De resultaten 1 tot 18 van 18 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard The Matrix Resurrections (UHD)

    The Matrix Resurrections krijgt een solide uitgave op 4K UHD, verpakt in een mooie Steelbook.

    Lees hier de recensie

  2. #2

    Standaard

    Zo jammer dat het een matige film is geworden.

    Die eerste Matrix staat zeker in mijn top 10 beste films.Die film was eind jaren 90 zo nieuw & fris!

  3. #3

    Standaard

    Ik vond de film eigenlijk best ok. Na de imo extreem matige 2e en 3e delen vond ik deze toch wat meer richting het eerste deel gaan eigenlijk. Tuurlijk haalt hij dat niveau niet, maar beter dan veel van de vage films die tegenwoordig uitkomen vind ik hem wel.
    Forrest Gump: Life is like a box of chocolate, you never know what you are gonna get...

  4. #4

    Standaard

    Tja, ik had vooral moeite met het begin en de "tongue-in-cheek" humoristisch bedoelde scènes waarin Neo een computerprogrammeur was, niks herinnerde van het verleden maar toch allerlei herinneringen en beeldjes op zijn bureau had staan van de eerste films. Tuurlijk werd de achtergrond ervan uitgelegd, maar ik vond het echt zo flauw. Daarnaast vond ik de dreiging in de Matrix-wereld absoluut niet serieus en de vervanger van Agent Smith echt een aanfluiting. Ik vond het allemaal wat te geforceerd en uiteindelijk miste ik de urgentie van alles wat ze deden. En natuurlijk miste ik Morpheus, want de uitleg die ze voor hem gaven sloeg al helemaal nergens op.

  5. #5

    Standaard

    Heb de BluRay en vond de film wat minder slecht.

    Wanneer je weet dat "resurrection" wederopstanding betekent en dat er in een virtuele wereld karakters makkelijk een ander uiterlijk kunnen hebben, kun je verwachten dat er andere acteurs voor de rollen gebruikt gaan worden. Het is ook weer een deel van een reeks en daarom zullen veel dingen niet meer nieuw zijn.

    Dit is iets wat een kijker makkelijker opzij had kunnen leggen als Warner wat meer aandacht aan de beleving had geschonken door een hoogwaardige codec te gebruiken. Schijnbaar waren ze weer bang voor jeugd met trauma's en daarom hebben ze er volgens mij weer voor gezorgd dat het geluid minder detaillering heeft en minder ruimtelijk klinkt.

    Wanneer er gemompeld wordt zijn de dialogen moeilijk te verstaan en dat zal waarschijnlijk weer komen door de verkeerde niveaus te gebruiken zodat de film een hogere DN kan hebben. Er is daardoor te weinig ruimte voor detailles en dynamiek om ze verstaanbaar te houden.

    Is het niet zo dat de Atmos van de UHD een 24 Bit en die van de BD een 16 Bit?

    Over het beeld kan ik me herinneren dat deel 1 in de bios een verhouding had die veel op IMAX lijkt (1:1,85 oid) . Een tip voor de volgende keer is misschien om de film als IMAX-Enhanced uit te brengen.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 04-12-2022 om 13:30
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Heb de BluRay en vond de film wat minder slecht.

    Wanneer je weet dat "resurrection" wederopstanding betekent en dat er in een virtuele wereld karakters makkelijk een ander uiterlijk kunnen hebben, kun je verwachten dat er andere acteurs voor de rollen gebruikt gaan worden. Het is ook weer een deel van een reeks en daarom zullen veel dingen niet meer nieuw zijn.

    Dit is iets wat een kijker makkelijker opzij had kunnen leggen als Warner wat meer aandacht aan de beleving had geschonken door een hoogwaardige codec te gebruiken. Schijnbaar waren ze weer bang voor jeugd met trauma's en daarom hebben ze er volgens mij weer voor gezorgd dat het geluid minder detaillering heeft en minder ruimtelijk klinkt.

    Wanneer er gemompeld wordt zijn de dialogen moeilijk te verstaan en dat zal waarschijnlijk weer komen door de verkeerde niveaus te gebruiken zodat de film een hogere DN kan hebben. Er is daardoor te weinig ruimte voor detailles en dynamiek om ze verstaanbaar te houden.

    Is het niet zo dat de Atmos van de UHD een 24 Bit en die van de BD een 16 Bit?

    Over het beeld kan ik me herinneren dat deel 1 in de bios een verhouding had die veel op IMAX lijkt (1:1,85 oid) . Een tip voor de volgende keer is misschien om de film als IMAX-Enhanced uit te brengen.
    Wat ik nu ga zeggen is absoluut geen aanval hoor Gerco, maar ik heb het idee dat jij als je een film kijkt meer technisch let op de film, dan dat je echt gewoon geniet van de film. Natuurlijk moet een schijf goed zijn, maar je moet niet speuren tijdens een film, maar juist genieten lijkt me.

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVD Watcher Bekijk bericht
    Wat ik nu ga zeggen is absoluut geen aanval hoor Gerco, maar ik heb het idee dat jij als je een film kijkt meer technisch let op de film, dan dat je echt gewoon geniet van de film. Natuurlijk moet een schijf goed zijn, maar je moet niet speuren tijdens een film, maar juist genieten lijkt me.
    Alle posts van Gerco, en dan vooral zijn “technische”, moet je met een ware scheepslading aan zout nemen. Al legio keren zijn zijn technische “conclusies” bewezen niet juist te zijn. Hij verzamelt erg vaak allerlei “feiten” om zijn eigen observaties of meningen te onderbouwen, terwijl dit totaal niet klopt. En inderdaad, je zou gewoon van de film moeten genieten, niet technisch moeten ontleden. En daarnaast, met de Atmos track op de UHD is echt niks, maar dan ook helemaal niks mis mee.

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVD Watcher Bekijk bericht
    Wat ik nu ga zeggen is absoluut geen aanval hoor Gerco, maar ik heb het idee dat jij als je een film kijkt meer technisch let op de film, dan dat je echt gewoon geniet van de film. Natuurlijk moet een schijf goed zijn, maar je moet niet speuren tijdens een film, maar juist genieten lijkt me.
    Dan denk ik dat ik het speuren beter door Rogier kan laten doen.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Alle posts van Gerco, en dan vooral zijn “technische”, moet je met een ware scheepslading aan zout nemen. Al legio keren zijn zijn technische “conclusies” bewezen niet juist te zijn. Hij verzamelt erg vaak allerlei “feiten” om zijn eigen observaties of meningen te onderbouwen, terwijl dit totaal niet klopt. En inderdaad, je zou gewoon van de film moeten genieten, niet technisch moeten ontleden. En daarnaast, met de Atmos track op de UHD is echt niks, maar dan ook helemaal niks mis mee.
    Dus de film een 6,5 geven, het beeld een 9, het geluid een 8,5 vindt jij geen technisch ontleden?
    Ondanks dat je het beeld en geluid goed vindt heb je de film toch maar een 6,5 gegeven en dan ook nog beweren dat ik niet van een film kan genieten. Goed beeld en geluid zorgt er meestal voor dat je makkelijker van een film kunt genieten, dus ik begrijp niet waarom je de film zo afgekraakt hebt.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 05-12-2022 om 20:34
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht

    Dus de film een 6,5 geven, het beeld een 9, het geluid een 8,5 vindt jij geen technisch ontleden?
    Ondanks dat je het beeld en geluid goed vindt heb je de film toch maar een 6,5 gegeven en dan ook nog beweren dat ik niet van een film kan genieten. Goed beeld en geluid zorgt er meestal voor dat je makkelijker van een film kunt genieten, dus ik begrijp niet waarom je de film zo afgekraakt hebt.
    Ten eerste heeft het "technisch ontleden" nog een doel, namelijk het schrijven van een recensie. Ik heb het idee dat jij dit bij elke film doet, en dan niet de film gaat beleven maar meer/alleen let op de technische details. Daarnaast "ontleed" ik de film of techniek verder niet tot aan de codec met daarbij allerlei conclusies zoals jij wel doet. Daarnaast kan de film uiteraard matig zijn, maar de kwaliteit van de disc verder wel goed. Met "genieten" bedoelde ik dit in het algemeen, niet persé doelend op de Matrix Resurrecetions en ter aanvulling op het bericht van Raymond die dit ook in het algemeen bedoelde. Daarnaast zorgt goed beeld en geluid niet bij mij dat ik makkelijker geniet van een film. Bij mij gaat een film altijd nog om een verhaal en karakters. Tuurlijk heb je soms bombastische oppervlakkige actiefilms met een perfecte technische presentatie |(zoals Transformers) en daarvan kan ik op een andere manier genieten , en dus meer van de techniek en de effecten dan van het verhaal. Maar Matrix Resurrections presenteert zichzelf toch anders en niet zoals een Transformers film, dus verwacht ik daar ook wat meer van.
    Laatst aangepast door Rogier Burghout : 06-12-2022 om 09:14

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Ten eerste heeft het "technisch ontleden" nog een doel, namelijk het schrijven van een recensie. Ik heb het idee dat jij dit bij elke film doet, en dan niet de film gaat beleven maar meer/alleen let op de technische details. Daarnaast "ontleed" ik de film of techniek verder niet tot aan de codec met daarbij allerlei conclusies zoals jij wel doet. Daarnaast kan de film uiteraard matig zijn, maar de kwaliteit van de disc verder wel goed. Met "genieten" bedoelde ik dit in het algemeen, niet persé doelend op de Matrix Resurrecetions en ter aanvulling op het bericht van Raymond die dit ook in het algemeen bedoelde. Daarnaast zorgt goed beeld en geluid niet bij mij dat ik makkelijker geniet van een film. Bij mij gaat een film altijd nog om een verhaal en karakters. Tuurlijk heb je soms bombastische oppervlakkige actiefilms met een perfecte technische presentatie |(zoals Transformers) en daarvan kan ik op een andere manier genieten , en dus meer van de techniek en de effecten dan van het verhaal. Maar Matrix Resurrections presenteert zichzelf toch anders en niet zoals een Transformers film, dus verwacht ik daar ook wat meer van.
    Genieten doe ik niet alleen van een oppervlakkige film met veel humor en spektakel. Bij mij gaat het ook altijd om het verhaal en de karakters en als het acteren en/of regisseren niet (alleen) door mensen met veel ervaring gedaan is, probeer ik daar rekening mee te houden. Soms probeer ik andere films uit een reeks buiten beschouwing te laten om de film met een frisse blik te bekijken. Om dat goed te kunnen doen vind ik het belangrijk dat de kwaliteit van beeld en geluid dicht bij de 'master' liggen en dat er dus weinig mee gerommeld is. Als beeld en geluid kunstmatig mooier zijn gemaakt voor een hogere waardering, kan ik het me voorstellen dat iemand de kwaliteit van de film en beleving een stuk lager zal vinden en dan op andere dingen gaat letten. In jouw geval zal het dus waarschijnlijk het acteerwerk zijn en in mijn geval de ... en de ..., want die bepalen meestal de kwaliteit van de weergave en daarmee vaak ook de beleving.......is mijn ervaring.

    De Transformers-films zijn aan voorkant een bombastische oppervlakkige actiefilm, maar aan de achterkant zit ook een verhaal dat goed onderbouwd is en ik denk dat ook daarom deze films "blockbusters" zijn geworden, ondanks dat de laatste delen een Atmos hebben.

    Ik hoop dat The Matrix Resurrections dat ook gaat lukken, maar dat zal door het ontbreken van de X-factor heel lastig worden, waar zelfs een Atmos voor kon zorgen.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 06-12-2022 om 22:41
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    (...) Als beeld en geluid kunstmatig mooier zijn gemaakt voor een hogere waardering, kan ik het me voorstellen dat iemand de kwaliteit van de film en beleving een stuk lager zal vinden en dan op andere dingen gaat letten. (...)
    Gerco, iedere moderne speelfilm ondergaat toch een flinke nabewerking qua kleurweergave, scherpte etc, bij de ene film veel meer dan bij de andere? Noem mij eens een film waar dat niet gebeurd is? Een scene zoals die via de camera is opgenomen verschijnt nooit onbewerkt in de uiteindelijke film. Ik weet, sommige regisseurs gaan daarin wel heel erg ver. tot het overdrevene aan toe, maar voor mij doet dat verder weinig af aan het verhaal of de beleving.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Gerco, iedere moderne speelfilm ondergaat toch een flinke nabewerking qua kleurweergave, scherpte etc, bij de ene film veel meer dan bij de andere? Noem mij eens een film waar dat niet gebeurd is? Een scene zoals die via de camera is opgenomen verschijnt nooit onbewerkt in de uiteindelijke film. Ik weet, sommige regisseurs gaan daarin wel heel erg ver. tot het overdrevene aan toe, maar voor mij doet dat verder weinig af aan het verhaal of de beleving.
    Ik vind het niet erg dat beeld en geluid bewerkt worden om de film aan te passen zodat scenes beter op elkaar aansluiten en voor de weergave thuis, maar soms wordt het overdreven door bvb kleuren veel feller/harder te maken om zo meer de nadruk te leggen op de zwart-waardes i.p.v. de kleurdieptes. Zoals je weet, ben ik daarom geen voorstander van Dolby Vision en vind ik het ook een beetje jammer dat deze film wat te weinig 'grain' heeft om zo beter bij de andere 3 delen te passen.

    En als je er dan soundtrack bij doet met zo weinig Atmos, vind ik dat geen goede reclame voor de film. Ik zat er zelfs aan te denken om de object-gebaseerde decodering uit te schakelen en een 'upmixer' te gebruiken.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  13. #13

    Standaard

    Beste Gerco, sorry dat ik het zo zeg (absoluut niet verkeerd bedoeld hoor), maar ik vind je meer een Filmografische Patholoog Anatoom dan een filmliefhebber. In bijna elk stuk heb je het over dit en dat, maar ik vermoed dat de meeste mensen hier gewoon een film opzetten en zich laten meeslepen in de film & dat jij alles gaat ontleden tot elk detail, in plaats van gewoon te genieten van de film zonder je druk te maken over bijzaken..

  14. #14
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    De ene verzameld postzegels en houdt ze kritisch onder de loep, de andere plak ze op een brief. Ieder zijn ding toch? Gelukkig zijn we allemaal uniek... ??
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    De ene verzamelt postzegels en houdt ze kritisch onder de loep, de andere plakt ze op een brief. Ieder zijn ding toch? Gelukkig zijn we allemaal uniek... ??
    Dat is een waarheid als een koe. Ik zie bijv. een auto puur als vervoermiddel: hij moet functioneel, ruim, zuinig en comfortabel zijn en een ander vindt glimmende velgen belangrijker en hoe hard ie kan...
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    De ene verzameld postzegels en houdt ze kritisch onder de loep, de andere plak ze op een brief. Ieder zijn ding toch? Gelukkig zijn we allemaal uniek... ??
    Dat is zeker zo. Als mensen zien hoeveel films ik heb, dan vinden ze dat ook vreemd. Maar ik wil mij toch geheel bij Rogier aansluiten:

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Alle posts van Gerco, en dan vooral zijn “technische”, moet je met een ware scheepslading aan zout nemen. Al legio keren zijn zijn technische “conclusies” bewezen niet juist te zijn. Hij verzamelt erg vaak allerlei “feiten” om zijn eigen observaties of meningen te onderbouwen, terwijl dit totaal niet klopt. En inderdaad, je zou gewoon van de film moeten genieten, niet technisch moeten ontleden. En daarnaast, met de Atmos track op de UHD is echt niks, maar dan ook helemaal niks mis mee.
    Het klopt gewoon heel, heel vaak niet wat Gerco als waarheid ziet. En dan zijn er misschien toch, omdat hij allerlei technische termen gebruikt, onwetenden die denken dat het wel zal kloppen en daarom de disc overslaan. En dat zou toch zonde zijn, want er is werkelijk niets mis mee.

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Dat is zeker zo. Als mensen zien hoeveel films ik heb, dan vinden ze dat ook vreemd. Maar ik wil mij toch geheel bij Rogier aansluiten:

    .....

    Het klopt gewoon heel, heel vaak niet wat Gerco als waarheid ziet. En dan zijn er misschien toch, omdat hij allerlei technische termen gebruikt, onwetenden die denken dat het wel zal kloppen en daarom de disc overslaan. En dat zou toch zonde zijn, want er is werkelijk niets mis mee.
    Daarom vind ik het zo belangrijk dat zijn posts genuanceerd/ontkracht worden hier. Want inderdaad, voor de leek kan een term als "loudness management" op een BD/UHD toch echt overtuigend overkomen terwijl het de grootste onzin is die er is.

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVD Watcher Bekijk bericht
    Beste Gerco, sorry dat ik het zo zeg (absoluut niet verkeerd bedoeld hoor), maar ik vind je meer een Filmografische Patholoog Anatoom dan een filmliefhebber. In bijna elk stuk heb je het over dit en dat, maar ik vermoed dat de meeste mensen hier gewoon een film opzetten en zich laten meeslepen in de film & dat jij alles gaat ontleden tot elk detail, in plaats van gewoon te genieten van de film zonder je druk te maken over bijzaken..
    Het druk maken over bijzaken wordt tegenwoordig al door professionals gedaan.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Het klopt gewoon heel, heel vaak niet wat Gerco als waarheid ziet. En dan zijn er misschien toch, omdat hij allerlei technische termen gebruikt, onwetenden die denken dat het wel zal kloppen en daarom de disc overslaan. En dat zou toch zonde zijn, want er is werkelijk niets mis mee.
    Ik hoop niet dat ze dat vanwege mijn informatie doen. Er zijn heel veel andere redenen waarom mensen een disc overslaan zoals weinig interesse en het voorkomen dat de collectie te groot/duur wordt.

    De discs zijn over het algemeen goed, wanneer je deze bekijkt en beluistert via een opstelling (set-up) die voldoet aan de richtlijnen die bij een codec horen. Voor de duidelijkheid heb ik daar bij dus niet alleen over Dolby. Hoeveel mensen hebben een set of apparaat met luidsprekers die de breedte, de diepte en de hoogte acceptabel weer kunnen geven?

    Wat zouden de mensen doen die de kwaliteit van geluid en beeld onbelangrijk vinden wanneer ik deze film een 8 zou geven?

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Daarom vind ik het zo belangrijk dat zijn posts genuanceerd/ontkracht worden hier. Want inderdaad, voor de leek kan een term als "loudness management" op een BD/UHD toch echt overtuigend overkomen terwijl het de grootste onzin is die er is.
    Volgens mij ligt er al een deksel op die put.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 18-12-2022 om 13:02 Reden: Samenvoegen van reakties
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •