Pagina 1 van 13 1234511 ... LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 324 worden weergegeven.

Discussie: Schaarse DVD's

  1. #1

    Standaard Schaarse DVD's

    De medium DVD is nu inmiddels al een paar jaar oud. De meeste titels zijn nog volop verkrijgbaar, echter er zijn ook uitgaves van DVD's titels die niet of nauwelijks meer verkrijgbaar zijn.

    Het lijkt mij leuk om hier te vermelden welke titels "uitverkocht" zijn. Leuk toch om te weten dat je een "collecters item" in je verzameling hebt?

    Titels die ik zo uit mijn hoofd weet zijn:

    - De kleine zeemeermin (The little mermaid)
    Maarja, dit is een Disney titel die beperkt verkrijgbaar is.

    - Heat , de NL uitgave met normale hoes! Dus niet die rode "action versie" uitgave.

    Ik hoor graag of jullie andere titels weten


  2. #2

    Standaard

    De eerste bunch van Columbia is vaak moeilijk te vinden. Philadelphia, People Vs. Larry Flynt en dergelijke. Sommige zijn in een SE heruitgebracht (Sense & Sensibility, The Net) maar andere niet!
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  3. #3

    Standaard

    dances with wolves met nederlandse ondertiteling

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jesus Nava
    dances with wolves met nederlandse ondertiteling
    Deze is inderdaad een goeie. Ik kan me nog herrineren dat Dances with Wolves één van de eerste DVD was die "afgeprijst" was bij FRS. Ik geloof dat de prijs toen 39.95 NLG was.
    Maarja niet gekocht omdat het in z'on Long Jewel Case zat.

  5. #5

    Standaard

    Originally posted by Alex T
    Deze is inderdaad een goeie. Ik kan me nog herrineren dat Dances with Wolves één van de eerste DVD was die "afgeprijst" was bij FRS. Ik geloof dat de prijs toen 39.95 NLG was.
    Maarja niet gekocht omdat het in z'on Long Jewel Case zat.
    Tja, en nu wou je dat je dat wel had gedaan . Ik zag laatst nog wel een uk-versie liggen bij Fame in Amsterdam voor 12,99. Misschien ga ik die wel een keer kopen, als er toch geen nl versie meer komt.

  6. #6

    Standaard

    Ik zou Dances with Wolves niet kopen, die hardcases heb ik zo'n gruwelijke hekel aan

    Ik heb er nog 1:

    BoB 6 disc tincan

  7. #7
    DonnieDarko
    Guest

    Standaard

    Een paar uit mijn collectie die schaars zijn:

    Re-animator (1ste Elite edition)
    Robocop Criterion
    Army of Darkness Limited Director's cut
    Evil Dead 2 TIN
    Maniac TIN (oplage 5000)
    Akira Limited Edition METAL case

  8. #8

    Standaard

    - terminator 2 (regio 1 + metal sleeve) OOP
    - foul king (koreaanse versie + badmuts) OOP
    - musa (koreaanse versie + boek) OOP
    - sorum (double disk met drie kortfilms en film frame) OOP
    - Friend tin (vermoedelijk binnenkort OOP)

  9. #9

    Standaard

    Leon, Fifth Element.
    StarTrader

  10. #10

    Standaard

    Leuk dat jullie allemaal collecters items noemen die beperkt verkrijgbaar zijn, maar ik bedoel toch echt alleen R2/ NL uitgaves. We wonen toch in NL?

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alex T
    Leuk dat jullie allemaal collecters items noemen die beperkt verkrijgbaar zijn, maar ik bedoel toch echt alleen R2/ NL uitgaves. We wonen toch in NL?
    hmm zeer raar dat je zo redeneert, de meeste mensen hier kopen veel in het buitenland, een deel koopt zelf bewust niet meer in de benelux omdat de uitgaves vaak inferieur zijn en de prijzen veel hoger. Moest ik mij beperken tot de NL / benelux zou mijn collectie heel wat minder interessant zijn

    neen ik woon niet in nederland

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door evilgoblin66


    hmm zeer raar dat je zo redeneert, de meeste mensen hier kopen veel in het buitenland, een deel koopt zelf bewust niet meer in de benelux omdat de uitgaves vaak inferieur zijn en de prijzen veel hoger. Moest ik mij beperken tot de NL / benelux zou mijn collectie heel wat minder interessant zijn

    neen ik woon niet in nederland
    Qua prijzen heb je denk ik wel gelijk. Met inferieur bedoel je neem ik aan DD soundtracks i.p.v. DTS (zoals Band of Brothers). Of zijn er nog meer verschillen? ik vind nl ondertiteling toch vaak wel fijn, maar ik lees hier veel dat de meeste mensen dat juist niet willen. Is heel persoonlijk natuurlijk. Voorlopig koop ik gewoon regio 2. Het boeit mij ook niet dat ik een film in Amerika kan kopen die in nl nog in de bioscoop draait.

  13. #13

    Standaard

    The name of the rose,

    Is heel even in de handel geweest in 1998 en nu verdwenen.

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Major Woody


    Qua prijzen heb je denk ik wel gelijk. Met inferieur bedoel je neem ik aan DD soundtracks i.p.v. DTS (zoals Band of Brothers). Of zijn er nog meer verschillen? ik vind nl ondertiteling toch vaak wel fijn, maar ik lees hier veel dat de meeste mensen dat juist niet willen. Is heel persoonlijk natuurlijk. Voorlopig koop ik gewoon regio 2. Het boeit mij ook niet dat ik een film in Amerika kan kopen die in nl nog in de bioscoop draait.
    met inferieur bedoelde ik op alle mogelijke vlakken : ontbreken van goede geluidstrack vooral dan als men stereo erop zet in plaats van 5.1 track, verkeerde beeldformaat, ontbreken van extra's, enkel gedubbde versie.... één van de dingen waar we gelukkig geen last van hebben is gecensureerde versies.

    ik denk dat de meesten nederlandstalige extra's wel leuk vinden maar dat het geen absolute must is .

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Elaine
    The name of the rose,

    Is heel even in de handel geweest in 1998 en nu verdwenen.
    door wie was die indertijd uitgebracht? er ligt nu wel in de import bakken van de FRS een Uk versie, zonder nederlandse ondertitels

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door evilgoblin66


    door wie was die indertijd uitgebracht? er ligt nu wel in de import bakken van de FRS een Uk versie, zonder nederlandse ondertitels
    Op 4 december komt er een nieuwe Benelux versie uit!

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door evilgoblin66
    hmm zeer raar dat je zo redeneert, de meeste mensen hier kopen veel in het buitenland, een deel koopt zelf bewust niet meer in de benelux omdat de uitgaves vaak inferieur zijn en de prijzen veel hoger. Moest ik mij beperken tot de NL / benelux zou mijn collectie heel wat minder interessant zijn
    Hoi, de bedoeling van deze threat was om puur te kijken welke NL/ Benelux uitgaves niet meer te verkrijgen zijn en inmiddels de status van een "collecters item" hebben. Dus zeg maar een extra toegevoegde waarde aan je collectie (van een normale DVD)omdat je weet dat die overal uitverkocht is.
    Dus het ging mij niet om wie de beste limited/ collecters/ Ultimate/ Criterion/ Tinnen versie heeft. Hmm msschien een idee om hierover een threat te starten?
    Nu weet ik dat het bij de Benelux uitgaves nogal moeilijk is. Veelal gaat het om titels die schaars zijn, maar nog wel te vinden als je moeite doet. Echt uitverkocht zijn bv: De kleine Zeemeermin en Dances with wolves.
    Schaarse DVDs zijn bv (op dit moment!!):

    - Predator 2
    - Commando
    - The Frightners
    - American Beauty

    Weet iemand nog anderen?
    En als iemand weet waar deze titels tegen een leuk prijsje te koop zijn, dan kunnen ze dat hier gelijk vermelden.

  18. #18

    Standaard

    Is er nog aan disney's Junglebook te komen ergens?

  19. #19

    Standaard

    Niet voor iedereen even leuk, maar ik zoek me er ongans naar:

    'Weird Al" Yankovic: The videos

    Dat is die malloot van persiflages als Eat it, Like a surgeon etc.

    Geen enkele online store heeft 'm en bij Ebay weten ze de prijzen zeg maar....

    Mocht iemand iets weten dan hoor ik dat heeeeeeeeeel graag.
    5-Star Safetrader (300+ deals!) / DVD.nl veilingen: 88 (gemiddeld cijfer: 9.61)

  20. #20

    Standaard

    Hier de mijne:

    - terminator 2 (regio 1 + metal sleeve) OOP
    - musa (koreaanse versie + boek) OOP
    - Friend tin (vermoedelijk binnenkort OOP)
    - Brazil Criterion
    - Robocop Criterion OOP
    - Silence of the Lambs Criterion OOP
    - Hard Boiled Criterion OOP
    - Akira (regio 1 tin edition) OOP
    - Dances With Wolves (regio 2 , 4 uurs versie) OOP
    - Lawrence Of Arabia (regio 4, met speciale stoffen hoes) OOP
    - The Great Escape, World Cup Collector's edition (regio 2, met england flag )
    - 2001: A Space Odyssey - Classic Series Box Set (regio 2) (met Senitype (movieframe) )
    - E.T. The Extra-Terrestrial: Ultimate Gift Set regio 1 (3 dvd's, 1 cd + boek + Senitype (movieframe) )
    DVDCollectie.nl - My DVDProfiler - 3-Star Trader / Safe Trader

  21. #21

    Standaard

    DVD's die ik heb maar nu nergens meer zie :

    Ambushed ( Full Frame met ingebrande NL ondertitels )
    Joe the King ( Full frame NL )
    Born in Lust turn to Dust , Born in Sin come on In.

  22. #22

    Standaard

    Het beschrip "schaars" is hier wel relatief. Een jaar geleden werden er bijv. absurde prijzen gevraagd voor de NL versie van Een luizenleven (die was OOP). Inmiddels is hier een nieuwe release van uit die de oude overbodig maakt en je hoort niemand meer over de oude dvd. Dat zal bijv. ook gebeuren met De Kleine Zeemermin (dat was een niet-anamorfe dvd met slecht beeld en geen extra's).

    Titels als The Frighteners zijn overal verkrijgbaar hoor, daarbij is het ook wereldwijd dezelfde disc (althan in het R2/R4-gebied). Hoe interessant is dan die specifieke versie met een NL hoes?
    Opstelling video/audio: Philips 65OLED803 / Denon AVR-X3500H / Sony UBP-X800 / Yamaha CD-S300 / Pro-Ject Debut II

  23. #23

    Standaard

    met inferieur bedoelde ik op alle mogelijke vlakken : ontbreken van goede geluidstrack vooral dan als men stereo erop zet in plaats van 5.1 track, verkeerde beeldformaat, ontbreken van extra's, enkel gedubbde versie.... één van de dingen waar we gelukkig geen last van hebben is gecensureerde versies.
    Er zijn momenteel zeer weinig R2 dvd's die nu uit komen met deze tekort komingen zoals je opnoemt. Enkel is de DTS-track in R2 nog niet helemaal ingeburgerd.

  24. #24

    Standaard

    Persoonlijk weet ik er 2 waarvan er al 1 genoemd is:

    Leon the proffesional (na bijna een jaar eindelijk bemachtigd)
    Tron S.E. (deze wil ik ook nog erg graag hebben)

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dave
    Fifth Element.
    Vorige week nog volop verkrijgbaar bij FRS in Nijmegen. (en dat was niet de Superbit)

Pagina 1 van 13 1234511 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •