Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 31 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Imprint: boutique blu-ray "from down under"



    Dit blu-ray-label had nog geen eigen topic kwam ik achter. Zoals de titel al duidelijk maakt is Imprint een Australische uitgever van 'boutique' blu-rays. Voor ons in Europa is Australië misschien niet direct het land waar je aan denkt als het gaat om import van blu-rays, maar Imprint is toch wel de moeite waard. In hun korte historie is het ze opvallend vaak gelukt om met releases te komen die nergens anders ter wereld uitgegeven zijn. Hieronder zie je daarvan een paar voorbeelden. Vanwege de verzendkosten is het een prijzige aanbieder, maar voor die titels die nergens anders te krijgen zijn is het een uitgever om in de gaten te houden.

    De eigen website (via Via Vision Entertainment)
    Facebook-pagina
    Twitter

    Laatst aangepast door Richard B. : 18-06-2021 om 18:13

  2. #2

    Standaard

    De reden van het aanmaken van dit topic is trouwens onderstaande, vandaag aangekondigde release: een prachtige boxset van de films die de Chinese regisseur Zhang Yimou en actrice Gong Li samen hebben gemaakt. Zitten meerdere titels tussen die nooit eerder op blu-ray zijn uitgebracht en een aantal die enkel in China zijn uitgebracht. Prijzige verzendkosten maar voor dit soort releases accepteer ik dat.



    THE EPIC COLLABORATIONS OF ZHANG YIMOU, ONE OF THE CINEMA’S GREATEST AUTEURS, AND ACCLAIMED CHINESE ACTRESS GONG LI IN LIMITED BLU-RAY EDITION, NOW FOR PRE-ORDER!

    The films of Zhang Yimou, one of the cinema’s greatest auteurs, and acclaimed Chinese actress Gong Li have had a profound effect on audiences around the world. Their long and diverse filmmaking partnership has produced some of cinema’s greatest films. Here presented for the first time in one collection are the eight major works from their remarkable collaboration together.

    All eight films are presented in 1080p high definition from 2k masters from the original negatives. Each film has additional supplements to compliment and provide insight into the making of these important cinema achievements.

    Limited edition 60-page booklet containing new essays from Professor Chris Berry & Professor Ying Zhu
    Strictly Limited edition 2000 copies hard box packaging featuring unique artwork

    Red Sorghum (1988) – Imprint Collection #67

    When a leprous winery owner in 1930s China dies a few days after his arranged marriage, his young widow is forced to run the winery to make a living while contending with bandits, her drunkard lover, and the invading Japanese army.

    Special Features and Technical Specs:
    High Definition Blu-ray (1080p) presentation from a new 2K scan
    NEW Tony Rayns Interview on “Red Sorghum” (2021)
    “New Chinese Cinema” (1989) Vintage documentary directed by Tony Rayns
    Aspect Ratio:2.35:1
    Audio: Mandarin LPCM 1.0
    Subtitles: English / Chinese (Simplified) (burned-in for songs)

    Ju Dou (1990) – Imprint Collection #68
    A woman married to the brutal and infertile owner of a dye mill in rural China conceives a boy with her husband’s nephew but is forced to raise her son as her husband’s heir without revealing his parentage in this circular tragedy.

    Special Features and Technical Specs:
    High Definition Blu-ray (1080p) presentation from a new 2K scan
    NEW Tony Rayns Interview on “Ju Dou” (2021)
    Aspect Ratio: 1.37:1
    Mandarin Dolby Digital 5.1 / Mandarin Dolby Digital 2.0 Stereo
    Subtitles: English

    Raise the Red Lantern (1991) – Imprint Collection #69
    China in the 1920s. After her father’s death, 19 year old Songlian is forced to marry the much older lord of a powerful family. With three wives already, each living in a separate house within the great castle, there is fierce competition for his attention and the privileges that are gained.

    Special Features and Technical Specs:
    High Definition Blu-ray (1080p) presentation from a new 2K scan
    NEW Tony Rayns Interview on “Raise the Red Lantern” (2021)
    NEW In-depth documentary about Yimou’s career and relationship to Chinese politics using an interview with Wendy Larson Ph.D, author and Professor of Modern Chinese Literature and Film
    Aspect Ratio: 1.85:1
    Audio: Mandarin Dolby Digital 5.1 / Mandarin Dolby Digital 2.0 Stereo
    Subtitles: English

    The Story of Qiu Ju (1992) – Imprint Collection #70

    A humorous fable of justice that traverses shot in the north of China. Gong Li plays Qiu Ju, a tenacious farmer determined to right a wrong done to her husband. Defying all stereotypes of the passive Chinese woman, she remains unbowed by the frustrations of bureaucracy in her quixotic search for dignity.

    Special Features and Technical Specs:
    High Definition Blu-ray (1080p) presentation from a new 2K scan
    NEW Tony Rayns Interview on “The Story of Qiu Ju” (2021)
    Aspect Ratio: 1.78:1
    Audio: Mandarin Dolby Digital 2.0 stereo
    Subtitles: English

    To Live (Huo zhe) (1994) – Imprint Collection #71

    Fugui and Jiazhen endure tumultuous events in China as their personal fortunes move from wealthy landownership to peasantry. Addicted to gambling, Fugui loses everything. In the years that follow he is pressed into both the nationalist and communist armies, while Jiazhen is forced into menial work.

    Special Features and Technical Specs:
    High Definition Blu-ray (1080p) presentation from a new 2K scan
    NEW Tony Rayns Interview on “To Live ” (2021)
    Interview with actress Gong Li
    Aspect Ratio: 1.85:1
    Audio: Mandarin Dolby Digital 2.0 stereo
    Subtitles: English

    Shanghai Triad (1995) – Imprint Collection #72

    Country boy Shuisheng is brought to 1930s Shanghai by his uncle who wants the boy to become a member of the powerful gang ruled by manipulative Tang. In fact, Shuisheng will serve Tang’s capricious mistress Bijou, a nightclub singer whom the boss proclaimed “the Queen of Shanghai.” When the boy’s uncle and the gang’s several other members die during a rival gang’s unsuccessful attempt on Tang’s life, the latter retreats to a remote small island, taking both Bijou and Shuisheng with him and thinking of revenge.

    Special Features and Technical Specs:
    High Definition Blu-ray (1080p) presentation from a new 2K scan
    NEW Tony Rayns Interview on “Shanghai Triad ” (2021)
    Aspect Ratio: 1.85:1
    Audio: Mandarin Dolby Digital 2.0 stereo
    Subtitles: English

    Curse of the Golden Flower (2006) – Imprint Collection #73
    Set in the lavish and breathtakingly colorful world hidden from the eyes of mere mortals behind the walls of the Forbidden City, a tale of a royal family divided against itself builds to a mythic climax as lines are crossed, trust is betrayed, and family blood is spilled in the quest for redemption and revenge.

    Special Features and Technical Specs:
    High Definition Blu-ray (1080p) presentation
    NEW Tony Rayns Interview on “Curse Of The Golden Flower ” (2021)
    NEW Interview with music composer Shigeru Umebayashi (2021)
    Los Angeles Premiere Footage
    “Secrets Within” featurette
    “The Emperor” featurette
    “The Empress” featurette
    B-Roll
    International Trailer
    Teaser
    TV-Spots
    Aspect Ratio: 2.35:1
    Audio: Mandarin Dolby Digital 5.1/ Mandarin Dolby Digital 2.0 stereo/English Dolby Digital 5.1
    Subtitles: English

    Coming Home (2014) – Imprint Collection #74
    Lu and Feng are a devoted couple forced to separate when Lu is arrested and sent to a labour camp as a political prisoner during the Cultural Revolution. He finally returns home only to find that his beloved wife no longer recognizes him.

    Special Features and Technical Specs:
    High Definition Blu-ray (1080p) presentation
    NEW Tony Rayns Interview on “Coming Home ” (2021)
    Audio commentary by director Zhang Yimou (in Mandarin)
    Toronto Film Festival Q & A
    Interview with Gong Li
    “Making of” Featurette
    Audio: Mandarin DTS-HD Master Audio 5.1/ English Audio Descriptive Dolby Digital 5.1
    Subtitles: English
    Aspect Ratio:2.40:1

  3. #3

    Standaard

    Ze hebben inderdaad leuke titels. Ik heb Breakdown al van ze binnen en heb The Mothman Prophecies onderweg. Zie ook nog wel een paar andere die interessant kunnen zijn. Hun uitgaven zijn goed verzorgd, zowel inhoudelijk op disc als de verpakking met een mooie stevige slipcase. Wat ik vooral kan waarderen is dat ze originele posterart gebruiken voor hun covers. Niet zoals bijv Scream, Arrow of Criterion die alternatieve coverart gaan ontwerpen dat niet altijd een succes is.

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Ze hebben inderdaad leuke titels. Ik heb Breakdown al van ze binnen en heb The Mothman Prophecies onderweg. Zie ook nog wel een paar andere die interessant kunnen zijn. Hun uitgaven zijn goed verzorgd, zowel inhoudelijk op disc als de verpakking met een mooie stevige slipcase. Wat ik vooral kan waarderen is dat ze originele posterart gebruiken voor hun covers. Niet zoals bijv Scream, Arrow of Criterion die alternatieve coverart gaan ontwerpen dat niet altijd een succes is.
    Ik roep wel eens dat ze de Australische Criterion zijn maar op dat vlak kiezen ze wel een andere lijn ja. Wat ik trouwens nog vergeten ben op te noemen is dat de eerste persing van hun releases altijd een slipcover heeft waarbij slipcover en hoes verschillende art bevat. Vaak ook verschillende posters of originele artwork van de betreffende film.

  5. #5

    Standaard

    Ik ken imprint en ze hebben inderdaad interessante releases, maar ik vind ze veel te prijzig. "Alfie" is bijvoorbeeld $70 Australische dollars... en dan is dat nog exclusief verzendkosten, invoerkosten, belasting. Dan kom je al gauw uit op 70+ euro voor één blu-ray. Daar koop ik dan liever 4 Criterions of 5-6 Eureka releases voor.
    --

  6. #6

    Standaard

    Ja de Australische dollar is behoorlijk gestegen in de laatste 20 jaar. Kan me de begintijd van de EzyDVD import uit Aussie nog goed herinneren, zelfs met verzendkosten goedkoper dan hier in de winkels kopen. Das war einmal.
    Laatst aangepast door Oakey : 17-03-2022 om 07:30

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door roninpacino Bekijk bericht
    Ik ken imprint en ze hebben inderdaad interessante releases, maar ik vind ze veel te prijzig. "Alfie" is bijvoorbeeld $70 Australische dollars... en dan is dat nog exclusief verzendkosten, invoerkosten, belasting. Dan kom je al gauw uit op 70+ euro voor één blu-ray. Daar koop ik dan liever 4 Criterions of 5-6 Eureka releases voor.
    Alfie heeft wel een heel vreemd prijspunt hoor. Die is echt veel duurder dan hun andere andere releases. Ik zou hem graag bestellen maar voor dat geld ga ik dat ook niet doen. Hun andere 1-disc releases zijn veel goedkoper.

    Na de eerste release brengen ze trouwens meestal wel een "regular edition" uit van de betreffende release die een stuk goedkoper is. Voor Alfie hoop ik daar ook op. Maar ik vrees het ergste. Heel vreemd waarom die zo duur is. Misschien iets met rechten ofzo.

  8. #8

    Standaard

    Een werkelijk prachtige boxset van Zhang Yimou en Gong Li! Komt op €155 excl douane......daar moet ik even over nadenken.

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Een werkelijk prachtige boxset van Zhang Yimou en Gong Li! Komt op €155 excl douane......daar moet ik even over nadenken.
    Vergwet niet dat je boven de €150 ook te maken krijgt met invoerrechten naast de gewone btw en het hoge inklaringstarief
    Laatst aangepast door Oakey : 19-06-2021 om 21:07

  10. #10

    Standaard

    Ik ben er ook wel geïnteresseerd in. Kent niemand een Australiër die dit namens ons zou kunnen kopen en doorsturen? Kunnen we op douane- en verzendkosten besparen. De prijs excl. verzendkosten, douane, etc. is ongeveer 126 euro, of 15-16 euro per titel, dus dat is nog wel te overzien.
    --

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    Vergwet niwt dat je boven de €150 ook te maken krijgt met invoerrechten naast de gewone btw en het hoge inklaringstarief
    Verzendkosten tellen daar volgens mij niet voor mee. $200 AUD is 126 euro volgens xe.com.
    --

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door roninpacino Bekijk bericht
    Verzendkosten tellen daar volgens mij niet voor mee. $200 AUD is 126 euro volgens xe.com.
    Klopt, gaat om waarde excl verzendkosten, maar als je erboven zit tellen de verzendkosten wel mee bij de bepaling van de invoerrechten

  13. #13

    Standaard

    Waar kunnen we die box kopen, ik ben anders ook wel geïnteresseerd. Alles tesamen zal het wel zo'n 200 euro zijn incl invoer en dergelijke.

  14. #14

    Standaard

    Kan iemand die de box al binnen heeft wat vertellen over hoe de box eruit ziet? En hoeveel er bijbetaald moest worden?

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Kan iemand die de box al binnen heeft wat vertellen over hoe de box eruit ziet? En hoeveel er bijbetaald moest worden?

    Ik verwacht hem binnenkort. Net een email gekregen dat mijn pakket de douane heeft verlaten en is meegegeven met de koerier. Ik hoop deze vrijdag alsnog te ontvangen, maar vrees dat het eerder volgende week zal zijn. Tot nu toe heb ik - ik woon in België - 22,84 euro moeten bijbetalen. Ik heb nog niets gehoord van extra invoerrechten. Het gaat hier wel om een aangetekende zending, dus het zou kunnen dat bij ontvangst alsnog de invoerrechten kunnen verrekend worden. Er staat hier echter niets over vermeld in de Bpost app.

  16. #16

    Standaard

    Bedankt voor de update! Ik ben benieuwd wat je ervan vindt, twijfel nog steeds of ik deze moet kopen.

  17. #17

    Standaard

    Heb hem net binnen. Mooie box dat wel. Ik las wel ergens dat Red Sorghum niet al te best is van kwaliteit. Dat ga ik zelf nog eens moeten oordelen.Het boekje stelt op zich niet heel veel voor. De enige afbeeldingen die in het boekje staan zijn de originele posters van de film. En geen extra kosten meer normaal gezien. De box heeft me dus zo'n 180 euro gekost in totaal.
    20211104_150806[1].jpg20211104_150801[1].jpg20211104_150434[1].jpg20211104_150424[2].jpg
    Laatst aangepast door jurgen42u : 04-11-2021 om 16:33

  18. #18

    Standaard

    Nogmaals dank, zeker ook voor de foto's! Ziet er wel mooi uit moet ik zeggen. Het enige wat mij tegenhoudt, is dat er een kans is dat een uitgever in de UK hier ook iets mee gaat doen. Maar omdat ik het gros van de films niet ken, is het wel aantrekkelijk....

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Nogmaals dank, zeker ook voor de foto's! Ziet er wel mooi uit moet ik zeggen. Het enige wat mij tegenhoudt, is dat er een kans is dat een uitgever in de UK hier ook iets mee gaat doen. Maar omdat ik het gros van de films niet ken, is het wel aantrekkelijk....
    Ik volg. Als Arrow of BFI iets zou gaan met deze films, dan ga ik wellicht ook overstag. Arrow vooral, omdat deze toch voor kwaliteit gaan. De box van ViaVision Imprint is wel mooi, maar sober. Eenvoudige menu's, zeer kale covers en de extra's konden volgens mij ook wat beter. Een deftige box, maar toch met wat verbeteringen vatbar. Het papiertje met de inhoud van de box hing amper vast met zo 1 bolletje lijm, waardoor bij het verwijderen de achterkant van het papiertje beschadigd is geraakt. Zulke dingen dus.

  20. #20

    Standaard

    Mmm, dat nodigt niet echt uit tot kopen. Voor zo'n prijs moet het wel in orde zijn. Maar wellicht ga ik toch nog overstag voor de films zelf...

  21. #21

    Standaard

    Voor diegenen die de box nog willen, hij staat nu aangeprijst voor nog geen 103 AUSD!

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jurgen42u Bekijk bericht
    Voor diegenen die de box nog willen, hij staat nu aangeprijst voor nog geen 103 AUSD!
    Ik zie een prijs van AU$199,95 staan? Ben ik te laat of kijk ik niet goed?

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Ik zie een prijs van AU$199,95 staan? Ben ik te laat of kijk ik niet goed?
    Collaborations: The Cinema Of Zhang Yimou & Gong Li (imprint Collection # 67 - 74) (Blu-Ray) : Amazon.com.au: Movies & TV

  24. #24

    Standaard

    Bedankt! Helaas de bekende melding als je niet mag bestellen bij een buitenlandse amazon: currently out of stock en blabla.
    Zag het even in de gaten houden, is een hele mooie prijs.

  25. #25

    Standaard

    Ik heb het gecheckt met een Australisch verzendadres: dan is het wel in stock. Zeer vervelend....

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •