De resultaten 1 tot 14 van 14 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Algemeen topic over internet shoppen

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Die is niet Nederlands ondertiteld. En die zou ik niet kopen, bij amazon is hij veel goedkoper te krijgen als je 'm wilt.
    Meestal is de pest bij Bol dat die doorverkopers veel te veel vragen en vervolgens pas zelf bij de buitenlandse webshop de aankoop voor jou doen zodra jij betaald hebt. Dropshipping heet zoiets en dat is niet illegaal maar wel zeer laakbaar.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  2. #2

    Standaard

    Dropshipping is als volgt:
    -Jij besteld bij webshop en betaald
    -Webshop besteld elders (groothandel of fabriek) en laat het bij jou bezorgen.

    Zo heb ik ook paar jaar gewerkt en is op zich niets mis mee als je maar betrouwbare partners hebt en genoegen neemt met kleine marges.
    Maar er zijn er helaas genoeg die dit concept misbruiken inderdaad en gewoon de hoofdprijs vragen voor iets uit China zelfs soms, geld ook voor veel van de .nl navigatieshops met android systemen. Komen gewoon via China (of tegenwoordig europese loods) maar rekenen vaak gewoon 100 euro of meer bovenop de china prijs. Met een beetje zoeken kun je zelfs al nieuwere modellen bestellen via een europese loods.

    sorry voor de offtopic

  3. #3

    Standaard Algemeen topic over internet shoppen

    Hier kunnen jullie je ervaringen plaatsen over het shoppen in het algemeen op internet.

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar Smit Bekijk bericht
    Dropshipping is als volgt:
    -Jij besteld bij webshop en betaald
    -Webshop besteld elders (groothandel of fabriek) en laat het bij jou bezorgen.

    Zo heb ik ook paar jaar gewerkt en is op zich niets mis mee als je maar betrouwbare partners hebt en genoegen neemt met kleine marges.
    Maar er zijn er helaas genoeg die dit concept misbruiken inderdaad en gewoon de hoofdprijs vragen voor iets uit China zelfs soms, geld ook voor veel van de .nl navigatieshops met android systemen. Komen gewoon via China (of tegenwoordig europese loods) maar rekenen vaak gewoon 100 euro of meer bovenop de china prijs. Met een beetje zoeken kun je zelfs al nieuwere modellen bestellen via een europese loods.

    sorry voor de offtopic
    Even een apart topic aangemaakt voor het shoppen op internet. Ik heb in het verleden ook per ongeluk iets gekocht via dropshipping op Marktplaats. Daar is een verkoper die alleen maar titels verkoopt via dropshipping en adverteert met Amazon afbeeldingen. Ik ben daar dus best op tegen, vooral omdat diegene het niet in zijn post zet en er dus niet eerlijk over is. Hij doet voorkomen alsof titels niet meer beschikbaar zijn, maar verkoopt ze met een dikke winst en je krijgt zelf een Amazon pakketje in de bus. Dat vind ik echt pure misleiding.

  5. #5

    Standaard

    Het is zeker verwerpelijk imo. Aan de andere kant kun je als consument ook even zelf heel makkelijk checken of iets bij een webshop te koop is.

    Wat nog veel slechter is, is dat er verkopers zijn die bootlegs verkopen op reguliere sites zoals bol en deze als legitiem aanbieden.

  6. #6

    Standaard

    Hallo, weet niet of dit het goede draadje is voor mijn vraag, maar ik gok het er op.
    Momenteel is er een uitverkoop bij Kino Lorber, die niet naar Nederland versturen. Daarom is een eventuele forwarder nodig en nu ben ik benieuwd of er hier leden zijn die daar ervaring mee hebben en of het de moeite waard is?

  7. #7

    Standaard

    Goed draadje maar ik kan je spijtig genoeg niet antwoorden. Maar deed Wedlock (Quint) niet aan forwarding?
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  8. #8

    Standaard

    Ik heb tot nog toe de bedrijven Stackry en Shipito op het oog, maar vraag me af hoe het zit met extra kosten zoals douane etc.
    Moet je invoerrechten betalen over DVDs boven de €150,00?

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TMH Bekijk bericht
    Ik heb tot nog toe de bedrijven Stackry en Shipito op het oog, maar vraag me af hoe het zit met extra kosten zoals douane etc.
    Moet je invoerrechten betalen over DVDs boven de €150,00?
    Ik zou zeggen, lees hier even:

    Meer dan 22 euro is sowieso BTW
    Meer dan 150 euro is ook invoerrechten maar die verschilt per soort goederen.
    CD/DVD is 0 procent invoerrechten, dus je betaald alleen de BTW (wel 21procent)

    https://www.belastingdienst.nl/wps/w...l-buiten-de-eu

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar Smit Bekijk bericht
    Ik zou zeggen, lees hier even:

    Meer dan 22 euro is sowieso BTW
    Meer dan 150 euro is ook invoerrechten maar die verschilt per soort goederen.
    CD/DVD is 0 procent invoerrechten, dus je betaald alleen de BTW (wel 21procent)

    https://www.belastingdienst.nl/wps/w...l-buiten-de-eu
    Bedankt voor uw hulp. Weer wat geleerd vandaag!

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar Smit Bekijk bericht
    Ik zou zeggen, lees hier even:

    Meer dan 22 euro is sowieso BTW

    https://www.belastingdienst.nl/wps/w...l-buiten-de-eu
    Die moet u altijd betalen, vanaf 1 juli 2021 is er geen btw-vrijstelling meer voor pakketjes tot € 22. Reken op 21% btw, voor een aantal producten geldt een verlaagd tarief van 9%.

  12. #12

    Standaard

    En vergeet de inklaringskosten niet, komt bovenop de btw, tussen de €4 en €10 meestal, afhankelijk van het verzendbedrijf
    Laatst aangepast door Oakey : 24-09-2022 om 22:48
    Opstelling video/audio: Philips 65OLED803 / Denon AVR-X3500H / Sony UBP-X800 / Yamaha CD-S300 / Pro-Ject Debut II

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar Smit Bekijk bericht
    Ik zou zeggen, lees hier even:

    Meer dan 22 euro is sowieso BTW
    Meer dan 150 euro is ook invoerrechten maar die verschilt per soort goederen.
    CD/DVD is 0 procent invoerrechten, dus je betaald alleen de BTW (wel 21procent)

    https://www.belastingdienst.nl/wps/w...l-buiten-de-eu
    Die 22 euro grens is al even komen te vervallen. Het is nu altijd BTW, staat ook in je link

  14. #14

    Standaard

    Altijd BTW inderdaad, was al laat sorry...gelukkig staat het duidelijk in de tekst van de belastigndienst..

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •