Pagina 2 van 7 EersteEerste 123456 ... LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 164 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door smooth Ron Bekijk bericht
    De bluray kan ik bevestigen. Net ontvangen.
    Bedankt. Ik heb de 4k-versie net binnen uit Duitsland en daar staat gewoon Engels op als taal. Tenminste volgens de achterkant. English Dolby Atmos (7.1 compatible) staat vermeld.

  2. #27

    Standaard

    Vraagje: Is er al een update over de release van Spider-Man: No Way Home. Ik neem aan dat Sony Nederland wel bezig is met rechten of iets om een distributie netwerk opnieuw op te bouwen? Of zien we gewoon nooit meer Sony releases uitkomen in de toekomst..

    Hiernaast had ik ook een vraagje of iemand weet of Chucky de tv serie hier zal worden uitgebracht. Ik zie dat Universal seizoen 1 uitgeeft in de U.K. Hier is de link https://www.zavvi.nl/blu-ray/chucky-.../13666158.html

    Dus was benieuwd of er al iets bekend was over een mogelijke release in Nederland?

  3. #28

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TCB97 Bekijk bericht
    Vraagje: Is er al een update over de release van Spider-Man: No Way Home. Ik neem aan dat Sony Nederland wel bezig is met rechten of iets om een distributie netwerk opnieuw op te bouwen? Of zien we gewoon nooit meer Sony releases uitkomen in de toekomst..

    Hiernaast had ik ook een vraagje of iemand weet of Chucky de tv serie hier zal worden uitgebracht. Ik zie dat Universal seizoen 1 uitgeeft in de U.K. Hier is de link https://www.zavvi.nl/blu-ray/chucky-.../13666158.html

    Dus was benieuwd of er al iets bekend was over een mogelijke release in Nederland?
    Ik ben bang dat je Sony releases voortaan zal moeten gaan importeren als je tenminste fysiek product wil hebben.
    Het gaat echt niet meer gebeuren dat Sony hier een nieuw distributie netwerk gaat opbouwen, misschien dat ze nog heil zien in een deal met een locale distributeur zoals Paramount doet met Dutch FilmWorks maar zo niet is fysieke media voor Sony in Nederland voorbij.
    En ik denk dat meer distributeurs dit uiteindelijk zullen gaan doen in de wereldwijde filmverdeling, goedkoper en makkelijker voor de studio's.
    HT Gear : Samsung 75Q90R / Denon AVC-X6500R / Panasonic DP-UB9004 / AppleTV 4K 64GB

  4. #29

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Wedlock Bekijk bericht
    Ik ben bang dat je Sony releases voortaan zal moeten gaan importeren als je tenminste fysiek product wil hebben.
    Het gaat echt niet meer gebeuren dat Sony hier een nieuw distributie netwerk gaat opbouwen, misschien dat ze nog heil zien in een deal met een locale distributeur zoals Paramount doet met Dutch FilmWorks maar zo niet is fysieke media voor Sony in Nederland voorbij.
    En ik denk dat meer distributeurs dit uiteindelijk zullen gaan doen in de wereldwijde filmverdeling, goedkoper en makkelijker voor de studio's.
    Als dat hun strategie is, dan moeten ze ook consequent zijn en al hun 4K-, Blu-ray- en DVD-spelers uit het assortiment halen (als "niet meer leverbaar" kwalificeren). Ik had Sony in de jaren 80-90 van de vorige eeuw hoog zitten en had ook diverse Sony-apparatuur in huis, maar die liefde is compleet voorbij. Ik zou op dit moment zelfs geen TV (OLED of LED) van dit merk willen kopen.
    Laatst aangepast door Marcel Hoeve : 26-02-2022 om 09:08
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  5. #30

    Standaard

    Zowel blu-ray.com als bluray-disc.de melden nu dat zowel de 4K als BR van de Duitse (en Franse afgaande van de andere dubs en subs) release NL subs heeft voor Spider-man: No Way Home.

    https://www.blu-ray.com/movies/Spide...lu-ray/307271/
    https://bluray-disc.de/blu-ray-filme..._4k_uhd_bluray

  6. #31

    Standaard

    Ik begrijp de heisa niet rond Sony.
    Wees tevreden dat ze op Duitse en Franse releases NL ondertitels zetten (en hoop dat het in de toekomst zo zal blijven).

    Liever zo dan een dvd-only release, en import blu-ray / 4K zonder nl ondertitels.

  7. #32
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Het is de angst dat de hobby waar we angstvallig aan vasthouden langzaam verdwijnt. Als er een schaap over de dam is... Ondanks dat ik vrijwel niks in Nederland koop, begrijp ik dat wel. Is dit het begin van het einde?
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  8. #33

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Het is de angst dat de hobby waar we angstvallig aan vasthouden langzaam verdwijnt. Als er een schaap over de dam is... Ondanks dat ik vrijwel niks in Nederland koop, begrijp ik dat wel. Is dit het begin van het einde?
    Ja. dit is het begin van het einde . Alles gaat tegenwoordig alleen maar om zoveel mogelijk geld verdienen om de aandeelhouders tevreden te stellen. Wat klanten willen doet er niet meer toe. Kwaliteit leveren is niet meer belangrijk, zoveel mogelijk winst genereren wel. Gelukkig is die trend bij boeken compleet mislukt, e-books leiden een zieltogend, marginaal bestaan.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  9. #34

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Ja. dit is het begin van het einde . Alles gaat tegenwoordig alleen maar om zoveel mogelijk geld verdienen om de aandeelhouders tevreden te stellen. Wat klanten willen doet er niet meer toe. Kwaliteit leveren is niet meer belangrijk, zoveel mogelijk winst genereren wel. Gelukkig is die trend bij boeken compleet mislukt, e-books leiden een zieltogend, marginaal bestaan.
    Nou de klanten willen zeker geen fysieke discs, maar het gebruiksgemak van streaming.

    Kan het nog jammer zijn en best kans dat fysieke filmdragers toch op de een of andere manier overleven (de grammofoonplaat heeft dat ook gedaan immers). Maar digitale dragers zijn nu eenmaal vluchtiger en gevoeliger voor technologische vooruitgang dan veel analoge dragers. Een HD-DVD uit 2008, een laserdic uit 2000 of een CD-i uit 1996 kun je nu al niet meer afspelen (vooropgesteld dat je dat zou willen), een LP uit 1965 daarentegen wel. Ik verwacht dat dvd en bluray nog wel lang afspeelbaar zullen blijven en dat er spelers voor gemaakt blijven worden, maar met UHD discs zou het best ook de kant van de HD-DVD op kunnen gaan op de lange termijn, zeker als je ziet hoe weinig spelers daar zelfs nu voor te krijgen zijn. Tot die tijd geniet ik er gewoon van, maar ik ga niet meer bijn hele bd-collectie upgraden.

    En je voorbeeld over ebooks: ik weet wel zeker dat er meer mensen zijn die ebooks lezen en een ereader hebben dan die een blurayspeler in huis hebben. Veel bibliotheken werken er ook mee, dus waarom jij dit als mislukt ziet snap ik niet. Veel mensen lezen zowel op ereaders als gewoon van papier, net als velen hier fysieke dragers kopen maar ook gewoon films en series streamen.
    Laatst aangepast door Oakey : 28-02-2022 om 11:48

  10. #35

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Ik zou op dit moment zelfs geen TV (OLED of LED) van dit merk willen kopen.
    Vreemde instelling. Je scheert het gehele merk Sony over een kant. Het bedrijf Sony is een grote conglomeraat.O p het gebied van TV's scoort Sony best wel goed met hun A95K. De QD-oledpaneel komt van Samsung Display. Andere Sony OLED's komen van LG Display. Echte Sony TV's kan je niet meer noemen.
    De Playstation5 is ook een top console. En hun games, zoals Horizon & God of War, zijn ook van hoge kwaliteit.
    Dat de fysieke media voor Sony in Nederland voorbij is, kan je toch wel los zien van hun andere (hardware) takken.

  11. #36

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    Nou de klanten willen zeker geen fysieke discs, maar het gebruiksgemak van streaming.

    Kan het nog jammer zijn en best kans dat fysieke filmdragers toch op de een of andere manier overleven (de grammofoonplaat heeft dat ook gedaan immers). Maar digitale dragers zijn nu eenmaal vluchtiger en gevoeliger voor technologische vooruitgang dan veel analoge dragers. Een HD-DVD uit 2008, een laserdic uit 2000 of een CD-i uit 1996 kun je nu al niet meer afspelen (vooropgesteld dat je dat zou willen), een LP uit 1965 daarentegen wel. Ik verwacht dat dvd en bluray nog wel lang afspeelbaar zullen blijven en dat er spelers voor gemaakt blijven worden, maar met UHD discs zou het best ook de kant van de HD-DVD op kunnen gaan op de lange termijn, zeker als je ziet hoe weinig spelers daar zelfs nu voor te krijgen zijn. Tot die tijd geniet ik er gewoon van, maar ik ga niet meer bijn hele bd-collectie upgraden.

    En je voorbeeld over ebooks: ik weet wel zeker dat er meer mensen zijn die ebooks lezen en een ereader hebben dan die een blurayspeler in huis hebben. Veel bibliotheken werken er ook mee, dus waarom jij dit als mislukt ziet snap ik niet. Veel mensen lezen zowel op ereaders als gewoon van papier, net als velen hier fysieke dragers kopen maar ook gewoon films en series streamen.
    UHD's kun je ook gewoon op PS5 of Xbox afspelen.

  12. #37

    Standaard

    De PS5 is een apparaat van €600, die niet iedereen zal hebben. En mij lijkt zo’n console toch ook iets dat niet eeuwig een optische drive zal behouden. Ik heb het ook vooral over de toekomst

  13. #38

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    Nou de klanten willen zeker geen fysieke discs, maar het gebruiksgemak van streaming.

    Kan het nog jammer zijn en best kans dat fysieke filmdragers toch op de een of andere manier overleven (de grammofoonplaat heeft dat ook gedaan immers). Maar digitale dragers zijn nu eenmaal vluchtiger en gevoeliger voor technologische vooruitgang dan veel analoge dragers. Een HD-DVD uit 2008, een laserdic uit 2000 of een CD-i uit 1996 kun je nu al niet meer afspelen (vooropgesteld dat je dat zou willen), een LP uit 1965 daarentegen wel. Ik verwacht dat dvd en bluray nog wel lang afspeelbaar zullen blijven en dat er spelers voor gemaakt blijven worden, maar met UHD discs zou het best ook de kant van de HD-DVD op kunnen gaan op de lange termijn, zeker als je ziet hoe weinig spelers daar zelfs nu voor te krijgen zijn. Tot die tijd geniet ik er gewoon van, maar ik ga niet meer bijn hele bd-collectie upgraden.

    En je voorbeeld over ebooks: ik weet wel zeker dat er meer mensen zijn die ebooks lezen en een ereader hebben dan die een blurayspeler in huis hebben. Veel bibliotheken werken er ook mee, dus waarom jij dit als mislukt ziet snap ik niet. Veel mensen lezen zowel op ereaders als gewoon van papier, net als velen hier fysieke dragers kopen maar ook gewoon films en series streamen.
    Ik denk dat je hiermee bedoelt dat de benodigde apparatuur voor het afspelen van HD DVD's en CDi's niet meer nieuw verkrijgbaar is, in tegenstelling tot LP's. Want ik heb nog een Toshiba EP35 HD DVD speler aangesloten staan en vorige week nog Dante's Peak op HD DVD bekeken. Ik heb niet al mijn HD DVD's geupgrade naar Blu-ray want vele titels die ik heb zijn nog prima van kwaliteit. Maar inderdaad, je moet wel de tweedehands markt op wil je nu nog een speler willen aanschaffen. Ik heb die van mij gelukkig toentertijd nieuw aangeschaft. Hoop ooit nog eens tegen een XE1 aan te lopen, maar die zal niet goedkoop zijn.

  14. #39

    Standaard

    Dat bedoel ik inderdaad, ondanks dat deze schijven fysiek in een UHD speler passen, kan de content niet meer gelezen of gedecodeerd worden. En ook dat tweedehandsspelers kapot gaan en dan niet makkelijk te repareren zijn. De levensduur van die spullen met printplaat en specifieke lasers is beperkt. Terwijl je een platenspeler uit de jaren 50 makkelijk weer aan de praat krijgt want het is vooral mechanisch.

    Laserdiscspelers zijn nu na 25-30 volgens mij bijna allemaal kapot nu. Heeft iemand er nog een goed werkende staan? Op marktplaats staan er een paar maar vooral veel defecte.
    Laatst aangepast door Oakey : 28-02-2022 om 13:50

  15. #40

    Standaard

    Streaming leuk en aardig, maar straks heb je 24 abonnementen nodig om die ene film te kunnen zien, als die al ergens op een streamingdienst te vinden is. Ik begrijp niet dat streamingdiensten hun aanbod voortdurend wijzigen door titels te verwijderen en nieuwe titels toe te voegen. Laat alle oude titels toch gewoon staan. Opslagruimte is zo goedkoop tegenwoordig.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  16. #41

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Streaming leuk en aardig, maar straks heb je 24 abonnementen nodig om die ene film te kunnen zien, als die al ergens op een streamingdienst te vinden is. Ik begrijp niet dat streamingdiensten hun aanbod voortdurend wijzigen door titels te verwijderen en nieuwe titels toe te voegen. Laat alle oude titels toch gewoon staan. Opslagruimte is zo goedkoop tegenwoordig.
    Het verwijderen/toevoegen heeft niks met opslag te maken maar met gekochte distributierechten waaraan een afloopdatum gekoppeld is.

  17. #42

    Standaard

    Klopt, je hebt meerdere abonnementen nodig om te kunnen streamen, kost je zo €20-25 per maand. Maar voor dat geld koop je 1 UHD schijf of kun je 1 keer naar de film (nog niet eens met zijn tweeën tegenwoordig). Die gekochte UHD-schijf kun je wel houden en zo vaak kijken als je wilt (zolang er dus spelers zijn, zie boven), maar veel mensen hoeven dat niet (en met de collecties die wij aanleggen is dat ook niet meer heel realistisch als je eerlijk bent).

    Vroeger betaalde je fl 190 per jaar aan kijk en luistergeld (omgerekend met inflatiecorrectie zo’n €135), dat hoeft nu niet meer. Kun je nu onbeperkt voor Netflixen.
    Laatst aangepast door Oakey : 28-02-2022 om 15:11

  18. #43
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    En je kunt het daarnaast maandelijks opzeggen, dus dan weer een maandje niet en dan weer wel. Gemakzucht voorkomt dat vaak alleen...
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  19. #44

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    En je kunt het daarnaast maandelijks opzeggen, dus dan weer een maandje niet en dan weer wel. Gemakzucht voorkomt dat vaak alleen...
    Echt he ! zo'n probleem hahahaha

    Maar ff serieus HBOmax komt 8 maart naar Nederland en dan betaal je nog eens de helft van het normale abonnementsgeld als je voor eind Maart je aanmeld, en dat voor zolang je je abonnement behoud.
    Dus gewoon 4 euries per maand.....dat vind ik zeer schappelijk.
    HT Gear : Samsung 75Q90R / Denon AVC-X6500R / Panasonic DP-UB9004 / AppleTV 4K 64GB

  20. #45

    Standaard

    Sony de entertainment maatschappij heeft weinig of niets met de apparatuur te zien.

    Remember... de sacd-speler en hi-res audio apparatuur.

    Werd toen ook volledig tegengewerkt door de SonyvMusic label-bazen.

  21. #46

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door .:Quadran:. Bekijk bericht
    Sony de entertainment maatschappij heeft weinig of niets met de apparatuur te zien.

    Remember... de sacd-speler en hi-res audio apparatuur.

    Werd toen ook volledig tegengewerkt door de SonyvMusic label-bazen.
    Mini-disc anyone...??

  22. #47

    Standaard

    SACD was toch ook deels van Sony?

    George Michael, die werd pas tegengewerkt door Sony

  23. #48

    Standaard

    Wel grappig dat het nu over streaming gaat in deze Sony discussie.

    In de Benelux is Sony gestopt met fysieke media maar in de rest van de wereld zijn er vooralsnog geen signalen, vandaag is er in de VS zelfs een heruitgave van Bridge on the River Kwai aangekondigd op 4K Blu-ray en komt eindelijk Lawrence of Arabia los op 4K Blu-ray uit.

    Waar Sony zich wel wereldwijd lijkt te hebben teruggetrokken is uit de markt van Streaming diensten.
    In de VS en Europa zijn hun films van recente jaren nergens te vinden via streaming diensten als Amazon Prime of Netflix, en ook hun back catalogue titels lijken ze terug te trekken zodra de rechten verlopen zijn.

    Na de bioscoop release zijn films van Sony verkrijgbaar via Digitale huur en koop, en al lang niet meer te vinden op welke streaming dienst dan ook.

    Op zich is deze strategie ook wel begrijpelijk, voor de komst van Disney+ waren films van Disney en Fox heer en meester in de bioscoop.
    De top van bioscoop opbrengsten bestond bijna uitsluitend uit films van Disney en fox, maar sinds ze hun films vrijwel gelijk op Disney+ uitbrengen brengen is daar weinig meer van over.

    Sony daarentegen.
    best bezochte 2021 Sony film "Spiderman: No Way Home" heeft in de VS al bijna 3 keer zoveel opgebracht in de bioscoop als de best bezochte Disney/Fox 2021 film "Shang-Chi and the Legend of the Ten Rings" ($734 miljoen vs $224 miljoen)
    Zelfs "Venom: Let There Be Carnage" ($212 miljoen) heeft bijna evenveel opgebracht als "Shang-Chi".

    Op het gebied van streaming diensten lijkt er een veldslag gaande, en Sony lijkt zich daar buiten te willen houden.

    Zij lijken zich toch meer in te zetten op Bioscoop opbrengsten en daarna op verkoop/verhuur via video on demand en optische media.
    UHD Blu-ray's: 244Blu-ray's: 1129DVD's: 226

  24. #49

    Standaard

    Het zou voor dergelijke maatschappijen dan ook veel eenvoudiger zijn dat ze pan-Europese releases uitbrachten met een dertigtal verschillende ondertitelingssporen, en dat dan systematisch voor al hun releases. Het zal Sony worst wezen of je hun films nu via België, Nederland, Frankrijk of Duitsland koopt.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  25. #50

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frenkel Bekijk bericht
    Wel grappig dat het nu over streaming gaat in deze Sony discussie.

    In de Benelux is Sony gestopt met fysieke media maar in de rest van de wereld zijn er vooralsnog geen signalen, vandaag is er in de VS zelfs een heruitgave van Bridge on the River Kwai aangekondigd op 4K Blu-ray en komt eindelijk Lawrence of Arabia los op 4K Blu-ray uit.
    O, dat had weer even gemist! Heb je een link? Dat wordt in ieder geval een aanschaf.

Pagina 2 van 7 EersteEerste 123456 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •