Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
De resultaten 51 tot 75 van 91 worden weergegeven.
  1. #51

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mrjohn Bekijk bericht
    Nagenoeg alle streamingdiensten zenden nauwelijks in 4K uit. Disney Plus is de enige met een grote collectie 4K. Alleen zijn alle Pixar films wel 4K maar met 5.1. HBO max gaat wel, maar niet echt veel. Laten we het maar niet over Sky of Viaplay hebben. Zij denken dat het 1980 is. Prime heeft ook nauwelijks 4K. Alleen de Amazon origimals. Soms krijg ik het idee dat ze in de VS denken dat wij nog in de middeleeuwen leven en dat we niet weten wat cd. dvd, blu-ray, 4K etc is en dat een land dat tot redelijk recent nog films op video of dvd met fullscreen uitbracht.
    Ik ben het niet met je oneens, maar als je weet dat meer dan de helft van de films nog op DVD verkocht word, dan is er nog een lange weg te gaan.....
    Ga maar eens op zo'n als Videoland kijken, dat is ook niet best. Je bent Apple vergeten in je lijstje trouwens.

  2. #52

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Ik ben het niet met je oneens, maar als je weet dat meer dan de helft van de films nog op DVD verkocht word, dan is er nog een lange weg te gaan.....
    Ga maar eens op zo'n als Videoland kijken, dat is ook niet best. Je bent Apple vergeten in je lijstje trouwens.
    Er wordt inderdaad veel op dvd verkocht omdat veel mensen denken dat een film op bluray of 4K heel duur is. Terwijl het niet echt veel schilt en vaak is de bluray of 4K goedkoper (in de aanbieding)

  3. #53

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mrjohn Bekijk bericht
    Er wordt inderdaad veel op dvd verkocht omdat veel mensen denken dat een film op bluray of 4K heel duur is. Terwijl het niet echt veel schilt en vaak is de bluray of 4K goedkoper (in de aanbieding)
    Nou.....dat scheelt toch best nog wel veel, zeker bij release betaal je tegenwoordig in Nederland al gauw €35 - €40 voor een UHD.
    Voorbeelden:

    Fast X:
    - UHD €39,99
    - blu-ray en DVD: €22,99

    The Meg 2 - The Trench:
    - UHD €43
    - blu-ray €24,99
    - DVD: €22,99

  4. #54

    Standaard

    Ziggo stopt met Movies & Series XL en vervangt het met SkyShowtime

    Bron: tweakers.net https://tweakers.net/nieuws/212832/z...yshowtime.html

  5. #55

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Nou.....dat scheelt toch best nog wel veel, zeker bij release betaal je tegenwoordig in Nederland al gauw €35 - €40 voor een UHD.
    Voorbeelden:

    Fast X:
    - UHD €39,99
    - blu-ray en DVD: €22,99

    The Meg 2 - The Trench:
    - UHD €43
    - blu-ray €24,99
    - DVD: €22,99
    Buitenland importeren is beter
    Formerleewarmer (Five StarTrader) en (SafeTrader)

    LG OLED77G36LA, Marantz SR7015, OPPO 203 UHD, speakers: Xanadu, Apple TV 4K

  6. #56

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mark van L. Bekijk bericht
    Buitenland importeren is beter
    Ja, dat snap ik . Maar veel mensen hier zijn verknocht aan Nederlandse ondertiteling.

  7. #57

    Standaard

    Inmiddels een jaar verder en nog steeds matig beeld en belachelijk slecht geluid. Beeld kan nog al zou 4K mooi zijn, maar na een jaar nog geen fatsoenlijk 5.1 geluid dat is toch echt belachelijk.
    "Succes isn't overnight, every day you get a little better than the day before, it all adds up"

  8. #58

    Standaard

    Ik stoor mij nog het meeste aan de ondertiteling die zo groot is. Ik kijk dan via een chromecast (is niet als app op mijn tv beschikbaar) en het lukt maar niet om de ondertiteling aan te passen. Ik heb het ook via de site aangepast, maar daar zie ik niets van terug als ik het op tv kijk.

  9. #59

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Ik stoor mij nog het meeste aan de ondertiteling die zo groot is. Ik kijk dan via een chromecast (is niet als app op mijn tv beschikbaar) en het lukt maar niet om de ondertiteling aan te passen. Ik heb het ook via de site aangepast, maar daar zie ik niets van terug als ik het op tv kijk.
    Ik kijk ook met een Chromecast en volgens mij is het dan niet aan te passen. Mij stoort vooral het massieve zwarte blok achter de ondertitels.

    Nog een kleine ergernis, de auto-play die niet af te zetten is.
    Laatst aangepast door tmvde : 23-08-2023 om 12:19

  10. #60

    Standaard

    Jee, nog steeds geen echte verbetering na een jaar!
    Wat een amateurs

    Goed dat ik het in het voorjaar heb opgezegd



    Citaat Oorspronkelijk gepost door pascal b Bekijk bericht
    Inmiddels een jaar verder en nog steeds matig beeld en belachelijk slecht geluid. Beeld kan nog al zou 4K mooi zijn, maar na een jaar nog geen fatsoenlijk 5.1 geluid dat is toch echt belachelijk.
    "A man's got to know his limitations", ...

  11. #61

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door tmvde Bekijk bericht
    Mij stoort vooral het massieve zwarte blok achter de ondertitels.
    Wanneer je inlogt op je account, kun je het lettertype en de achtergrond van de ondertitels instellen.
    Heb je daar een vinkje gezet bij "half-transparant"?

    Het zou handig zijn als dit met de app gedaan kon worden en dat ze evt. zelf de kleur aan kunnen passen op de bron, zodat het minder opvalt.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 01-11-2023 om 09:58
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  12. #62

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Wanneer je inlogt op je account, kun je het lettertype en de achtergrond van de ondertitels instellen.
    Heb je daar een vinkje gezet bij "half-transparant"?
    Nee, ik zal vanavond eens kijken of dat werkt. Bedankt voor het meedenken!
    Laatst aangepast door tmvde : 01-11-2023 om 10:00

  13. #63

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hombre Bekijk bericht
    Jee, nog steeds geen echte verbetering na een jaar!
    Wat een amateurs

    Goed dat ik het in het voorjaar heb opgezegd
    Volgens mij kost een los abonnement €6,99 en in sommige gevallen zelfs de helft. Wanneer je dit vergelijkt met de prijs voor het huren van een film, vind ik het niet amateuristisch. Het kan zijn dat ze zo dom zijn om niet te investeren in de kwaliteit van beeld en geluid om zo de prijs laag te kunnen houden.

    Om die kwaliteit te kunnen verbeteren moet er geïnvesteerd kunnen worden en dat kan alleen als er veel mensen een abonnement nemen en ook wat meer willen betalen en anders moet Dolby of een ander vergelijkbaar bedrijf daarvoor gaan zorgen.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  14. #64

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door tmvde Bekijk bericht
    Nee, ik zal vanavond eens kijken of dat werkt. Bedankt voor het meedenken!
    Bij mij doet de chromecast niets met de instellingen die ik via de browser heb ingevoerd. Je zal wel de app nodig hebben, maar die is er helaas niet op mijn tv.

  15. #65

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Bij mij doet de chromecast niets met de instellingen die ik via de browser heb ingevoerd. Je zal wel de app nodig hebben, maar die is er helaas niet op mijn tv.
    Je hebt gelijk, met casten helpt bovenstaande niet.

  16. #66

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Bij mij doet de chromecast niets met de instellingen die ik via de browser heb ingevoerd. Je zal wel de app nodig hebben, maar die is er helaas niet op mijn tv.
    Het kan soms lang duren voor dat een wijziging doorgevoerd is, omdat sommige kleine wijzigingen vaak door heel veel andere apparaten verwerkt of doorgestuurd moeten worden. Veel apparaten hebben andere prioriteiten zoals het ervoor zorgen dat de stream stabiel blijft en dat iedereen er zonder problemen er gebruik van kan maken. Ik zal het in ieder geval ook zelf proberen.

    Edit 15/11/2023:
    Heb het geprobeerd. Na het kijken van een aflevering van Rabbit hole heb ik de instellingen veranderd. Toen ik een minuut later de volgende aflevering startte waren ze nog niet doorgevoerd, maar na het opnieuw aanmelden wel.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 15-11-2023 om 12:20
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  17. #67

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Het kan soms lang duren voor dat een wijziging doorgevoerd is, omdat sommige kleine wijzigingen vaak door heel veel andere apparaten verwerkt of doorgestuurd moeten worden. Veel apparaten hebben andere prioriteiten zoals het ervoor zorgen dat de stream stabiel blijft en dat iedereen er zonder problemen er gebruik van kan maken. Ik zal het in ieder geval ook zelf proberen.
    Als je een instelling verandert in een apparaat heb ik echt nooit, maar dan echt nooit gehad dat het apparaat deze instelling pas met vertraging doorvoerde. Soms moet je wel opnieuw opstarten om de verandering te laten activeren, maar als je dat doet zit er verder geen vertraging in. Welk voorbeeld heb je hiervan Gerco?

  18. #68

    Standaard

    Opnieuw opstarten is ook een goeie.

    Wanneer ik bij voorbeeld op dit forum bericht geplaatst heb en ik wil dat kort daarna wijzigen. Als iemand op hetzelfde moment een ander bericht plaatst krijgt deze voorrang en duurt het voor mij langer om het bericht aan te (kunnen) passen. Dat is voor mij vervelend, maar ik weet dat ik daar weinig tegen kan doen en zal er daarom geen probleem van maken als dat gebeurt.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  19. #69

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht

    Wanneer ik bij voorbeeld op dit forum bericht geplaatst heb en ik wil dat kort daarna wijzigen. Als iemand op hetzelfde moment een ander bericht plaatst krijgt deze voorrang en duurt het voor mij langer om het bericht aan te (kunnen) passen. Dat is voor mij vervelend, maar ik weet dat ik daar weinig tegen kan doen en zal er daarom geen probleem van maken als dat gebeurt.
    Ik heb dat nog nooit gehad. Volgens mij is dat dan meer iets in je browser en de instelling daarin. Als jij een post plaatst en past die vervolgens aan, dan wordt een nieuwe post van een ander die een latere origine-tijd heeft altijd eronder geplaatst, want jouw post heeft een eerdere origine-tijd dan die van de ander.

  20. #70

    Standaard

    Ik heb dat ook nooit gehad. En dan nog zou het geen dagen duren. Het werkt gewoon niet zo met een chromecast.

  21. #71

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Nou.....dat scheelt toch best nog wel veel, zeker bij release betaal je tegenwoordig in Nederland al gauw €35 - €40 voor een UHD.
    Voorbeelden:

    Fast X:
    - UHD €39,99
    - blu-ray en DVD: €22,99

    The Meg 2 - The Trench:
    - UHD €43
    - blu-ray €24,99
    - DVD: €22,99
    je vergelijkt nu de steelbook uhd met de amaray bluray
    ik heb Fast X amaray uhd voor €28.99 gekocht en dus is het helemaal niet zo veel verschil meer
    maar mensen blijven graag hangen in iets wat vertrouwd is

  22. #72

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jeffrey Bekijk bericht
    je vergelijkt nu de steelbook uhd met de amaray bluray
    ik heb Fast X amaray uhd voor €28.99 gekocht en dus is het helemaal niet zo veel verschil meer
    maar mensen blijven graag hangen in iets wat vertrouwd is
    Dat is een post van meer dan 2 maanden geleden en ik gaf aan wat op dat moment gold qua prijzen (en dat ging volgens mij niet om de steelbook). Nu staat de reguliere UHD van Fast X trouwens bij bol voor €36,99. Bij release zijn de prijzen van de UHD's standaard een stuk hoger dan de blu-ray's/DVD. Dat verzin ik niet, dat is een feit.

    Ik heb nog wat voorbeelden van nu van populaire pre-orders als je wilt van bol:

    Oppenheimer
    UHD: 41
    Blu-ray: 22,99

    Gran Turismo
    UHD: 29,99
    Blu-ray: 20,99

  23. #73

    Standaard

    In de jaren 80, toen een film uit kwam op VHS, kostte die ook al zo'n 60 gulden hoor, dat was bijvoorbeeld Ghostbusters op VHS in Amerika zelfs 80 dollar.
    Ik weet nog de film aankopen in de videotheek voor verhuur was 550 gulden per band. We hadden er toen 20.

  24. #74

    Standaard

    Ik heb uitgebreid contact met Showtime gehad over hun lage kwaliteit en rare incomplete programmering.
    En eindelijk kwam het antwoord waarom dat is. Het heeft namelijk met rechten te maken en die heeft men niet.
    Dus daarom geen 4K, 5.1 (op een handvol na) en Dolby Atmos.

    Skyshowtime is namelijk geen origine streamer van Paramount en Universal, maar een licentie houder net als bv o.a. Ziggo en Netflix.
    Hier door heeft NF wel films in 4k en 5.1/Atmos. Of dat snel ging veranderen en wanneer de geadverteerde 4K komt, kon men niet zeggen, maar wsl pas bij licentie aanpassingen in de toekomst.

    Ik heb dus opgezegd en zie wel of er nog een "echte" streaming platform van P en U komt.

    NB dit heeft dus niets met de door Gerco gehate Dolby te maken

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Volgens mij kost een los abonnement €6,99 en in sommige gevallen zelfs de helft. Wanneer je dit vergelijkt met de prijs voor het huren van een film, vind ik het niet amateuristisch. Het kan zijn dat ze zo dom zijn om niet te investeren in de kwaliteit van beeld en geluid om zo de prijs laag te kunnen houden.

    Om die kwaliteit te kunnen verbeteren moet er geïnvesteerd kunnen worden en dat kan alleen als er veel mensen een abonnement nemen en ook wat meer willen betalen en anders moet Dolby of een ander vergelijkbaar bedrijf daarvoor gaan zorgen.
    Laatst aangepast door Hombre : 15-11-2023 om 09:18
    "A man's got to know his limitations", ...

  25. #75

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hombre Bekijk bericht
    Ik heb uitgebreid contact met Showtime gehad over hun lage kwaliteit en rare incomplete programmering.
    En tijdelijk kwam het antwoord waarom dat is. Het heeft namelijk met rechten te maken en die heeft men niet.
    Dus daarom geen 4K, 5.1 (op een handvol na) en Dolby Atmos.

    Skyshowtime is namelijk geen origine streamer van Paramount en Universal, maar een licentie houder net als bv o.a. Ziggo en Netflix.
    Hier door heeft NF wel films in 4k en 5.1/Atmos. Of dat snel ging veranderen en wanneer de geadverteerde 4K kon men niet zeggen, maar wsl pas bij licentie aanpassingen in de toekomst.

    Ik heb dus opgezegd en zie wel of er nog een "echte" streaming platform van P en U komt.

    NB dit heeft dus niets met de door Gerco gehate Dolby te maken
    Dan hebben ze je niet helemaal goed ingelicht, want SkyShowtime is een joint venture van Comcast en Paramount.

    Showtime (TV network) - Wikipedia
    SkyShowtime - Wikipedia

Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •