Ziggo stopt met Movies & Series XL en vervangt het met SkyShowtime
Bron: tweakers.net https://tweakers.net/nieuws/212832/z...yshowtime.html
Inmiddels een jaar verder en nog steeds matig beeld en belachelijk slecht geluid. Beeld kan nog al zou 4K mooi zijn, maar na een jaar nog geen fatsoenlijk 5.1 geluid dat is toch echt belachelijk.
"Succes isn't overnight, every day you get a little better than the day before, it all adds up"
Ik stoor mij nog het meeste aan de ondertiteling die zo groot is. Ik kijk dan via een chromecast (is niet als app op mijn tv beschikbaar) en het lukt maar niet om de ondertiteling aan te passen. Ik heb het ook via de site aangepast, maar daar zie ik niets van terug als ik het op tv kijk.
Wanneer je inlogt op je account, kun je het lettertype en de achtergrond van de ondertitels instellen.
Heb je daar een vinkje gezet bij "half-transparant"?
Het zou handig zijn als dit met de app gedaan kon worden en dat ze evt. zelf de kleur aan kunnen passen op de bron, zodat het minder opvalt.
Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 01-11-2023 om 10:58
Geef geluid de ruimte.
Mijn HT
Volgens mij kost een los abonnement €6,99 en in sommige gevallen zelfs de helft. Wanneer je dit vergelijkt met de prijs voor het huren van een film, vind ik het niet amateuristisch. Het kan zijn dat ze zo dom zijn om niet te investeren in de kwaliteit van beeld en geluid om zo de prijs laag te kunnen houden.
Om die kwaliteit te kunnen verbeteren moet er geïnvesteerd kunnen worden en dat kan alleen als er veel mensen een abonnement nemen en ook wat meer willen betalen en anders moet Dolby of een ander vergelijkbaar bedrijf daarvoor gaan zorgen.
Geef geluid de ruimte.
Mijn HT
Het kan soms lang duren voor dat een wijziging doorgevoerd is, omdat sommige kleine wijzigingen vaak door heel veel andere apparaten verwerkt of doorgestuurd moeten worden. Veel apparaten hebben andere prioriteiten zoals het ervoor zorgen dat de stream stabiel blijft en dat iedereen er zonder problemen er gebruik van kan maken. Ik zal het in ieder geval ook zelf proberen.
Edit 15/11/2023:
Heb het geprobeerd. Na het kijken van een aflevering van Rabbit hole heb ik de instellingen veranderd. Toen ik een minuut later de volgende aflevering startte waren ze nog niet doorgevoerd, maar na het opnieuw aanmelden wel.
Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 15-11-2023 om 13:20
Geef geluid de ruimte.
Mijn HT
Als je een instelling verandert in een apparaat heb ik echt nooit, maar dan echt nooit gehad dat het apparaat deze instelling pas met vertraging doorvoerde. Soms moet je wel opnieuw opstarten om de verandering te laten activeren, maar als je dat doet zit er verder geen vertraging in. Welk voorbeeld heb je hiervan Gerco?
Opnieuw opstarten is ook een goeie.
Wanneer ik bij voorbeeld op dit forum bericht geplaatst heb en ik wil dat kort daarna wijzigen. Als iemand op hetzelfde moment een ander bericht plaatst krijgt deze voorrang en duurt het voor mij langer om het bericht aan te (kunnen) passen. Dat is voor mij vervelend, maar ik weet dat ik daar weinig tegen kan doen en zal er daarom geen probleem van maken als dat gebeurt.
Geef geluid de ruimte.
Mijn HT
Ik heb dat nog nooit gehad. Volgens mij is dat dan meer iets in je browser en de instelling daarin. Als jij een post plaatst en past die vervolgens aan, dan wordt een nieuwe post van een ander die een latere origine-tijd heeft altijd eronder geplaatst, want jouw post heeft een eerdere origine-tijd dan die van de ander.
Ik heb dat ook nooit gehad. En dan nog zou het geen dagen duren. Het werkt gewoon niet zo met een chromecast.
Dat is een post van meer dan 2 maanden geleden en ik gaf aan wat op dat moment gold qua prijzen (en dat ging volgens mij niet om de steelbook). Nu staat de reguliere UHD van Fast X trouwens bij bol voor €36,99. Bij release zijn de prijzen van de UHD's standaard een stuk hoger dan de blu-ray's/DVD. Dat verzin ik niet, dat is een feit.
Ik heb nog wat voorbeelden van nu van populaire pre-orders als je wilt van bol:
Oppenheimer
UHD: 41
Blu-ray: 22,99
Gran Turismo
UHD: 29,99
Blu-ray: 20,99
In de jaren 80, toen een film uit kwam op VHS, kostte die ook al zo'n 60 gulden hoor, dat was bijvoorbeeld Ghostbusters op VHS in Amerika zelfs 80 dollar.
Ik weet nog de film aankopen in de videotheek voor verhuur was 550 gulden per band. We hadden er toen 20.
Ik heb uitgebreid contact met Showtime gehad over hun lage kwaliteit en rare incomplete programmering.
En eindelijk kwam het antwoord waarom dat is. Het heeft namelijk met rechten te maken en die heeft men niet.
Dus daarom geen 4K, 5.1 (op een handvol na) en Dolby Atmos.
Skyshowtime is namelijk geen origine streamer van Paramount en Universal, maar een licentie houder net als bv o.a. Ziggo en Netflix.
Hier door heeft NF wel films in 4k en 5.1/Atmos. Of dat snel ging veranderen en wanneer de geadverteerde 4K komt, kon men niet zeggen, maar wsl pas bij licentie aanpassingen in de toekomst.
Ik heb dus opgezegd en zie wel of er nog een "echte" streaming platform van P en U komt.
NB dit heeft dus niets met de door Gerco gehate Dolby te maken
Laatst aangepast door Hombre : 15-11-2023 om 10:18
"A man's got to know his limitations", ...
Dan hebben ze je niet helemaal goed ingelicht, want SkyShowtime is een joint venture van Comcast en Paramount.
Showtime (TV network) - Wikipedia
SkyShowtime - Wikipedia