Pagina 3 van 7 EersteEerste 1234567 LaatsteLaatste
De resultaten 51 tot 75 van 164 worden weergegeven.
  1. #51

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    O, dat had weer even gemist! Heb je een link? Dat wordt in ieder geval een aanschaf.
    https://www.blu-ray.com/news/?id=30225

    Wel erg duur, een steelbook voor $46 bij amazon.com
    UHD Blu-ray's: 244Blu-ray's: 1129DVD's: 226

  2. #52

    Standaard

    Ik wacht nog even af, een steelboek vind ik niks en ga daar zeker niet extra voor betalen. Dat bedrag plus taxes was wat de Columbia Classics box in zijn geheel heeft gekost destijds,

  3. #53

    Standaard

    Tegen dat die steelbook van bij de customs komt, is die al helemaal ingedeukt

  4. #54

    Standaard

    Precies, dat is ook mijn bezwaar. En in de kast komen er snel krassen op. Een gewone keep case is prima.

  5. #55

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door .:Quadran:. Bekijk bericht
    Ik begrijp de heisa niet rond Sony.
    Wees tevreden dat ze op Duitse en Franse releases NL ondertitels zetten (en hoop dat het in de toekomst zo zal blijven).
    Liever zo dan een dvd-only release, en import blu-ray / 4K zonder nl ondertitels.
    Door er Nederlandse ondertitels op te zetten blijft de mogelijkheid bestaan om nog met een lokale partij een distributie deal te sluiten. Als die er uiteindelijk niet komt, zullen die Nederlandse ondertitels ook wel verdwijnen.

  6. #56

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door The Workaholic Bekijk bericht
    Door er Nederlandse ondertitels op te zetten blijft de mogelijkheid bestaan om nog met een lokale partij een distributie deal te sluiten. Als die er uiteindelijk niet komt, zullen die Nederlandse ondertitels ook wel verdwijnen.
    Welke lokale partij? En distributie waarheen? Het FRS rek van Boekenvoordeel? Het zou allemaal kunnen maar die markt is inmiddels zo klein en met uitbreiding van streamingsdiensten zal deze nog (veel) verder krimpen. Nederland is nu eenmaal een voorloper als het om dit soort dingen gaat oa door de goede internetinfrastructuur, met als gevolg dat de fysieke markt het zwaarder heeft dan in landen om ons heen. Commercieel dus echt wel een uitdaging om dan een bluraydistributie op te gaan zetten.

  7. #57

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door The Workaholic Bekijk bericht
    Door er Nederlandse ondertitels op te zetten blijft de mogelijkheid bestaan om nog met een lokale partij een distributie deal te sluiten. Als die er uiteindelijk niet komt, zullen die Nederlandse ondertitels ook wel verdwijnen.
    Als streamingdiensten buitenlandse films en TV-series aanbieden in landen waar ondertiteling gemeengoed is en dit in de betreffende taal achterwege laten, dan gaan ze het in het betreffende land commercieel gezien niet redden omdat (potentiële) klanten zich dan van hen afkeren. Zoveel kost het verhoudingsgewijze namelijk niet om een ontbrekende (Nederlandse) vertaling te laten maken bij een film. Films nasynchroniseren, zoals in Duitsland, Frankrijk, Italië, Spanje etc. gebruikelijk is, is namelijk vele malen duurder.

    Ik geef toe: Sony maakt het zich er nu wel erg gemakkelijk van af. Maar je ziet het overal gebeuren: alles draait tegenwoordig om (extreme) kostenbesparing en winstmaximalisatie om vooral de aandeelhouders tevreden te stellen. En laten dat nu net je meest onbetrouwbare 'klanten' zijn...
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  8. #58

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Maar je ziet het overal gebeuren: alles draait tegenwoordig om (extreme) kostenbesparing en winstmaximalisatie om vooral de aandeelhouders tevreden te stellen. En laten dat nu net je meest onbetrouwbare 'klanten' zijn...
    Vroeger was inderdaad alles beter. De staat kwam nog op voor de kleine man, de benzine kostte een kwartje en alle films en series die de maar wenste waren in Nederland in de beste kwaliteit beschikbaar met Nederlandse ondertitels

  9. #59

    Standaard

    Zover wil ik niet gaan om te zeggen dat 'vroeger' alles beter was. Maar inderdaad: in de jaren 70-80-90 van de vorige eeuw was Sony een kweliteitsmerk op audio- en videogebied. Helaas zijn ze dat tegenwoordig allang niet meer. Er is momenteel geen Sony-product op audio- of videogebied dat ik nu van ze zou willen afnemen. Andere merken zijn Sony links en rechts voorbijgestreeft.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  10. #60

    Standaard

    Zo ver wil ik niet gaan om te zeggen dat Sony slechte producten maakt, ze maken nog steeds hele goeie OLEDs bijvoorbeeld.

    Bovendien het is allemaal veel simpeler op te lossen voor Sony om in Nederland nog fysiek product te verkopen als ze gewoon net als Paramount met DFW een deal kunnen sluiten. Of desnoods met Universal/Warner want Sony werkt al samen met Universal om hun bioscoopreleases hier te verdelen in Nederland dus opties genoeg.
    Of ze dat willen is natuurlijk de tweede vraag, ik denk het niet omdat wij die-hards gewoon importeren en de rest naar streaming overstapt.
    HT Gear : Samsung 75Q90R / Denon AVC-X6500R / Panasonic DP-UB9004 / AppleTV 4K 64GB

  11. #61

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Zover wil ik niet gaan om te zeggen dat 'vroeger' alles beter was. Maar inderdaad: in de jaren 70-80-90 van de vorige eeuw was Sony een kweliteitsmerk op audio- en videogebied. Helaas zijn ze dat tegenwoordig allang niet meer. Er is momenteel geen Sony-product op audio- of videogebied dat ik nu van ze zou willen afnemen. Andere merken zijn Sony links en rechts voorbijgestreeft.
    Welke merken bedoel je dan? Er zijn nog maar een paar grote spelers op de consumer electronics markt, Panasonic, Samsung, LG en Sony. Voormalige kwaliteitsmerken als Marantz, Onkyo en Denon zijn nu ook echt marginaal en echt niet beter dan die grote merken (spreek uit ervaring, nooit problemen met Sony spelers gehad, wel met Marantz en Denon, en met Onkyo-versterker ook best gedoe gehad). Een merk als Oppo is zelf al gestopt op deze markt en Philips is enkel nog een merkje op producten van anderen.

  12. #62
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Vroeger was alles beter is zwaar relatief. In mijn puberteit (seems likes ages ago) was ik Sony-fan. Had er alles van. Versterkers, speakers, tuners, platenspelers, cassettedeck, videorecorders en uiteraard de geroemde Trinitron-tv. De tedens was 3 a 4 jaar een nieuwe versie en elk vlaggenschip bleef meerdere jaren op de markt. Kwaliteit (binnen de technische beperking) voor kwantiteit. Dat was ook weggelegd voor the happy few ofwel de audiofanaat. De meesten hadden echter een all in one huis-tuin en keukensetje. Op zich logisch, want er was mono en stereo en niet veel ontwikkeling. Maar tegenwoordig moet er elk jaar een nieuw model worden uitgebracht en is er geen ruimte meer voor kwaliteit. Pioneer stopte al snel met hun KURO en dat lot verging andere ook.

    Voor films was Nederland helemaal kommer en kwel en moest je al snel uitwijken naar import. Of dit nu VHS, Laserdisc of later DVD was. Nederland was traag. Het duurde extreem lang voor Nederland eindelijk in 16:9 ging uitzenden en heel langzaam kwamen DVD's hier ook uit. Films kocht je niet, maar huurde je bij de plaatselijke videotheek. Tot opeens iedereen films ging kopen, waar ik voorheen nog vaak voor gek werd uitgemaakt. Los van een decennia is het dus niet eens gek dat men langzaam afstapt van fysieke media en zich richt op streaming. Wie kocht er toen of koopt er nu überhaupt nog films. Zeker met de prijzen die nooit goedkoper worden, maar alleen maar duurder. Nu een MM inlopen en zoeken naar de ver weggestopte en zwaar uitgedunde filmafdeling om stijl achter over te slaan van de prijzen van dat uitgefaseerde product, is geen feest. Dit forum is wellicht de grootste weerspiegeling daarvan. Topdrukte tijdens de piek (en formatwar) en gedegradeerd tot een knus, klein forum voor fanatieke liefhebbers.

    De markt sterft uit. Denon en Marantz zijn ook al door Sound United van de hand gedaan en dure audioapparatuur is gewoon geen massale vraag meer naar. Met een goede smart-tv en soundbar is iedereen voorzien van de behoefte. Tel daarbij op dat de kwaliteit en het aanbod van streaming vele malen beter is dan de topkwaliteit van weleer en het aanbod van alle streamingdiensten bij elkaar ver onder de prijs van de 1e laserdisc, DVD of Blu-ray blijft en het allerbelangrijkste, het gebruiksgemak bedient de ietwat luie mens. Corona heeft misschien zelfs voor een kleine uplift gezorgd, maar ook daar is het hoogtepunt voorbij (laten we hopen).

    Bij games gebeurt hetzelfde, een game kopen voor 70 euro, terwijl de nieuwste games op Gamepass steeds sneller te spelen zijn en dus uiteindelijk goedkoper blijkt is de doodsteek voor fysieke media aldaar.

    Het is simpelweg inherent aan de tijd waarin wij leven. Nature selected it for extinction.
    Het is overigens niet dat ik er blij mee ben, maar echt onlogisch vind ik het niet.
    Laatst aangepast door Claudio Santulli : 12-03-2022 om 13:59
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  13. #63

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Vroeger was alles beter is zwaar relatief.
    [...]
    Nederland was traag. Het duurde extreem lang voor Nederland eindelijk in 16:9 ging uitzenden en heel langzaam kwamen DVD's hier ook uit.
    En dan vergelijk je met? België? Duitsland? Frankrijk? De UK? Oost-Europa? Ik betwijfel of ze daar sneller waren met breedbeelduitzendingen en dvd-releases.

    Ik denk dat je vergelijkt met Japan en de VS, maar dat zijn markten waar geld spenderen en consumentisme gelijk staat aan geluk kopen en laten zien dat je het goed hebt. En ook daar vraag ik me af of breedbeelduitzendingen nu echt al zo snel gemeengoed waren (in de VS bijv heb ik lang nadat er in NL geen enkel 4:3-toestel meer te vinden was nog steeds motels bezocht waar die dingen nog gewoon stonden).

    De opmerking dat de importmarkt altijd beter en groter is dan wat in Nederland verkocht wordt, klopt natuurlijk. Dat komt omdat in Nederland 17 miljoen mensen wonen en daarbuiten 7,7 miljard mensen. Niet zo gek dus.

    Met streaming loopt Nederland in ieder geval wel voor vergeleken met de landen om ons heen, waar je in een dorp nog niet eens een fatsoenlijk kan videobellen omdat het internet via telefoondraden op palen gaat, laat staan 4K kan streamen.
    Laatst aangepast door Oakey : 12-03-2022 om 15:42
    Opstelling video/audio: Philips 65OLED803 / Denon AVR-X3500H / Sony UBP-X800 / Yamaha CD-S300 / Pro-Ject Debut II

  14. #64
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Wat betreft de wide-screen VHS-versies vergelijk ik die met de UK, want die kocht ik bij een importwinkel (videokoopcenter) en later bij RAF in Amsterdam. Mijn opmerkingen komen ook deels uit het feit dat ik de eerste breedbeeldtelevisie had, maar aanbod lang op zich liet wachten, terwijl in de VS HDTV al zijn intrede deed. Hier was er TV-plus in D2 MAC, maar dat stierf een stille dood en daarna bleef het lang stil.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  15. #65

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Wedlock Bekijk bericht
    Zo ver wil ik niet gaan om te zeggen dat Sony slechte producten maakt, ze maken nog steeds hele goeie OLEDs bijvoorbeeld.
    .
    Maar ja, OLED is nog steeds wel een niche-product (...). Als ik nu een OLED zou moeten kopen zou ik toch eerder bij LG of Panasonic gaan shoppen dan bij Sony. Dat was vroeger geheid anders geweest.
    Vroeger had ik versterkers, cassetterecorders en CD-spelers van Sony uit hun Extremely Standard-serie (ES). Kwalitatief oerdegelijke, vrij dure (en zware) apparaten maar ook zo enorm goed! De kwaliteit straalde ervan af. Ook hun videorecorders scoorden hoge ogen. Maar van die kwaliteitsbeleving is niets meer overgebleven, helaas.
    Op fotografiegebied scoren de camera's van Sony (voorheen: Minolta) erg hoog qua beeldkwaliteit, maar ver onder de maat qua gebruiks- en bedieningsgemak. Dat hebben Canon en Nikon veel beter onder de knie.
    Laatst aangepast door Marcel Hoeve : 12-03-2022 om 16:56
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  16. #66

    Standaard

    Nou OLED is niet zo'n nicheproduct meer hoor.....als er miljoenen van verkocht worden kan je daar niet meer van spreken.
    Daarbij Sony's OLEDs zijn nog altijd beter in beeldverwerking en kleurweergave dan menig LG.....Panasonic maakt leuke panelen maar blijven hangen bij 55/65 inch en zijn stervensduur (en ja Sony is ook duurder dan LG).
    Ik heb een tijdje een 83 inch Sony OLED in huis gehad welke echt super mooie beelden gaven ten opzichte van LG's 83 inch OLED.
    Nu heeft LG een 97 inch aangekondigd voor hun G2 lijn maar ik ben over gegaan op projectie vanwege het grotere scherm en cinematic feel van het geheel.....kost wat maar dan heb je ook wat
    Ik ga niet ieder jaar een nieuwe tv meer kopen in ieder geval.......maar als ik er een zou kopen dan word het weer een Sony OLED.
    HT Gear : Samsung 75Q90R / Denon AVC-X6500R / Panasonic DP-UB9004 / AppleTV 4K 64GB

  17. #67
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Dat vond ik bij Sony ook altijd wel een dingetje; de instelmogelijkheden. Die waren altijd wel beperkter vergeleken bij andere. Ook op het gebied van OLED (die tot nog toe allemaal bij LG Display werden betrokken) bleef LG een stapje voor met eerder HDMI 2.1 en meer gamersondersteuning. Toch blijft het m.n. op details, want meer dan tweaken wordt het niet. Iets betere motion controle e.d.. Ik zie het als de superbit DVD versus de 'reguliere'. Met een loep zie je het verschil, maar je loopt altijd tegen de beperking van het formaat aan.

    Nu heb ik eigenlijk niks van Sony meer, wat rest is een nostalgisch warm gevoel. Oh wacht, een videocamera nog... ergens...
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  18. #68

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Vroeger was alles beter is zwaar relatief. I
    Zwaar relatief ?.., ik zou juist zeggen permanent onjuist, met name op het gebeid van A/V. maar eigenlijk op al het gebied van Luxe goederen en diensten.

    Mijn eerste TV was in 1990 een 55cm (effectief 51cm) Philips met mono geluid voor 1099,- gulden, bijna een half modaal maandinkomen van destijds.
    En dat was toen zelfs al een prijsdoorbraak ,...voor de "Luxe" 63cm Philips Matchline die mijn broer in 1986 moest je 2200 Gulden neertellen.
    Ik weet ook nog dat ik destijds zeer uitzonderlijk was om met het vliegtuig op vakantie te gaan, voor een vliegticket naar New York was je ook tegen de 2000 Gulden kwijt.
    een gezin met een modaal inkomen moest het doen met een weekje vakantie in België, Franrijk of Duitsland een paar dagen per jaar een dagje weg naar de Efteling of de dierentuin.

    Als je vergelijkt wat we tegenwoordig allemaal wel niet in huis en op zak hebben aan apparatuur, een weekendje Disneyland al even normaal is als een dagje naar de Efteling destijds en voor een habbekrats naar Spanje vliegen !,... over dingen als merkkleding, aantal autos per huishouden, en zo voort, on zo voort, nog maar te zwijgen.


    Ik denk dat een gemiddelde Nederlander zal schrikken als we plots 30 tot 40 jaar terug in de tijd zouden worden geworpen.
    UHD Blu-ray's: 244Blu-ray's: 1129DVD's: 226

  19. #69

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frenkel Bekijk bericht
    Zwaar relatief ?.., ik zou juist zeggen permanent onjuist, met name op het gebeid van A/V. maar eigenlijk op al het gebied van Luxe goederen en diensten.

    Mijn eerste TV was in 1990 een 55cm (effectief 51cm) Philips met mono geluid voor 1099,- gulden, bijna een half modaal maandinkomen van destijds.
    En dat was toen zelfs al een prijsdoorbraak ,...voor de "Luxe" 63cm Philips Matchline die mijn broer in 1986 moest je 2200 Gulden neertellen.
    Ik weet ook nog dat ik destijds zeer uitzonderlijk was om met het vliegtuig op vakantie te gaan, voor een vliegticket naar New York was je ook tegen de 2000 Gulden kwijt.
    een gezin met een modaal inkomen moest het doen met een weekje vakantie in België, Franrijk of Duitsland een paar dagen per jaar een dagje weg naar de Efteling of de dierentuin.

    Als je vergelijkt wat we tegenwoordig allemaal wel niet in huis en op zak hebben aan apparatuur, een weekendje Disneyland al even normaal is als een dagje naar de Efteling destijds en voor een habbekrats naar Spanje vliegen !,... over dingen als merkkleding, aantal autos per huishouden, en zo voort, on zo voort, nog maar te zwijgen.


    Ik denk dat een gemiddelde Nederlander zal schrikken als we plots 30 tot 40 jaar terug in de tijd zouden worden geworpen.
    Dat zou inderdaad wennen zijn, zo zonder mobiele telefoon, internet, computer, of tv overdag (en geen kabel maar met antenne). En alle winkels, banken (geen pinautomaten) e.d. dicht om 5 of 6 uur en zaterdag om 4 uur (banken niet eens open, op vrijdag geen geld opgehaald bij de bank? Dan het hele weekend zonder geld helaas).

    Ja er was betamax en later vhs, maar dat was toch iets voor de mensen die bovenmodaal verdienden. Wij hadden dat in ieder geval niet thuis 35 jaar geleden. Laat staan laserdisc.
    Laatst aangepast door Oakey : 12-03-2022 om 23:31
    Opstelling video/audio: Philips 65OLED803 / Denon AVR-X3500H / Sony UBP-X800 / Yamaha CD-S300 / Pro-Ject Debut II

  20. #70

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    terwijl in de VS HDTV al zijn intrede deed.
    Als je het geld er voor had en er voor wilde betalen wel, want enkel verkrijgbaar via dure betaalzenders, de "gewone" Amerikaan heeft het nog jaren met een 4:3 NTSC beeld moeten doen. Beetje vergelijkbaar met Laserdis vs VHS .
    We hebben/hadden hier in Europa een beetje een geromantiseerd beeld van de VS als het land van de onbegrensde mogelijkheden (deels gevoed door Hollywood blockbuster films) ,maar in toen ik in 2010 op vakantie in de VS was was ik verbaast hoe spartaans en primitief dingen, zelfs in Manhattan, er aan toe gaan (L.A. hadden we op advies van een neef als overgeslagen.)
    UHD Blu-ray's: 244Blu-ray's: 1129DVD's: 226

  21. #71

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    Welke lokale partij? En distributie waarheen? Het FRS rek van Boekenvoordeel? Het zou allemaal kunnen maar die markt is inmiddels zo klein ......
    Distributie beperkt zich niet tot fysieke winkels. Webshops halen hun koopwaar toch ook ergens vandaan.
    Als het rendabel is om Blurays met Nederlandse ondertitels uit te brengen, dan doen ze dat echt wel. Het zijn ook niet alleen Nederland en Vlaanderen die worden overgeslagen. Het aanbod in andere kleine "ondertitelde" landen wordt ook steeds kleiner,

  22. #72

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frenkel Bekijk bericht
    (L.A. hadden we op advies van een neef als overgeslagen.)
    Volgende keer niet meer luisteren naar je neef. Wel even kijken waar je naar toe gaat. Maar veel leuke dingen te zien en doen.
    Formerleewarmer (Five StarTrader) en (SafeTrader)

    LG OLED77G36LA, Marantz SR7015, OPPO 203 UHD, speakers: Xanadu, Apple TV 4K

  23. #73
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Ben door de jaren heen heel vaak naar de VS geweest en inderdaad genoeg leuke dingen in L.A., maar de lelijke dingen in het leven zie je daar ook best wel wat vaker, alhoewel Chicago inmiddels ook erg is geworden. Maar bijvoorbeeld het contrast tussen the walk of fame en de westkant van diezelfde straat is nog immer groot of chique downtown waar de straat links en rechts bezaaid is met tenten voor the homeless. Kortom, wat Mark zegt, je moet weten waar je wel en niet moet wezen.

    Betreft de vergelijking tussen tv hier en in de VS heeft waarschijnlijk ook te maken met dat ik natuurlijk in een vrij luxe hotel zat en niet bij de mensen thuis. En men had natuurlijk wel al veel grotere 4:3 rear projection tv's die ze niet zomaar vernieuwde, mijn eerste Sony rear projection was hier veel later te krijgen. Maar ook in mijn vaderland Italië was het qua tvzenders al veel verder dan in Nederland. Daar was commerciële tv al gemeengoed en in veelvoud, terwijl wij hier het nog moesten doen met Ned1 en 2. Weet nog dat ik reclame tijdens de Italiaanse uitzendingen in ons zomerhuis nog zo leuk Amerikaans vond. Toen nog wel...
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  24. #74

    Standaard

    Sony heeft op video gebied een hoge reputatie. En voor de consumenten markt soort de video processing van Sony, naast Panasonic het hoogst.
    Sony loopt de laatste jaren flink voorop in kwaliteit en had als eerst W-OLED met een heatsink en samen met de betere video processor scoort die bij vrijwel alle tests hoger dan LG.
    Nu is Sony de 1e met QD-OLED en als je de recensenten moet geloven is dat nu het tv-systeem met de beste kansen en de doodsteek voor W-OLED.

    Daarnaast heeft Sony ook een Steamingsdienst "Bravia core" met 4K en een bitrate van gem. 80mb/s (full UHD gemiddelde) ipv 1-25 bij de rest.
    Dus onder schat ze niet, Sony is met een echte come back bezig en een leidende speler aan het worden.
    "A man's got to know his limitations", ...

  25. #75

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mark van L. Bekijk bericht
    Volgende keer niet meer luisteren naar je neef. Wel even kijken waar je naar toe gaat. Maar veel leuke dingen te zien en doen.
    We waren natuurlijk wel aan een budget en vooral tijd gebonden, L.A. zou voor ons 2 dagen kosten en dan moet je keuzes maken,...L.A. viel al snel af.
    UHD Blu-ray's: 244Blu-ray's: 1129DVD's: 226

Pagina 3 van 7 EersteEerste 1234567 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •