De resultaten 1 tot 16 van 16 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Cassette deck op een nieuwe receiver aansluiten mogelijk?

    Ik heb een Sony TC-W170 cassette deck en een Denon x3700h en nu heb ik de vraag, kan ik mijn cassette deck op de receiver aansluiten?

    Het gaat mij vooral om het afspelen en beluisteren van cassettebandjes en niet zozeer om het opnemen. Kan ik het bevoordeeld gewoon aansluiten met een tulp kabel of moet er een versterker tussen?

    Zou het bv op een zone 2 aansluiting kunnen?

    In ieder geval dat het goed klinkt via de receiver.

    Beetje aparte vraag misschien, maar ik begin die oude cassettebandjes weer leuk te vinden, vandaar...

  2. #2

    Standaard

    Kun je mijn inziens rechtstreeks aansluiten m.b.v. tulpstekkers. De Denon is toch ook een versterker.

  3. #3

    Standaard

    Hoi Wim,

    Leuke vraag Ik heb onlangs mijn Philips deck op mijn Cambridge audio AV-receiver aangesloten op de (analoge) stereo tulpaansluiting. En dat gaat prima.
    Zal dan bij jou niet anders zijn, denk ik.

    Groeten, Peter

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door spookje8 Bekijk bericht
    Hoi Wim,

    Leuke vraag Ik heb onlangs mijn Philips deck op mijn Cambridge audio AV-receiver aangesloten op de (analoge) stereo tulpaansluiting. En dat gaat prima.
    Zal dan bij jou niet anders zijn, denk ik.

    Groeten, Peter
    Ben benieuwd, morgen heb ik de cassette deck binnen. Ik hoop dat het idd echt zo gemakkelijk zal gaan. Ja vind het weer leuk om lp's en cassette's te beluisteren. Nu weet ik dat je bv met spotify alles wel kan krijgen qua muziek, maar dit geeft meer sfeer..
    Laatst aangepast door Wim S. : 12-10-2021 om 15:03

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Johan1967 Bekijk bericht
    Kun je mijn inziens rechtstreeks aansluiten m.b.v. tulpstekkers. De Denon is toch ook een versterker.
    Heb je gelijk in, maar ik heb weleens mee gemaakt met een oude platenspeler dat er nog een extra versterker adapter tussen moest..

  6. #6

    Standaard

    Klopt voor een platenspeler (heeft een te lage uitgangsspanning), voor een cassettedeck is geen extra versterker nodig.

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door spookje8 Bekijk bericht
    Klopt voor een platenspeler (heeft een te lage uitgangsspanning), voor een cassettedeck is geen extra versterker nodig.
    Goed nieuws, heb er al zin in om 'm te gaan aansluiten. Kan je er mee opnemen bv muziek van de platenspeler die ook op de receiver zit aangesloten?

    Het zou een leuke optie zijn, maar geen must. Het gaat mij vooral om het afspelen...

  8. #8

    Standaard

    Dan zou je het deck ook op de versterker moeten aansluiten op de audio uit aansluiting, er zitten dan 4 tulpaansluitingen vlakbij elkaar, zie plaatje. 1 set voor weergave en 1 set voor opname. Op het deck staat waarschijnlijk zoiets als audio uit en REC-in.

    Laatst aangepast door spookje8 : 12-10-2021 om 15:46 Reden: afbeelding toegevoegd

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door spookje8 Bekijk bericht
    Dan zou je het deck ook op de versterker moeten aansluiten op de audio uit aansluiting, er zitten dan 4 tulpaansluitingen vlakbij elkaar, zie plaatje. 1 set voor weergave en 1 set voor opname. Op het deck staat waarschijnlijk zoiets als audio uit en REC-in.

    Bedankt ga ik proberen..

  10. #10

    Standaard

    Plaatje is blijkbaar niet zichtbaar. Deze video is beter denk ik. https://youtu.be/c5IxSb6RuTI

  11. #11

    Standaard

    Ok. succes.

  12. #12

    Standaard

    Ik ben wel benieuwd wat je nog op een cassettebandje hebt staan, wat niet niet op een of andere manier (cryptisch omschreven) ergens anders te halen is?

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Ik ben wel benieuwd wat je nog op een cassettebandje hebt staan, wat niet niet op een of andere manier (cryptisch omschreven) ergens anders te halen is?
    Heb ik geschreven, dat ik alles wel via spotify etc. kan krijgen..is gewoon de charme, draai liever een cassette of lp af dan dat ik via spotify stream.

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door spookje8 Bekijk bericht
    Ok. succes.
    Thx ga het waarschijnlijk houden op alleen afspelen...

  15. #15

    Standaard

    Grappig, cassette culture coming back.

    Maar inderdaad, kan gewoon op de AUX ingang met tulp (kan zelfs op een soundbar oid worden aangesloten), maar alleen als je receiver ook een TAPE ingang heeft kun je ermee opnemen. Waarom je dat zou willen is inderdaad een vraag Ik heb nog wel wat voorbespeelde musicasettes maar draai ze niet meer omdat ik alles op CD of LP heb inmiddels en het cassettedeck teveel ruimte inneemt (ik heb nog wel een goed cassettedeck, die gaat ook niet weg).

    Draaide in de auto nog wel eens tapes, maar mijn laatse auto's hadden geen cassettespeler meer. Maar leuk nostalgisch blijven ze toch, ondanks de toch matige geluidskwaliteit. Heb er kasten van fol gehad in de 80s en 90s.
    Laatst aangepast door Oakey : 13-10-2021 om 18:43

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    Grappig, cassette culture coming back.

    Maar inderdaad, kan gewoon op de AUX ingang met tulp (kan zelfs op een soundbar oid worden aangesloten), maar alleen als je receiver ook een TAPE ingang heeft kun je ermee opnemen. Waarom je dat zou willen is inderdaad een vraag Ik heb nog wel wat voorbespeelde musicasettes maar draai ze niet meer omdat ik alles op CD of LP heb inmiddels en het cassettedeck teveel ruimte inneemt (ik heb nog wel een goed cassettedeck, die gaat ook niet weg).

    Draaide in de auto nog wel eens tapes, maar mijn laatse auto's hadden geen cassettespeler meer. Maar leuk nostalgisch blijven ze toch, ondanks de toch matige geluidskwaliteit. Heb er kasten van fol gehad in de 80s en 90s.
    Ik heb ook een paar cd's overgenomen naar cassette met een draagbare radio en cd speler, daarbij ook wat cassettehoesjes gemaakt via een website waarbij je dit heel gemakkelijk kan maken. Ik hou de draagbare radio ook gewoon en daar kan ik wel mee opnemen.

    https://unixispower.gitlab.io/jcard-template/

    Misschien leuk voor andere liefhebbers en het houdt je van de straat
    Bij bv amazon kan je voor paar euro nog lege cassettebandjes kopen, best leuk. Oude tijden herleven, wordt binnenkort 47 zal vast een midlifecrisis zijn haha.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •