Nog even een update over mijn Harmony One perikelen. Het synchroniseren lukt nu prima dus door andere kabel (onverklaarbaar want de originele kabel heb ik altijd probleemloos gebruikt). Maar nu het batterijprobleem... na lang zoeken en wegen toch besloten een nieuwe batterij aan te schaffen en die in te bouwen. Er zijn twee batterijen voor de Harmony One (die ook in sommige andere passen), een van Chinese en een van Duitse makelij:
https://www.subtel.nl/Batterij-voor-...00-917986.html
https://www.batterijservice.nl/nl/ac...iABEgJ89fD_BwE
Ze kosten niks, dus toch maar voor de Duitse gegaan wegens "degelijkheid".
Met de handleidingen die op internet te vinden zijn (niet specifiek voor de Harmony One maar wel voor vergelijkbare afstandsbedieningen) en wat van dat plastic gereedschap waar je ook je iPhonebatterij mee kan vervangen ben ik aan de slag gegaan:
Een beetje gepiel, vooral de batterij uit het houdertje halen dat met pinnetjes op de printplaat vastzit, maar dat lukte. Nieuwe batterij erin en klaar.
Maarja, hij loopt nog steeds even snel leeg: hij laadt op, maar als ik hem ga gebruiken is hij nadat hij nog geen 5 minuten op de bank ligt alweer compleet leeg...zwart schermpje. Compleet onbruikbaar dus.
Aangezien er hier op het forum nog meer intensieve gebruikers zijn van Logitech universele afstandsbedieningen en (blijkbaar) niemand na al die jaren batterijproblemen heeft, vrees ik dat het ding zelf kapot is. Opladen via de hub of direct via de kabel maakt ook niet uit.
Helaas pindakaas. Maar enorm frustrerend om met een volledige HT nu films te kijken, blurays af te spelen, cd's te luisteren of tv-programma's te zien. Dit is nu weer de werkelijkheid:
Als het eenmaal aanstaat dan gaat het nog wel, want volume bedienen van de tv gaat met bijna alle afstandsbedieningen, maar iets opzoeken in een smartmenu, de juiste ingang selecteren op de versterker en ondertitels kiezen e.d. is nu echt vervelend. Vooral omdat die bij iedere bron een andere knop vragen (en met de Logitech was het bijv. altijd de actie of knop Ondertitels op dezelfde plek, ongeacht de bron).
De KPN remote kon sowieso niet vervangen worden door de Logitech want dat is een bluetooth-afstandsbediening.
Het voelt alsof ik 15 jaar terug in de tijd ben gegaan, maarja, er is geen alternatief helaas.