Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
De resultaten 26 tot 29 van 29 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Ik ga er aan werken. Als ik alleen maar de TV via HDMI ,zonder optische kabel op het geluid krijg op de receiver heb ik al wat bereikt. De decoder en BR gebruik ik amper nog. Films kijken doe ik via IPTV app of ik zet een film op een usb stick die ik achter in de TV doe.TV is bij mij hoofdbron. Verder heb ik een jukebox programma, op de pc,met alleen MP3 en allerlei hits, die gaan via optisch naar de receiver. Is het met beeld dus DVD video, dan gaat het beeld via HDMI de TV in en geluid ook via optisch de Receiver in. Zo kan ik apart schakelen met of zonder beeld. Nogmaals, ik wil niet lastig zijn. Alleen kennis vergaren van jullie en mijn dingen delen , goed of fout. Ik luister nu, op dit moment, muziek via een MP3 jukebox ( Final Player), geluid via optisch uit de pc,Soundblaster card 7.1, naar de Receiver. Wel een prachtig geluid hoor, wordt weer verdeeld over mijn 7.2 boxen.Kan in de PC dus ook de uitgang veranderen, met de keuze > optisch/HDMI/analog-jack.
    Screen Shot 06-12-22 at 12.28 AM.jpg
    Laatst aangepast door Aristonos : 12-06-2022 om 00:30

  2. #27

    Standaard

    Even een opmerking: voor dvd video moet je de hdmi tussen speler en versterker aansluiten, dus niet op je tv, daar heb je die arc kabel voor, er hoeft dan maar 1 kabel van/naar je tv en dat is die arc-hdmi naar de versterker. Optisch vanuit je speler is sowieso niet handig want dat kan geen hd-audio doorgeven.

    Of begrijp ik het niet goed en speel je discs af via de pc? Als je videokaart hdmi out heeft zou ik die ook gebruiken voor het geluid ipv optisch.
    Laatst aangepast door Oakey : 12-06-2022 om 10:21
    Opstelling video/audio: Philips 65OLED803 / Denon AVR-X3500H / Sony UBP-X800 / Yamaha CD-S300 / Pro-Ject Debut II

  3. #28

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Aristonos Bekijk bericht
    Maar als ik radio luister via de decoder van Ziggo, en ik heb dus niet mijn beeldscherm nodig, die ik dan uitzet, gaat de decoder ook meteen mee uit. Dat moet dus niet. Daar zou bijvoorbeeld een CD/DVD in kunnen zitten waarvan ik alleen het geluid wil horen. Ik gebruik mijn PC ook veel als geluidsbron, en met een aparte audio kabel kan ik dan op het scherm andere dingen doen, zoals TV/video kijken met muziek uit een andere bron. Dat kan dan dus niet meer als ik alles door HDMI naar binnen breng ? Ja alles heeft voordelen en dan ook weer nadelen denk ik.
    Als het goed is heeft de VSX-1131 internetradio en dat kun je ook zonder TV bedienen, omdat dan het display van de receiver alle informatie kan laat zien.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  4. #29

    Standaard

    -Internetradio is gelukt met WiFi verbonden. Wel jammer dat je niks kunt vastleggen.
    -Ik heb nu geluid via die nieuwe 2.1 HDMI kabel uit de TV via de receiver. Optisch is afgesloten.
    -Blue Ray speelt ook beeld en geluid met enkel de HDMI in de receiver op BD/DVD.
    Dus tot zover prima.
    Maar de UPC decoder zit op CBL/SAT en die vertikt het om met enkel HDMI geluid door te geven.Wel beeld. Gebruik zelfde 2.0 kabel als bij Blue ray. TER INFO bij mijn HDMI ingangen staat HDCP 2.2. Geluid uit decoder kwam altijd via COAX. Maar denk dat ik die decoder er ook maar uit gooi. Kijk toch altijd TV via de kabel, of betaalzenders via IPTV app, dus beide rechtstreeks uit de TV, en dat geluid uit de TV heb ik nu goed. Die nieuwe kabel ondersteund HDCP 2.2 dus zou die decoder ook met zo,n HDMI 2.1 kabel aangesloten moeten worden ? Maar ik gebruik die UPC/Ziggo decoder eigenlijk helemaal niet meer. Die had ik eigenlijk alleen voor ESPN. Maar ESPN heb ik nu via IPTV op de TV uit een app.

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •