De resultaten 1 tot 4 van 4 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard F9: The Fast Saga / Fast & Furious 9 (UHD)

    Deel 9 uit de Fast & Furious-serie krijgt een prima UHD+BD-uitgave, verpakt in een mooie Steelbook.

    Lees hier de recensie

  2. #2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Wanneer ik het zonder te kijken naar de specs vergelijk met het van de bioscoop(DD) en de andere talen, valt het op dat de Atmos bij het toepassen van het 'loudness-management' van Dolby, een veel breder dynamisch bereik heeft. Het klinkt daardoor veel spectaculairder, maar is daardoor volgens mij meer geschikt voor kijkers van 16 jaar en ouder. Zonder 'loudness-management' klinkt het minder spectaculair dan de andere, wat weer goed is als je de film 's-avonds laat wilt kijken of met jongere kijkers. De tracks van de andere talen liggen volgens mij voor het gehoor dus veel dichter bij de 'master' dan de Atmos.

    Bij het kijken naar de specs zal het geen verrassing zijn dat de Atmos weer een DN heeft van +4dB, terwijl die van de andere talen een keurige 0dB hebben. Het lijkt er daarom op dat het dynamisch bereik van de Atmos kunstmatig verbreed is of dat er een fout in de meta-data staat, want anders zou deze bij gebruik van 'loudness-management' hetzelfde klinken als in een bioscoop. In ieder geval zijn ze dus wel zo slim geweest om Dolby Audio weg te laten bij de Atmos, zodat we zelf het dynamisch bereik aan kunnen passen op de situatie.

    Het is volgens mij daarom (weer) een schijf geworden die bwvs uitstekend geschikt is om gebruikt te worden bij het leren van een andere taal.
    Dus dit alles concludeer je door enkel alleen naar de specs te kijken, niet te luisteren naar ALLE tracks gedurende de gehele film en doe je er nog wat aannames bij? Dat klinkt wel heel vergezocht, en dan druk ik me nog mild uit.....

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Dus dit alles concludeer je door enkel alleen naar de specs te kijken, niet te luisteren naar ALLE tracks gedurende de gehele film en doe je er nog wat aannames bij? Dat klinkt wel heel vergezocht, en dan druk ik me nog mild uit.....
    Ik heb niet alleen naar de specs gekeken, maar ook niet de hele film in een andere taal beluisterd.

    Het probleem is dat we geen 'master' van een producent hebben, dus zonder al die toevoegingen van Dolby. We hebben daarom geen referentie, daarom is het moeilijk te beoordelen of de soundtrack de kwaliteiten van de 'master' heeft en is er heel veel ruimte voor aannames en speculaties. Met de codec zoals die op cover beloofd is, zou die ruimte veel minder zijn en dat is een reden waarom ik ontzettend baal dat ze deze weer niet gebruikt hebben.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Ik heb niet alleen naar de specs gekeken, maar ook niet de hele film in een andere taal beluisterd.

    Het probleem is dat we geen 'master' van een producent hebben, dus zonder al die toevoegingen van Dolby. We hebben daarom geen referentie, daarom is het moeilijk te beoordelen of de soundtrack de kwaliteiten van de 'master' heeft en is er heel veel ruimte voor aannames en speculaties. Met de codec zoals die op cover beloofd is, zou die ruimte veel minder zijn en dat is een reden waarom ik ontzettend baal dat ze deze weer niet gebruikt hebben.
    Aha duidelijk, dan is je mening voornamelijk gestoeld op erg veel aannames. Graag verder over Dolby discussiëren in het andere topic.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •