Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 44 worden weergegeven.

Discussie: Academy Awards 2022

  1. #1

    Standaard Academy Awards 2022

    De Oscars word dit jaar op Filmbox uitgezonden, wat ik wel jammer vind want het geluid op dat kanaal is bagger, zo zacht... en mono volgens mij.
    Maar ik ga het toch kijken want tja waar moet je het anders kijken he.


    De pre-show, rode loper en live-show zijn vanaf 00.30 uur Nederlandse tijd te zien op FilmBox. De 24-uurs filmzender is beschikbaar voor alle digitale abonnees van Canal Digitaal,DELTA, Caiway, Online.nl, Kabelnoord, Plinq, SKP, Trined en Breedband Helmond. FilmBox is tijdens de Oscar-uitreiking ook te zien op kanaal 13 voor alle Ziggo-abonnees. Normaal wordt op dit kanaal Ziggo TV uitgezonden.




    Wie gaat er winnen?

    BEST PICTURE NOMINEES

    BELFAST

    CODA

    DON'T LOOK UP

    DRIVE MY CAR

    DUNE

    KING RICHARD

    LICORICE PIZZA

    NIGHTMARE ALLEY

    THE POWER OF THE DOG

    WEST SIDE STORY

    ACTOR IN A LEADING ROLE NOMINEES

    JAVIER BARDEM - Being the Ricardos
    BENEDICT CUMBERBATCH - The Power of the Dog
    ANDREW GARFIELD - tick, tick...BOOM!
    WILL SMITH - King Richard
    DENZEL WASHINGTON - The Tragedy of Macbeth

    ACTOR IN A SUPPORTING ROLE NOMINEES

    CIARÁN HINDS - Belfast
    TROY KOTSUR - CODA
    JESSE PLEMONS - The Power of the Dog
    J.K. SIMMONS - Being the Ricardos
    KODI SMIT-MCPHEE - The Power of the Dog

    ACTRESS IN A LEADING ROLE NOMINEES

    JESSICA CHASTAIN - The Eyes of Tammy Faye
    OLIVIA COLMAN - The Lost Daughter
    PENÉLOPE CRUZ - Parallel Mothers
    NICOLE KIDMAN - Being the Ricardos
    KRISTEN STEWART - Spencer

    ACTRESS IN A SUPPORTING ROLE NOMINEES

    JESSIE BUCKLEY - The Lost Daughter
    ARIANA DEBOSE - West Side Story
    JUDI DENCH - Belfast
    KIRSTEN DUNST - The Power of the Dog
    AUNJANUE ELLIS - King Richard

    ANIMATED FEATURE FILM NOMINEES

    ENCANTO
    FLEE
    LUCA
    THE MITCHELLS VS. THE MACHINES
    RAYA AND THE LAST DRAGON

    CINEMATOGRAPHY NOMINEES

    DUNE
    NIGHTMARE ALLEY
    THE POWER OF THE DOG
    THE TRAGEDY OF MACBETH
    WEST SIDE STORY

    COSTUME DESIGN NOMINEES

    CRUELLA
    CYRANO
    DUNE
    NIGHTMARE ALLEY
    WEST SIDE STORY

    DIRECTING NOMINEES

    BELFAST - Kenneth Branagh
    DRIVE MY CAR - Ryusuke Hamaguchi
    LICORICE PIZZA - Paul Thomas Anderson
    THE POWER OF THE DOG - Jane Campion
    WEST SIDE STORY - Steven Spielberg


    FILM EDITING NOMINEES

    DON'T LOOK UP
    DUNE
    KING RICHARD
    THE POWER OF THE DOG
    TICK, TICK...BOOM!

    INTERNATIONAL FEATURE FILM NOMINEES

    DRIVE MY CAR - Japan
    FLEE - Denmark
    THE HAND OF GOD - Italy
    LUNANA: A YAK IN THE CLASSROOM - Bhutan
    THE WORST PERSON IN THE WORLD - Norway

    MAKEUP AND HAIRSTYLING NOMINEES

    COMING 2 AMERICA
    CRUELLA
    DUNE
    THE EYES OF TAMMY FAYE
    HOUSE OF GUCCI

    MUSIC (ORIGINAL SCORE) NOMINEES

    DON'T LOOK UP
    DUNE
    ENCANTO
    PARALLEL MOTHERS
    THE POWER OF THE DOG

    MUSIC (ORIGINAL SONG) NOMINEES

    BE ALIVE
    from King Richard; Music and Lyric by DIXSON and Beyoncé Knowles-Carter
    DOS ORUGUITAS
    from Encanto; Music and Lyric by Lin-Manuel Miranda
    DOWN TO JOY
    from Belfast; Music and Lyric by Van Morrison
    NO TIME TO DIE
    from No Time to Die; Music and Lyric by Billie Eilish and Finneas O'Connell
    SOMEHOW YOU DO
    from Four Good Days; Music and Lyric by Diane Warren

    PRODUCTION DESIGN NOMINEES

    DUNE
    NIGHTMARE ALLEY
    THE POWER OF THE DOG
    THE TRAGEDY OF MACBETH
    WEST SIDE STORY


    SOUND NOMINEES

    BELFAST
    DUNE
    NO TIME TO DIE
    THE POWER OF THE DOG
    WEST SIDE STORY

    VISUAL EFFECTS NOMINEES

    DUNE
    FREE GUY
    NO TIME TO DIE
    SHANG-CHI AND THE LEGEND OF THE TEN RINGS
    SPIDER-MAN: NO WAY HOME


    WRITING (ADAPTED SCREENPLAY) NOMINEES

    CODA
    DRIVE MY CAR
    DUNE
    THE LOST DAUGHTER
    THE POWER OF THE DOG


    WRITING (ORIGINAL SCREENPLAY) NOMINEES

    BELFAST
    DON'T LOOK UP
    KING RICHARD
    LICORICE PIZZA
    THE WORST PERSON IN THE WORLD

    Laatst aangepast door Driekus : 22-03-2022 om 12:45

  2. #2

    Standaard

    Ik zal waarschijnlijk wel weer kijken....mooi dat het op Ziggo komt.

  3. #3

    Standaard

    Ik heb pas 5 van de 10 genomineerden voor beste film gezien, maar we hebben net CODA gezien en veel beter wordt het denk ik niet. Wat een enorm mooie film...

  4. #4

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Ja!!!!!!!! CODA!
    En Will Smith die Chris Rock mept op het podium.
    Will Smith slaat Chris Rock op podium tijdens uitreiking Oscars | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl

    Zou volgens diverse berichten echt zijn en geen vooropgezet iets.

  6. #6

    Standaard

    Zag er allemaal wat merkwaardig uit. Eerst zie je Will Smith nog wel gewoon lachen om de grap (zijn vrouw niet) en dan komt hij het podium op. Later nam hij ook emotioneel de Oscar in ontvangst. Schijnt dat in de Amerkiaanse TV uitzending het geluid ook erg zacht werd gezet tijdens zijn scheldpartij.

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel v/d H. Bekijk bericht
    Zag er allemaal wat merkwaardig uit. Eerst zie je Will Smith nog wel gewoon lachen om de grap (zijn vrouw niet) en dan komt hij het podium op. Later nam hij ook emotioneel de Oscar in ontvangst. Schijnt dat in de Amerkiaanse TV uitzending het geluid ook erg zacht werd gezet tijdens zijn scheldpartij.
    Ik kreeg er een gevoel bij dat het in scene is gezet. Inclusief de scheldpartij richting Rock na de klap.

    Verder ook een gevoel dat het publiek van tevoren wist dat Coda ging winnen. Echt iedereen had hetzelfde gebaar ingestudeerd. En het ging precies tegelijk.

  8. #8

    Standaard

    Hey DUNE 6 Oscars wow.

    En Liza Minelli wat is ze ziek zeg ik schrok.

    Will Smith... OMG gelijk heb je als je vrouw een ziekte heeft waardoor ze haar haar verliest.

  9. #9

    Standaard

    Weggecensureerd op bevel van iemand zonder gevoel voor humor.
    Laatst aangepast door Werner : 28-03-2022 om 11:36
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Driekus Bekijk bericht
    Hey DUNE 6 Oscars wow.

    En Liza Minelli wat is ze ziek zeg ik schrok.

    Will Smith... OMG gelijk heb je als je vrouw een ziekte heeft waardoor ze haar haar verliest.
    Toen de grap gemaakt werd zat Smith duidelijk zichtbaar te lachen. Daarna zag je dat zijn vrouw het niet leuk vond waarop Smith het podium op ging.

    En mbt "groot gelijk": dan gaat het druk worden op de podia bij stand-up comedy en cabaretiers.

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door martwout Bekijk bericht
    Ik kreeg er een gevoel bij dat het in scene is gezet. Inclusief de scheldpartij richting Rock na de klap.

    Verder ook een gevoel dat het publiek van tevoren wist dat Coda ging winnen. Echt iedereen had hetzelfde gebaar ingestudeerd. En het ging precies tegelijk.
    Dat geloof ik niet hoor. Dat gebaar is toch wel algemeen bekend, is de equivalent voor applausdieren. En dat hebben ze ook al kunnen zien bij de acteur voor beste bijrol.

    De actie van Will Smith was echt vreemd, dacht eerst dat het erbij hoorde tot hij begon te vloeken. Idioot, haalt alle glans van zijn Oscar weg. Als dat de norm is, we zijn het niet eens met een grap en dan beginnen we te meppen? Het zet zijn dankwoord ook in een ander licht, denk dat hij toen wel door had dat het een enorm lompe actie was, maar eigenlijk te laat.

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    De actie van Will Smith was echt vreemd, dacht eerst dat het erbij hoorde tot hij begon te vloeken. Idioot, haalt alle glans van zijn Oscar weg. Als dat de norm is, we zijn het niet eens met een grap en dan beginnen we te meppen? Het zet zijn dankwoord ook in een ander licht, denk dat hij toen wel door had dat het een enorm lompe actie was, maar eigenlijk te laat.
    Ik zit nog te wachten op de slo-mo beelden, want ik vond dat Chris Rock toch wel heel erg soepel mee bewoog bij die klap. Het zag er in elk geval erg geënsceneerd uit. Maar inderdaad, het haalt wel alle glans en aandacht weg bij zijn verdiende Oscar-winst.

  13. #13

    Standaard

    Ik vond het niet live uitzenden van 8 categorieën wel een teleurstelling. Zo werd de Oscar voor de beste filmmuziek niet live uitgereikt met als gevolg dat ik via social media om 2:00 uur al hoorde dat Hans Zimmer voor Dune had gewonnen, terwijl de winnaar in een kort filmpje pas ruim een uur later in de uitzending bekend werd gemaakt. Zimmer was trouwens niet bij de uitreiking, want hij gaf gisterenavond een concert in Amsterdam. Hij heeft daarom met zijn badjas aan het beeldje in ontvangst genomen.


  14. #14

    Standaard

    Het enige gevolg is dat maandagmorgen de gazetten er weer vol van staan.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frank Bekijk bericht
    Ik vond het niet live uitzenden van 8 categorieën wel een teleurstelling. Zo werd de Oscar voor de beste filmmuziek niet live uitgereikt met als gevolg dat ik via social media om 2:00 uur al hoorde dat Hans Zimmer voor Dune had gewonnen, terwijl de winnaar in een kort filmpje pas ruim een uur later in de uitzending bekend werd gemaakt. Zimmer was trouwens niet bij de uitreiking, want hij gaf gisterenavond een concert in Amsterdam. Hij heeft daarom met zijn badjas aan het beeldje in ontvangst genomen.

    Dat is alleen niet het echte beeldje! Hans Zimmer viert Oscarzege in badjas in Amsterdamse bar | Sterren | Telegraaf.nl

    "Uit zijn zak steekt een souvenir-Oscar die zijn dochter voor de gelegenheid had geregeld."

  16. #16

    Standaard

    Ik durf het bijna al niet meer schrijven uit schrik dat iemand mijn reactie ongepast vind, maar ik kan Will Smith wel begrijpen. Chris Rock is een has-been comedian die blijkbaar alleen nog maar kan scoren door grappen te maken op kap van iemands zieke vrouw. Op dat moment begrijp ik wel dat Smiths potje overkookt. Alhoewel ik ook begrijp dat geweld niks oplost. En ik nog altijd niet zou schrikken als de boel in scène zou blijken te zijn gezet.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht
    Ik durf het bijna al niet meer schrijven uit schrik dat iemand mijn reactie ongepast vind, maar ik kan Will Smith wel begrijpen. Chris Rock is een has-been comedian die blijkbaar alleen nog maar kan scoren door grappen te maken op kap van iemands zieke vrouw. Op dat moment begrijp ik wel dat Smiths potje overkookt. Alhoewel ik ook begrijp dat geweld niks oplost. En ik nog altijd niet zou schrikken als de boel in scène zou blijken te zijn gezet.
    Het is geen levensbedreigende ziekte, ze heeft haaruitval. Natuurlijk, voor een vrouw is dit echt wel erg, maar het is niet dat Rock een grap maakt terwijl ze een terminale ziekte heeft. Ik zie hem trouwens niet als een has-been, hij heeft de laatste tijd best wat rollen op zijn naam staan, zeker in True Detective had hij een hele aardige rol. Ik kan nog steeds om hem lachen.
    Als je de scene terugkijkt, dan lijkt het nog steeds (wat ik de eerste keer zag) vreemd dat Rock zo makkelijk meebeweegt met de klap. Zou het dan inderdaad toch niet echt zijn?

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Als je de scene terugkijkt, dan lijkt het nog steeds (wat ik de eerste keer zag) vreemd dat Rock zo makkelijk meebeweegt met de klap. Zou het dan inderdaad toch niet echt zijn?
    Aangezien de kranten er vandaag vol van staan, terwijl de resultaten van de Oscaruitreiking gewoonlijk onderaan op p. 27 staan, vermoed ik toch dat laatste. En het is wat je grappig vindt natuurlijk. Humor is subjectief (heb ik vandaag nog met iemand een hele boom over opgezet.)

    Als je tegen een vrouw een ongepaste opmerking maakt krijg je (veelal terecht) ook een klets in je gezicht. Veel meer maak ik er niet van. Het is niet dat Will Smith er de oorzaak van is dat Chris Rock voor de rest van zijn leven alleen nog maar door een rietje kan drinken of zo, misschien was het gewoon ook gewoon een waarschuwing dat zijn 'humor' iets te ver ging. Enige gevolg is dat de paparazzi weeral eens overuren kunnen kloppen.
    Laatst aangepast door Werner : 28-03-2022 om 14:46
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Het is geen levensbedreigende ziekte, ze heeft haaruitval. Natuurlijk, voor een vrouw is dit echt wel erg, maar het is niet dat Rock een grap maakt terwijl ze een terminale ziekte heeft. Ik zie hem trouwens niet als een has-been, hij heeft de laatste tijd best wat rollen op zijn naam staan, zeker in True Detective had hij een hele aardige rol. Ik kan nog steeds om hem lachen.
    Als je de scene terugkijkt, dan lijkt het nog steeds (wat ik de eerste keer zag) vreemd dat Rock zo makkelijk meebeweegt met de klap. Zou het dan inderdaad toch niet echt zijn?
    Fargo bedoel je denk ik?
    Ik herinner me niet dat hij in True Detective zat?

  20. #20

    Standaard

    En dan nog dit: ik vind Smith een groots acteur (rollen zoals in o.a. Legend Of Bagger Vance indachtig). Rock... iets minder. Maar je hebt een punt dat Smith het wellicht stijlvoller had kunnen aanpakken. Als ik hem was geweest was ik gewoon opgestaan en weggelopen. Maar ja, dan had 'ie zijn Oscar mislopen natuurlijk.

    Je weet ook niet wat er achter de schermen is gebeurd. Hoe lang zit Chris Rock Will Smith hier al mee te treiteren?
    Laatst aangepast door Werner : 28-03-2022 om 14:53
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  21. #21

    Standaard

    And on a completely different issue... Will Smith heeft dit jaar op de Razzies de redeemer award gekregen, voor iemand die in het verleden herhaaldelijk was genomineerd maar in de ogen van de jury zijn of haar carrière uit het slop heeft gehaald.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  22. #22

    Standaard

    Als je geweld gebruikt zit je wat mij betreft altijd fout. Maar sowieso in dit soort situaties: iemand slaan om een grap is gewoon buitenproportioneel. Had weg gelopen of het in je toespraak aangehaald. Nu gaat het vast nog wel een (negatief) staartje voor hem krijgen. Dit had een hoogtepunt in zijn carrière moeten zijn maar nu wordt het misschien wel een absoluut dieptepunt. Erg stom.

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door theThinWhiteDuke Bekijk bericht
    Fargo bedoel je denk ik?
    Ik herinner me niet dat hij in True Detective zat?
    Sorry, je hebt gelijk, het was natuurlijk Fargo.

  24. #24

    Standaard

    Dit is ook een klein smetje (voor de nabestaanden van Bob Saget) op de Oscars:

    Komiek Bob Saget niet genoemd tijdens het Oscar Memoriam-segment


  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVD Watcher Bekijk bericht
    Dit is ook een klein smetje (voor de nabestaanden van Bob Saget) op de Oscars:

    Komiek Bob Saget niet genoemd tijdens het Oscar Memoriam-segment
    Dát vind ik nu sneu!
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •