De resultaten 1 tot 9 van 9 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Foutmelding ingang tv audio Earc op receiver (foto geplaatst)

    Bij de Denon x3700h receiver bij de ingangen heb ik een foutmelding bij tv audio - Earc daar staat een dikke X. Zoals jullie dat ook kunnen zien op mijn foto, weten jullie waar de fout zou kunnen zitten, mischien in de HDMI kabel, lijkt me zelf sterk want hij is nog vrij nieuw en dit is gebeurd bij het aansluiten van een nieuwe tv.

    Ligt niet aan dat de tv scheef hangt haha, maar zo heb ik de foto genomen

    20210419_184300.jpg

    Bedankt alvast met het meedenken...
    Laatst aangepast door Wim S. : 19-04-2021 om 18:50

  2. #2

    Standaard

    Inmiddels weet ik dat het wel goed zit zo, qua instelling. Het vreemde is nog de lage volume op de android tv, alle apps klinken qua volume erg mat, geen idee hoe dat aan te passen. Bv met netflix valt de centerspeaker weg terwijl dat bij mijn tv en ander randapparatuur geen probleem is.

  3. #3

    Standaard

    Wat is het verschil tussen de HDMI-ingangen op jouw receiver voor TV resp. TV-Audio? Waarvoor heb je TV-Audio nodig als je beeld én geluid al via HDMI-ingang 1 laat binnenkomen?
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Wat is het verschil tussen de HDMI-ingangen op jouw receiver voor TV resp. TV-Audio? Waarvoor heb je TV-Audio nodig als je beeld én geluid al via HDMI-ingang 1 laat binnenkomen?
    Geen idee, eerlijk gezegd. Ik dacht dat tv- audio bedoeld is voor Android tv, omdat hij omschakeld naar geluid voor Android tv met de arc hdmi kabel. Voornamelijkste probleem is dat de volume erg laag is via de receiver in tegenstelling tot het geluid van bv mijn tv. Speel ik het geluid af via speaker tv dan is de volume wel goed bij bv netflix etc.

  5. #5

    Standaard

    Inmiddels opgelost, dat met de nvidia shield schijnt een veelvoorkomende probleem te zijn met de Denon receivers, soort conflict. Nu laatste bron ingesteld op tv en maar hopen dat dat gaat werken. Qua geluid van android tv en netlix op zowel tv en nvidia is het nu ook goed, andere HDMI kabel geplaatst en tv audio uitgang veranderd in PCM. Ik kijk het liefst netflix met de nvidia shield , dolby vision en atmos geluid. Kortom instellen kost tijd, excuses voor het misschien te snel plaatsen van een topic hier.

  6. #6

    Standaard

    Ik heb ook deze receiver en moet zeggen hij is niet eenvoudig...
    bijv. de speakers die er op aan staan gesloten deden de achter luidsprekers het niet.. heb gevonden wat het was..
    Maar ik hoor nu de Atmos speakers niet....
    best ingewikkeld hoor die aansluitingen en configuratie.. voor 11.1 luidsprekers

  7. #7

    Standaard

    Ik heb een 5.4.1 systeem maar heb met het aansluiten van de speakers, geen problemen gehad. Je kan het ook via het menu setup doen, daar wordt je dan precies gezegd welke kabel aan te sluiten. Ook kan je in de optie luidsprekers toewijzen hoe je speakers staan. Daar kan je ook zien bij formaat ondersteunen of Dolby Atmos en DTS: X worden ondersteund. Uiteraard moet je wel films met atmos afspelen wil je dezen horen.

    20210701_105403.jpg

    Ook kan je de audessey setup gebruiken en daarna instellen naar jouw smaak. Maar van de afstanden en instellingen heb je dan het meeste wel goed staan.

    Met het probleem dat het geluid van de tv android wo Netflix veel zachter is qua volume, is een bekend probleem waar meer mensen mee zitten. Ik heb hier dan ook niet direct een oplossing voor kunnen vinden. Ik kijk netflix nu via mijn nvidia shield en dan is het wel goed.
    Laatst aangepast door Wim S. : 01-07-2021 om 11:00

  8. #8

    Standaard

    Bedankt voor het snelle antwoord..

    Ik heb hem nu op 11.1 staan maar dan zie ik dat sommige speakers ik denk nu die Atmos speakers op pre staan?

    Wat dat in houd weet ik niet.
    Hier een foto van de opstelling van mijn luidsprekers.
    Laatst aangepast door Driekus : 01-07-2021 om 11:57

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Driekus Bekijk bericht
    Bedankt voor het snelle antwoord..

    Ik heb hem nu op 11.1 staan maar dan zie ik dat sommige speakers ik denk nu die Atmos speakers op pre staan?

    Wat dat in houd weet ik niet.
    Hier een foto van de opstelling van mijn luidsprekers.
    Heb je je speakers ook allemaal op small staan?
    Deze links kunnen jou misschien ook helpen:

    https://youtu.be/LXRXSZ_W9c0
    https://youtu.be/2maC9RR23SQ

    2e link is van een andere Denon receiver uit dezelfde serie, maar heeft wel zo'n beetje hetzelfde menu.
    Laatst aangepast door Wim S. : 01-07-2021 om 13:27

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •