading and compability fixing: OS, kernel, modules, specific hardware, php, nginx, mysql, vBulletin. When all is fixed and site back online we will setup a proper powerful mirror so the site can be switched over immediately without downtime like this. This is by far the longest downtime we've had since the site went online 2003 and not ok

  19. #19
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    Inderdaad er wordt nu niet meer omgeleid naar die communities website. Benieuwd wat het eind resultaat wordt, is voor hen ook niet zomaar even een forum bijwerken want er hangt veel meer aan dan alleen een forum.
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


  20. #20

    Standaard

    Ze zeggen dat ze zondag weer online zullen zijn. We zijn benieuwd.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  21. #21

    Standaard

    edit
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  22. #22

    Standaard

    Unexpected downtime

    Update 2021-04-25:
    Site was up for 15min but needed to be taken down for some one-time performance heavy tasks. Will be up again in 1-2h.

  23. #23

  24. #24

    Standaard

    Wordt nog steeds doorgepatched naar communities.com. Facebook pagina van Bluray.com laat nog steeds de kreet zien die jurgen42u gisteren gepost heeft...
    Live your life like it's your last day because one day you'll be right!!

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door reusla Bekijk bericht
    Wordt nog steeds doorgepatched naar communities.com. Facebook pagina van Bluray.com laat nog steeds de kreet zien die jurgen42u gisteren gepost heeft...
    Bij mijn niet, ik krijg gewoon de website weer te zien. Venster of gehele browser even afsluiten en eventuele cookies verwijderen?

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •