Pagina 3 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
De resultaten 51 tot 75 van 122 worden weergegeven.
  1. #51

    Standaard

    Ik download of beluister muziek via YouTube als ik de band niet of niet goed genoeg ken. De CD's die me aanspreken koop ik gewoon. CD's van bands die ik ken en graag hoor schaf ik vrijwel blind aan. Zo support ik hen ook gewoon want het gros komt nauwelijks rond qua inkomsten/uitgaven in de muziekbusiness.

    Bovendien ben en blijf ik een verzamelaar, niet alleen met films/series, maar dus ook met muziek. Momenteel staan er 420 CD's op de planken.
    "Ash nazg durbatulûk, ash nazg gimbatul,
    ash nazg thrakatulûk, agh burzum-ishi krimpatul."

    Greetz, the Dude / Four-Star SafeTrader
    Last.fm | Filmlijst en -recensies | DVD Profiler

  2. #52

    Standaard

    Ik denk dat de ervaring voor bv muziek en de fysieke drager voor een ieder persoonlijk is en in relatie staat met zijn beperkte referentiekader.

    Veel mensen denken bv dat CD en SA-CD nog nauwelijks iets voorsteld, omdat dit in Nederland zo is.
    Echter als je bv naar Azie kijkt en je neemt SA-CD als voorbeeld dan komen er elke week nog diverse nieuwe titels uit.

    Deze nieuwe titels weten de liefhebbers van hig-res audio goed te vinden. Welke men dan zelf importeerd of via speciaalzaken aankoopt.
    Het grappige hierbij is dat deze bv vaak niet in NL of de EU mogen worden verkocht ivm "rechten" (zelfs bepaalde albums van HD-tracks mag je niet eens aanschaffen ivm met die rechten).

    Voor mij persoonlijk gaat het om kwalitet en niet quantieteit en het interseer mij geen bal hoeveel GB iemand op zijn apperatuur heeft staan om te streamen
    "A man's got to know his limitations", ...

  3. #53

    Standaard

    Volgens mij is er weer een storing bij Netflix gisteravond en vanmorgen pakt de volgende aflevering niet.
    http://allestoringen.nl/storing/netflix

    edit inmiddels loopt ie weer (stroom 30 seconden van de tv gehaald)
    Laatst aangepast door vista-vision : 31-10-2016 om 11:39

  4. #54

    Standaard

    Dit was voor de meesten natuurlijk al bekend dat pairing utube op PC naar een smart tv. (Heb zelf geen smart tv maar heb mijn pc rechtstreeks op de Pana plasma maar hoorde dit foefje van een kennis)

    1) Op je smart tv kan je dus in de utube app go to settings - kies pair device dan krijg je een nummer te zien op je smart tv
    2) Ga naar je PC tik adres https://www.youtube.com/pair tik daar dat nummer in

    Daarna kan je onder elk filmpje op je pc kiezen of je het op je smart tv wilt afspelen i.p.v. op je pc
    https://www.youtube.com/watch?v=x5ImUYDjocY
    Laatst aangepast door vista-vision : 27-05-2017 om 10:36

  5. #55

    Standaard

    Google heeft woensdag de muziekstreamingdienst YouTube Music uitgebracht in Nederland en België. Hiervan komt een gratis versie en een Premium-versie voor 10 euro per maand. Voor 2 euro meer is ook YouTube Premium beschikbaar, waarmee reclames tot het verleden behoren.

    https://tweakers.net/nieuws/142675/g...n-benelux.html

    Beschikbaarheid YouTube Music is vanaf vandaag te downloaden voor Android via Google Play en voor iOS via de App Store. Ook is YouTube Music beschikbaar op desktop via music.youtube.com

  6. #56

    Standaard

    Ik Was mijn playlists van spotify aan het overzetten naar utubemusic maar ik kreeg na er een x aantal gedaan te hebben steeds een error vanuit google. Het blijkt dat google nu een maximum van 10 playlist aanmaken per dag heeft ingesteld.
    Misschien deze week wat overbelast daar.Morgen maar weer een paar doen.

    (volgens .https://www.tunemymusic.com/Spotify-to-YouTube.php )

    Op zich bevalt utube music me wel het heeft wat de gratis versie betreft meer mogelijkheden op de phone dan spotify Al geeft spotify nog steeds een warmer en dieper geluid (oggvorbis codec) utube music klinkt ook niet slecht helder en niet vermoeiend na x uur luisteren.128kbps (AAC on mobile, OPUS for web) with a good connection, and 64kbps in poor network conditions

    https://www.theverge.com/2018/5/25/1...e-music-review

  7. #57

    Standaard

    https://musiccenter.sony.net/nl/downloads/


    Kwam nog Music center software van Sony tegen (i.v.m. sony x800 blu ray speler) het is ook wel handig om op je pc te zetten (gratis). Geen idee of het een universeel ding is of dat het alleen op Sony blu ray players en walkmans e.d. werkt .Maar het werkt dus ook op mijn sony x800 blu ray speler Het is eigenlijk een soort windows audio only mediaplayer mp3/wav/mp4A enz dus maar heeft ook een versie van DSEEHX aan boord.

    En je kan er ook audio afspeellijsten in maken wat wel handig is. Klik rechtsboven in de software op het audio uitgang logo en kies netwerk zoek je x800 klik ok en je kan de muziek tracks afspelen op je x800 die speelt dan doorlopend de nummers af (ook op een ander model blu ray speler neem ik aan?)

    Die wasapi audio keus (ook een optie via het audio uitgang logo rechtsboven (wasapi is ook in te stellen onder settings) klinkt ook wel lekker is ook de moeite van het uitproberen waard..(in geval van een PC hdmi audio uitgang verbinding naar een apparaat)

    Hoe zat het ook weer met WASAPI?

    How does WASAPI work?

    WASAPI enables client applications, such as WATCHOUT, or any application using audio, to control the flow of audio between the application and audio playback devices. It allows delivery of an unmodified bit-stream to a sound device.
    WASAPI provides exclusive access to the audio devices, bypassing the system mixer, default settings, and any effects provided by the audio driver. Unless your audio interface has an ASIO driver, WASAPI is the recommended Audio Output Mode for Windows. WASAPI replaces all Microsoft Windows legacy output modes including Kernel Streaming and Direct Sound.
    Laatst aangepast door vista-vision : 03-04-2019 om 10:04

  8. #58

    Standaard

    Hangt ervan af hoe groot de catalogus zal zijn.

    Amazon zou naar verluidt werken aan een muziekstreamingdienst met hogere kwaliteit muziek dan gebruikelijk. Volgens bronnen zou de aangeboden muziek 'beter dan cd-kwaliteit' moeten zijn, waarbij een abonnement zo'n 15 dollar per maand kost.

    https://tweakers.net/nieuws/152140/g...ingdienst.html

  9. #59

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door vista-vision Bekijk bericht
    https://musiccenter.sony.net/nl/downloads/


    Kwam nog Music center software van Sony tegen (i.v.m. sony x800 blu ray speler) het is ook wel handig om op je pc te zetten (gratis). Geen idee of het een universeel ding is of dat het alleen op Sony blu ray players en walkmans e.d. werkt .Maar het werkt dus ook op mijn sony x800 blu ray speler Het is eigenlijk een soort windows audio only mediaplayer mp3/wav/mp4A enz dus maar heeft ook een versie van DSEEHX aan boord.

    En je kan er ook audio afspeellijsten in maken wat wel handig is. Klik rechtsboven in de software op het audio uitgang logo en kies netwerk zoek je x800 klik ok en je kan de muziek tracks afspelen op je x800 die speelt dan doorlopend de nummers af (ook op een ander model blu ray speler neem ik aan?)

    Die wasapi audio keus (ook een optie via het audio uitgang logo rechtsboven (wasapi is ook in te stellen onder settings) klinkt ook wel lekker is ook de moeite van het uitproberen waard..(in geval van een PC hdmi audio uitgang verbinding naar een apparaat)

    Hoe zat het ook weer met WASAPI?

    How does WASAPI work?

    WASAPI enables client applications, such as WATCHOUT, or any application using audio, to control the flow of audio between the application and audio playback devices. It allows delivery of an unmodified bit-stream to a sound device.
    WASAPI provides exclusive access to the audio devices, bypassing the system mixer, default settings, and any effects provided by the audio driver. Unless your audio interface has an ASIO driver, WASAPI is the recommended Audio Output Mode for Windows. WASAPI replaces all Microsoft Windows legacy output modes including Kernel Streaming and Direct Sound.
    He dat wist ik niet. Dus de muziek die op mijn pc staat (en die ik normaliter via iTunes afspeel) kan ik dan via dit tooltje naar mijn x800 streamen? Dat ga ik eens uitproberen.

  10. #60

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    He dat wist ik niet. Dus de muziek die op mijn pc staat (en die ik normaliter via iTunes afspeel) kan ik dan via dit tooltje naar mijn x800 streamen? Dat ga ik eens uitproberen.
    Ja, het is een overzichtelijk ding die Sony music center en met dus DSEE audio en handig vanwege playlists. Alleen jammer dat ze mp4 video weergave enz niet erbij gedaan hebben (al kan je mp4 ook al vanuit de x800 zelf op de pc pakken en streamen) . Ik gebruik om ook de andere pc video files naar de x800 te kunnen streamen dat oude serviio (https://www.gratissoftware.nu/downloaden/serviio.php) .Al zijn er meer gratis programmaatjes die video bestanden naar o.a. de x800 kunnen streamen..

    Al kan je met de voorloper ervan Sony Media Go 3.2 (nog steeds hier en daar te downloaden) ook mp4 video naar je x800 gooien beetje stom dat ze mp4 in music center hebben laten vallen.
    Laatst aangepast door vista-vision : 23-08-2019 om 11:01

  11. #61

  12. #62

    Standaard

    Screw digitale aankopen. Fysiek produkt of niks. Digitaal kan ik ook illegaal downloaden als het moet.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  13. #63

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht
    Screw digitale aankopen. Fysiek produkt of niks. Digitaal kan ik ook illegaal downloaden als het moet.
    Illegaal downloaden wordt zo wel veel interessanter, zelfs al ben ik er geen voorstander van.

    Hopelijk gaan die domme fabrikanten en filmmaatschappijen daar ook zelf achter komen. Ze maken er zelf een zooitje van door alleen maar te adverteren, te laten recenseren en er voor te zorgen dat de massa niet kan ervaren wat een produkt te bieden heeft, naast de vormgeving en de specificaties. Beleving en duurzaamheid zijn daarom nu ver te zoeken en dat is in de winkels, op straat en op het internet te merken.

    Als Dolby er voor kan zorgen dat het ook duidelijk is hoe de codec bij een films is toegepast, Dolby Audio en Vision altijd uit te schakelen zijn en dat gegarandeerd kan worden, zou ik minder problemen hebben om over te stappen naar "digitaal". Dolby Audio en Dolby Vision zijn kunstmatige verbeteraars waarvan ik vind dat een gebruiker zelf moet bepalen of en hoe deze gebruikt worden. Ze zorgen dus niet voor een hogere kwaliteit, maar kunnen wel voor een betere beleving bij bepaalde omstandigheden(licht- en geluidssterktes).

    Bij een koop-versie zou ik graag ook willen dat deze dezelfde kwaliteiten heeft als een fysiek exemplaar en dat deze te downloaden is naar een mediaspeler met een ingebouwde opslag, anders zal ik waarschijnlijk nooit meer gaan "kopen om te houden"

    Het is dus weer tijd om aan het werk te gaan.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 27-10-2021 om 00:39
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  14. #64

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Illegaal downloaden wordt zo wel veel interessanter, zelfs al ben ik er geen voorstander van.

    Hopelijk gaan die domme fabrikanten en filmmaatschappijen daar ook zelf achter komen.
    Wat bedoel je hier precies mee Gerco? Waarom zouden deze fabrikanten en filmmaatschappijen dom zijn? Omdat ze er een ander verdienmodel op gaan nahouden? Streaming ipv fysiek? Streaming heeft zo zijn voordelen, en gezien het feit dat het aantal abonnees alleen maar groeiende is snap ik de keuze wel. Ik vind het zeker jammer, maar het is nu eenmaal wel de tendens.

    Ze maken er zelf een zooitje van door alleen maar te adverteren, te laten recenseren en er voor te zorgen dat de massa niet kan ervaren wat een produkt te bieden heeft, naast de vormgeving en de specificaties. Beleving en duurzaamheid zijn daarom nu ver te zoeken en dat is in de winkels, op straat en op het internet te merken.
    Waar doel je hier precies op?

    Als Dolby er voor kan zorgen dat het ook duidelijk is hoe de codec bij een films is toegepast, Dolby Audio en Vision altijd uit te schakelen zijn en dat gegarandeerd kan worden, zou ik minder problemen hebben om over te stappen naar "digitaal". Dolby Audio en Dolby Vision zijn kunstmatige verbeteraars waarvan ik vind dat een gebruiker zelf moet bepalen of en hoe deze gebruikt worden. Ze zorgen dus niet voor een hogere kwaliteit, maar kunnen wel voor een betere beleving bij bepaalde omstandigheden(licht- en geluidssterktes).
    Waarom moet Dolby aangeven hoe de codes is toegepast? Waarom zou men dit in algemene zin en voor een groot publiek moeten toelichten? Wat is de meerwaarde hiervan voor het grotere publiek? En waarom zorgt dit niet voor een hogere kwaliteit?

    Bij een koop-versie zou ik graag ook willen dat deze dezelfde kwaliteiten heeft als een fysiek exemplaar en dat deze te downloaden is naar een mediaspeler met een ingebouwde opslag, anders zal ik waarschijnlijk nooit meer gaan "kopen om te houden"

    Het is dus weer tijd om aan het werk te gaan.
    Misschien moet je dan gaan investeren een Kaleidescape-systeem. Dat zal vast aan jouw hoge eisen voldoen

  15. #65

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Wat bedoel je hier precies mee Gerco? Waarom zouden deze fabrikanten en filmmaatschappijen dom zijn? Omdat ze er een ander verdienmodel op gaan nahouden? Streaming ipv fysiek? Streaming heeft zo zijn voordelen, en gezien het feit dat het aantal abonnees alleen maar groeiende is snap ik de keuze wel. Ik vind het zeker jammer, maar het is nu eenmaal wel de tendens.
    Niet vanwege het streamen, maar wel de manier waarop de producten worden ontwikkeld en verkocht. Volgens mij kijken ze nu alleen nog maar naar de cijfertjes en de concurrenten en gaan ze geen kennis meer delen met winkels. Ze maken er een zooitje van door zelf een standaard te ontwikkelen, niet met elkaar te gaan vergelijken om te kijken welke de beste is, maar wel meteen in markt te zetten. Hierdoor heeft het grote publiek door gebrek aan kennis geen idee van wat ze er wel of niet van mogen verwachten. Ze zullen daardoor snel ontevreden zijn, in de war raken en daardoor eerder voor iets kiezen wat goedkoop is, vervormt en resoneert en mooier past bij een TV.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Waarom moet Dolby aangeven hoe de codes is toegepast? Waarom zou men dit in algemene zin en voor een groot publiek moeten toelichten? Wat is de meerwaarde hiervan voor het grotere publiek? En waarom zorgt dit niet voor een hogere kwaliteit?
    Codecs van Dolby kunnen op heel veel manieren gebruikt worden zoals met verschillende bitrates, dialoog-normalisatie en dynamisch bereik en dat wordt massaal gedaan. Ook hier is dus geen standaard te vinden, want zo kan er bvb bij Dolby Digital Plus een bitrate gebruikt worden van 1536kbps, wat het geluid meer analoog zal maken dan de 640 die nu veel gebruikt om data-verkeer te beperken. Hierdoor verliest het veel kwaliteit(en) en beleving en is er ook geen referentie meer om zo een produkt goed te kunnen beoordelen.

    Het grote publiek zal echter door gebrek aan kennis snel tevreden zijn als ze een logo van dit bedrijf zien. Wat ze niet weten is dat ze -in theorie- daarmee ook zelf de weergave aan kunnen passen op de omstandigheden in de kamer en hun voorkeur. Dit wordt -in de praktijk- vaak onmogelijk gemaakt door fabrikanten die bvb de mogelijkheid weg laten om de verschillen tussen de pieken en de normale niveaus te verkleinen of te vergroten om op die manier te voorkomen dat de balk en de boxjes rare geluiden laten horen. Ik hoop daarom dat de TV's snel langere pootjes krijgen zodat er weer een soundbar onder past.

    Edit:
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Misschien moet je dan gaan investeren een Kaleidescape-systeem. Dat zal vast aan jouw hoge eisen voldoen
    Voor wat betreft de kwaliteit van de bron lijkt het interessant, zeker als je die ook kunt 'upgraden'. Met een apparaat als van Zappiti, zou het ook moeten lukken, maar de filmmaatschappijen hebben nog steeds liever niet dat je dat soort apparaten daarvoor gebruikt. Waarschijnlijk is dit omdat je daarmee makkelijk een film kan delen. In dit opzicht zou Kaleidescape net als Meridian hun kennis kunnen verkopen aan andere merken zodat die daar ook van kunnen profiteren.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 07-11-2021 om 13:23 Reden: Context niet duidelijk
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  16. #66

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Niet vanwege het streamen, maar wel de manier waarop de producten worden ontwikkeld en verkocht. Volgens mij kijken ze nu alleen nog maar naar de cijfertjes en de concurrenten en gaan ze geen kennis meer delen met winkels. Ze maken er een zooitje van door zelf een standaard te ontwikkelen, niet met elkaar te gaan vergelijken om te kijken welke de beste is, maar wel meteen in markt te zetten. Hierdoor heeft het grote publiek door gebrek aan kennis geen idee van wat ze er wel of niet van mogen verwachten. Ze raken daardoor snel ontevreden zijn, in de war zijn en daardoor eerder voor iets kiezen wat goedkoop is, vervormt en resoneert en mooier past bij een TV.
    Over welke producten heb je het dan? En heb je verder nog wat onderbouwing van je stellingen? En hoe weet je dat het grote publiek gebrek aan kennis heeft, de verwachtingen onbekend zijn en dat ze snel ontevreden zijn? Volgens mij zit je verhaal vol van de aannames Gerco. en heb ik het idee dat het voornamelijk om hardware gaat, niet om software waar het artikel over gaat.

    Codecs van Dolby kunnen op heel veel manieren gebruikt worden zoals met verschillende bitrates, dialoog-normalisatie en dynamisch bereik en dat wordt massaal gedaan. Ook hier is dus geen standaard te vinden, want zo kan er bvb bij Dolby Digital Plus een bitrate gebruikt worden van 1536kbps, wat het geluid meer analoog zal maken dan de 640 die nu veel gebruikt om data-verkeer te beperken. Hierdoor verliest het veel kwaliteit(en) en beleving en is er ook geen referentie meer om zo een produkt goed te kunnen beoordelen.

    Het grote publiek zal echter door gebrek aan kennis snel tevreden zijn als ze een logo van dit bedrijf zien. Wat ze niet weten is dat ze -in theorie- daarmee ook zelf de weergave aan kunnen passen op de omstandigheden in de kamer en hun voorkeur. Dit wordt -in de praktijk- vaak onmogelijk gemaakt door fabrikanten die bvb de mogelijkheid weg laten om de verschillen tussen de pieken en de normale niveaus te verkleinen of te vergroten om op die manier te voorkomen dat de balk en de boxjes rare geluiden laten horen. Ik hoop daarom dat de TV's snel langere pootjes krijgen zodat er weer een soundbar onder past.
    Mijn inschatting is dat het niet om gebrek aan kennis gaat, maar meer om interesse. Kijk Gerco, dit is helemaal jouw ding, jouw hobby en passie. Maar dat is het niet van iedereen. Dus je kan niet iedereen over één kam gaan scheren en iedereen met dezelfde stok gaan slaan. Zo werkt het niet. Dus als men het logo van Dolby zien en het ze opvalt (ALS dat al gebeurt) dan gaan ze echt niet meteen denken aan bitrates, codecs, of andere technische blabla. Het gaat erom hoe het klinkt, en als het prettig in de oren klinkt dan doen ze een aankoop. En dat is prima. Kijk, wellicht hebben andere professionals dezelfde mening bij iets wat jij gewoon blind koopt zonder je erin te verdiepen. Die kijken jou daar ook niet op aan. Dus dat is met dit hetzelfde. Leven en laten leven, niet iedereen is hetzelfde of heeft dezelfde interesses. En daar spelen fabrikanten nu eenmaal op in. En dat is niet erg, zolang het product maar aan een bepaalde kwaliteit voldoet qua levensduur en bouwkwaliteit.

  17. #67

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht
    Screw digitale aankopen. Fysiek produkt of niks. Digitaal kan ik ook illegaal downloaden als het moet.
    Ik zou het niet beter kunnen verwoorden.

    Waar zijn ze trouwens mee bezig, The Boys seizoen 2 verdween ineens van de releaselijsten en The Crown seizoen 4 komt bijna overal uit in de maand november behalve hier bij ons.

  18. #68

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Over welke producten heb je het dan? En heb je verder nog wat onderbouwing van je stellingen? En hoe weet je dat het grote publiek gebrek aan kennis heeft, de verwachtingen onbekend zijn en dat ze snel ontevreden zijn? Volgens mij zit je verhaal vol van de aannames Gerco. en heb ik het idee dat het voornamelijk om hardware gaat, niet om software waar het artikel over gaat.
    Sorry, was even op het schermpje van mijn telefoon aan het kijken.

    Ik heb het over zowel films, muziek als de apparaten waarmee ze afgespeeld en weergegeven kunnen worden. Een voorbeeld van waarom is dat er in het HD-tijdperk nog steeds veel DVD's verkocht werden (en worden), ondanks dat de meeste mensen een TV hebben met een FullHD-scherm en ook TV in HD kijken. Het kan zijn dat die mensen moeilijk het verschil kunnen zien vanwege een kleiner formaat, maar dit zal ook meer uitzondering dan regel worden, omdat meer programma's geoptimaliseerd zijn voor grote schermen door kleinere lettertjes te gebruiken en de nieuwslezers soms helemaal in beeld te brengen. Een manier om een stukje interesse te wekken voor grotere schermen.

    De verwachtingen zijn onbekend door het gebrek aan plaatsen waar ze zelf makkelijk kunnen vergelijken. In veel winkels is er heel veel licht en omgevingslawaai waardoor het lastig is om TV's en audio-apparatuur te vergelijken en omdat er ook vaak bronnen worden gebruikt die geen hoge kwaliteit en/of resolutie hebben. Veel mensen gaan daarom eerst op internet vergelijken door reviews te lezen en gaan daarna pas naar de (web)winkels om prijzen te vergelijk en zich evt. van nog wat extra informatie te voorzien, terwijl het eigenlijk andersom hoort te zijn. Wanneer je in een fysieke winkel goede demonstraties kan krijgen, zullen ze volgens mij met hun gedachten een beter beeld kunnen vormen van wat een produkt of techniek te bieden heeft en misschien ook hoe lang. Als ze die kennis meenemen bij kijken op internet, zal het denk ik makkelijker worden om een goede keuze te maken.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Mijn inschatting is dat het niet om gebrek aan kennis gaat, maar meer om interesse. Dus als men het logo van Dolby zien en het ze opvalt (ALS dat al gebeurt) dan gaan ze echt niet meteen denken aan bitrates, codecs, of andere technische blabla. Het gaat erom hoe het klinkt, en als het prettig in de oren klinkt dan doen ze een aankoop. En dat is prima. Kijk, wellicht hebben andere professionals dezelfde mening bij iets wat jij gewoon blind koopt zonder je erin te verdiepen. Die kijken jou daar ook niet op aan. Dus dat is met dit hetzelfde. Leven en laten leven, niet iedereen is hetzelfde of heeft dezelfde interesses. En daar spelen fabrikanten nu eenmaal op in. En dat is niet erg, zolang het product maar aan een bepaalde kwaliteit voldoet qua levensduur en bouwkwaliteit.
    Gebrek aan interesse speelt ook mee, maar zonder kennis gaat dat ook niet lukken. Kijk maar naar reclames. Iemand heeft op TV een reclame gezien en daardoor kennis verkregen over bvb. een bepaald type auto. Die kennis heeft er bij hem/haar voor gezorgd dat hij/zij interesse heeft in die auto en dus graag meer wilt weten. Bij audio-apparatuur, films en muziek is het heel lastig om reclame te maken en dus interesse te wekken. De gevoelsmatige beleving is hierbij heel anders, omdat de huidige apparaten dit niet kunnen laten horen of zien en het dus alleen textueel is. Om daarvoor reclame te maken gebruiken veel bedrijven "product placement" of de kijker ziet dat de bewoner(s) al bepaalde soorten en merken apparaten gebruikt. Vervolgens wordt het interieur veranderd en zie je dat er dan alleen nog een scherm hangt met soms daar onder een balkje en ook nog eens op een onlogische plek. Geen goede reclame lijkt me.

    Wanneer jij denkt dat het grote publiek naast specs ook niet naar logo's kijkt, is het misschien dan beter om die logo's en specificaties weg te laten, dus geen "Atmos", "TrueHD", "Digital", "Master Audio" of ":X", dan zijn die fabrikanten en filmmmaatschappijen ook weer blij. Dat scheelt hun weer een hoop geld, omdat ze dan niet voor gebruiksrechten hoeven te betalen. De vraag is dan alleen of ook Dolby en DTS dan blij zijn.

    Om een product succesvol zoals de koop-versie van "Pieter konijn 2" als streaming in de markt te kunnen zetten, moeten ze het dus laten demonstreren en zullen dus ook meer specs bij moeten zetten, zodat ook wij de overstap willen gaan maken.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 30-10-2021 om 13:57
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  19. #69

    Exclamation

    Films met auto's vergelijken slaat met een tang op een varken. Een film kun je het best met een biertje vergelijken, je gebruikt het 1 x en klaar. Zo was en is het voor 95% van de mensen. Heineken is ook bocht, maar wel het meest verkochte bier in Nederland. Net als dat er nog steeds meer dvd's dan blurays verkocht worden. Met kwaliteit heeft dat niks te maken, goed is gewoon goed genoeg. De echte liefhebber weet beter, maar daar haalt Sony of Heineken zijn omzet niet uit. Dat moet toch echt van de massa komen. En die kiest voor gemak en dus voor streaming. Ook dvd-verkopen lopen al jaren terug. Ik ken iig niemand meer die dvd's of blurays koopt itt 10 jaar geleden.

    Of dit nieuwe bussiness model van Sony gaat werken gaan we zien, ik denk dat het lastig opboksen is tegen de Netflixen en Amazons maar wie weet.

  20. #70

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    Een film kun je het best met een biertje vergelijken, je gebruikt het 1 x en klaar. Zo was en is het voor 95% van de mensen.
    Toen ik in 1999 met DVD begon kreeg ik al soms felle reacties: "waarom zoveel voor een film betalen? Een film kijk je ÉÉN keer en daarna nooit meer".

    Mijn reactie was dan altijd: "heb je LP's of CD's? Ja? Waarom? Waarom zou je muziek vaker dan één keer luisteren? Of boeken en tijdschriften? Die lees je toch ook maar één keer...."

    Vonden ze dan nooit leuk.

  21. #71

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    Films met auto's vergelijken slaat met een tang op een varken. Een film kun je het best met een biertje vergelijken, je gebruikt het 1 x en klaar. Zo was en is het voor 95% van de mensen. Heineken is ook bocht, maar wel het meest verkochte bier in Nederland. Net als dat er nog steeds meer dvd's dan blurays verkocht worden. Met kwaliteit heeft dat niks te maken, goed is gewoon goed genoeg. De echte liefhebber weet beter, maar daar haalt Sony of Heineken zijn omzet niet uit. Dat moet toch echt van de massa komen. En die kiest voor gemak en dus voor streaming. Ook dvd-verkopen lopen al jaren terug. Ik ken iig niemand meer die dvd's of blurays koopt itt 10 jaar geleden.

    Of dit nieuwe bussiness model van Sony gaat werken gaan we zien, ik denk dat het lastig opboksen is tegen de Netflixen en Amazons maar wie weet.
    Ik vergelijkte films met auto's, omdat er bij beide veel moeite wordt gedaan om een nieuwe te ontwikkelen met de hoop dat het grote publiek er lang plezier van kan hebben.

    Aan de andere kant is de vergelijking met bier ook niet verkeerd, omdat het er steeds meer op lijkt dat Sony en andere filmmaatschappijen en fabrikanten graag willen dat we films als bier gaan consumeren.

    Ik denk wel dat er daardoor weinig van de kwaliteit over zal blijven. Veel diensten normaliseren het geluid vaak te veel, wat bij een film als Pieter konijn 2 vaak niet nodig is, maar bij een film voor 12 jaar en ouder ook niet. Je wilt niet hebben dat je de door een lage bitrate de geluidssterkte op standje burenruzie moet zetten om dialogen te kunnen verstaan of wakker te kunnen blijven.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 07-11-2021 om 13:28
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  22. #72

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht

    Ik heb het over zowel films, muziek als de apparaten waarmee ze afgespeeld en weergegeven kunnen worden. Een voorbeeld van waarom is dat er in het HD-tijdperk nog steeds veel DVD's verkocht werden (en worden), ondanks dat de meeste mensen een TV hebben met een FullHD-scherm en ook TV in HD kijken. Het kan zijn dat die mensen moeilijk het verschil kunnen zien vanwege een kleiner formaat, maar dit zal ook meer uitzondering dan regel worden, omdat meer programma's geoptimaliseerd zijn voor grote schermen door kleinere lettertjes te gebruiken en de nieuwslezers soms helemaal in beeld te brengen. Een manier om een stukje interesse te wekken voor grotere schermen.
    Veel mensen kopen DVD's omdat de kwaliteit men meer dan voldoende vindt voor het bedrag wat men ervoor wilt uitgeven. De upgrade naar Blu-ray vindt men al te weinig en op de wat kleinere schermen is dat wellicht ook wel zo. Kijk, niet iedereen wil een 65" TV in hun woonkamer hebben staan, sommige mensen vinden dat lelijk en totaal overbodig. En dat kan natuurlijk. Ieder zo zijn smaak. En dan vind ik het wel logisch dat men geen dure afspeel- en geluidsapparatuur eromheen zet, ook omdat men dat ook al lelijk vindt. Het is niet persé zo dat ieder zijn hobby uitgaat naar HT, volgens mij vergeet je dat soms nog wel eens

    De verwachtingen zijn onbekend door het gebrek aan plaatsen waar ze zelf makkelijk kunnen vergelijken. In veel winkels is er heel veel licht en omgevingslawaai waardoor het lastig is om TV's en audio-apparatuur te vergelijken en omdat er ook vaak bronnen worden gebruikt die geen hoge kwaliteit en/of resolutie hebben. Veel mensen gaan daarom eerst op internet vergelijken door reviews te lezen en gaan daarna pas naar de (web)winkels om prijzen te vergelijk en zich evt. van nog wat extra informatie te voorzien, terwijl het eigenlijk andersom hoort te zijn. Wanneer je in een fysieke winkel goede demonstraties kan krijgen, zullen ze volgens mij met hun gedachten een beter beeld kunnen vormen van wat een produkt of techniek te bieden heeft en misschien ook hoe lang. Als ze die kennis meenemen bij kijken op internet, zal het denk ik makkelijker worden om een goede keuze te maken.
    Je doet (weer) heel veel aannames, want waarom zou de methode zoals je beschrijft ervoor zorgen dat de verwachtingen onbekend zijn? Misschien werkt dit wel goed voor de groep dit dit zo doet. Voor jou werkt dit misschien niet goed en voldoet de omgeving en de omstandigheden niet aan jouw eisen, maar dat is niet zo voor iedereen natuurlijk. Je gaat teveel uit vanuit je eigen belevingswereld.

    Gebrek aan interesse speelt ook mee, maar zonder kennis gaat dat ook niet lukken. Kijk maar naar reclames. Iemand heeft op TV een reclame gezien en daardoor kennis verkregen over bvb. een bepaald type auto. Die kennis heeft er bij hem/haar voor gezorgd dat hij/zij interesse heeft in die auto en dus graag meer wilt weten. Bij audio-apparatuur, films en muziek is het heel lastig om reclame te maken en dus interesse te wekken. De gevoelsmatige beleving is hierbij heel anders, omdat de huidige apparaten dit niet kunnen laten horen of zien en het dus alleen textueel is. Om daarvoor reclame te maken gebruiken veel bedrijven "product placement" of de kijker ziet dat de bewoner(s) al bepaalde soorten en merken apparaten gebruikt. Vervolgens wordt het interieur veranderd en zie je dat er dan alleen nog een scherm hangt met soms daar onder een balkje en ook nog eens op een onlogische plek. Geen goede reclame lijkt me.
    De vergelijking met auto's gaat niet helemaal op omdat de omstandigheden om een auto te kopen heel anders zijn. Ten eerste is door de hoge aanschafprijs (en de extra kosten per maand aan verzekering, wegenbelasting en onderhoud) de drempel veel hoger is dan het kopen van een TV. Dus dan is men geneigd om hier meer moeite te doen vwb onderzoek dan bij een TV. Die aanschafprijs en kosten zijn véél lager dan bij een auto. Dus deze vergelijking loopt mank.

    Wanneer jij denkt dat het grote publiek naast specs ook niet naar logo's kijkt, is het misschien dan beter om die logo's en specificaties weg te laten, dus geen "Atmos", "TrueHD", "Digital", "Master Audio" of ":X", dan zijn die fabrikanten en filmmmaatschappijen ook weer blij. Dat scheelt hun weer een hoop geld, omdat ze dan niet voor gebruiksrechten hoeven te betalen. De vraag is dan alleen of ook Dolby en DTS dan blij zijn.
    Je denkt teveel zwart/wit, natuurlijk is er een doelgroep die ernaar kijkt, en het heeft ook zo z'n marketingwaarde. Maar niet heel veel mensen vinden de verschillen tussen alle geluidsvormen interessant, want voor hen is "geluid nu eenmaal geluid". De luidspreker of de soundbar doet het en het klinkt prima, dus dan is men tevreden. Tja, jij als liefhebber kan je dit misschien niet voorstellen, maar zo denken wel heel veel mensen nu eenmaal. En dan maakt het ze geen snars uit of het nu Dolby is, DTS, Atmos of iets anders. Maar omdat Dolby en DTS veel geld betalen voor hun logo, wordt het er op afgedrukt. Het is meer marketing en merkwaarde, zo moet je het zien.

    Om een product succesvol zoals de koop-versie van "Pieter konijn 2" als streaming in de markt te kunnen zetten, moeten ze het dus laten demonstreren en zullen dus ook meer specs bij moeten zetten, zodat ook wij de overstap willen gaan maken.
    Waarom zouden ze dit moeten doen? Om jou als liefhebber over te moeten halen? Dat willen ze helemaal niet joh, jij als liefhebber bent als doelgroep totaal niet interessant voor ze. Duis ze gaan echt geen meer kosten maken en meer moeite doen om een betrekkelijk kleine en heel kritische doelgroep over te halen. En dat is ook volledig logisch en begrijpelijk. Ouders met kinderen die in het weekend een leuke kinderfilm willen kijken en daarom Pieter Konijn 2 gaan kopen zodat de kids die vaker kunnen bekijken, die doelgroep is interessant voor ze. En ik ben er daar ook één van hoor. Ik ben liefhebber maar tegelijkertijd veel voor het gemak. Zeker als je twee kids om je heen heen hebt en dan dient het gemak de mens. Zo simpel werkt het nu eenmaal.

    Ik weet niet welke dienst(en) deze film aan gaan bieden, maar denk wel dat er weinig van de kwaliteit over zal blijven. Veel diensten normaliseren het geluid vaak te veel, wat bij een film als Pieter konijn 2 vaak niet nodig is, maar bij een film voor 12 jaar en ouder ook niet. Je wilt niet hebben dat je de geluidssterkte op standje burenruzie moet zetten om dialogen te kunnen verstaan of wakker te kunnen blijven.
    Ik denk dat normalisatie van geluid bij Pieter Konijn 2 prima werkt, het is niet een film die het van de geluidseffecten of een geweldig geluidsontwerp moet hebben. Dus wat dat betreft lijkt me dat prima voor de doelgroep die de films wilt zien, die zit niet te wachten op een Atmos of zelfs een lossless track. Geluid vindt men veel minder belangrijk dan beeld. Geluid hoor je en als dat goed is dan is het prima. Welke geluidsvorm dat dan ook is. Beeld vindt men veel interessanter. Hoe scherper, hoe beter. Vandaar dat veel aanbieders (kijk maar naar Zigggo ook de afgelopen tijd met de F1 in 4K) dat veel interessanter vinden om in te investeren.

  23. #73

    Standaard

    Wat ik vreemd vind (en vat het niet op als een verwijt o.i.d., dat is het zeker niet, meer een constatering) is de set-up van Gerco vermoedelijk niet veel afwijkt van die van een standaard consument. Zo zie ik een Full HD tv en nog geen 4K. Waarom maak je je dan zo druk over dingen als Dolby Vision? Dat begrijp ik niet.

  24. #74

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Wat ik vreemd vind (en vat het niet op als een verwijt o.i.d., dat is het zeker niet, meer een constatering) is de set-up van Gerco vermoedelijk niet veel afwijkt van die van een standaard consument. Zo zie ik een Full HD tv en nog geen 4K. Waarom maak je je dan zo druk over dingen als Dolby Vision? Dat begrijp ik niet.
    Die is nu volledig 4K.
    Heb nu een Panasonic 55HZW984 TV en een Sony UBP-X800M2 4K speler. Ik zal dit binnenkort aanpassen in het topic van mijn HT met een paar foto's er bij.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  25. #75

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Kijk, niet iedereen wil een 65" TV in hun woonkamer hebben staan, sommige mensen vinden dat lelijk en totaal overbodig. En dat kan natuurlijk. Ieder zo zijn smaak. En dan vind ik het wel logisch dat men geen dure afspeel- en geluidsapparatuur eromheen zet, ook omdat men dat ook al lelijk vindt. Het is niet persé zo dat ieder zijn hobby uitgaat naar HT, volgens mij vergeet je dat soms nog wel eens
    Die apparaten en schermen vind ik ook lomp en lelijk voor mijn inrichting, maar daarvoor heb ik het niet gekocht. Ik heb het gekocht om naar TV te kunnen kijken, radio te kunnen luisteren, maar ook voor de beleving van films en muziek. Het beleven lukt ook wel met een kleiner scherm en het geluid van een TV of een hoofdtelefoon, maar gaat daarmee alleen niet zo diep als wij dat willen. Ik begrijp dat veel mensen niet zo diep willen gaan, maar niet waarom fabrikanten met oplossingen voor een slaapkamer zijn gekomen. Stereo in de woonkamer is -net als bij muziek- ook goed en zeker als je weet dat de kern van Dolby al voor een surround-beleving kan zorgen zonder de fratsen van een DSP.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Je doet (weer) heel veel aannames, want waarom zou de methode zoals je beschrijft ervoor zorgen dat de verwachtingen onbekend zijn? Misschien werkt dit wel goed voor de groep dit dit zo doet. Voor jou werkt dit misschien niet goed en voldoet de omgeving en de omstandigheden niet aan jouw eisen, maar dat is niet zo voor iedereen natuurlijk. Je gaat teveel uit vanuit je eigen belevingswereld.
    Waar heb je voor het laatst een overtuigende demonstratie gehoord of gezien? Bij een winkel voor het grote publiek, voor het kleine publiek of bij iemand thuis? In ieder geval niet in een webwinkel of een site met reviews. Vaak zorgt een demonstratie voor een betere eerste indruk dan de info van een site of een review.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    De vergelijking met auto's gaat niet helemaal op omdat de omstandigheden om een auto te kopen heel anders zijn. Ten eerste is door de hoge aanschafprijs (en de extra kosten per maand aan verzekering, wegenbelasting en onderhoud) de drempel veel hoger is dan het kopen van een TV. Dus dan is men geneigd om hier meer moeite te doen vwb onderzoek dan bij een TV. Die aanschafprijs en kosten zijn véél lager dan bij een auto. Dus deze vergelijking loopt mank.
    Je hebt gelijk. Het zijn geen duurzame produkten, maar gewoon boodschappen: Goedkoop en voor eenmalig gebruik.

    Voor de duidelijkheid:
    Ik had het niet over het gebruik en de prijs maar alleen over de manier waarop het aangeboden wordt.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Je denkt teveel zwart/wit, natuurlijk is er een doelgroep die ernaar kijkt, en het heeft ook zo z'n marketingwaarde. Maar niet heel veel mensen vinden de verschillen tussen alle geluidsvormen interessant, want voor hen is "geluid nu eenmaal geluid". De luidspreker of de soundbar doet het en het klinkt prima, dus dan is men tevreden. Tja, jij als liefhebber kan je dit misschien niet voorstellen, maar zo denken wel heel veel mensen nu eenmaal. En dan maakt het ze geen snars uit of het nu Dolby is, DTS, Atmos of iets anders. Maar omdat Dolby en DTS veel geld betalen voor hun logo, wordt het er op afgedrukt. Het is meer marketing en merkwaarde, zo moet je het zien.
    Schijnbaar vinden Dolby en die maatschappijen die verschillen ook niet interessant en daarom is er al zo vaak mee gerommeld dat ze het volgens mij zelf ook niet meer weten. Te hard, te zacht, te weinig dynamiek, te veel dynamiek enz. Waarom niet gewoon zoals de master of is die alleen voor gebruik als toiletpapier?

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Waarom zouden ze dit moeten doen? Om jou als liefhebber over te moeten halen? Dat willen ze helemaal niet joh, jij als liefhebber bent als doelgroep totaal niet interessant voor ze. Duis ze gaan echt geen meer kosten maken en meer moeite doen om een betrekkelijk kleine en heel kritische doelgroep over te halen. En dat is ook volledig logisch en begrijpelijk. Ouders met kinderen die in het weekend een leuke kinderfilm willen kijken en daarom Pieter Konijn 2 gaan kopen zodat de kids die vaker kunnen bekijken, die doelgroep is interessant voor ze. En ik ben er daar ook één van hoor. Ik ben liefhebber maar tegelijkertijd veel voor het gemak. Zeker als je twee kids om je heen heen hebt en dan dient het gemak de mens. Zo simpel werkt het nu eenmaal.
    Dat was idd wat overdreven, maar als films voor andere doelgroepen ook zo worden gemaakt en uitgebracht, zullen ze volgens mij nog meer omzet mis lopen.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Ik denk dat normalisatie van geluid bij Pieter Konijn 2 prima werkt, het is niet een film die het van de geluidseffecten of een geweldig geluidsontwerp moet hebben. Dus wat dat betreft lijkt me dat prima voor de doelgroep die de films wilt zien, die zit niet te wachten op een Atmos of zelfs een lossless track. Geluid vindt men veel minder belangrijk dan beeld. Geluid hoor je en als dat goed is dan is het prima. Welke geluidsvorm dat dan ook is. Beeld vindt men veel interessanter. Hoe scherper, hoe beter. Vandaar dat veel aanbieders (kijk maar naar Ziggo ook de afgelopen tijd met de F1 in 4K) dat veel interessanter vinden om in te investeren.
    Je zou bijna bang worden voor konijnen.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 03-11-2021 om 23:23
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

Pagina 3 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •