Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 66 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Logitech harmony allinone remotes alternatieven?

    Nu Harmony logitech allinone remotes er mee is gestopt, ook met de updates zijn er al goede alternatieven op de markt?

    Cavaa control center maar die schijnt ook veel minpunten te hebben?

    Welke universele afstandsbedieningen gebruiken jullie en wat zijn jullie ervaringen daarmee?

    Wat ik merk aan de Harmony elite afstandsbediening is dat deze regelmatig vastloopt en soms niet goed doet wat ik wil, net alsof hij soms de instellingen zelf veranderd.

  2. #2

    Standaard

    Waar is die informatie te vinden dat Logitech Harmony er mee is gestopt? Ik zie daar zo snel niet iets van op de site van Logitech zelf.

    Ik heb zelf een Logitech Harmony Ultimate met Hub (dus ook te bedienen met een app op telefoon of tablet) en ben daar zeer tevreden mee.
    "Kinda wobbly" (Bambi, 1942)
    Mijn thuispagina met DVD-collectie | Mijn interview

  3. #3
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  4. #4

    Standaard

    O balen! Ben heel tevreden met mijn logitech harmony

  5. #5

    Standaard

    Ik ben ook wel tevreden met mijn logitech harmony elite maar merk weleens op, dat het niet altijd goed gaat met de instellingen. Maar dat kan ook aan de instellingen liggen van de diverse apparaten en HDMI ARC. Bv ik start mijn tv op en hij gaat daarna na shield, herstel ik dat gaat hij wel naar tv en dan heb ik geen geluid. Dan alles weer op stand-by en tv opnieuw opstarten en dan is het wel goed. De ene keer gaat het wel in 1 keer goed en de andere keer weer niet. Ook loopt de harmony elite soms compleet vast en de enige manier om hem weer werkend te krijgen is om hem aan te sluiten op de pc en het met de harmony programma te herstellen.

    Plus geen nieuwe updates meer van harmony logitech vandaar dat ik benieuwd ben of er een nieuw alternatief komt, die net zo goed is...

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Wim S. Bekijk bericht
    Ik ben ook wel tevreden met mijn logitech harmony elite maar merk weleens op, dat het niet altijd goed gaat met de instellingen. Maar dat kan ook aan de instellingen liggen van de diverse apparaten en HDMI ARC. Bv ik start mijn tv op en hij gaat daarna na shield, herstel ik dat gaat hij wel naar tv en dan heb ik geen geluid. Dan alles weer op stand-by en tv opnieuw opstarten en dan is het wel goed. De ene keer gaat het wel in 1 keer goed en de andere keer weer niet. Ook loopt de harmony elite soms compleet vast en de enige manier om hem weer werkend te krijgen is om hem aan te sluiten op de pc en het met de harmony programma te herstellen.

    Plus geen nieuwe updates meer van harmony logitech vandaar dat ik benieuwd ben of er een nieuw alternatief komt, die net zo goed is...
    In het tweakers linkje van Pep staat wel "Logitech blijft het Harmony-platform naar eigen zeggen ook updaten."?

  7. #7

    Standaard

    Zijn er fatsoenlijke alternatieven ??

    Want de prijzen van de nog verkrijgbare modellen zijn echt absurd.

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    In het tweakers linkje van Pep staat wel "Logitech blijft het Harmony-platform naar eigen zeggen ook updaten."?
    Voorlopig nog wel..

  9. #9

    Standaard

    Hm een gevolg van het streamingsucces dus. Weinig vraag, daarom niet meer rendabel. Jammer. Ook bij mij gaat het soms fout met de Harmony overigens omdat mijn Philips tv dynamische ingangscontrole heeft. Oftewel, hij blijft staan op de laatste ingang waar je was gebleven en heeft geen directe knoppen voor hdmi1, tv, smart menu, netflix, etc, dus het gaat altijd via de pijltjestoetsen op en neer. Dan komt hij soms verkeerd uit.
    Maar zelfs dan is het fijn dat de andere apparaten (bluray, versterker) wel op de goede ingangen staan.

    Ben ook wel benieuwd naar alternatieve merken,
    Laatst aangepast door Oakey : 27-09-2021 om 08:23

  10. #10

    Standaard

    Dit is een merk die vaaks wel wordt gegeven als alternatief sofabaton u1, maar er is ook een nieuwe in ontwikkeling...

    https://www.kickstarter.com/projects...n/sofabaton-x1

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Wim S. Bekijk bericht
    Dit is een merk die vaaks wel wordt gegeven als alternatief sofabaton u1, maar er is ook een nieuwe in ontwikkeling...

    https://www.kickstarter.com/projects...n/sofabaton-x1
    Voor dat geld doe ik het wel met een paar losse afstandsbedieningen...

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    Voor dat geld doe ik het wel met een paar losse afstandsbedieningen...
    Yep hou het eerst ook maar gewoon bij de logitech harmony, dat is gewoon nog het beste. Heb niet het idee dat er een beter alternatief is.
    Je hebt dan nog de sevenhugs remote, maar ook die kan mij niet overtuigen qua design en zeker ook de hoge prijs..

  13. #13

    Standaard

    Sevenhugs is er ook al mee gestopt (zowel verkoop als fabricage), met zelfs berichten dat de bestaande remotes vanaf 2022 niet meer te gebruiken zijn:
    https://gathering.tweakers.net/forum...ssages/2074446

  14. #14

    Standaard

    Heeft bijna elk merk op dit moment al niet een app en zou een soort universele app remote niet de oplossing zijn?

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar Smit Bekijk bericht
    Heeft bijna elk merk op dit moment al niet een app en zou een soort universele app remote niet de oplossing zijn?
    Ik denk wel dat het die kant op gaat, vraag me af ok ik ook alles kan bedienen via de Sony afstandsbediening van mijn tv ?

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Wim S. Bekijk bericht
    Ik denk wel dat het die kant op gaat, vraag me af ok ik ook alles kan bedienen via de Sony afstandsbediening van mijn tv ?
    als je die kan leren zou dat moeten kunnen.

  17. #17

    Standaard

    Ik krijg morgen mijn nieuwe TV LG Gallery G1, en als ik de mogelijkheden op youtube bekijk, kan je met de magic remote alles bedienen wat via HDMI is aangesloten: OPPO, Apple TV 4K, etc. In ieder geval de basis naar home, selecteren, play, stop etc.

    Op dit moment werkt mijn Logitech Harmony Elite perfect.
    Formerleewarmer (Five StarTrader) en (SafeTrader)

    LG OLED77G36LA, Marantz SR7015, OPPO 203 UHD, speakers: Xanadu, Apple TV 4K

  18. #18

    Standaard

    Punt is dat vaak de basis wel werkt (aan/uit, tv, play, stop ed) maar de complexere functies die je tegenwoordig echt wel nodig hebt vaak niet met een niet-lerende app of remote.

    Een universele app zie ik nog niet werken zonder infrarood, niet al mijn apparaten zijn smart of op het internet aangesloten.

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    Punt is dat vaak de basis wel werkt (aan/uit, tv, play, stop ed) maar de complexere functies die je tegenwoordig echt wel nodig hebt vaak niet met een niet-lerende app of remote.

    Een universele app zie ik nog niet werken zonder infrarood, niet al mijn apparaten zijn smart of op het internet aangesloten.
    Daar heb je wel 2 goede punten inderdaad.
    Of je zou een soort wifi infrarood ontvanger/zender moeten hebben die met die app werkt. Zeg maareen soort Harmony die je met je telefoon kunt aansturen.

  20. #20

    Standaard

    Met iPhone of iPad: https://roomieremote.com/
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  21. #21

    Standaard

    In ieder geval hou ik het voorlopig toch maar bij mijn Harmony, heb niet het idee dat er nu al mogelijk betere alternatieven zijn of komen. Ik vind het wel super gemakkelijk hoor, alles te kunnen bedienen met 1 afstandsbediening. Soms heb ik nog weleens bij een conflict of foutje communicatie van diverse apparaten dat ik dan toch even de bijbehorende ab erbij moet pakken, maar dat is sporadisch.

    Wel jammer dat ze er geen toekomst meer in zien, er zijn nog genoeg mensen met losse componenten die er veel baat bij hebben.

  22. #22

    Standaard

    Getver, mijn Harmony loopt op zijn laatste benen, na even gebruik buiten de lader is hij helemaal leeg (was een paar weken geleden nog niet, maar nu opeens gaat het heel hard). Echt supervervelend want ik zit er niet op te wachten met 3 afstandsbedieningen te gaan werken voor Philips tv, Sony uhd-speler en Denon versterker. Heb even gezocht bij de verschillende webwinkels maar er zijn dus echt geen alternatieven, behalve die goedkope all in one remotes van 2-3 tientjes, die ook nog eens in de meeste gevallen niet leverbaar zijn. En alleen de Denon heeft een app

    Heb die Roomie Remote app uit deze thread even uitgeprobeerd, maar die herkent alleen de Denonversterker (de tv en uhd-speler zijn ook smart en zitten uiteraard ook in mijn netwerk, maar ziet hij dus niet)

    Iemand nog tips? Heeft iemand hier bijvoorbeeld de One For All URC7145 die ik bij coolblue zie staan? Of is dat echt niks?
    Laatst aangepast door Oakey : 06-02-2022 om 20:23

  23. #23

    Standaard

    Met je telefoon harmony app en de harmony wifi? Die blijven ze nog support geven.
    Formerleewarmer (Five StarTrader) en (SafeTrader)

    LG OLED77G36LA, Marantz SR7015, OPPO 203 UHD, speakers: Xanadu, Apple TV 4K

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mark van L. Bekijk bericht
    Met je telefoon harmony app en de harmony wifi? Die blijven ze nog support geven.
    Heb je een link? Alleen een app gaat dus niet werken

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mark van L. Bekijk bericht
    Met je telefoon harmony app en de harmony wifi? Die blijven ze nog support geven.
    Dat is idd een hele mooie oplossing!

Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •