De resultaten 1 tot 17 van 17 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Geen Atmos wel TrueHD

    Van de week 2 nieuwe frontspeakers gekocht, opnieuw ingesteld en ook opnieuw audessey calibratie gedaan. Alles ging goed, alle speakers aanwezig en werkend. Nu met de 4K speler panasonic en met mijn mediaspeler krijg ik het niet voor mekaar om atmos op de juiste manier af te spelen.

    Als ik atmos afspeel zie ik in display van Denon x3700h receiver TrueHD ipv Atmos ook selecteert hij de front en rear atmos speakers niet zie ik wel bij info. Als ik kies voor ander geluidsformaat selecteert hij wel atmos en krijg ook atmos in het display te zien. Ook de front atmos en rear atmosspeakers zijn geselecteerd bij info. Alleen is dat niet zoals het hoort, aangezien dat normaal de dts neutral optie is bij het geluid terwijl het juist de 2e optie surround hoort te zijn.

    Hopelijk snappen jullie mij een beetje en alle hulp is welkom, ik kom er zelf niet uit...

  2. #2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Wim S. Bekijk bericht
    Van de week 2 nieuwe frontspeakers gekocht, opnieuw ingesteld en ook opnieuw audessey calibratie gedaan. Alles ging goed, alle speakers aanwezig en werkend. Nu met de 4K speler panasonic en met mijn mediaspeler krijg ik het niet voor mekaar om atmos op de juiste manier af te spelen.

    Als ik atmos afspeel zie ik in display van Denon x3700h receiver TrueHD ipv Atmos ook selecteert hij de front en rear atmos speakers niet zie ik wel bij info. Als ik kies voor ander geluidsformaat selecteert hij wel atmos en krijg ook atmos in het display te zien. Ook de front atmos en rear atmosspeakers zijn geselecteerd bij info. Alleen is dat niet zoals het hoort, aangezien dat normaal de dts neutral optie is bij het geluid terwijl het juist de 2e optie surround hoort te zijn.

    Hopelijk snappen jullie mij een beetje en alle hulp is welkom, ik kom er zelf niet uit...
    Hoeveel speakers heb je aangesloten. Ik had eenzelfde probleem. Heb toen de interne versterker toewijzing moeten wijzigen. Toen was het opgelost.
    Ik heb nu 7.2.4 met een extra versterker.
    Formerleewarmer (Five StarTrader) en (SafeTrader)

    LG OLED77G36LA, Marantz SR7015, OPPO 203 UHD, speakers: Xanadu, Apple TV 4K

  3. #3

    Standaard

    2 front, center, 2 surround, 2 atmos speakers voor & achter & een subwoover dus volgens mij een 5.1.4 systeem.
    Ik heb hem ingesteld op 9.1 en op het plaatje zie je de juiste speakers aangegeven. De Atmos speakers zijn upfiring en staan op de speakers.

    Mijn apparatuur:

    Sony A80j oled tv
    Denon x3700h receiver
    Focal chora center en focal chora 806 front speakers.
    Voor front atmos gebruik ik de monitor audio bronze
    Voor surround gebruik ik de Focal sib evo atmos (daar zit de atmos al bovenin de speakers verwerkt)
    Subwoofer focal cub evo

    Bij mijn vorige setup, ook 5.1.4 had ik geen problemen, maar denk dat er iets in de instellingen is veranderd. Heb wel weer een nieuwe audessey calibratie gedaan ivm nieuwe speakers.

    Mijn earc had gisteren ook geen goed contact met de receiver, dan was het weer goed en dan weer niet. Nu lijk ik gisteravond het toch weer goed gekregen te hebben, komt allemaal zo precies. Heb de tv terug moeten zetten naar fabrieksinstellingen en op een gegeven moment toch gelukt. Nu nog op de juiste manier atmos instellen, ook alles op bitstream ingesteld en de tv op ddplus.
    Laatst aangepast door Wim S. : 24-12-2021 om 07:58

  4. #4

    Standaard

    Denk dat als ik straks mijn stands heb voor mijn frontspeakers de receiver maar weer terugzet naar fabrieksinstellingen voordat ik een audessey calibratie doe..want kom zo geen stap verder. Denk dat het probleem ligt bij mijn receiver of tv instellingen. Mogelijk is de tv ingesteld op pcm , maar volgens mij niet..

  5. #5

    Standaard

    Inmiddels opnieuw audessey calbratie gedaan. Met een 5.1.4 opzet vooraf geplaatst in verst. Toewijzen. Helaas weer niet goed, toewijsmode 9.1 gedaan, misschien moet ik wel 11.1ch proberen?

    Heb het wel beetje gehad met audessey calibratie
    Laatst aangepast door Wim S. : 26-12-2021 om 08:00

  6. #6

    Standaard

    Kan het ook met zones te maken hebben want tijdens de calibratie valt het mij op dat als hij van de front right atmos speaker naar de rear atmos speaker gaat je een klik hoort op de receiver alsof hij overgaat naar andere zone, datzelfde gebeurd dan ook weer als hij van de left rear atmos speaker weer overgaat naar de left front atmos speaker (weer die klik).

  7. #7

    Standaard

    20211224_084247.jpg
    Voorheen stond Dolby atmos op de positie van truehd, nu moet ik voor atmos switchen naar positie 3.

    Gekke is dat tv stereo signaal doorgeeft en hier wel alle speakers als actief aangeeft, tv van mijn provider is pcm. De 4K speler heb ik ingesteld op bitstream en de mediaspeler op raw ipv pcm, dat heb ik altijd zo gehad.

  8. #8

    Standaard

    Ik krijg het probleem niet opgelost.

    Ik heb een 5.1.4 systeem met 4 upfiring atmos speakers, na vele diverse instellingen etc. nog steeds geen atmos.

    Dolby truehd krijg ik en de 4 atmos speakers zijn niet geselecteerd. Bij signaal geeft hij wel de surround atmos speakers weer maar dezen worden niet geselecteerd bij active speakers.

    Dan kan ik nog de optie kiezen Dolby atmos/DSur waarbij signaal aangeeft Dolby Atmos - TrueHD, voorheen pakte de Denon het allemaal automatisch de juiste geluidsformaten, nu moet ik steeds switchen en ik vraag mij af of het allemaal wel klopt..

    Zijn er ook bedrijven die voor je instellen want ik wordt er behoorlijk moe van, misschien maar overstappen op een soundbar haha..

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Wim S. Bekijk bericht
    Ik krijg het probleem niet opgelost.

    Ik heb een 5.1.4 systeem met 4 upfiring atmos speakers, na vele diverse instellingen etc. nog steeds geen atmos.

    Dolby truehd krijg ik en de 4 atmos speakers zijn niet geselecteerd. Bij signaal geeft hij wel de surround atmos speakers weer maar dezen worden niet geselecteerd bij active speakers.

    Dan kan ik nog de optie kiezen Dolby atmos/DSur waarbij signaal aangeeft Dolby Atmos - TrueHD, voorheen pakte de Denon het allemaal automatisch de juiste geluidsformaten, nu moet ik steeds switchen en ik vraag mij af of het allemaal wel klopt..

    Zijn er ook bedrijven die voor je instellen want ik wordt er behoorlijk moe van, misschien maar overstappen op een soundbar haha..
    Het kan zijn dat de receiver, jouw instellingen weer moet leren. Je zal dan bij iedere codec handmatig de juiste geluidsmodus moeten kiezen zodat de receiver het de volgende keer zelf kan doen.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Het kan zijn dat de receiver, jouw instellingen weer moet leren. Je zal dan bij iedere codec handmatig de juiste geluidsmodus moeten kiezen zodat de receiver het de volgende keer zelf kan doen.
    Ah oké dat zou wel veel verklaren idd, dan ga ik 'm die tijd maar even geven om het weer allemaal te leren. Voor de rest pakt hij alle geluidsformaten wel zoals het hoort en was...

  11. #11

    Standaard

    Heb je geen voorkeurs instellingen per ingang. Mijn denon heeft 4 voorkeur toetsen: ingang en audio selectie.
    Formerleewarmer (Five StarTrader) en (SafeTrader)

    LG OLED77G36LA, Marantz SR7015, OPPO 203 UHD, speakers: Xanadu, Apple TV 4K

  12. #12

    Standaard

    Lees dit even goed door
    https://manuals.denon.com/AVCX3700H/...SYasydxfyy.php


    Allerseerst maak NIET de fout om niet eerst Main Zone te kiesen anders gaat het niet goed met je instellingen.
    Je hebt 9 versterkers en als je versterking aan een Zone 1 of 2 of bi-wire toewijs verminder je het aantal beschikbare versterking.


    Probeer eerst eens de Handmatige set-up of je dan wel het gewenste resultaat krijgt.


    Menu optie:
    Luidsprekerconfiguratie en instellingen “Verst. Toewijzen”


    Verwar hier "Hoogte" en "Atmos" speakers niet. (als je dit doet zal je geen ATMOS krijgen, maar alleen DD-THD)


    Kies dan de voor jou juiste opties en doe de test.



    Daarna kun je kijken wat Audyssey doet.


    Succes.
    "A man's got to know his limitations", ...

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hombre Bekijk bericht
    Lees dit even goed door
    https://manuals.denon.com/AVCX3700H/...SYasydxfyy.php





    Allerseerst maak NIET de fout om niet eerst Main Zone te kiesen anders gaat het niet goed met je instellingen.
    Je hebt 9 versterkers en als je versterking aan een Zone 1 of 2 of bi-wire toewijs verminder je het aantal beschikbare versterking.


    Probeer eerst eens de Handmatige set-up of je dan wel het gewenste resultaat krijgt.


    Menu optie:
    Luidsprekerconfiguratie en instellingen “Verst. Toewijzen”


    Verwar hier "Hoogte" en "Atmos" speakers niet. (als je dit doet zal je geen ATMOS krijgen, maar alleen DD-THD)


    Kies dan de voor jou juiste opties en doe de test.



    Daarna kun je kijken wat Audyssey doet.


    Succes.
    Hij kan nu idd wel ingesteld zijn op Main Zone, ik lees het even na en hopelijk heldert dat het een en ander voor mij op. Bedankt voor de tips...

    In de luidspreker configuratie heb ik de speakers aks bovenop mijn speakers ingesteld, dus upfiring en dat klopt precies zo als op de tv wordt aangegeven. Ik vermoed dat het wel met main zone te maken heeft, dacht ook dat het zo moest...
    Laatst aangepast door Wim S. : 04-01-2022 om 14:01

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mark van L. Bekijk bericht
    Heb je geen voorkeurs instellingen per ingang. Mijn denon heeft 4 voorkeur toetsen: ingang en audio selectie.
    Heeft die van mij ook, maar voorheen pakte hij de juiste geluidsinstelling op 1 voorkeur toets. Groen en dan de 2e optie.

  15. #15

    Standaard

    Volgens mij staat het wel goed bij mij op main zone, ik heb hem ingesteld op 9.1 instelling.
    Vloer 5-kan geselecteerd en Dolby luidspreker 4-kan. Ik zal even wat foto's maken van instellingen.

    Bij deze wat foto's, misschien is er ook wel niets mis, maar was het anders gewend qua instellingen.

    20220104_142347.jpg20220104_142409.jpg20220104_142758.jpg
    Bijgesloten plaatje(s) Bijgesloten plaatje(s)
    Laatst aangepast door Wim S. : 04-01-2022 om 14:36

  16. #16

    Standaard

    Hoi Wim,

    Voor mij lastig om je te helpen, maar is het inputsignaal wel Atmos?

    Ik heb zelf een Marantz (en gebruik geen Audyssey), maar dat verschild niet zo voor met Denon.
    Marantz atmos-.jpg

    Ik heb even een plaatje van het net geplukt als hoe het er uit ziet bij de Marantz als het signaal puur Atmos (DD+ of THD) is.

    Hopelijk help het en anders kun je nog bij display opties kijken want/welke info je wil weergeven.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Wim S. Bekijk bericht
    Volgens mij staat het wel goed bij mij op main zone, ik heb hem ingesteld op 9.1 instelling.
    Vloer 5-kan geselecteerd en Dolby luidspreker 4-kan. Ik zal even wat foto's maken van instellingen.

    Bij deze wat foto's, misschien is er ook wel niets mis, maar was het anders gewend qua instellingen.

    20220104_142347.jpg20220104_142409.jpg20220104_142758.jpg
    "A man's got to know his limitations", ...

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hombre Bekijk bericht
    Hoi Wim,

    Voor mij lastig om je te helpen, maar is het inputsignaal wel Atmos?

    Ik heb zelf een Marantz (en gebruik geen Audyssey), maar dat verschild niet zo voor met Denon.
    Marantz atmos-.jpg

    Ik heb even een plaatje van het net geplukt als hoe het er uit ziet bij de Marantz als het signaal puur Atmos (DD+ of THD) is.

    Hopelijk help het en anders kun je nog bij display opties kijken want/welke info je wil weergeven.
    20220104_142830.jpg

    Volgens mij is dit zoals het hoort te zijn?
    Dus neem aan dat dit goed is en op een gegeven moment automatisch wordt herkend door de receiver, dan dat ik hetzelf moet selecteren.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •