Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
De resultaten 26 tot 43 van 43 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Ik vraag me altijd af hoe nauwkeurig je die verschillende speelduren van de verschillende versies kunt vergelijken. Logo’s van maatschappijen en distributeurs aan het begin van de film kunnen regionaal verschillen en de ene versie gaat wellicht iets sneller 'uit' in het zwarte beeld na de aftiteling.
    Laatst aangepast door Oakey : 24-12-2021 om 12:34

  2. #27

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    Ik vraag me altijd af hoe nauwkeurig je die verschillende speelduren van de verschillende versies kunt vergelijken. Logo’s van maatschappijen en distributeurs aan het begin ven de film kunnen regionaal verschillen en de ene versie gaat wellicht iets sneller (uit) in het zwarte beeld na de aftiteling.
    Dat kan inderdaad. Bij een grote maatschappij als Paramount lijkt het me wel minder gebruikelijk, maar misschien dat ze iets hebben aangepast omdat het Miramax-titels betreft die nu door Paramount gedistribueerd worden. Miramax hing altijd aan Disney en misschien dat een eventueel logo daarvan vervangen is door die van Paramount.

  3. #28

    Standaard

    In het geval van The Boy in the Striped Pyjamas opent en sluit de film op de Paramount Blu-ray met het Miramax-logo, terwijl op de UK DVD (uitgebracht door Disney) de film alleen opent met het Miramax-logo. En ook nog eens met een oudere versie van het logo.

  4. #29

    Standaard

    The english patient lijkt dus wel een upgrade tov de vorige versie.
    Iemand de andere versies bekeken en info of deze ook de moeite zijn als upgrade?

  5. #30

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Nuffel Bekijk bericht
    The english patient lijkt dus wel een upgrade tov de vorige versie.
    Iemand de andere versies bekeken en info of deze ook de moeite zijn als upgrade?
    Ik vind het moeilijk voor te stellen dat er enkel voor de Nederlandse en Belgische markt een remaster zou worden uitgebracht. Ook omdat het duidelijk een lager geprijsde release betreft waarvan niet wordt aangegeven dat er sprake is van een nieuwe transfer. Zelf hou ik vast aan mijn UK-release totdat de 4K release komt: dat lijkt me echt een kwestie van tijd.

    Ik zou het evengoed wel interessant vinden als iemand in staat zou zijn om er screenshots van te maken die aansluiten op de screenshots uit de DVD Beaver recensie zodat we een vergelijking kunnen maken. De Amerikaanse release had heel afwijkende kleuren t.o.v. alle andere versies en ik ben benieuwd hoe deze versie zich daarmee laat vergelijken.

  6. #31

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Johan1967 Bekijk bericht
    2:41:45
    Dan is het zeker NIET de EOne versie.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  7. #32

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pastichio Rocker Bekijk bericht
    Wat maken die paar miliseconden nou uit?
    Om te zien of het dezelfde cut is. De EOne-versie is met 2:35:12 duidelijk korter doordat 'ie 1080i is in plaats van 1080p
    Maar het belangrijkste: het is een nieuwe transfer, dus waarschijnlijk beter (in het geval van TEP is slechter haast onmogelijk).
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  8. #33

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard B. Bekijk bericht
    Ik vind het moeilijk voor te stellen dat er enkel voor de Nederlandse en Belgische markt een remaster zou worden uitgebracht.
    Dat zegt ook niemand. Misschien is het dezelfde transfer die ook dit jaar opnieuw is Amerika is uitgebracht.

  9. #34

    Standaard

    Ik ben er voor nu maar van uit gegaan dat Paramount voor Scream gewoon de Amerikaanse disc gebruikt heeft met extra's, omdat Amerikaanse versie nl subs heeft volgens dvdcompare.

  10. #35

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pastichio Rocker Bekijk bericht
    Ik vraag me dan toch af wat het nut is om deze opnieuw uit te brengen, aangezien er ook versies in de omloop zijn die wel alle extras bevatten.
    Als 'ie nou OOP was, dan kon ik het nog begrijpen, maar dat is 'ie niet. Nu mis je toch 6 uur aan extras.
    (heeft dus betrekking op Pulp Fiction)
    Er zijn altijd mensen die later ontdekken dat een film het aanschaffen waard is, of pas recentelijk op bluray zijn ingestapt. Nederlandse ondertiteling blijft voor velen belangrijk, en niet iedereen is geintereseerd in extras..Nu de film zonder extra's is uitgebracht is-ie ook goedkoper. Waarom betalen voor een dure versie met extra's, als je die niet wil ?

  11. #36

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door The Workaholic Bekijk bericht
    (heeft dus betrekking op Pulp Fiction)
    Er zijn altijd mensen die later ontdekken dat een film het aanschaffen waard is, of pas recentelijk op bluray zijn ingestapt. Nederlandse ondertiteling blijft voor velen belangrijk, en niet iedereen is geintereseerd in extras..Nu de film zonder extra's is uitgebracht is-ie ook goedkoper. Waarom betalen voor een dure versie met extra's, als je die niet wil ?
    Is wat voor te zeggen dat sommigen graag NL subs willen, maar Pulp Fiction (DE versie met UK subs) kost op Amazon.de €8,99 en de UK versie €9,26, inclusief 6 uur aan extras. Dus geen idee waar je het over hebt, of je moet 9 euro al duur vinden...

    Citaat Oorspronkelijk gepost door pietdvd Bekijk bericht
    Ik ben er voor nu maar van uit gegaan dat Paramount voor Scream gewoon de Amerikaanse disc gebruikt heeft met extra's, omdat Amerikaanse versie nl subs heeft volgens dvdcompare.
    Ik vermoed dat het juist allen kale versies zijn met alleen de film.

  12. #37

    Standaard Pulp Fiction

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pastichio Rocker Bekijk bericht
    Dus geen idee waar je het over hebt,
    Als je niet wil snappen wat er staat ...
    Als je Nederlandse ondertitels wil, en geen behoefte hebt aan extra's (wat jij dus niet snapt), dan ga je hem toch niet in het buitenland bestellen zonder Nederlandse ondertitels voor 9 Euro, als-ie voor € 9,72 te krijgen is bij bol.com mét Nederlandse ondertitels. Of je moet vallen over 73 cent.

  13. #38

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door The Workaholic Bekijk bericht
    Als je niet wil snappen wat er staat ...
    Als je Nederlandse ondertitels wil, en geen behoefte hebt aan extra's (wat jij dus niet snapt), dan ga je hem toch niet in het buitenland bestellen zonder Nederlandse ondertitels voor 9 Euro, als-ie voor € 9,72 te krijgen is bij bol.com mét Nederlandse ondertitels. Of je moet vallen over 73 cent.
    Dat was een reactie op jouw "Waarom betalen voor een dure versie met extra's" zin, terwijl de 'volledige versie' in dit geval goedkoper is dan de re-release.

  14. #39

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pastichio Rocker Bekijk bericht
    Dat was een reactie op jouw "Waarom betalen voor een dure versie met extra's" zin, terwijl de 'volledige versie' in dit geval goedkoper is dan de re-release.
    Als de “volledige versie” geen Nederlandse ondertiteling heeft dan voldoet die niet aan de wensen van iemand die dat wel wil en niks geeft om extra’s. Dus dan is de kale re-release de beste koop. Dat dit niet voldoet aan jouw wensen staat daar los van natuurlijk.

  15. #40

    Standaard

    De 2021 release van Trainspotting gebruikt een nieuwe remaster. Screenshots: https://forum.blu-ray.com/showthread.php?t=354496

    Ben erg benieuwd naar From Dusk Till Dawn, dus die ga ik waarschijnlijk deze week bestellen.

  16. #41

    Standaard

    Bedankt voor de tip!

    Bij Bookspot is een aantal van deze titels slechts € 6,99!

  17. #42

    Standaard

    Let wel dat Pulp Fiction in november een 4K-uitgave krijgt (net als Reservoir Dogs, in de US in ieder geval) en ik denk dat Jackie Brown wel snel zal volgen.

  18. #43

    Standaard

    From Dusk Till Dawn gebruikt dezelfde master als andere releases. Geen extra's.

    Screenshot vergelijking met Italiaanse Eagle Pictures BD (verloopt op 12 september 2024)



    Citaat Oorspronkelijk gepost door BDInfo
    DISC INFO:

    Disc Title: From Dusk Till Dawn
    Disc Label: FROM DUSK TILL DAWN
    Disc Size: 35,902,096,644 bytes
    Protection: AACS
    BDInfo: 0.7.5.8

    PLAYLIST REPORT:

    Name: 00002.MPLS
    Length: 1:48:09.858 (h:m:s.ms)
    Size: 35,591,753,280 bytes
    Total Bitrate: 43.87 Mbps

    VIDEO:

    Codec Bitrate Description
    ----- ------- -----------
    MPEG-4 AVC Video 33411 kbps 1080p / 23.976 fps / 16:9 / High Profile 4.1

    AUDIO:

    Codec Language Bitrate Description
    ----- -------- ------- -----------
    DTS-HD Master Audio English 2128 kbps 5.1 / 48 kHz / 2128 kbps / 16-bit (DTS Core: 5.1 / 48 kHz / 1509 kbps / 16-bit)
    DTS-HD Master Audio French 2253 kbps 5.1 / 48 kHz / 2253 kbps / 16-bit (DTS Core: 5.1 / 48 kHz / 1509 kbps / 16-bit)
    DTS-HD Master Audio Italian 1576 kbps 2.0 / 48 kHz / 1576 kbps / 16-bit (DTS Core: 2.0 / 48 kHz / 1509 kbps / 16-bit)
    DTS-HD Master Audio Spanish 1579 kbps 2.0 / 48 kHz / 1579 kbps / 16-bit (DTS Core: 2.0 / 48 kHz / 1509 kbps / 16-bit)

    SUBTITLES:

    Codec Language Bitrate Description
    ----- -------- ------- -----------
    Presentation Graphics Undetermined 0.001 kbps
    Presentation Graphics French 23.392 kbps
    Presentation Graphics Italian 21.375 kbps
    Presentation Graphics Spanish 25.676 kbps
    Presentation Graphics Dutch 20.647 kbps
    Presentation Graphics French 0.057 kbps
    Presentation Graphics Italian 0.148 kbps
    Presentation Graphics Spanish 0.406 kbps

    FILES:

    Name Time In Length Size Total Bitrate
    ---- ------- ------ ---- -------------
    00004.M2TS 0:00:00.000 1:48:09.858 35,591,753,280 43,873

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •