De resultaten 1 tot 4 van 4 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Oplossing voor wegwerken speakerkabel naar plafond?

    Ik wil straks 2 speakers boven tegen het plafond monteren, namelijk de Focal Dome Flax, nu heb ik niet de mogelijkheid om de kabel weg te werken in de muur. Ik gebruik een luidspreker kabel van 1.5 mm2 welke kabelgoot zou hiervoor geschikt zijn zoek een zelfklevende kabelgoot van circa 5 meter qua lengte eventueel met koppelstukjes. Zou graag weten hoe jullie dit hebben gedaan, zodat de kabel niet irritant zichtbaar is...

  2. #2

    Standaard

    Ruim voldoende kabel nemen en het mooiste is om de hoeken te gebruiken zodat het het minst opvalt.
    Zelfklevende kabelgoot gaat op termijn overigens gewoon loslaten alks je de standaard meegeleverde plakstrip gebruikt.
    Beter is het om montagekit te gebruiken of in de muur te schroeven om de aantal centimeter.
    Zelfklevende kabelgoot is standaard 2 meter lang en je hebt rechthoekige, bolle en zelfs kwart ronde uitvoeringen.
    Die laatste zijn ideaal voor in hoeken.
    https://www.hornbach.nl/shop/Kabels-...Term=kabelgoot

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar Smit Bekijk bericht
    Ruim voldoende kabel nemen en het mooiste is om de hoeken te gebruiken zodat het het minst opvalt.
    Zelfklevende kabelgoot gaat op termijn overigens gewoon loslaten alks je de standaard meegeleverde plakstrip gebruikt.
    Beter is het om montagekit te gebruiken of in de muur te schroeven om de aantal centimeter.
    Zelfklevende kabelgoot is standaard 2 meter lang en je hebt rechthoekige, bolle en zelfs kwart ronde uitvoeringen.
    Die laatste zijn ideaal voor in hoeken.
    https://www.hornbach.nl/shop/Kabels-...Term=kabelgoot
    Bedankt voor je advies, gisteren net een kabelgoot gekocht van Delock miniduct 10 x 10 mm van een meter, ik had er 4 nodig. Mooi systeem waar je de kabel er in kan drukken en het is mooi klein. Ik heb ze nog niet gemonteerd want heb mijn speakers nog niet binnen. Ik heb de Focal Dome Flax 1.0 besteld (2 stuks) deze wil ik boven op de muur, dicht tegen het plafond aan monteren. Ik ga ze gebruiken als downfiring atmos speakers. Ik heb gekozen voor de kleur wit omdat de muur ook wit is en ze zo niet teveel er uitspringen. Wat betreft de montagekit is dat idd een erg goede tip van jou, zit er niet op te wachten dat ze uiteindelijk gaan loslaten. Een klein gedeelte plak ik op de plint en het grootste gedeelte op het deurkozijn. Dus komt vast goed, ik laat mijn bevindingen nog weten, betreffende de Delock miniduct kabelgoot.

    https://www.allekabels.nl/kabelgoot/...e-1-m-wit.html
    Laatst aangepast door Wim S. : 30-03-2022 om 07:40

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Wim S. Bekijk bericht
    Bedankt voor je advies, gisteren net een kabelgoot gekocht van Delock miniduct 10 x 10 mm van een meter, ik had er 4 nodig. Mooi systeem waar je de kabel er in kan drukken en het is mooi klein. Ik heb ze nog niet gemonteerd want heb mijn speakers nog niet binnen. Ik heb de Focal Dome Flax 1.0 besteld (2 stuks) deze wil ik boven op de muur, dicht tegen het plafond aan monteren. Ik ga ze gebruiken als downfiring atmos speakers. Ik heb gekozen voor de kleur wit omdat de muur ook wit is en ze zo niet teveel er uitspringen. Wat betreft de montagekit is dat idd een erg goede tip van jou, zit er niet op te wachten dat ze uiteindelijk gaan loslaten. Een klein gedeelte plak ik op de plint en het grootste gedeelte op het deurkozijn. Dus komt vast goed, ik laat mijn bevindingen nog weten, betreffende de Delock miniduct kabelgoot.

    https://www.allekabels.nl/kabelgoot/...e-1-m-wit.html
    Heb ze inmiddels gebruikt en ze plakken erg goed, zitten erg vast. Zo vast zelfs dat ik wat sauswerk er mee afscheurde van het plafond haha. Al veel complimentjes gehad omdat net zo mooi is weggewerkt. Dus zou dit merk zeker aanraden, ik gebruik vrij dunne
    speakerdraad, maar kon er net goed doorheen.

    20220505_081007.jpg
    Laatst aangepast door Wim S. : 16-05-2022 om 21:15

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •