De resultaten 1 tot 2 van 2 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard In The Heights (2021)

    In the Heights is een Amerikaanse musicalfilm uit 2021 onder regie van Jon M. Chu.

    Het is een verfilming van de gelijknamige Broadwaymusical van Quiara Alegría Hudes en Lin-Manuel Miranda. De film beschikt over een ensemblecast bestaande uit onder meer Anthony Ramos, Corey Hawkins, Leslie Grace en Melissa Barrera.


  2. #2

    Standaard

    Wat een belevenis was deze film.

    De eerste film voor mij sinds de lockdown en ik had geen betere kunnen kiezen. Van begin (met misschien het beste nummer van de film) tot eind meegesleept met het verhaal en de muziek. En de muziek is, niet onbelangrijk voor een musical , geweldig. Dat is voor een groot deel te danken aan de geweldige cast, met als absolute uitblinker Anthomy Ramos. Wat een charisma heeft die man en wat een stem....hij dreunt de teksten zo makkelijk op, dat het zo simpel lijkt. Ook Corey Hawkins (die ik nog kende van de minder gelukte serie 24: Legacy) is erg goed bij stem, net als Nina Rosario en Melissa Barrera, er zit eigenlijk geen zwakke schakel in.

    Het verhaal heeft ook een serieuze ondertoon betreffende de moeilijke situatie van de Dreamers, maar weet dat op een mooie manier te brengen i.p.v. het door je strot te duwen. Humor is volop aanwezig in de film (de oorsprong van Usnavi's naam....), net als alle drama die gepaard gaat met relaties, waarvan de meest aangrijpende gebeurtenis (die echt heel mooi uitgewerkt is) wel duidelijk zal zijn als je de film kijkt. Alles is ook steeds zo mooi in beeld gebracht, en dat met zulke grootse, ingewikkelde choreografie scenes die toch vloeiend en moeiteloos in elkaar overgaan. Vakmanschap.

    Het is duidelijk hoeveel Miranda om Washington Heights geeft. En als je deze film ziet, ga je er om een beetje om geven, tenslotte hebben we allemaal wel een sueñito. Hoewel de film een lang is (140 minuten) voelt het nooit lang aan en vliegt de tijd voorbij....

    Beste film van dit jaar? Nu wel, en eerlijk gezegd kan ik mij niet voorstellen dat er een betere komt. Ik hoop op een UHD, maar gezien het mindere succes van deze film aan de boxoffice, wordt dat misschien nog lastig. Het is zo jammer dat zo'n zielloze deel 9 van F&F wel weer straks vele miljoenen binnensleept, terwijl deze film waar de passie vanaf druipt waarschijnliojk niet eens het budget terugverdient. Het is helaas niet anders...

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •