De resultaten 1 tot 7 van 7 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Star Trek films op 4k

    https://bluray-disc.de/blu-ray-news/...ltra_hd_bluray

    De eerste vier Star Trek bioscoopfilms komen in september uit op 4k! Dolby Vision en HDR10! Over geluidsformaat is nog niks bekend.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  2. #2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter Kleine Bekijk bericht
    https://bluray-disc.de/blu-ray-news/...ltra_hd_bluray

    De eerste vier Star Trek bioscoopfilms komen in september uit op 4k! Dolby Vision en HDR10! Over geluidsformaat is nog niks bekend.

    Circuleerde al een tijdje dit bericht met veel discussies over het aantal films en of de rest nu in 1 of 2 boxen gaat komen.
    Maakt mij niet uit deze ga ik kopen

    Wel benieuwd of dit weer in NL via D.Fuubar.W. komt.
    Want na het Bokito bericht van vorig jaar hebben ze maar 2 uitgaven in NL gedaan en de andere Paramount BD's die in DE, Scandinavië enz. uit zijn hebben ze niet uitgebracht!
    (Deze BD's hebben overigens geen NL subs, maar op de disc's staan wel de Nederlandse leeftijd, disclaimer en andere waarschuwing schermen)
    "A man's got to know his limitations", ...

  3. #3

    Standaard

    Ik had het al even geleden gezien, maar het is voor mij onbegrijpelijk dat de 5e en de 6e film er niet bij zitten. Ik weet dat de meningen over de 5e verdeeld zijn (nou ja, de meeste negatief) maar ik vond 'm zeker de moeite waard. En de 6e is gewoon een hele goede film. Nou ja, zal mij waarschijnlijk toch weer niet kunnen inhouden.

  4. #4

    Standaard

    Gewoon weer een EU release als Indy

    Star Trek: The Original 4-Movie Collection 4K (4 4K UHD + 4 Blu-ray) Blu-ray - Filmdetails (bluray-disc.de)


    Talen:Star Trek I 4K UHD:
    Duits Dolby TrueHD 2.0
    Engels Dolby TrueHD 7.1
    Frans Dolby Digital 2.0
    Japans Dolby Digital 2.0 Mono
    Spaans Dolby Digital 2.0 Mono
    Star Trek II - Star Trek IV 4K UHD:
    Duits Dolby TrueHD 2.0
    Engels Dolby TrueHD 7.1
    Frans Dolby Digital 2.0
    Japans Dolby Digital 5.1
    Spaans Dolby Digital 2.0

    Star Trek I Blu-ray:
    Duits: Dolby Digital 2.0
    Engels: Dolby TrueHD 7.1
    Frans: Dolby Digital 2.0
    Japans: Dolby Digital 2.0 Mono
    Spaans: Dolby Digital 2.0 Mono

    Star Trek II - Star Trek IV Blu-ray:
    Duits: Dolby Digital 2.0
    Engels: Dolby TrueHD 7.1
    Frans: Dolby Digital 2.0
    Japani sch: Dolby Digital 5.1
    Spaans: Dolby Digital 2.0



    Ondertitel:
    4K
    UHD: Duits, Engels, Deens, Fins, Frans, Japans, Nederlands, Noors, Zweeds, Spaans

    Blu-ray: Duits, Engels, Deens, Fins, Frans, Japans, Nederlands, Noors, Zweeds, Spaans



    regio:
    A, B, C

    Schijfcapaciteit:
    BD-66 GB

    Afbeeldingsformaat(s):
    3840x2160p UHD (2.35:1) @24 Hz 4K native, Dolby Vision, HDR10, HDR10+

    Videocodec:
    HEVC

    duur:
    482 minuten

    publicatie:
    vsl. vanaf 09.09.2021
    "A man's got to know his limitations", ...

  5. #5

    Standaard

    En de delen 5 t/m 10 dan?

    Star Trek V: The Final Frontier
    Star Trek VI: The Undiscovered Country
    Star Trek VII: Generations
    Star Trek VIII: First Contact
    Star Trek IX: Insurrection
    Star Trek X: Nemesis

    Begrijp ook niet dat ze de Blu-ray er weer bij doen. Die heeft 'iedereen' toch al? Een 4K-only uitgave was mij liever geweest (en waarschijnlijk goedkoper).
    Laatst aangepast door Marcel Hoeve : 11-07-2021 om 12:33
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  6. #6

    Standaard

    7 t/m 10 zijn van The Next Generation, dat is nog wel uit te leggen. Maar 5 en 6 niet.

  7. #7

    Standaard

    Paramount wil de releases blijkbaar opsplitsen in vier delen : eerste boxset reeds aangekondigd, dan deel 5-7 en tenslotte 8-10. Bovendien hebben ze bevestigd dat de Director's Cut van deel 1 opnieuw wordt gedaan in 4k in 2022 (6-8 maand om de toegevoegde effecten opnieuw te doen in HR) en deze zal eerst exclusief te zien zijn op hun Paramount+ streaming site. Daarna komt deze nog's apart uit op schijf.
    Bij het uitbrengen van de geremasterde The Next Generation bluray box hebben ze behoorlijk veel verlies gemaakt door de hoge productiekosten enerzijds en de tegenvallende verkoop anderzijds. Door de films nu te verdelen in sets hopen ze dat er meer gaat verkocht worden.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •