De resultaten 1 tot 14 van 14 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard PIETER KONIJN™ 2 de allereerste volledig digitale blockbuster release van Sony Pictu

    PIETER KONIJN™ 2 de allereerste volledig digitale blockbuster release van Sony Pictures Home Entertainment Benelux

    Lees dit artikel

  2. #2

    Standaard

    "Kopen om te houden houdt in dat je één keer betaalt en dan kun je vervolgens de film downloaden om zo vaak te kijken als je wilt. Huren betekent dat je iets minder betaalt om een titel te bekijken. Je hebt de film maar 4 weken en zodra je op 'play' drukt kun je hem 48 uur lang onbeperkt bekijken."
    Ik hoop toch dat als je op deze manier een film downloadt dat deze in de hoogste kwaliteit op je
    harde schijf, tablet e.d. belandt in een algemeen afspeelbaar bestandsformaat en dat je daar niet zo'n stupide (Sony)app weer voor nodig hebt.
    En als je de film huurt, krijg je een maand de tijd om deze te bekijken, maar dan wel binnen 48 uur afkijken als je er aan begonnen bent. Wat is dat voor een merkwaardige voorwaarde? Al kijk je hem 30 keer in deze maand, wat maakt dat nu uit? Echt, deze diensten gaan bij mij geen vrienden maken.

    "TVOD wordt dan ook niet gezien als een vervanging van Cinema, maar als een aanvulling op. Wel zal het grotendeels een vervanging betekenen van fysieke filmexemplaren, zoals DVD en Blu-Ray."
    Dus DVD en Blu-ray zijn geen aanvulling meer voor de bioscoopvertoning, en kennelijk voldoen ze niet aan het criterium van 'digitale content'. Hûh? Kan iemand mij dat uitleggen? Wees dan zo eerlijk om te zeggen dat het zo lekker goedkoop is en lekker geld verdienen is om films via Video On Demand te verspreiden. Geen productiekosten, geen 'artwork', geen distributiekosten...
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  3. #3

    Standaard

    Pieter Konijn™ 2 is nu beschikbaar om te huren of kopen om te houden via onder andere Pathé Thuis, Google Play en iTunes. Dus geen aparte Sony app.

    Dat vod model geldt dat straks voor de gehele Sony catalogus? Of enkel voor deze titels?

    Ik begrijp dat hun inschatting is dat de fysieke media gaan verdwijnen en dat er straks nog twee kanalen zijn voor het bekijken van films, e.d., ofwel bioscoop of online streaming. Dit is toch wel belangrijk nieuws voor de liefhebbers van fysieke media.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    "Kopen om te houden houdt in dat je één keer betaalt en dan kun je vervolgens de film downloaden om zo vaak te kijken als je wilt. Huren betekent dat je iets minder betaalt om een titel te bekijken. Je hebt de film maar 4 weken en zodra je op 'play' drukt kun je hem 48 uur lang onbeperkt bekijken."
    Ik hoop toch dat als je op deze manier een film downloadt dat deze in de hoogste kwaliteit op je
    harde schijf, tablet e.d. belandt in een algemeen afspeelbaar bestandsformaat en dat je daar niet zo'n stupide (Sony)app weer voor nodig hebt.
    En als je de film huurt, krijg je een maand de tijd om deze te bekijken, maar dan wel binnen 48 uur afkijken als je er aan begonnen bent. Wat is dat voor een merkwaardige voorwaarde? Al kijk je hem 30 keer in deze maand, wat maakt dat nu uit? Echt, deze diensten gaan bij mij geen vrienden maken.

    "TVOD wordt dan ook niet gezien als een vervanging van Cinema, maar als een aanvulling op. Wel zal het grotendeels een vervanging betekenen van fysieke filmexemplaren, zoals DVD en Blu-Ray."
    Dus DVD en Blu-ray zijn geen aanvulling meer voor de bioscoopvertoning, en kennelijk voldoen ze niet aan het criterium van 'digitale content'. Hûh? Kan iemand mij dat uitleggen? Wees dan zo eerlijk om te zeggen dat het zo lekker goedkoop is en lekker geld verdienen is om films via Video On Demand te verspreiden. Geen productiekosten, geen 'artwork', geen distributiekosten...
    Bij huren bedoelen ze waarschijnlijk dat je een maand de tijd hebt om deze 1 keer starten en dat je na het starten nog 48 uur hebt om deze te bekijken. Of je binnen die 48 uur de film nog een (paar) keer kan bekijken weet ik niet, maar het lijkt me wel mogelijk.

    De term 'digitale content' zou je op meer op kunnen vatten als electronische content, maar dat klinkt niet zo leuk.

    Ik verwacht dat je bij "Kopen om te houden" dezelfde bagger krijgt als bij de huur-versie, dus geen HD-geluid en/of minder compressie en dat de downloads zelfs nog erger zijn. Schijnbaar worden we daar nu ook al naar toe gestuurd met dank aan een bedrijf met een naam die ik even vergeten ben. Die hebben technieken (...Vision en ...Audio) die als kabouters in onze apparaten met beeld en geluid kunnen spelen om er zo hun eigen feestje van te maken wat we moeilijk kunnen stoppen. Voor TV gedoog ik het, maar op deze manier helpen ze in ieder geval mijn cinema-beleving om zeep bij een fysiek exemplaar en daardoor heeft die laatste (ook) voor mij niet veel meerwaarde meer. Ze hebben m.i. liever dat we gaan betalen voor een hoog stroom- en dataverbruik, veel opslagruimte en een ingewikkeldere content-bescherming, dan voor een cinema-beleving.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 22-10-2021 om 00:26
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter Kleine Bekijk bericht



    Ik begrijp dat hun inschatting is dat de fysieke media gaan verdwijnen en dat er straks nog twee kanalen zijn voor het bekijken van films, e.d., ofwel bioscoop of online streaming.
    Ik zou 'inschatting' vervangen door 'doel' en 'online streaming' door 'externe servers' :

    Ik begrijp dat hun doel is dat de fysieke media gaat verdwijnen en straks er enkel nog twee kanalen zijn voor het bekijken van films, e.d.,
    ofwel bioscoop of (hun eigen) externe servers

    Mijn grote vraag is daarom: zijn we straks gebonden en afhankelijk van Nederlandse/Belgische accounts van Amazon Prime, Google Play, iTunes, Pahté thuis enz. of kunnen we ook gebruik maken van het aanbod en prijzen van hun buitenlandse counterparts zoals we nu even makkelijk wereldwijd fysieke media kunnen kopen via buitenlandse webwinkels en marktplaatsen als Ebay.
    UHD Blu-ray's: 244Blu-ray's: 1129DVD's: 226

  6. #6

    Standaard

    Eeeeeeen een nieuwe Sony Fail actie! Nou had ik totaal geen interesse om deze film te kopen, maar als je als groot bedrijf als Sony je wil gaat opleggen om geen fysieke producen meer aan te bieden heb je geen een totale gebrek aan respect voor de potentiele kopers.. (maar dat is mijn mening)...

  7. #7

    Standaard

    Kopen om te houden... maar zonder lossless audio en in beste geval HD.

    4K zal streamen blijven...

    Wat als de rechten na verloop van tijd naar een andere maatschappij gaan?

  8. #8

    Standaard

    Bij diverse films vind ik het interessant om wat meer achtergrondinformatie te krijgen. Op DVD's en Blu-rays vind je die meestal in de vorm van extra's, bonusmateriaal of hoe ze dat ook noemen. Dat kun je wel vergeten als dit soort films alleen nog maar via Video On Demand-kanalen worden aangeboden.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Bij diverse films vind ik het interessant om wat meer achtergrondinformatie te krijgen. Op DVD's en Blu-rays vind je die meestal in de vorm van extra's, bonusmateriaal of hoe ze dat ook noemen. Dat kun je wel vergeten als dit soort films alleen nog maar via Video On Demand-kanalen worden aangeboden.
    Bij heel veel films via iTunes krijg je extra's die soms nog uitgebreider zijn dan op de fysieke uitgaven dus deze vlieger gaat niet op.

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hombre Bekijk bericht
    Tja, de link openen en dan naar beneden scrollen

    Hier nog 1
    Peter Rabbit 2 - Een konijn maakt zijn weg van het veld 4K (4K UHD + Blu-ray) Blu-ray - Movie Details (bluray-disc.de)

    En het is correct dat beide alleen de 4K gegevens tonen. En zoals al vaker is vastgesteld wijkt de bijgevoegde BD al en daar ontbreken de NL tracks.

    Voor de BD moet je bij het EU land zijn waarbij NL is ingelijfd door een aantal maatschappijen...
    Dan haal ik je bericht even weg. Je mag dan een apart topic openen voor de UHD/BD-uitgave, maar hier is het daar niet de plek voor.

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Dan haal ik je bericht even weg. Je mag dan een apart topic openen voor de UHD/BD-uitgave, maar hier is het daar niet de plek voor.
    Prima, wat je wil.

    Was alleen om aan te geven dat deze niet echt exclusief digitaal is released en dat er buiten NL wel fysieke uitgaven zijn met NL audio en subs.
    De Franse BD heeft dat blijkbaar... en natuurlijk de pad EU 4K...
    "A man's got to know his limitations", ...

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hombre Bekijk bericht
    Prima, wat je wil.

    Was alleen om aan te geven dat deze niet echt exclusief digitaal is released en dat er buiten NL wel fysieke uitgaven zijn met NL audio en subs.
    De Franse BD heeft dat blijkbaar... en natuurlijk de pad EU 4K...
    Het is een persbericht bedoeld voor de Benelux en daarvoor is de release alleen digitaal. Fysieke en andere uitgaven uit andere landen kan je dan bespreken in een apart topic.

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Dan haal ik je bericht even weg. Je mag dan een apart topic openen voor de UHD/BD-uitgave, maar hier is het daar niet de plek voor.
    Het is best opvallend dat het bericht van Hombre, die tenminste ook te maken heeft met een andere uitgave van Pieter Konijn (altijd handig ter vergelijking) wordt verwijderd maar de clash tussen jou en Gerco die geheel off-topic gaat wel blijft staan. Zie het niet als commentaar, meer als een constatering.

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Het is best opvallend dat het bericht van Hombre, die tenminste ook te maken heeft met een andere uitgave van Pieter Konijn (altijd handig ter vergelijking) wordt verwijderd maar de clash tussen jou en Gerco die geheel off-topic gaat wel blijft staan. Zie het niet als commentaar, meer als een constatering.
    Tja, ik vind de vergelijkingen die hier op het forum voorbij komen steeds meer een soort afzeik-retoriek gaan krijgen ten opzichte van wat er gepost wordt. Als het nu gaat om fysieke uitgaven van DFW of nu weer een digitale release van Sony, het lijkt er steeds meer op dat we hier op het forum echt een zeik-forum gaan worden voor alles wat in NL wordt uitgebracht. En dat vind ik jammer. Maar daarom mod ik ook wat meer en worden off-topic zaken uit een persbericht gewoon weggehaald. Maar ik steek ook arm in eigen boezem, want hoewel er in de discussie (clash vind ik wat overdreven, volgens mij blijven de gemoederen aardig vriendelijk ) tussen mij en Gerco het tenminste nog ging over streaming media en ook over Pieter Konijn, ben ik het met je eens dat het meer de kant op ging van een algemene discussie. Ik heb alle posts dan ook verplaats naar dit topic: https://allesoverfilm.nl/forum/showt...treaming-Media

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •