De resultaten 1 tot 8 van 8 worden weergegeven.

Discussie: Giant 4k

  1. #1

    Standaard Giant 4k

    Vandaag binnen gekregen Giant 4k (gekocht bol.com). Het is praktisch de Franse import versie (die weer gelijk is aan de US versie), met no-ot. Net even paar minuten bekeken, beeldkwaliteit is niet optimaal. Zoals ik net op blu-ray.com over de blu-ray las mist het beeld scherpte. Maar gelet op kwaliteit bronmateriaal is dit wel de beste beeldkwaliteit die we mogen verwachten.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  2. #2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door The Workaholic in 2013 over de niet Nederlands ondertitelde James Dean BluRays Bekijk bericht
    .....Daarnaast is Giant nu voor het eerst in anamorfic breedbeeld te bekijken. Wel zo handig nu iedereen (met een blu-ray speler) een breedbeeld TV heeft.

    Kleinere taalgebieden zoals Noorwegen (10 miljoen inwoners), Denemarken, Zweden, Finland (ieder 5 miljoen), en het minder rijke Tsjechie (10 miljoen) krijgen wel hun ondertitels. Die 23 miljoen uit Nederland en Vlaanderen niet. Blijf het een vreemde zaak vinden.
    Dus dat probleem is nu opgelost. Giant nu voor het eerst in anamorf breedbeeld met Nederlandse ondertitels (de DVD was letterboxed 4:3).
    Er is geen normale Bluray van deze nieuwe remaster uitgebracht. De 4K BD heeft nu alleen synchro's en ondertitels voor de grote taalgebieden (Engels, Frans, Duits, Italiaans, 2x Spaans), + Nederlandse ondertitels.
    Warner laat ons niet altijd in de steek.

  3. #3

    Standaard

    4k kent geen anamorf breedbeeld, het is gewoon originele formaat beeld.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  4. #4

    Standaard

    geen origineel formaat beeld, 4K is 16:9, deze film is 1.66:1, dus pillarboxed weergegeven op BD en 4K UHD BD, in tegenstelling tot letterboxed op DVD.

  5. #5

    Standaard

    Na "Rebel without a cause' en "Giant" verschijnt nu ook op 22 november a.s. "East of Eden" op 4K UHD Bluray in Nederland. Daar waar deze 3 James Dean films in 2013 niet met Nederlandse ondertitels op BD verschenen, nu toch alle 3 uiteindelijk op 4K UHD met Nederlandse ondertitels, toch fijn voor de mensen onder ons die van Nederlandse ondertitels afhankelijk zijn, en ik vind het zelf ook leuk.

  6. #6

    Standaard

    Heeft iemand deze box misschien aangeschaft? Ik vroeg me af of er echt ook blu-ray's bij zitten zoals aangegeven op de foto. Volgens de beschrijving zitten er nl. maar 3 schijven in.

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard Thorndyke Bekijk bericht
    Heeft iemand deze box misschien aangeschaft? Ik vroeg me af of er echt ook blu-ray's bij zitten zoals aangegeven op de foto. Volgens de beschrijving zitten er nl. maar 3 schijven in.
    Op bol is ie ook te koop. Ik denk dat je dan deze versie krijgt: https://www.bol.com/nl/nl/p/rebel-wi...0000161269431/

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard Thorndyke Bekijk bericht
    Heeft iemand deze box misschien aangeschaft? Ik vroeg me af of er echt ook blu-ray's bij zitten zoals aangegeven op de foto. Volgens de beschrijving zitten er nl. maar 3 schijven in.
    Klopt. Ik heb deze 'box' vandaag via Amazon NL ontvangen en er zitten inderdaad maar 3 discs in, alleen de UHD-uitgaven. Teleurstellender is dat deze drie schijven in 1 simpele keep case zitten in plaats van in 3 losse keep cases, voor iedere film éën met zijn eigen art work. Je krijgt er dan wel een vrij nutteloze kartonnen schuifhoes bij. Hoewel 42 euro voor drie UHD-uitgaven niet duur is, had ik op basis van de afbeeldingen op de website een andere verpakking verwacht. Ik overweeg nog of ik deze ga retourneren, want dit is niet wat ik op basis van de informatie op de website verwacht had te ontvangen.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •