De resultaten 1 tot 9 van 9 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard The Beatles: Get Back (2021)

    Sinds vorige week uit op Disney+.

    Van Wikipedia:
    The Beatles: Get Back is a 2021 documentary series directed and produced by Peter Jackson. It covers the making of the Beatles' 1970 album Let It Be, which had the working title of Get Back, and draws from material originally captured for Michael Lindsay-Hogg's 1970 documentary of the album, also titled Let It Be. Originally conceived as a feature film, The Beatles: Get Back consists of three episodes with runtimes between two and three hours each, resulting in a total runtime of nearly eight hours of material. The series is presented by Walt Disney Studios in association with Apple Corps and WingNut Films.


    Ik ben hem dit weekend aan het bekijken en voor de fan is het echt genieten op en top. Het is echt een "fly on the wall"-achtige ervaring om te zien hoe ze destijds aan het album werkten. Zelden zo mooi een stukje geschiedenis van dichtbij kunnen bekijken.

  2. #2

    Standaard

    Dacht dat ik gelezen had dat het beeld redelijk verprutst was door Jackson (enorme DNR toegepast en beeldratio van 4:3 is aangepast/gecropt)?
    Maar ik zal het nog wel zelf zien.

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Dacht dat ik gelezen had dat het beeld redelijk verprutst was door Jackson (enorme DNR toegepast en beeldratio van 4:3 is aangepast/gecropt)?
    Maar ik zal het nog wel zelf zien.
    Ik dacht de eerste 10 minuten dat het er prima uitzag, maar dan.... .

  4. #4

    Standaard

    Ik vond het wel meevallen. En inhoudelijk is het echt een uniek stukje werk: ik ken geen enkele documentaire zoals deze, en al helemaal niet van een band die zo belangrijk is geweest als de Beatles. Over de gebeurtenissen die getoond worden zijn allerlei boeken geschreven, maar veel verhalen uit die boeken worden in deze serie ontkracht. Als je fan bent is dit onmisbaar: het is een soort reality tv maar dan van een stukje heel belangrijke muzikale geschiedenis. Maar ook voor niet-fans is het een aanrader.

    Rick Beato, een bekende Youtuber en echte kenner en fan, heeft een mooie recensie gegeven:



    Dit vond ik trouwens een van de hoogtepunten: het exacte moment waarop Paul McCartney Get Back bedenkt. Zie:


  5. #5

    Standaard

    Dat stukje van het spontane ontstaan van Get Back heb ik ook een paar keer teruggekeken, geweldig.
    Verder ook een uniek stuk werk naar mijn mening, volgens de verhalen zouden deze opname sessies alleen maar ellende zijn maar dit laat toch een andere kant zien, uiteraard zullen er veel ruzies uitgeknipt zijn maar ik vind dit veel interessanter en leuker om te zien.

    Wat betreft de beelden, deze zien er idd op sommige momenten vreemd uit, glad gestreken gezichten waarbij de lipsynch ver te zoeken is. Dit stoorde me overigens niet, ik weet ook niet hoe erg het bronmateriaal er aan toe was.

    Voor mij een fenomenale documentaire over de (naar mijn mening) beste band ooit.


    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard B. Bekijk bericht
    Ik vond het wel meevallen. En inhoudelijk is het echt een uniek stukje werk: ik ken geen enkele documentaire zoals deze, en al helemaal niet van een band die zo belangrijk is geweest als de Beatles. Over de gebeurtenissen die getoond worden zijn allerlei boeken geschreven, maar veel verhalen uit die boeken worden in deze serie ontkracht. Als je fan bent is dit onmisbaar: het is een soort reality tv maar dan van een stukje heel belangrijke muzikale geschiedenis. Maar ook voor niet-fans is het een aanrader.

    Rick Beato, een bekende Youtuber en echte kenner en fan, heeft een mooie recensie gegeven:



    Dit vond ik trouwens een van de hoogtepunten: het exacte moment waarop Paul McCartney Get Back bedenkt. Zie:

    - In the end the love you take, is equal to the love you make - The Beatles

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard B. Bekijk bericht
    Dit vond ik trouwens een van de hoogtepunten: het exacte moment waarop Paul McCartney Get Back bedenkt. Zie:
    Wat een rare montagefout op 2:21. George wiegt al spelend mee met Paul in het shot ervoor en het shot erna, maar in het plakshotje zitten ze allebei ademloos en stil te luisteren. Raar.

  7. #7

    Standaard

    Een blu-ray release komt er aan. Zie o.a. hier voor de aankondiging.


  8. #8

    Standaard

    Kunnen we hier eigenlijk nog een NL editie van verwachten?

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard Thorndyke Bekijk bericht
    Kunnen we hier eigenlijk nog een NL editie van verwachten?
    In het topic met Nederlandse releases staat ie voor 29-7 op de lijst. Er staat wel bij dat ie geen (Nederlandse?) ondertiteling zal hebben.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •