De resultaten 1 tot 9 van 9 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Te koop gevraagd: Halloween box

    Hallo allen,
    ik ben op zoek naar de horror classic
    Halloween in alle delen,
    het moet wel NL regio vrij zijn

    Wie o wie ????

    stuur me een pm als je een boxset verkoopt of iemand kent.

  2. #2

    Standaard

    Hoi Filmfreak en mede-Halloweenfan, welkom op dit forum.

    Doordat de rechten van de Halloweenfilms bij allerlei verschillende maatschappijen zitten, bestaat zo'n box niet in Nederland. Ik denk zelfs dat het zoeken is naar alle delen los met Nederlandse ondertitels, als ze al bestaan (zoals Halloween III) op dvd, of bedoel je met NL regio vrij dat hij hier af te spelen moet zijn maar niet per se NL ondertitels hoeft te hebben?

    Het dichtst in de buurt komt dan deze Italiaanse I-VIII DVD box uit 2019, regio 2 maar geen NL ondertitels, en de Zombiefilms + 2018 zitten daar niet in. Deze is voor €75 te vinden op amazon.nl, en ook op bluray verschenen, en voor €65 op amazon.it: https://www.amazon.it/Halloween-Film...7282511&sr=8-2



    Op bluray is er ook deze Amerikaanse uit 2014, die is wel (bijna) compleet, maar de 2018 film zit er natuurlijk niet in. En hij is volgens mij OOP want ik zie hem nergens meer, en regio A locked.



    Ik heb ze zelf daarom allemaal los op bluray (en 2018 op UHD), wel allemaal regio B maar een allegaartje van landen (en van 6 heb ik de Franse met vaste ondertitels, de enige uitgave die er een paar jaar geleden was)
    Laatst aangepast door Oakey : 26-07-2021 om 13:28

  3. #3

    Standaard

    Ze gaan nu ook op UHD uitkomen las ik, wel de eerste twee delen en die ga ik zeker kopen waren toch wel de beste.
    Op 28 September 2021 komen ze uit in 4K
    Ik heb me ook laten vertellen dat er bij 4K geen regio codes opzitten.


    Ik zie ook dat 3 t/m 5 ook worden uitgebracht.


  4. #4

    Standaard

    Deel 1 was al op 4K UHD beschikbaar, maar dit is inderdaad leuk nieuws. Ik vind persoonlijk 1, 2, 4, 5, en H20 het leukst om te kijken.

    En inderdaad heeft UHD geen regiocode. Deze hoezen zijn overigens wel erg lelijk.

    Ze zullen voorlopig nog wel aan de prijs zijn verwacht ik.

    Deze infographic van wikipedia laat mooi zien hoe de reeks in elkaar zit:

    Laatst aangepast door Oakey : 26-07-2021 om 10:32

  5. #5

    Standaard

    Wat een top reacties hierop wat mij helpt,
    ik ben een beginnende dvd verzamelaar van horror en science fiction,
    en wist niks van regio dvd's en dat in nederland helemaal geen Halloween boxset verkocht werd,
    ik zal me vanavond is verdiepen in regio codes etc
    ik zal is kijken naar de suggesties die jullie mij hebben gegeven,

    inprincipe ben ik opzoek naar alle delen als ze maar kunnen afspelen op me playstation 4 pro of ander bluray speler,

    Bedankt voor de top info hier kan ik als beginner zeker verder mee komen !!

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Driekus Bekijk bericht
    Ze gaan nu ook op UHD uitkomen las ik, wel de eerste twee delen en die ga ik zeker kopen waren toch wel de beste.
    Op 28 September 2021 komen ze uit in 4K
    Ik heb me ook laten vertellen dat er bij 4K geen regio codes opzitten.


    Ik zie ook dat 3 t/m 5 ook worden uitgebracht.

    hebben jullie enige idee wat de prijs zal worden ?
    moet inderdaad toegeven dat de covers enorm lelijk is

  7. #7

    Standaard

    Die 4K UHD's staan nu voor $28 bij Amazon in de VS geprijsd, maar dat zal wel goedkoper worden. Maar Playstation 4 speelt geen 4k UHD discs af toch? En qua beeld- en geluidskwaliteit zou ik op 4K ook geen wonderen verwachten; het zijn toch allemaal B-films, met sommige films zelfs een monogeluidsspoor op het origineel. Voor mijzelf volstaan de blurays iig.

    Als ik nu de films zou moeten kopen zou ik voor die Italiaanse bluraybox gaan, best value for money, en natuurlijk beter beeld dan de dvd's (en nog goedkoper ook, staat nu voor €62 op amazon.it: https://www.amazon.it/Halloween-Film...7297705&sr=8-2)

    Deze heeft dus geen Nederlandse of Engelse ondertitels, wel Engelse audio.

    Waar je wel altijd even op moet letten is of de Italiaanse ondertitels optioneel zijn (dus uitschakelbaar, bij Franse titels kan dit vaak niet, maar heb ook wel Italiaanse blurays waarbij dit niet kan); maar volgens deze comments https://forum.blu-ray.com/showthread.php?t=338138 en deze review https://www.blu-ray.com/movies/Hallo...0/#UserReviews (hoewel alleen expliciet genoemd bij de eerste 2 films) zijn ze wel uitschakelbaar.
    Laatst aangepast door Oakey : 26-07-2021 om 13:29

  8. #8

    Standaard

    Ps4 speelt inderdaad geen films in UHD af.

    Enne Halloween 1 en 2 waren geen bfilms hoor... de andere erna ja dat kan.
    Maar de eerste 2 films waren kassuccessen.
    Halloween 1 kostte 380.000 dollar om te maken en bracht meer dan 70 miljoen op.
    Halloween (1978) is uitgeroepen tot een van de engste films aller tijden. Halloween kwam op nummer 3, op nummer 2 staat The Shinning en op nummer 1 staat The Exorcist.

  9. #9

    Standaard

    Met b-films bedoel ik niet dat de film slecht is of niet succesvol, maar dat deze met beperkt budget gemaakt is, los van de grote studio's en met onbekende acteurs (dat is ook wat een b-film is). Dat zijn ze allemaal. Jamie Lee Curtis is bekend geworden door de films, maar verder is alleen Donald Pleasance enigszins bekend in de reeks en dat is zeker een b-acteur. In H20 zit nog Josh Hartnett, die enige naam heeft maar ook niet tot de wereldtop hoort. De films moeten het hebben van de sfeer, niet van de dure effecten of de acteerprestaties. Dat maakt het kijkplezier echter niet minder.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •