Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
De resultaten 51 tot 66 van 66 worden weergegeven.
  1. #51

    Standaard

    Nog even een update over mijn Harmony One perikelen. Het synchroniseren lukt nu prima dus door andere kabel (onverklaarbaar want de originele kabel heb ik altijd probleemloos gebruikt). Maar nu het batterijprobleem... na lang zoeken en wegen toch besloten een nieuwe batterij aan te schaffen en die in te bouwen. Er zijn twee batterijen voor de Harmony One (die ook in sommige andere passen), een van Chinese en een van Duitse makelij:
    https://www.subtel.nl/Batterij-voor-...00-917986.html
    https://www.batterijservice.nl/nl/ac...iABEgJ89fD_BwE
    Ze kosten niks, dus toch maar voor de Duitse gegaan wegens "degelijkheid".

    Met de handleidingen die op internet te vinden zijn (niet specifiek voor de Harmony One maar wel voor vergelijkbare afstandsbedieningen) en wat van dat plastic gereedschap waar je ook je iPhonebatterij mee kan vervangen ben ik aan de slag gegaan:


    Een beetje gepiel, vooral de batterij uit het houdertje halen dat met pinnetjes op de printplaat vastzit, maar dat lukte. Nieuwe batterij erin en klaar.

    Maarja, hij loopt nog steeds even snel leeg: hij laadt op, maar als ik hem ga gebruiken is hij nadat hij nog geen 5 minuten op de bank ligt alweer compleet leeg...zwart schermpje. Compleet onbruikbaar dus.

    Aangezien er hier op het forum nog meer intensieve gebruikers zijn van Logitech universele afstandsbedieningen en (blijkbaar) niemand na al die jaren batterijproblemen heeft, vrees ik dat het ding zelf kapot is. Opladen via de hub of direct via de kabel maakt ook niet uit.

    Helaas pindakaas. Maar enorm frustrerend om met een volledige HT nu films te kijken, blurays af te spelen, cd's te luisteren of tv-programma's te zien. Dit is nu weer de werkelijkheid:


    Als het eenmaal aanstaat dan gaat het nog wel, want volume bedienen van de tv gaat met bijna alle afstandsbedieningen, maar iets opzoeken in een smartmenu, de juiste ingang selecteren op de versterker en ondertitels kiezen e.d. is nu echt vervelend. Vooral omdat die bij iedere bron een andere knop vragen (en met de Logitech was het bijv. altijd de actie of knop Ondertitels op dezelfde plek, ongeacht de bron).

    De KPN remote kon sowieso niet vervangen worden door de Logitech want dat is een bluetooth-afstandsbediening.

    Het voelt alsof ik 15 jaar terug in de tijd ben gegaan, maarja, er is geen alternatief helaas.
    Laatst aangepast door Oakey : 23-11-2022 om 12:28
    Opstelling video/audio: Philips 65OLED803 / Denon AVR-X3500H / Sony UBP-X800 / Yamaha CD-S300 / Pro-Ject Debut II

  2. #52

    Standaard

    Op aliexpress kan je ook batterijen kopen, dat zou je ook eens kunnen proberen?
    Blijft vervelend idd..

  3. #53

    Standaard

    Dit kwam ik tegen en zag er niet verkeerd uit, kijk ook youtube, google etc..

    http://www.superroom.net/html_en/mobile/iClick.html

    Prijs ligt op 159 euro.

    Qua kwaliteit en opties zal er voorlopig niet beter komen of zijn dan de harmony.

  4. #54

  5. #55

    Standaard

    Ik ga dat eens goed bekijken, dank. Iemand ervaring ermee?
    Opstelling video/audio: Philips 65OLED803 / Denon AVR-X3500H / Sony UBP-X800 / Yamaha CD-S300 / Pro-Ject Debut II

  6. #56

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    Ik ga dat eens goed bekijken, dank. Iemand ervaring ermee?
    De app schijnt behoorlijk slecht te zijn, dus echt een optie lijkt het mij ook nog niet. Volgens ij is er nog niet echt iets op de markt wat ook maar een beetje in de buurt komt van Harmony.

    Ben blij dat die van mij nog doet, maarja voor hoe lang. Verders heb ik de app nog en dat werkt ook heel fijn.

  7. #57

    Standaard

    Kun je hem in Europa kopen dan? Amazon.com lijkt enige verkooppunt maar $200 incl p&p vind ik wel wat te gortig. Op spullen in de VS zit ook maar 1 jaar garantie (het is een Chinees product). De app schijnt inderdaad ingewikkeld te zijn en onveilig (wat natuurlijk altijd een issue is met Chinese apps) volgens de amazon.com review en in totaal maar 3 reviews. Sowieso is het dan geen 230V en bestaat het risico dat hij de Europese tv's etc niet herkent vanwege andere typenummers, andere merken etc.
    Een combi van IR en Bluetooth is dan wel interessant.

    Beetje te groot risico voor die prijs dus voor mij.

    Toch gek dat er geen alternatief is. Ik snap dat het geen grote markt is, maar wanneer zelfs cassettebandjes weer een nicheproduct zijn moet er toch ook een markt zijn voor goede universal remotes? Qua software/hardware toch geen rocket science lijkt me.
    Opstelling video/audio: Philips 65OLED803 / Denon AVR-X3500H / Sony UBP-X800 / Yamaha CD-S300 / Pro-Ject Debut II

  8. #58

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    Kun je hem in Europa kopen dan? Amazon.com lijkt enige verkooppunt maar $200 incl p&p vind ik wel wat te gortig. Op spullen in de VS zit ook maar 1 jaar garantie (het is een Chinees product). De app schijnt inderdaad ingewikkeld te zijn en onveilig (wat natuurlijk altijd een issue is met Chinese apps) volgens de amazon.com review en in totaal maar 3 reviews. Sowieso is het dan geen 230V en bestaat het risico dat hij de Europese tv's etc niet herkent vanwege andere typenummers, andere merken etc.
    Een combi van IR en Bluetooth is dan wel interessant.

    Beetje te groot risico voor die prijs dus voor mij.

    Toch gek dat er geen alternatief is. Ik snap dat het geen grote markt is, maar wanneer zelfs cassettebandjes weer een nicheproduct zijn moet er toch ook een markt zijn voor goede universal remotes? Qua software/hardware toch geen rocket science lijkt me.
    Je ziet tegenwoordig veel van die smarthubs etc. maar hoe dat werkt weet ik ook niet. Heb niry zoveel met alexa, google assistent etc...maar daar heb ik mij nooit in verdiept.

    Geef mij maar een goede universele afstandsbediening!

  9. #59

    Standaard

    Trouwens op marktplaats worden diverse logitech harmony remotes aangeboden. Ook een harmony touch voor 65 euro. Je kan altijd nog erns kijken op marktplaats voor een voordelige afstandsbediening.

  10. #60

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Wim S. Bekijk bericht
    Trouwens op marktplaats worden diverse logitech harmony remotes aangeboden. Ook een harmony touch voor 65 euro. Je kan altijd nog erns kijken op marktplaats voor een voordelige afstandsbediening.
    Ben bang dat ik dan meteen of snel weer hetzelfde batterijprobleem heb. Maar er staan er best wel veel op MP, dank voor de tip. Ga nog eens even nadenken...
    Opstelling video/audio: Philips 65OLED803 / Denon AVR-X3500H / Sony UBP-X800 / Yamaha CD-S300 / Pro-Ject Debut II

  11. #61

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    Ben bang dat ik dan meteen of snel weer hetzelfde batterijprobleem heb. Maar er staan er best wel veel op MP, dank voor de tip. Ga nog eens even nadenken...
    Heb je een pm gestuurd, was iemand die er 1 nieuw in doos te koop heeft. Mischien kan je een site als tweakers of hifi.nl ook proberen..

  12. #62

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Wim S. Bekijk bericht
    Heb je een pm gestuurd, was iemand die er 1 nieuw in doos te koop heeft. Mischien kan je een site als tweakers of hifi.nl ook proberen..
    Met dank aan deze tip van Wim een nieuwe Harmony Ultimate One met hub aangeschaft via MP, en dat is echt super! In plaats van 15 jaar terug in de tijd heb ik nu een upgrade want met die hub kan ik nu ook mijn KPN ontvanger bedienen en naast de remote ook de app gebruiken. Alles geïnstalleerd en het werkt. Nogmaals dank Wim!!

    De oude remote gaat naar de milieustraat, de nieuwe batterij haal ik er wel uit voor de zekerheid.
    Opstelling video/audio: Philips 65OLED803 / Denon AVR-X3500H / Sony UBP-X800 / Yamaha CD-S300 / Pro-Ject Debut II

  13. #63

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    Met dank aan deze tip van Wim een nieuwe Harmony Ultimate One met hub aangeschaft via MP, en dat is echt super! In plaats van 15 jaar terug in de tijd heb ik nu een upgrade want met die hub kan ik nu ook mijn KPN ontvanger bedienen en naast de remote ook de app gebruiken. Alles geïnstalleerd en het werkt. Nogmaals dank Wim!!

    De oude remote gaat naar de milieustraat, de nieuwe batterij haal ik er wel uit voor de zekerheid.
    Soms moet je wat geluk hebben op marktplaats, maar zag deze ineens staan en fijn dat je 'm hebt kunnen krijgen. Veel plezier ervan gewenst, want echt een goed alternatief is er voorlopig nog niet.

  14. #64

    Standaard

    Ik weet niet of meer Harmony gebruikers dit hadden, maar ik had gisteren ineens een firmware update voor mijn afstandsbediening. In 1e instantie leek het te zijn mislukt, maar nadat ik hem weer van de oplader haalde stond er firmware update voltooid of succesvol. Ik ga er nog even op googlen of hier iets bekend van is?

  15. #65

    Standaard

    Ja, dat had ik gisteren ook, inderdaad. Vreemd...

  16. #66

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Carlos Santuna Bekijk bericht
    Ja, dat had ik gisteren ook, inderdaad. Vreemd...
    Zag idd dat het een nieuwe update was voor bugs & wat nieuwe smart apparaten. Op de site van harmony zelf...

    Ik kon niet vinden welke bugs of apparaten nou zijn toegevoegd, maar was ineens wel even heel onverwacht.

Pagina 3 van 3 EersteEerste 123

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •