Pagina 4 van 8 EersteEerste 12345678 LaatsteLaatste
De resultaten 76 tot 100 van 195 worden weergegeven.
  1. #76

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door .:Quadran:. Bekijk bericht
    Bij veel nieuwe discs van vooral Universal zit er veel vuil op de discs, na hevig poetsen lukt het meestal wel om de discs te rippen.
    Maar niet altijd zonder errors / accurate / secure. Dan heb ik het zowel over standaard albums, compilaties en deluxe boxsets.
    Afspelen doen ze wel op verschillende spelers van 'standaard cd', 'super audio cd-speler' en 'universele disc spelers' (oppo, marantz,...).
    Maar het is ook geweten dat wanneer je een accurate rip van een cd op een cd-r gaat branden, deze meestal beter zou zijn dan de originele cd.
    Dus als ik het goed begrijp heb je geen problemen met het gewoon afspelen van CD,s, maar is het tegenwoordig moeilijker om ze te rippen/kopieren. Misschien is dat wel de bedoeling ....

    Ik zelf maak van nieuwe CD's wel eens een kopie/gebruiksexemplaar, omdat ze tegenwoordig in allerlei onhandige kartonnen hoesjes zitten, en veelvuldig gebruik leidt dan vroeg of laat tot beschadiging aan CD en/of hoes. De problemen die je beschrijft heb ik nog niet meegemaakt.

    Ik heb zelf alleen maar DVD back-ups van oude veelal Amerikaanse 4:3 open matte versies van films. Die worden vrijwel niet meer uitgebracht, en dan zijn ze ook meteen regiovrij.

  2. #77

    Standaard

    Het heeft niets met kopieerbeveiliging te maken, de schijven van o.a. Universal zijn gewoon van slechtere kwaliteit.

    Ik heb destijds hierover met iemand van de lokale Universal afdeling gecommuniceerd, en die heeft toen laten verstaan dat ze gingen overstappen naar de Sony-fabriek voor cd-productie. Nadien is het opnieuw een tijd beter geweest.

    Dat de persoon in kwestie meteen wist wat ik bedoelde, zal wel betekenen dat ik niet de eerste was die zijn beklag deed. Ik was wel verbaasd dat ze de moeite deden om te antwoorden, wat bij de major labels niet altijd het geval was.

    Maar sinds de sluiting van deze fabriek, zijn ze terug bij de vorige 'problematische' perserij.

    Ik heb van bepaalde albums meerdere (vervang)exemplaren gehad, en allen hadden ze deze fouten.

    Gelukkig waren deze boxsets even digitaal in promotie bij Qobuz, en heb ik daar een lossless 'download' gekocht.

    Ook op bepaalde fora zoals Steve Hoffman was er een klacht over de slechte productiekwaliteit van deze cd's.

    Deze zijn vuil (stof) en vettig... wanneer je ze in water probeert te wassen blijft er maar een kleverige substantie afkomen, en zijn ook vol stof (statisch). Na de wasbeurt en voorzichtig afdrogen met microvezel doekje (voor dslr camera, bril,...) is de 'vettige laag' weg maar zien de cd's er dof en vol krassen uit. Soms kan je ze dan wel foutloos rippen, maar niet altijd.

    Bij 'normale' cd's heb je dit niet. Zelfs niet bij slecht onderhouden 2de hands-cd's.
    Die gaan er na een wasbeurt meestal beter uit zien
    Laatst aangepast door .:Quadran:. : 28-07-2021 om 15:21

  3. #78

    Standaard

    Ik zal er eens op letten bij cd's van Universal

  4. #79

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door .:Quadran:. Bekijk bericht
    Een heel verhaal
    Wat ik in jouw verhaal nog steeds lees, is dat je het feit dat een CD moeilijk te rippen is, voor jouw een criterium is voor de productiekwaliteit. Dat de CD verder goed afspeelt doet er dan niet toe ? De CD die je meerdere malen tevergeefs hebt omgeruild, kon je die normaal in een CD speler afspelen ?

    Het is overigens niet onverstandig om van “zeldzame” films of CDs een reservekopietje te maken. Hoe voorzichtig je er ook mee omgaat, als je een CD uit je handen laat vallen, en op een verkeerde manier stuitert, dan heb je wel een probleem. Of als je een CD/DVD in de speler wilt stoppen, en per ongeluk tegen de tray duwt, waardoor die ongevraagd het schijfje in onjuiste positie inslikt, en klem komt te zitten. Zeker met dubbelzijdige DVD’s, zoals die oude Amerikaanse DVDs waar ik het eerder over had, is dat vervelend.

  5. #80

    Standaard

    Klopt, een CD of DVD kan beschadigen. Maar toch geldt hier ook: als je digitale opslag met rips beschadigt (wat ook kan met een RAID NAS), heb je helemaal niets meer, en die opslag moet tegenwoordig zo groot zijn dat daarvan regelmatig een backupje maken in de cloud niet meer realistisch is.

  6. #81

    Standaard

    Mijn ervaring is dat CD/DVD-spelers die soms in PC's gestopt worden, goedkope rommel van inferieure kwaliteit is. Het verbaast mij dan ook niets dat ze soms niet willen afspelen. Echte stand-alone CD/DVD-spelers van merken als Marantz, Pioneer, Sony etc. zijn echt stukken beter, maar ja, dan kun je niet 'rippen'. Ook externe CD/DVD-lezers die je aansluit op je PC zijn van de goedkopere soort die verhoudingsgewijs veel lawaai maken, wat niet echt een vertrouwenwekkende kwaliteitsindruk geeft. Zo heb ik er zelf één van LG voor bij mijn iMac, maar kwalitatief is dat niet bepaald een hoogvlieger.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  7. #82

    Standaard

    Hm, ik heb een Marantz en Denon stand alone speler gehad, beide hadden slechte foutcorrectie en waren na 3-4 jaar al kapot. Van de Denon zelfs in de garantieperiode de laser al eens vervangen. Mijn Sony en (nu) Yamaha stand alone cd speler zijn veel beter in dit opzicht en waren goedkoper. Met mijn eerste Philips cd speler heb ik de hele 90s gedaan.

  8. #83

    Standaard

    Ik herken dat wel. De bouwkwaliteit van audiovisuele apparatuur in de jaren 80-90 van de vorige eeuw was mijlen beter dan die van tegenwoordig. Ik heb geen slechte ervaringen met Denon, Marantz e.d. gehad, maar je kunt inderdaad pech hebben. Maar de ingebouwde CD/DVD-spelers in PC's zijn echt goedkope, abominabel slechte rammelbakken tegenwoordig.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  9. #84

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    Klopt, een CD of DVD kan beschadigen. Maar toch geldt hier ook: als je digitale opslag met rips beschadigt (wat ook kan met een RAID NAS), heb je helemaal niets meer, en die opslag moet tegenwoordig zo groot zijn dat daarvan regelmatig een backupje maken in de cloud niet meer realistisch is.
    Als je mijn heel verhaal hebt gelezen, weet je dat ik geen voorstander ben van het back-uppen van hele collecties. De beste “back-up” is de CD/DVD of Bluray die je zelf gekocht hebt. Als dat schijfje er de brui aan geeft, blijft het bij dat ene schijfje. De levensduur daarvan is ook langer dan alle beschrijfbare digitale opslagmediums die er zijn. Wat ik wil zeggen is dat ik het op beperkte schaal kopieren om praktische redenen, of zeldzame items, niemand wil afraden.
    De genoemde DVDs die ik zelf heb gebackupped, zijn er maar een stuk of 20. + nog 2 Made On Demand DVDs, vanwege eventuele comptabiliteitsproblemen, en zeldzaamheid. Die 2 films zijn desondanks inmiddels op Blu Ray verschenen, dus die back-ups zijn achteraf niet echt nodig gebleken.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    Hm, ik heb een Marantz en Denon stand alone speler gehad, beide hadden slechte foutcorrectie en waren na 3-4 jaar al kapot. Van de Denon zelfs in de garantieperiode de laser al eens vervangen. Mijn Sony en (nu) Yamaha stand alone cd speler zijn veel beter in dit opzicht en waren goedkoper. Met mijn eerste Philips cd speler heb ik de hele 90s gedaan.
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Ik herken dat wel. De bouwkwaliteit van audiovisuele apparatuur in de jaren 80-90 van de vorige eeuw was mijlen beter dan die van tegenwoordig. Ik heb geen slechte ervaringen met Denon, Marantz e.d. gehad, maar je kunt inderdaad pech hebben. Maar de ingebouwde CD/DVD-spelers in PC's zijn echt goedkope, abominabel slechte rammelbakken tegenwoordig.
    Ook mijn ervaring, mijn eerste CD speler, een Technics uit 1992, wil maar niet kapot gaan, daarnaast heb ik wel al vele Philipsen versleten. Mijn huidige Pioneer doet het nog wel, maar werkt ook niet perfect.

    Voor wat betreft de inferieure computer drives:
    Bij een (stand-alone) CD speler is het de bedoeling dat de CD feilloos wordt afgespeeld, zonder onderbrekingen/haperingen. Als je een haperende CD dan vervolgens gaat rippen, zal dat misschien ook wel met haperingen en leesproblemen gepaard gaan, maar uiteindelijk wordt alle informatie netjes gerangschikt en opgeslagen en op een CD-r gebrand. Die kan dan weer zonder haperingen worden afgespeeld.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door .:Quadran:. Bekijk bericht
    Maar het is ook geweten dat wanneer je een accurate rip van een cd op een cd-r gaat branden, deze meestal beter zou zijn dan de originele cd.
    Als de leeseigenschappen van die CD-r beter aansluiten op je CD speler dan de leeseigenschappen van de originele CD is dit volgens mij inderdaad mogelijk.

  10. #85

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door The Workaholic Bekijk bericht
    Als de leeseigenschappen van die CD-r beter aansluiten op je CD speler dan de leeseigenschappen van de originele CD is dit volgens mij inderdaad mogelijk.
    Wat is beter in dit geval dan? De geluidskwaliteit is identiek, het gaat immers om een digitale kopie. Wel kan de kopie (eenmaal gedogitaliseerd) natuurlijk foutloos gebrand worden waardoor de cd-r geen leesproblemen heeft terwijl het origineel die wel had.

    Backuppen op een cd-r is overigens een slecht idee want die zijn niet voor de eeuwigheid, heel gevoelig voor temperatuurschommelingen. Af en toe vind ik er nog 1 in een la of doos (keurig in de case natuurlijk) en 9 van de 10 keer kan ik hem niet meer inlezen.

  11. #86

    Standaard

    Klopt, de geluidskwaliteit is identiek, maar het kan beter afspelen, dat is inderdaad wat ik bedoelde.
    Ik heb ook aangegeven dat de houdbaarheid van beschrijfbare media, zoals CD-r en harde schijven korter is dan je originele exemplaar.
    Ik maak ook zelf CD’s en DVD’s met eigen opnames waar dan geen digitaal origineel van is (het overzetten van VHS en cassettebandjes), dan is het raadzaam om meerdere exemplaren te branden op verschillende merken. Als over 10 jaar blijkt dat een bepaald merk of batch van te korte levensduur is, dan heb je in ieder geval die van dat andere merk nog.
    Degene die vroeger BASF cassettebandjes gebruikten, snappen wel wat ik bedoel.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Dat is een indrukwekkende hoeveelheid data, maar geen enkele garantie dat niet één of meerdere schijven het in de toekomst begeeft. Je zou alles moeten 'mirroren' zodat je altijd een. kopie hebt als één van de schijven de geest geeft.
    Ook in dit geval is het geen verkeerd idee om dan harde schijven te gebruiken van 2 verschillende merken.

  12. #87

    Standaard

    Vandaag ook weer een bluray die niet meer afspeelt, de Duitse uitgave van Der Baader Meinhof Komplex. Nieuw gekocht in 2009 en werkelijk geen vuiltje of krasje te zien. “Geen disc” melding.

  13. #88

    Standaard

    Oh nee, ga straks mijn kopie eens checken.

  14. #89

    Standaard

    Het is me nog gelukt om de film te backuppen.

    Maar de buitenkant van de schijf ziet er net zo uit als bij Death Proof. (gekarteld).

    Alle schijven worden hier zorgvuldig bewaard, en zijn allemaal krasvrij.

    Het ligt dus aan de 'minderwaardige schijven'.

    Ook bij sommige titels van E Entertainment & DFW zouden data op de schijven 'vervagen' met de jaren.

    Tot dusver enkel problemen gehad met Death Proof, maar van de OOP titels van (failliete) nl maatschappijen maak ik geleidelijk aan backups...

  15. #90

    Standaard

    Had laatst nog een bluray die niet afspeelde trouwens, Kylie X (UK versie). Ook "geen disc" melding op mijn beide blurayspelers. Wel jammer want deze is OOP. Verder heb ik nog a-ha Ending on a high note op bluray die niet afspeelt, maar daar kwam ik meteen na aankoop (tweedehands op amazon marketplace) achter en daar heb ik mijn geld van terug gekregen.

    De DVD van Tina Live (in Arnhem) doet het ook niet meer (nieuw gekocht nadat deze verscheen). Die heb ik inmiddels weer opnieuw aangeschaft. In een ander topic meldde ik al dat ik de DVD van Fleetwood Mac's The Dance op marktplaats heb gekocht, maar dat bij twee verkopers deze niet meer bleek af te spelen (ik check dat altijd van te voren door te vragen of ze de disc willen controleren ivm laser rot). Heb uiteindelijk wel een goed exemplaar weten te bemachtigen.

    Wat wel gek is dat ik nooit vastlopers of skippers ofzo heb. De discs spelen óf probleemloos af, óf helemaal niet. Op geen van bovenstaande bluraydiscs is overigens iets geks te zien: geen krassen, vuil, verkleuringen of vlekken.

    Heb n.a.v. jouw bericht Quadran de disc van Baader Meinhof nog eens goed bekeken, en de buitenring is inderdaad "gekarteld", begrijp nu wat je bedoelt. Maar een bluray wordt ook van binnen naar buiten gelezen toch?

    Bij mij staat alles ook in een dichte kast, niet in de zon, in de originele doosjes.
    Laatst aangepast door Oakey : 26-08-2021 om 16:25

  16. #91

    Standaard

    Bij sommige oudere titels van E One vervagen de discs, alsof de data is weggeveegd.

    Sommige kan ik nog backuppen.

    Cellular kan ik nog wel afspelen maar niet meer backuppen (heb 2 kopies en beiden hetzelfde).

    Mijn hobby voor het verzamelen van discs heeft toch wel een dieptepunt bereikt de laatste maanden.

    Ik heb altijd uit 'idealisme' zoveel mogelijk de lokale discs proberen te kopen (ook als ze iets duurder waren) om onze hobby levende te houden, maar dat breekt nu met momenten toch zuur op. En als je dan ook nog ziet hoe weinig discruimte bepaalde titels innemen weet je ook hoe laat het is. Het is zeker niet altijd 4 x beter dan dvd

  17. #92

    Standaard

    Vanmiddag heb ik ook een aantal discs van E-one/RCV geprobeerd en bij mij speelt de film Defiance niet meer af.... De overige films van E-One/RCV en DFW A-Film (death proof en planet terror) etc werken allemaal perfect.

  18. #93

    Standaard

    wilde gisteren toevallig Defiance (RCV) herkijken en bij mij geeft ie ook no disc error... kan me nog herinneren dat de Franse uitgave van Les Rivières Pourpres het bij mij ook nooit gedaan heeft (nieuw gekocht bij Amazon.fr),
    When I die I don't want no part of heaven
    I would not do heaven's work well
    I pray the devil comes and takes me
    To stand in the fiery furnaces of hell

    from "Youngstown" by Bruce Springsteen

    mijn collectie mijn verkoop topic

  19. #94

    Standaard

    Topic titel kan beter aangepast worden naar bv ''Schijven zijn niet meer leesbaar'' lijkt me, aangezien dit over veel meer schijven gaat dan de oorspronkelijke titel.

  20. #95

    Standaard

    Met name Blu-ray schijfjes die in Frankrijk zijn geperst worden onleesbaar door problemen met de hars. Er is een Franse website en forum toegewijd aan defecte Blu-ray schijfjes http://bluraydefectueux.com

    Mijn NL Back To The Future digipack uit 2010 met Franse schijfjes is onleesbaar geworden. Ook mijn Franse Beez uitgave van Sword of the Stranger is haast onleesbaar geworden.

  21. #96

    Standaard

    Na het lezen hier, ook even mijn "Defiance" bluray gecontroleerd en ook bij mij is deze niet meer leesbaar...
    BD (1243) What i Watch

  22. #97

    Standaard

    Idem, ook even Defiance getest en inderdaad niet meer leesbaar. Lekker dan...

  23. #98

  24. #99

    Standaard

    Ik zie toevallig een bericht van een gebruiker op Moviemeter.nl die hier al in 2019 last van had.

    https://www.moviemeter.nl/forum/11/7773#4817354

    Die nieuwe layout daar werkt trouwens echt voor geen meter, maar dat terzijde.

  25. #100

    Standaard

    Machete van EOne geeft ook problemen. Heb er 2, de een speelt probleemloos, de andere geeft problemen op 3 spelers.

    Edit: Heb Entertainment One gemaild, of zij een verklaring hebben.
    Laatst aangepast door Johan1967 : 22-11-2021 om 22:36

Pagina 4 van 8 EersteEerste 12345678 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •