De resultaten 1 tot 11 van 11 worden weergegeven.

Discussie: Tokyo Vice (HBO)

  1. #1

    Standaard Tokyo Vice (HBO)

    Nieuwe serie van Michael Mann voor HBO:



    Ziet er interessant uit IMO. Hopelijk komt deze ook naar de Nederlandse HBO Max.

  2. #2

    Standaard

    Deze is inderdaad op HBO Max. Alleen zetten ze hier steeds per week 1 deel erop, dus ik stel het nog even uit.

  3. #3

    Standaard

    Ik heb dit weekend de eerste aflevering bekeken. De regiestijl is typisch Mann, met veel docu-achtige settings, filmstijl en natuurlijke belichting. Qua verhaal weet ik het nog niet zo goed, het kon me nog niet heel erg boeien.

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Ik heb dit weekend de eerste aflevering bekeken. De regiestijl is typisch Mann, met veel docu-achtige settings, filmstijl en natuurlijke belichting. Qua verhaal weet ik het nog niet zo goed, het kon me nog niet heel erg boeien.
    Ik heb de eerste drie nu gezien, wat mij betreft een erg fijne serie die ik zeker uitkijk. Begrijp alleen niet helemaal wat je onder "typisch docu-achtige settings" verstaat.

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel v/d H. Bekijk bericht
    Ik heb de eerste drie nu gezien, wat mij betreft een erg fijne serie die ik zeker uitkijk. Begrijp alleen niet helemaal wat je onder "typisch docu-achtige settings" verstaat.
    Opzet van de shots het de manier van filmen. Het doet heel docu-achtig aan, alsof je de hoofdpersoon in real-time volgt. Veel handheld, over-the-shoulder-shots, natuurlijke belichting, dat soort zaken.

  6. #6

    Standaard

    Ah zo, beetje Paul Greengrass maar dan iets minder heftig. :P Vond dat zelf in vergelijk met bijvoorbeeld een film als Heat nog wel wat mee vallen in deze serie, maar zal er eens meer op letten bij de volgende afleveringen.

  7. #7

    Standaard

    Zo, we hebben nu de eerste 4 gezien en het is echt een hele sterke serie tot nu toe. En een hele goede rol van Ansel Elgort, die gewoon 'even' Japans geleerd heeft voor de serie. Knap hoor. Watanabe is als vanouds sterk. Een lekker broeierige sfeer en ook belangrijk: het is allemaal zo geloofwaardig. Ik kan mij niet voorstellen dat de overige delen gaan tegenvallen, dus ik durf deze wel al aan te raden.

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Zo, we hebben nu de eerste 4 gezien en het is echt een hele sterke serie tot nu toe. En een hele goede rol van Ansel Elgort, die gewoon 'even' Japans geleerd heeft voor de serie. Knap hoor. Watanabe is als vanouds sterk. Een lekker broeierige sfeer en ook belangrijk: het is allemaal zo geloofwaardig. Ik kan mij niet voorstellen dat de overige delen gaan tegenvallen, dus ik durf deze wel al aan te raden.
    Ik heb nu inderdaad na een lange pauze Eps 2 en 3 gezien, en ik moet zeggen dat ik echt onder de indruk ben van Ansel Elgort. Niet alleen zijn Japanse spraak, maar ook zijn schrift en de gehele Japanse omgangsvormen vind ik echt indrukwekkend. Ik heb het laten zien aan Japanse collega's (ik werk voor een NL onderdeel van een Japanse multinational) en die herkenden heel wat locaties ook waar gefilmd is. Ze vonden het best natuurgetrouw overkomen. Tuurlijk, er blijft een Amerikaans sausje overheen zitten, want hele gesprekken tussen Elgort en Watanabe bijvoorbeeld (die ook weer eens fantastisch speelt) gaan ineens over op het Engels en daarna weer ineens Japans. Ik snap het doel wel ervan, want de makers willen de Amerikaanse kijkers wel geboeid houden, dus niet teveel ondertitels uiteraard... Maar voorderest een erg solide serie, en ik ben benieuwd naar de volgende afleveringen. Ik hoop dat deze nog eens een keer fysiek uitkomt, en dan maakt het me niet eens uit als deze bij wijze van spreken op DVD uitkomt. Dit is een serie met echt een hoge herkijkwaarde IMO, omdat veel onder de oppervlakte gebeurt.

  9. #9

    Standaard

    Een dikke, dikke aanrader hoor. Gaat dat zien! Komt ongetwijfeld een seizoen 2. Hele sterke serie.

  10. #10

    Standaard

    Zeker, Ik vond deze ook een heel goede series

    Vince.

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Een dikke, dikke aanrader hoor. Gaat dat zien! Komt ongetwijfeld een seizoen 2. Hele sterke serie.
    Seizoen 2 blijkt intussen al bevestigd te zijn: https://www.hollywoodreporter.com/tv...ax-1235160161/

    Goede ontwikkeling Fijn dat een serie uit de koker van Michael Mann een vervolg krijgt, zijn vorige (Luck) had dit geluk helaas niet.
    Laatst aangepast door Rogier Burghout : 12-09-2022 om 12:24

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •