Wordt het niet tijd om de titel van dit topic eens te veranderen?
En komt naar Nederland weg te halen?
Wordt het niet tijd om de titel van dit topic eens te veranderen?
En komt naar Nederland weg te halen?
Geef geluid de ruimte.
Mijn HT
Voor de vorm dan.
Creativity, it's all in the mind!
So much to do, so little time...
That's no moon, it's a spacestation!
We're gonna need a bigger boat!
www.electricdriver.eu
www.santulli.nl
Ik weet nu zeker dat mijn receiver niet aan upmixen doet, want ik keek gisteren The Penguin op HBO Max en die werd vooraf gegaan door een trailer van The Last of Us en die trailer was in 2.0 en The Penguin was in 5.1. Zou mijn receiver aan upmixen doen, dan was de trailer ook in 5.1 geweest. Dus Tulsa King krijg ik echt in 5.1 door, maar ik zal voor de zekerheid morgen nog eens extra goed opletten bij aflevering 3
Laatst aangepast door tmvde : 01-10-2024 om 15:12
Even een vraag; zitten de Mediabox en ChromeCast direct op de HDMI van de Tv?
Zoja dan loopt het geluid via je TV en heeft jou Tv een doorgifte van de bitstream via (e)ARC of maakt deze van alles PCM of DD en/of DD+ (AC3/EAC3).
Je moet dus wsl 3 apparaten goed instellen om het juiste resultaat te krijgen.
Dat maakt namelijk nog al wat uit i.v.m. als de deze direct in je receiver plugt.
NB: dat er een geluidsaanduiding op de aftiteling staat geeft niet aan dat je dit ook daadwerkelijk binnen krijgt.
In het verleden bij Tv uitzendingen stond er daarom ook deze disclaimer bij "were available".
"A man's got to know his limitations", ...
De ChromeCast en de Mediabox zijn rechtstreeks met de receiver verbonden, dus het geluid gaat niet via eARC.
In de ChormeCast heb ik alle codecs ingeschakeld en de "Dolby Audio" mediabox is ingesteld als "Match content" wat vroeger "Volg aanbod" heette?
Heb het gekregen via het MovieXL-pakket van Ziggo, dus dan kan het ook door Ziggo komen.
Of zit er toch een 'bug' in die er voor zorgt dat mijn receiver niet herkend wordt?
Voor zover ik weet is Tulsa king geen serie die in een bioscoop te zien is geweest en betekent 'Dolby Surround' 2.0 met een algoritme voor een 'upmixer', anders had er denk ik 'Dolby Digital' gestaan.
Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 02-10-2024 om 23:47
Geef geluid de ruimte.
Mijn HT
Tulsa King Seizoen 1 heeft 2.0 audio (zoals ongeveer 99% van de content op SkyShowTime), seizoen 2 heeft 5.1 audio.
Wat tmvde zegt, klopt dus.
Volgens IMDB heeft Tulsa King ook gewoon een Dolby Digital geluidsmix, wat niet meer dan logisch is bij een serie van nu.
Ik ga er persoonlijk van uit, dat het gros van de series van de afgelopen 20 jaar een 5.1 geluidsmix heeft.
Om eerlijk te zijn vind ik een lossy DD 5.1 track voor moderne series wel wat mager hoor. Gelukkig heb je steeds meer series van Netflix en HBO Max met Atmos tracks (ondanks dat ze DD+ tracks als core hebben).
Laatst aangepast door Rogier Burghout : 02-10-2024 om 20:31
Dat zal een kostendingetje zijn. Het sterkste verkooppunt is hun lage prijs. Daarbij niet vergeten dat 90% van de mensen het wel best vindt qua geluid aangezien ze het geluid gewoonvia de tv laten lopen.
Ik kan daar heel weinig informatie over vinden, maar dat zal wel weer aan mij liggen.
Standaard DD is idd mager, maar toen ik nog Atmos van Sky Showtime en NetFlix kon beluisteren vond ik dat ook niet geweldig. Dat leek alsof het geoptimaliseerd was voor apparaten waarmee geluid niet goed weergegeven kan worden. Het lijkt er ook op dat de volumeregelaar op standje oorverdovend steeds meer de norm wordt.
Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 03-10-2024 om 01:20
Geef geluid de ruimte.
Mijn HT
https://community.kpn.com/streaming-...app-wel-620962
Misschien helpt dit?
Formerleewarmer (Five StarTrader) en (SafeTrader)
LG OLED77G36LA, Marantz SR7015, Panasonic DP-UB9004
Authentic Cinema, OPPO 203 UHD, speakers: Xanadu, Apple TV 4K
Het staat bij mij bij elke titel benoemd met logo's van Dolby Vision en/of Atmos, maar het is wel zo dat je afspeelapparatuur compatibel moet zijn, anders worden de logo's niet getoond. Dus als je ze niet ziet, dan denkt de app dat je afspeelapparatuur niet compatibel is en dan wordt dat signaal niet doorgegeven. Via mn Apple TV zie ik bijvoorbeeld beide logo's, maar via mn PS5 niet. Daar zie ik alleen het logo van Dolby Atmos, aangezien de PS5 niet Dolby Vision compatibel is.
Wat bedoel je?
Dat ik om die informatie te kunnen vinden bij alle diensten een abonnement moet nemen of dat je het bij een recensie zet?
recensie.jpg
Ik ben in ieder geval wel blij dat we bvb bij sommige diensten geen abonnement hoeft te hebben om te kunnen zien wat ze in de aanbieding hebben en op welke manier we het kunnen bekijken zoals bij Prime Video. Dat zouden er meer moeten doen, want met verhuren kunnen ze volgens mij ook nog wel wat omzet genereren.
Bedankt voor de tip Mark. vanL
Inmiddels heb ik de ChromeCast en de Mediabox 5 min van de stroom gehad. Toen meteen maar de app van de ChromeCast met GoogleTV geïnstalleerd en die gaf het meteen als DD+ 5.1 door. Wanneer ik met de app van mijn mobiel wil casten, lukt het helemaal niet om te kijken en krijg ik een foutmelding en de Mediabox geeft het nog steeds niet als PCM 2.0 door bij "Match content", maar bij "Dolby Audio" kun je het 'upmixen' vergeten, omdat het DD+ 2.0 lijkt en in een 5.1 container zit.
Blijkbaar moet Ziggo dus nog een reset krijgen om het te laten werken en Sky Showtime . Voorlopig dus maar even 2 afstandsbedieningen gebruiken.
De DN van de DD+ is -3dB en de DRC kan gebruikt worden. De -3dB is waarschijnlijk de standaard, want Transformers: Rise of the beasts heeft dat ook en voor een film als deze vind ik dat meer dan goed. Ik zal binnenkort de hele film via deze dienst bekijken om te zien of de beleving dicht in de buurt van de fysieke schijven komt.
Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 03-10-2024 om 12:06
Geef geluid de ruimte.
Mijn HT
Hahaha nee Gerco, logo's bij de titel van de film/serie in je eigen streaming app. Bij elke titel bij bijvoorbeeld Netflix staat Dolby Vision en/of Dolby Atmos vermeld, als je afspeelapparatuur daarvoor compatibel is. En als je een abbo hebt natuurlijk, dat lijkt me logisch. Zie voor de rest mijn oorspronkelijke bericht. En dat is ook meteen de reden waarom we beeld en geluid hier niet bespreken van streaming titels.
Voor wat betreft het overige moet je denk ik eerst eens wat nette spullen kopen vwb afspelen, want het klinkt alsof je Chromecast al best verouderd is. Koop de nieuwe, dan weet je meteen dat die compatibel is voor DV en DA. En het is bekend dat de Mediabox Next van Ziggo gewoon geen goede is voor streaming-content. En via casten moet je natuurlijk al helemaal niks verwachten...
Je weet het weer goed te verkopen.
Ik heb de ChromeCast 4K met GoogleTV, dus deze kan ook DA en DV verwerken en je hebt het goed geraden: DV staat ook bij dit apparaat uit. Wanneer mijn TV en de nieuwe ChromeCast "IMAX Enhanced" gecertificeeerd zijn, zal ik er over nadenken.
Geef geluid de ruimte.
Mijn HT
Met de Ziggo box heb ik geen ervaring, maar wel dat verschillenden "merken" omdat ze hu eigen platform gebruiken de diverse streaming Apps zelf moeten ontwikkelen en bij houden. En dat geeft helaas vaak problemen en een niet volledige werking in elke opstelling.
Je heb ook een ChromeCast, maar dat zegt niets, want daar zijn verschillende versies van met verschillende specs en dus (on)mogelijkheden!
Dus kijk eens op forum van de betreffende apparaten naar gebruikers ervaringen.
Of ga voor een oplossing die die jou problemen omzeilt, want ik denk dat je een outdated hardware probleem hebt.
Daarnaast geeft je steeds aan dat je Dolby Digital niet goed vind klinken via de fysieke en streaming media.
Ook daar ben ik van mening dat je eens aan een upgrade van je receiver moet denken van het entry-lever (instap) niveau naar mid-level.
En als je dat te duur vind koop dan 2e hands en dan krijg je meer detail en dynamiek door de betere specs in processing, omzetting van digitaal naar analoog en versterking
Hoe weet ik dit? Wel ik zit tegen een high-end niveau aan en dan knal je ook bij de streaming diensten de tent up
Dit is wsl de goedkoopste upgrade om probleemloos te streamen (lost niet je geluid ervaring op qua dynamiek).
Google TV Streamer: onze nieuwe hub voor entertainment en smarthomes (blog.google)
Google TV Streamer: onze nieuwe hub voor entertainment en smarthomes
De Google TV Streamer biedt AI-gestuurde, gepersonaliseerde streaming- en smarthome-functies van de volgende generatie voor slechts €119.
Het model wat ik heb heeft GoogleTV en het klopt dat er verschillende versie s zijn, want het is ook verkrijgbaar als 2K en van de buitenkant ziet dat er hetzelfde uit en het heeft -net als het 4K- een bijgeleverde afstandsbediening.
Het model receiver wat ik heb zal vast wel "outdated" zijn, omdat ik geen 'upgrades' meer kan krijgen. Om daarom iedere 2 of 5 jaar een nieuw model aan te moeten schaffen vind ik onzin en dat geldt ook voor mediaspelers. Ook dat zou een reden kunnen zijn waarom de massa geen receiver meer koopt, maar dit terzijde. Voor beide geldt dat ze 4K zijn en zonder problemen HDR en dat andere door kunnen geven, dus zo "outdated" is ook weer niet.
Mijn reactie op de inhoud van hetzelfde bericht met betrekking tot de codec kun je hier vinden en tot de overige inhoud hier.
Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 06-10-2024 om 13:15
Geef geluid de ruimte.
Mijn HT
Even wat opgezocht Tulsa King is een UHD productie.
Deze is te zien op Paramount+ en Amazon Prime in 2160p HDR/DV met DD+ 5.1 geluid.
De eerste vier South Park specials van Paramount + staan nu op SkyShowtime.