Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
De resultaten 26 tot 44 van 44 worden weergegeven.

Discussie: Academy Awards 2022

  1. #26

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht
    Dát vind ik nu sneu!
    Maar ergens ook logisch, aangezien hij succesvol was op tv maar niet echt op filmgebied. Dat gebeurt wel vaker, hoe vervelend het ook is.

  2. #27

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Maar ergens ook logisch, aangezien hij succesvol was op tv maar niet echt op filmgebied. Dat gebeurt wel vaker, hoe vervelend het ook is.
    Televisie is lang het kneusje geweest van de filmwereld. Daar is gelukkig de laatste pakweg tien, vijftien jaar verandering in gekomen, maar bijvoorbeeld in de nineties was televisie vooral voor fin-de-carrièreacteurs, volkomen onterecht overigens.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  3. #28

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht
    Dát vind ik nu sneu!
    Is het ook. Eerder werd bv Luke Perry ook al vergeten, dus met vergeten hebben ze ervaring helaas.

  4. #29

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Ik heb pas 5 van de 10 genomineerden voor beste film gezien, maar we hebben net CODA gezien en veel beter wordt het denk ik niet. Wat een enorm mooie film...
    Op de één of andere manier doet CODA mij heel erg denken aan de Franse film La famille Bélier uit 2014. Het lijkt haast wel een kopie/remake...
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  5. #30

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Op de één of andere manier doet CODA mij heel erg denken aan de Franse film La famille Bélier uit 2014. Het lijkt haast wel een kopie/remake...
    Ik dacht dat het dat ook was...
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  6. #31

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Op de één of andere manier doet CODA mij heel erg denken aan de Franse film La famille Bélier uit 2014. Het lijkt haast wel een kopie/remake...
    Ja dat wist ik al. En op een of andere manier deed West Side Story mij denken aan West Side Story uit 1961. Dat lijkt ook wel een kopie/remake....
    Daarmee wil ik aangeven: wat maakt het uit? Het gaat om de uitvoering.

  7. #32

    Standaard

    In mijn mening is La famille Belier en veel mooier film dan Coda en het zegt veel over Hollywood dat hun top award gaat naar een remake !!! Originaliteit is niet zo belangrijk daar tussen al hun superhero garbage. Was wel blij voor Drive my car die ik heel goed vond.
    Het was idd heel stom van Wil Smith, hij heeft wel een voorbeeld functie,en Chris Rock is al jaren niet relevant dus hij had hem beter kunnen negeren.

  8. #33

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door vince curtin Bekijk bericht
    In mijn mening is La famille Belier en veel mooier film dan Coda en het zegt veel over Hollywood dat hun top award gaat naar een remake !!! Originaliteit is niet zo belangrijk daar tussen al hun superhero garbage. Was wel blij voor Drive my car die ik heel goed vond.
    Het was idd heel stom van Wil Smith, hij heeft wel een voorbeeld functie,en Chris Rock is al jaren niet relevant dus hij had hem beter kunnen negeren.
    Nightmare Alley, West Side Story, CODA en Dune; allemaal remakes. Is dat erg? Nee, ik vind van niet. Wat is al zei: voor mij gaat het om de uitvoering. Dune van Villeneuve is heel mooi gemaakt, net als Dune van Lynch. West Side Story van Spielberg vond ik wel een stuk minder dan het origineel. La famille Belier en de vorige Nightmare Alley heb ik niet gezien.

    En in het verleden is het wel vaker gebeurd, denk aan The Departed die ook gewonnen had. En films als Mutiny on the Bounty, Ben Hur en Les Misérables zijn ook meerdere malen gemaakt en genomineerd. Die remakes staan toch ook wel als aardig goed bekend.

    Superhero garbage ben ik ook niet mee eens; als je goed kijkt zijn de films vaak (maar niet altijd) echt wel verschillend qua toon. Natuurlijk zitten er ook mindere tussen, dat heb je in elk genre. Maar je kunt van een film als Spiderman: No Way Home (om maar even de laatste te pakken) niet zeggen dat die film geen hart en ziel heeft. Sterker nog, die had best genomineerd mogen worden i.p.v. bijvoorbeeld een West Side Story en Tom Holland had misschien ook wel een kans moeten krijgen, die is echt heel goed. Maar ja, vooroordelen bij de Academy zullen helaas een superheldenfilm niet snel nomineren, op een enkel geval als er iets tragisch is gebeurd zoals bij Black Panther of The Dark Knight.

  9. #34

    Standaard

    Nightmare Alley, West Side Story, CODA en Dune; allemaal remakes. Is dat erg? Nee, ik vind van niet.

    Deze keer ben ik niet met je eens JP, maar dat moet kunnen Ik vind dat als ik een film maker was dan zou ik mijn film willen maken en niet gewoon een versie maken van iemand anders film.Als ik een Vitton tas of Nike schoen maak en verkoop dat ga ik de bak in omdat je steelt het idee van een ander. Misschien is dat de reden waarom ik zoveel oudere films kijk omdat ze vaak heel goede ideen hebben en zijn toch origineel.Het feit dat vier van de oscar films remakes zijn laat zien voor mij dat er te weinig film makers zijn met origineel ideen meer. Films uit Japan en Korea waren vaak zeer origineel en veel zijn overgemaakt door Hollywood en dat is zo makkelijk.Ik zeg niet dat alle remakes slecht zijn maar voor mij is het net als met cover bands, het is altijd minder dan de origineel

  10. #35

    Standaard

    Net CODA gezien, goede film ! Maakt niet uit dat het een remake is.

  11. #36

    Standaard

    Tja, dat ze in Amerika van een voortreffelijke, recente Franse film als "La famille Bélier" zonodig een 'remake' moeten maken heeft alles te maken met het feit dat veel Amerikanen te lui zijn om ondertitels te lezen. Iets anders kan ik niet verzinnen. Misschien een idee om met terugwerkende kracht voor de originele Franse versie alsnog een Oscar voor Beste buitenlandse film uit te reiken?
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  12. #37

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Tja, dat ze in Amerika van een voortreffelijke, recente Franse film als "La famille Bélier" zonodig een 'remake' moeten maken heeft alles te maken met het feit dat veel Amerikanen te lui zijn om ondertitels te lezen. Iets anders kan ik niet verzinnen. Misschien een idee om met terugwerkende kracht voor de originele Franse versie alsnog een Oscar voor Beste buitenlandse film uit te reiken?
    +1
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  13. #38

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Tja, dat ze in Amerika van een voortreffelijke, recente Franse film als "La famille Bélier" zonodig een 'remake' moeten maken heeft alles te maken met het feit dat veel Amerikanen te lui zijn om ondertitels te lezen. Iets anders kan ik niet verzinnen. Misschien een idee om met terugwerkende kracht voor de originele Franse versie alsnog een Oscar voor Beste buitenlandse film uit te reiken?
    Ik weet niet wat je verwachtingen zijn van een Franstalige film die volgens mij niet eens een release heeft gekregen in de VS. Dan is het toch alleen maar mooi dat zo'n mooi verhaal met zo'n belangrijk thema, die laat zien dat dove mensen gewoon mensen net als alle andere mensen zijn, alsnog met de remake een groot podium krijgt? Ik zou dat alleen maar toejuichen in plaats van bekritiseren. Natuurlijk, ik ben het met je eens dat het zou mooi zijn als het origineel op dezelfde manier ontvangen was, maar helaas. Ik ga binnenkort het origineel wel bekijken.

  14. #39

    Standaard

    Ik ben benieuwed wat je denkt JP

    gr, Vince.

  15. #40

    Standaard Will Smith de komende 10 jaar niet welkom bij de Oscars

    Will Smith (53) is tien jaar lang niet meer welkom bij de Oscars na de klap die de acteur gaf aan Chris Rock (57). Dat heeft The Academy of Motion Pictures Arts and Sciences, de organisatie achter de filmprijzen, zojuist besloten. Ook mag hij niet meer op andere bijeenkomsten komen.


    De klap van Will aan comedian Chris Rock was 'onacceptabel' volgens het bestuur, die bij elkaar kwam via Zoom. De organisatie heeft ook zijn excuses aangeboden voor het feit dat de uitzending gewoon doorging zonder stil te staan bij het incident. "Het was een kans voor ons om een voorbeeld te stellen voor onze gasten en kijkers en daarin schoten we tekort, onvoorbereid als we waren voor iets wat nog nooit eerder is gebeurd", aldus de organisatie.


    De acteur heeft het besluit dat hij de komende tien jaar niet welkom is bij de uitreiking van de Oscars geaccepteerd. 'Ik accepteer en respecteer de beslissing van de Academy', laat hij in een korte verklaring weten aan Amerikaanse media.


    De directie zou eigenlijk pas op 18 april praten over de gevolgen van de klap, maar heeft de meeting vervroegd omdat Will afgelopen week bekendmaakte dat hij zijn lidmaatschap bij de Academy heeft opgezegd.


    Will stelde in een verklaring dat hij het vertrouwen van de Academy heeft geschonden en zijn collega-acteurs die genomineerd waren voor een Oscar of er een wonnen de kans heeft ontnomen om hun succes te vieren. Ook betuigde hij opnieuw spijt voor zijn daad en schreef hij dat hij eraan wil 'werken om te garanderen dat ik nooit meer zal toestaan dat geweld het wint van verstand'. Will sloeg Chris omdat die een grap maakte over zijn vrouw, de actrice Jada Pinkett Smith. Zij lijdt aan de haarziekte alopecia.


    Omdat Will zijn lidmaatschap heeft opgezegd kan hij niet langer meestemmen voor de Oscars. Ook kan hij niet meer elk evenement bezoeken dat de Academy organiseert. Zijn beslissing heeft geen gevolgen voor de Oscar die hij vorige week zelf won voor de beste mannelijke hoofdrol, tenzij de Academy besluit hem die af te nemen. Will kan in de toekomst ook gewoon voor een Oscar worden genomineerd.

  16. #41

    Standaard

    Je kan alleen zeggen dat dit volkomen terecht is.Volgens mij moet hij heel blij zijn als hij zijn oscar mag behouden. Geweld is nooit acceptable volgens mij.....

  17. #42

    Standaard

    Het zou heel raar geweest zijn als ze zijn Oscar hadden ingenomen. Die prijs kreeg 'ie voor zijn acteerprestatie in King Richard; Daar heeft die klap niks mee te maken. Een cursus anger management zou echter geen overbodige luxe zijn.

  18. #43

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pastichio Rocker Bekijk bericht
    Het zou heel raar geweest zijn als ze zijn Oscar hadden ingenomen. Die prijs kreeg 'ie voor zijn acteerprestatie in King Richard; Daar heeft die klap niks mee te maken. Een cursus anger management zou echter geen overbodige luxe zijn.
    Dat had ik ook niet verwacht; dat zou de deur openen voor andere gegeven Oscars zoals die aan Polanski en Weinstein om maar een paar te noemen...

  19. #44

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •