Pagina 7 van 8 EersteEerste ... 345678 LaatsteLaatste
De resultaten 151 tot 175 van 195 worden weergegeven.
  1. #151

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Johan1967 Bekijk bericht
    Bedoel je "Twilight" of "The Twilight Saga: Breaking Dawn - Part 1". De 1e is van Warner en de 2e van Belga!
    Breaking Dawn Part 1 ja, ik heb de UK versie, die is van e-one.
    https://www.blu-ray.com/movies/The-T...Blu-ray/33464/
    Laatst aangepast door Oakey : 10-01-2022 om 19:12

  2. #152

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    De Duitse Concorde-release is degene die het niet meer doet.

    Ik heb in mijn MyMovies app even gekeken wat ik van e-one heb, en dat bleek Twilight Saga Part 1 te zijn uit 2012, maar die doet het gewoon
    Ah, o.k.Dan had ik dat verkeerd begrepen.

  3. #153

    Standaard

    aangezien bij de meeste discs het probleem aan de buitenzijde van de schijf lijkt te zitten, zouden deze dan niet werken als je de 'gekartelde rand' bedekt zoals bij copy protected cd's destijds?

  4. #154

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door .:Quadran:. Bekijk bericht
    aangezien bij de meeste discs het probleem aan de buitenzijde van de schijf lijkt te zitten, zouden deze dan niet werken als je de 'gekartelde rand' bedekt zoals bij copy protected cd's destijds?
    Dat lijkt me sterk aangezien de disc van binnen naar buiten wordt gelezen en het hier geen copy protection betreft.

  5. #155

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pastichio Rocker Bekijk bericht
    Dat lijkt me sterk aangezien de disc van binnen naar buiten wordt gelezen en het hier geen copy protection betreft.
    Ik denk ook dat het door de hele schijf zit. De TOC zit sowieso aan de binnenring.

  6. #156

    Standaard

    Ik weet dat niemand in de toekomst kan kijken, maar gaan jullie er algemeen vanuit dat het probleem zich
    voordoet bij kleinere maatschappijen?
    En dan uit een bepaalde periode? A-film, Paradiso, DFW, E one?

    Of maw zijn discs die je nu koopt normaal probleemloos of beter als toen qua techniek en harsen?
    En is dit enkel bij grote maatschappijen of ook bij kleinere volgens jullie?
    Want DFW en E one brengen nog best wat uit.
    Heel the walking dead reeks met NLO bvb is van E one.
    Het zou stom zijn als zoiets binnenkort niet meer werkt.

    Grt

  7. #157

    Standaard

    Het lijkt voornamelijk te gaan om discs van een bepaald type die rond de periode 2007-2010 werden geproduceerd. Blu-Ray stond toen nog in de kinderschoenen, dus de productieprocessen waren toen nog niet zo gefinetuned als dat ze nu zijn. Elke filmuitgever zou er in principe mee te maken kunnen krijgen.

  8. #158

    Standaard

    In de toekomst kijken kan niemand. De informatiedichtheid van een 4K schijf is ook weer vele malen hoger dan een bluray, dus de kleinste oneffenheid of het kleinste foutje in het productieproces kan leiden tot een onleesbare disc op termijn. Het kan ook zijn dat problemen überhaupt pas na 10-12 jaar aan het licht komen, zoals nu met die oude schijven.

    En hoe je ze bewaart maakt ook uit. Zo zie ik toch bij veel mensen blurays of dvd's in een stapeltje op de verwarming liggen bijvoorbeeld. En dan zijn er de vele digipacks en andere bijzondere cases, waarbij de disc zelf tegen het karton aan zit, dus zonder een rond 'veertje' zoals bij jewel cases en keep cases waardoor het beschreven deel van de disc los van de case is. Wat dat op de lange termijn doet is natuurlijk ook de vraag (nog los van het probleem dat je die vaak niet uit de case krijgt zonder de disc aan te raken, zo strak zitten ze er vaak in).

    En op de hele lange termijn moeten de spelers zelf ook beschikbaar blijven. Zie laserdisc of HD DVD, op zich nog steeds leesbaar, maar er worden geen spelers meer gemaakt en werkende oude spelers zijn steeds moeilijker te vinden. Idem cassettespelers, worden niet meer nieuw gemaakt, behalve goedkope plastic prullen, en sowieso nooit meer met Dolby NR want die licenties worden niet meer verstrekt.

    Het aanbod blurayspelers is nu al best beperkt, hoewel ik niet verwacht dat die snel helemaal niet meer gemaakt worden.
    Laatst aangepast door Oakey : 18-01-2022 om 12:48

  9. #159

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pastichio Rocker Bekijk bericht
    Het lijkt voornamelijk te gaan om discs van een bepaald type die rond de periode 2007-2010 werden geproduceerd. Blu-Ray stond toen nog in de kinderschoenen, dus de productieprocessen waren toen nog niet zo gefinetuned als dat ze nu zijn.
    Is een Blu-Ray niet gewoon een CD/DVD met een veel hogere datadichtheid?
    Het nieuwe aan de Blu-Ray was nu juist het gebruik van andere kleur laser waardoor de putjes kleiner konden worden.
    Heeft verder niet zoveel met het optimaliseren van het productieproces te maken, dat had men al lang geleerd bij CD en DVDs.
    Eerder met gebruik van goedkopere materialen.

  10. #160

    Standaard

    En daar is er weer een die niet meer afspeelt, de A-Film bluray van Der Untergang
    De disc heeft de inmiddels bekende ‘kartelrand’
    Ik baal hier ontzettend van want Der Untergang staat in gare kwaliteit zonder surround op Netflix…

    Ik ben wel een beetje klaar met films kopen zo.
    Laatst aangepast door Oakey : 12-05-2022 om 21:48
    Opstelling video/audio: Philips 65OLED803 / Denon AVR-X3500H / Sony UBP-X800 / Yamaha CD-S300 / Pro-Ject Debut II

  11. #161

    Standaard

    Of geen blu-rays meer kopen van Paradiso, Remain in Light en A-Film.

  12. #162

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pastichio Rocker Bekijk bericht
    Of geen blu-rays meer kopen van Paradiso, Remain in Light en A-Film.
    Nou ik koop sowieso bijna geen blurays meer maar vind het wel aardig er af en toe nog 1 te bekijken hoewel ik het meeste stream. Doe dat ook niet vaak, afgelopen jaar denk ik alleen alle Bond films bekeken (die prima afspelen) en daarnaast een heel stapeltje dat ik wilde kijken maar die het niet meer doen en die ook niet te streamen zijn. En van sommigen (Kylie X) zijn ook geen alternatieve uitgaven.
    Opstelling video/audio: Philips 65OLED803 / Denon AVR-X3500H / Sony UBP-X800 / Yamaha CD-S300 / Pro-Ject Debut II

  13. #163

    Standaard

    Gelukkig nog steeds geen problemen met discs. Ook niet van genoemde merken.
    Formerleewarmer (Five StarTrader) en (SafeTrader)

    LG OLED77G36LA, Marantz SR7015, OPPO 203 UHD, speakers: Xanadu, Apple TV 4K

  14. #164

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    Nou ik koop sowieso bijna geen blurays meer maar vind het wel aardig er af en toe nog 1 te bekijken hoewel ik het meeste stream. Doe dat ook niet vaak, afgelopen jaar denk ik alleen alle Bond films bekeken (die prima afspelen) en daarnaast een heel stapeltje dat ik wilde kijken maar die het niet meer doen en die ook niet te streamen zijn. En van sommigen (Kylie X) zijn ook geen alternatieve uitgaven.
    Kylie x concert is dat die doet het bij gewoon.

  15. #165

    Standaard

    Bij de originele BE/NL uitgaven van Mad Men S1 en S3 van AFilm zitten bij mij nu ook enkele onleesbare schijven (werden nooit afgespeeld, S3 zat zelfs nog in seal, destijds gehuurd).

    Heb de 2015-2016 repress van DFW op de kop kunnen tikken, deze schijfjes werken voorlopig wel (is Afilm verpakking maar oude streepjescode is overplakt met nieuwe).

    Ben alle series uitgegeven door NL/BE-distributeurs beginnen backuppen uit voorzorg
    Laatst aangepast door .:Quadran:. : 02-08-2022 om 13:05

  16. #166

    Standaard

    Ben mijn eerste blu-ray tegengekomen die niet meer afspelen wil.
    Het gaat om de QFC-uitgave van Departures (A-film) Gelukkig heb ik ook een UK-uitgave die okay is.

    Verder geeft Dirty Harry dvd uit de boxset afspeelproblemen (blijven hangen in een hoofdstuk etc) Schoonmaken met een doek levert weinig op.

    groeten, Peter

  17. #167

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door spookje8 Bekijk bericht
    Ben mijn eerste blu-ray tegengekomen die niet meer afspelen wil. Het gaat om de QFC-uitgave van Departures (A-film) Gelukkig heb ik ook een UK-uitgave die okay is.
    Mijn exemplaar doet het ook niet meer. Slaat steeds enkele seconden over.

  18. #168

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Johan1967 Bekijk bericht
    Mijn exemplaar doet het ook niet meer. Slaat steeds enkele seconden over.
    Ben benieuwd of er iets aan de schijf te zien is. Die van mij bekijk ik zodra ik hem terug heb.

  19. #169

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door spookje8 Bekijk bericht
    Ben benieuwd of er iets aan de schijf te zien is. Die van mij bekijk ik zodra ik hem terug heb.
    Aan de schijf kan ik niets zien.

  20. #170

    Standaard

    Nog één die het niet doet: DOA: Dead or Alive van eOne.

    Als ik de disc vergelijk met de A-Film release van Departure, komen ze allebei uit 2011, en ook is het nummer op de ring hetzelfde opgebouwd, beginnende met 545/546 en eindigend met S 10.

    Tevens heeft de disc van DOA aan de binnenring en buitenring een goudkleurige gloed.

    Bijlage 12821

  21. #171

  22. #172

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Seus Bekijk bericht
    Eentje die volgens mij nog niet langs geweest is doet het niet meer: Fair Game met Sean Penn en Naomi Watts (2010 van Entertainment One).
    Heb nu ook een exemplaar die het nier meer doet. Ter info: geen kartelrand.
    Laatst aangepast door Johan1967 : 01-10-2022 om 09:48

  23. #173

    Standaard

    Scream 4 uit de boxset Ultimate Scream Collection van Entertainment One uit 2011 is onleesbaar geworden.

    De losse release van Scream 4 heb ik wel kunnen backuppen en functioneert nog normaal.

    Met Scream 3 uit boxset geen probleem.

    Scream 1 en 2 lijken te werken, maar niet gebackupped omwille van de nieuwe 4K-releases.

  24. #174

    Standaard

    De enige titel in mijn verzameling die (tot nu toe) niet meer wilde spelen was de UK-versie van Drag Me to Hell uitgebracht door Lionsgate. Ik heb deze vervangen door de Amerikaanse versie van Shout! Factory.

  25. #175

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door .:Quadran:. Bekijk bericht
    Transsiberian van Paradiso is ook niet meer leesbaar.

    De disc heeft ook de eerder vernoemde gekartelde randen.

    Het ergste is dat het altijd titels betreft die niet digitaal beschikbaar zijn.
    Op Amazon NL is nu de Spaanse versie met Engelse ondertiteling € 3,93: https://www.amazon.nl/TRANSSIBERIAN-...&s=dvd&sr=1-18

Pagina 7 van 8 EersteEerste ... 345678 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •