Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 43 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Miramax-titels opnieuw uitgebracht door Paramount/Dutch FilmWorks

    Paramount heeft onlangs een aantal Miramax-titels opnieuw uitgebracht op Blu-ray:




    The Boy in the Striped Pyjamas krijg ik deze week binnen en van Scream heb ik de UK 4K-uitgave waarvan zowel de 4K als de Blu-ray voorzien is van Nederlandse ondertitels en ik vermoed dat deze uitgave hetzelfde zal zijn, dus met extra's. Ze kosten zo'n € 10,- per stuk.

  2. #2

    Standaard

    Dat zou leuk nieuws zijn om het jaar te eindigen.

  3. #3

    Standaard

    Bol spreekt bij Pulp Fiction van Dolby Digital 5.1. Ik hoop dat dit een foutje van Bol is. De rest heb ik niet gecheckt.
    The future is Blu

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Juvefan Bekijk bericht
    Bol spreekt bij Pulp Fiction van Dolby Digital 5.1. Ik hoop dat dit een foutje van Bol is. De rest heb ik niet gecheckt.
    Dat staat ook bij de andere titels. Ik zou die informatie met een korreltje zout nemen.

  5. #5

    Standaard

    Net The Boy in the Striped Pyjamas binnen gekregen. De Blu-ray heeft Engels DTS-HD Master Audio 5.1-geluid (en daarnaast nog Italiaans en Spaans DTS-HD MA 5.1 en Frans DTS-HD MA 2.0) en ondertitels in het Nederlands, Frans, Italiaans en Spaans (geen Engels). Er zijn geen extra's.

  6. #6

    Standaard

    Ik snap niet goed de zin van dit soort releases. Bijna iedereen die ze zou willen hebben heeft ze al en het ontbreken van extra's nodigt niet uit tot een upgrade.

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard B. Bekijk bericht
    Ik snap niet goed de zin van dit soort releases. Bijna iedereen die ze zou willen hebben heeft ze al en het ontbreken van extra's nodigt niet uit tot een upgrade.
    Exact mijn idee.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  8. #8

    Standaard

    Mijn idee ook.

    Wat me daarnaast het meeste verbaast is dat er in de EU een reeks Paramount back-catalogs films op BD zijn uitgebracht die in NL alleen op DVD zijn uitgebracht en OOP zijn. Ik denk dat die meer verkoopkans hebben dan deze herhaling reeks.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard B. Bekijk bericht
    Ik snap niet goed de zin van dit soort releases. Bijna iedereen die ze zou willen hebben heeft ze al en het ontbreken van extra's nodigt niet uit tot een upgrade.
    "A man's got to know his limitations", ...

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hombre Bekijk bericht
    Mijn idee ook.
    Echt waar? Zelfs als van een aantal titels de eerdere uitgave van RCV is op een BD25 met een 24p zijn ipv 23,98p zoals het eigenlijk hoort?? Verwacht ik natuurlijk wel nieuwe transfers en hopelijk op een BD50 omdat het Paramount is.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Echt waar? Zelfs als van een aantal titels de eerdere uitgave van RCV is op een BD25 met een 24p zijn ipv 23,98p zoals het eigenlijk hoort?? Verwacht ik natuurlijk wel nieuwe transfers en hopelijk op een BD50 omdat het Paramount is.
    Daarom heb ik "The English Patient" besteld. De disc van eOne is BD25 en 1080i, en je moet maar afwachten hoe lang die het nog doet. Tevens is het beeld bedroevend slecht volgens http://www.dvdinfo.be/bespreking.php?id=6055

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Echt waar? Zelfs als van een aantal titels de eerdere uitgave van RCV is op een BD25 met een 24p zijn ipv 23,98p zoals het eigenlijk hoort?? Verwacht ik natuurlijk wel nieuwe transfers en hopelijk op een BD50 omdat het Paramount is.
    The Boy in the Striped Pyjamas staat op een BD50, maar is maar voor 30 GB gevuld.

  12. #12

    Standaard

    Vraag me af of "The English Patient" en "Jackie Brown" echt upgrades zijn, tegenover hun vorige releases. Dan zou ik ze ook wel opnieuw aanschaffen...
    BD (1243) What i Watch

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door freaky Bekijk bericht
    Vraag me af of "The English Patient" en "Jackie Brown" echt upgrades zijn, tegenover hun vorige releases. Dan zou ik ze ook wel opnieuw aanschaffen...
    Voor The English Patient zou ik het ook willen weten. Maar het zou me eerlijk gezegd verbazen.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  14. #14

    Standaard

    Vandaag "The English Patient" ontvangen. Betreft een BD 50 (kan niet zien voor hoeveel deze beschreven is) en 1080p. Bitrate ligt ongeveer 10 Mbps hoger. De zwarte en witten vlekken die Werner is zijn review beschrijft (en die ik ook zie op de eOne versie) zijn niet zichtbaar. Ook zag ik toevallig op de oude versie (21:00) een verticale streep. Deze is op de nieuwe versie niet zichtbaar. Denk dus dat het een andere transfer/master is, dan die eOne heeft gebruikt. Voor mij is het een duidelijke verbetering. Geen extra's.
    Laatst aangepast door Johan1967 : 23-12-2021 om 13:38

  15. #15

    Standaard

    Eerder dit jaar is The English Patient in de VS ook opnieuw op blu-ray uitgebracht maar ik lees nergens iets over een nieuwe transfer van die release. Dit is weer zo'n titel waarvan je kunt zien aankomen dat ie op redelijke termijn in gerestaureerd of geremasterde vorm direct op 4K uitgebracht gaat worden.

    edit: berichtje van Johan1967 gemist. Ik ga er vanuit dat het dezelfde transfer is als eerdere Amerikaanse of Britse releases. Die waren wel goed.
    Laatst aangepast door Richard B. : 23-12-2021 om 12:32

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Echt waar? Zelfs als van een aantal titels de eerdere uitgave van RCV is op een BD25 met een 24p zijn ipv 23,98p zoals het eigenlijk hoort?? Verwacht ik natuurlijk wel nieuwe transfers en hopelijk op een BD50 omdat het Paramount is.
    Is 23.976 the same as 24 fps?
    23.976 is simply a television-friendly version of 24 fps that is traditionally used in film. While most people think television is broadcast at 30 frames per second, it's actually 29.976 (or 59.94 interlaced fields per second).


    23.976 is the standard in the US broadcast because of an arcane frequency compromise in the development of the original NTSC color system in the 1950s. The frame rate of black-and-white TV was exactly 30, but color was 29.97. To match this offset, film on TV was projected slightly slower than 24. If you shoot your film 24 instead of 23.976, your show will run about 4 seconds per hour longer than it should on television, because the program will be playing back at about 99.9% speed. This is a problem because broadcasters operate on split-second timing.
    Whether you choose to shoot at 24 or 23.976 does not affect sound. For video, sound is recorded and played back at precisely 48,000 (or sometimes some other rate) samples per second regardless of the video frame rate. The sound is then played back at exactly the same rate (usually with an accuracy of about 1 part per million, or one frame in 12 hours of continuous running).
    The only time you will have problems is if you shoot 24 and then try to edit at 23.976 or vice-versa. You MUST edit on a timeline that has the same frame rate that you shot. Otherwise the edit system will be running at a different speed than the camera, so obviously the sound will get out of sync.
    Bottom line, there are no perceptible differences between shooting 23.976 or "true 24", it's just a matter of synchronization with the sound and/or the broadcast television system.


    Incidentally, any of these speed issues that may arise during editing can be resolved by running sound or picture at 100.1% or 99.9% speed, whichever works to bring things back into sync.

    Overigens zijn alle Studio Canal UHD en BD (ook die door Universal zijn uitgebracht) 24p...

    Kijk eens in deze data base en scrol wat pagina's terug en dan zie je veel titels op BD die in NL nooit zijn uitgebracht.
    https://bluray-disc.de/suche/paramount
    "A man's got to know his limitations", ...

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Johan1967 Bekijk bericht
    Vandaag "The English Patient" ontvangen. Betreft een BD 50 (kan niet zien voor hoeveel deze beschreven is) en 1080p. Bitrate ligt ongeveer 10 Mbps hoger. De zwarte en witten vlekken die Werner is zijn review beschrijft (en die ik ook zie op de eOne versie) zijn niet zichtbaar. Ook zag ik toevallig op de oude versie (21:00) een verticale streep. Deze is op de nieuwe versie niet zichtbaar. Denk dus dat het een andere transfer/master is, dan die eOne heeft gebruikt. Voor mij is het een duidelijke verbetering. Geen extra's.
    Dat is een wetenswaardigheid die ik eens moet checken dan.Als dat waar is dan koop ik dadelijk een nieuwe versie.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  18. #18

    Standaard

    Dat is toch wel jammer dat er geen extras op staan. Zo puilen de buitenlandse releases van Pulp Fiction, Trainspotting, From Dusk Till Dawn en Jackie Brown uit van de extras.

  19. #19

    Standaard

    @Hombre dat wist ik dan weer niet, bedankt voor het informeren. Dan zal het de lage bitrate zijn welke me soms stoort bij dergelijke uitgaves. Daarom kan ik ook niet begrijpen dat je niet wat enthusiaster bent over een mogelijk betere uitgaves.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Johan1967 Bekijk bericht
    Vandaag "The English Patient" ontvangen. Betreft een BD 50 (kan niet zien voor hoeveel deze beschreven is) en 1080p. Bitrate ligt ongeveer 10 Mbps hoger. De zwarte en witten vlekken die Werner is zijn review beschrijft (en die ik ook zie op de eOne versie) zijn niet zichtbaar. Ook zag ik toevallig op de oude versie (21:00) een verticale streep. Deze is op de nieuwe versie niet zichtbaar. Denk dus dat het een andere transfer/master is, dan die eOne heeft gebruikt. Voor mij is het een duidelijke verbetering. Geen extra's.
    Heb je soms tot op de seconde de speelduur?
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht
    Heb je soms tot op de seconde de speelduur?
    2:41:45

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Johan1967 Bekijk bericht
    2:41:45
    Aparte lengte. Alle 1080p-versies op DVD Beaver en dvdcompare.net zijn langer. De Canadese 1080i-versie is wel 2:41:44 lang maar dat is deze dus ook niet.

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard B. Bekijk bericht
    Aparte lengte. Alle 1080p-versies op DVD Beaver en dvdcompare.net zijn langer. De Canadese 1080i-versie is wel 2:41:44 lang maar dat is deze dus ook niet.
    Hoezo langer? Ze melden allemaal ongeveer dezelfde speelduur: 2 uur en 42 minuten oftewel 162 minuten.

  24. #24

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pastichio Rocker Bekijk bericht
    Wat maken die paar miliseconden nou uit?
    Het laatste getal is de seconden.

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •