Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
De resultaten 26 tot 31 van 31 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Het is weer het bekende verhaal van Amazon (of zijn marketplace-leveranciers) die internationale klanten uitsluiten van bestellen. Heeft misschien ook wel iets te maken met dat logistieke kanalen vanuit Australië schijnbaar propvol zitten: een bestelling die ik een tijd geleden bij Via Vision deed (de officiele dealer van Imprint) werd op 14 oktober verzonden maar staat al vanaf 21 oktober op de luchthaven van Melbourne te wachten op een vliegtuig dat het naar Europa brengt. Da's bijna anderhalve maand.

    Omdat dit al anderhalf jaar een probleem is verwacht ik niet dat er snel iets zal veranderen aan het op slot zitten van bepaalde aanbieders op amazon.com.au. Omdat het een limited release is begint de tijd wel te dringen: je zult zien dat ie ineens OOP gaat en op Ebay voor een veelvoud wordt aangeboden. Via Vision is prijzig maar wachten is waarschijnlijk nog duurder.

  2. #27

    Standaard

    Amazon AU heeft naar mijn weten nog nooit bestellingen naar klanten buiten AU/NZ verzonden.

  3. #28

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Scavenger Bekijk bericht
    Amazon AU heeft naar mijn weten nog nooit bestellingen naar klanten buiten AU/NZ verzonden.
    Toch heb ik in mijn collectie 1 Australische Blu-ray uitgave, ooit besteld bij Amazon Australië:

    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  4. #29

    Standaard

    Ik heb het net even getest maar elke release die ik opzoek of aanklik o.b.v. mijn account met Nederlands adres geeft een "temporarily out of stock" of een "not available".

  5. #30

    Standaard

    Om nog even terug te komen op mijn posting van 10 december vorig jaar: het betreffende pakketje arriveerde pas vandaag! De douane heeft het ook nog eens bijna 3 maanden vastgehouden. Uiteindelijk heeft het 154 dagen geduurd van verzending tot aankomst. Dat staat gelijk aan 5 maanden en 3 dagen.

    Alles is evengoed in orde: de discs zijn in goede staat aangekomen en er was geen sprake van een douane heffing. Maar misschien dat ik toch nog wel wat terughoudender ga worden met bestellen bij Imprint/Viavision want dit is wel erg extreem.

  6. #31

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard B. Bekijk bericht
    Om nog even terug te komen op mijn posting van 10 december vorig jaar: het betreffende pakketje arriveerde pas vandaag! De douane heeft het ook nog eens bijna 3 maanden vastgehouden. Uiteindelijk heeft het 154 dagen geduurd van verzending tot aankomst. Dat staat gelijk aan 5 maanden en 3 dagen.

    Alles is evengoed in orde: de discs zijn in goede staat aangekomen en er was geen sprake van een douane heffing. Maar misschien dat ik toch nog wel wat terughoudender ga worden met bestellen bij Imprint/Viavision want dit is wel erg extreem.
    Dan heb je geluk gehad dat er geen extra heffing was. Bij mijn laatste pakket van Imprint mocht ik bijna 25 euro opleggen. Vraag me af hoe dat komt dat de één heffing moet betalen en de ander niet?

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •