De resultaten 1 tot 8 van 8 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Lawrence of Arabia (UHD)

    Het meesterwerk Lawrence of Arabia komt nu op een magistrale 4K UHD+BD-uitgave.

    Lees dit artikel

  2. #2

    Standaard

    Is deze al uit? Bij Bol zie ik hem niet.

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door martwout Bekijk bericht
    Is deze al uit? Bij Bol zie ik hem niet.
    Deze is niet apart verkrijgbaar en alleen in de Columbia Classics Collection.

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Deze is niet apart verkrijgbaar en alleen in de Columbia Classics Collection.
    Ah, jammer. Ik heb de box wel op de lijst gezet maar € 112 voor 1 film is iets te gortig.

  5. #5

    Standaard

    Ja ik was ook al blij bij het zien van deze thread, maar dus de review van de film uit die oude box
    Ik vind de rest van de films in die box totaal niet interessant om te bezitten dus wacht rustig af. Lawrence of Arabia staat ook op amazon prime, maar in Nederland helaas niet de 4K versie; dat komt vast wel een keer. Ook goed voor mij. Heb de bluray ook al namelijk.

  6. #6

    Standaard

    Mooi om te lezen dat jij al net zo enthousiast bent over deze UHD als ik. Dit is met afstand de mooiste en beste UHD-uitgave die ik tot nu toe gezien heb. Sowieso vind ik dat oudere films (Spartacus, The Deer Hunter, A Few Good Men, The Ten Commandments om er een paar te noemen) veel meer profiteren van een UHD-uitgave dan recente films waarbij soms amper enig verschil tussen de Blu-ray en de UHD-versie te ontdekken is. Het zal nog wel even duren voordat 'Lawrence of Arabia' als losse uitgave op UHD verschijnt, maar ja, als de andere films in die prachtige Columbia Classics Collection de mensen niet aanspreken, dan zul je nog even geduld moeten hebben. Zelf vond ik 'Gandhi' er ook prachtig uitzien, maar sommige mensen verdragen die film op de één of andere manier niet, geen idee waarom.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  7. #7

    Standaard

    Deze film is ontzettend mooi!! Heb echt genoten van zowel het beeld als geluid. De openingsscène is magistraal. Je stapt zo het beeld binnen. Er zitten tevens een paar actie momenten tussen die qua geluidsbeleving intens waren. De diepte van de laagweergave bij het opblazen van het spoor of het bombardement op het kamp. Waanzinnig!!

    Wel een kritiekpunt. Ik vond de weergave van de dialoog achterblijven bij de rest. Wel kraakhelder maar het klonk apart ten opzichte van de rest van de track.

    Heb vorig jaar de boxset voor 73 euro opgepikt wat ik geen geld vond voor 6 UHD titels.
    Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterking: Denon AVC-X8500H - Nord Acoustics triple mono NC500 - ABNB 3x NC252 | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

  8. #8

    Standaard

    Jammer dat de film (nog niet) los verkrijgbaar is, de andere films op Mr. Smith goes to
    Washington na, is niet mijn smaak, hoewel Gandhi ook wel de moeite waard is.
    Zag Lawrence voor het eerst in de zomer van 1963 in het City theater in Utrecht en was onder de indruk.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •